• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście podziemne do dworca zyska windę, ale tylko z jednej strony

Krzysztof Koprowski
6 maja 2024, godz. 10:30 
Opinie (76)

Przejście podziemne pod ul. MorskąMapka na wysokości dworca Gdynia Główna doczeka się modernizacji. Największą zmianą będzie budowa windy, która powstanie tylko w sąsiedztwie torów kolejowych. Ponadto przewidziano remont izolacji, co będzie wiązało się z utrudnieniami w ruchu pieszych i kierowców pojazdów.



Czy należy zbudować windę także po stronie ul. Wolności - Warszawskiej?

Przejście pod ul. Morską na wysokości dworca Gdynia Główna stanowi przedłużenie tunelu od dworca i pod peronami kolejowymi aż do ul. WolnościMapkaWarszawskiejMapka. Pełni zatem istotną rolę nie tylko dla pasażerów pociągów, ale również okolicznych mieszkańców.

Największym utrapieniem jest jednak niedostosowanie przejścia do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Ułatwienia kończą się na pochylni zaraz obok części "kolejowej" tunelu.

W jej pobliżu zostanie niebawem zbudowana winda, umożliwiająca wydostanie się na poziom ul. Morskiej w sąsiedztwie torów kolejowych. Szyb będzie usytuowany w obrębie stacji rowerów Mevo, której lokalizacja zostanie skorygowana.

Lokalizacja przejścia podziemnego pod ul. Morską. Lokalizacja przejścia podziemnego pod ul. Morską.

Winda tylko z jednej strony przejścia podziemnego



Po stronie ul. Wolności - Warszawskiej nadal barierą architektoniczną pozostaną schody - w ramach tej inwestycji nie przewiduje się budowy windy. Prowadzone będą tutaj wyłącznie naprawy murów okalających zejście do tunelu.

Istotnym elementem całej inwestycji jest wymiana izolacji przejścia podziemnego oraz naprawa elementów konstrukcyjnych. Prace te wymuszą usunięcie nawierzchni jezdni, a tym samym wprowadzenie ograniczeń w ruchu pojazdów m.in. poprzez zwężenia i zajęcia pasów ruchu.

  • Wejście do tunelu po stronie Wolności - Warszawskiej.
  • Przejście podziemne pod ul. Morską.
  • Pochylnia i schody prowadzące do tunelu pod peronami kolejowymi.
  • Wyjście do ul. Morskiej w sąsiedztwie torów kolejowych.
  • Wejście do tunelu w sąsiedztwie torów kolejowych.
W postępowaniu przetargowym Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni wpłynęły trzy oferty:
  • Strabag z Pruszkowa k. Warszawy na kwotę ok. 5,199 mln zł
  • Freyssinet Polska z Warszawy na kwotę ok. 5,237 mln zł (oferta odrzucona ze względów formalnych),
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM z Gdyni na kwotę ok. 6,6 mln zł

Na zadanie planowano przeznaczyć początkowo nie więcej niż ok. 2,437 mln zł. Jednak pod koniec kwietnia podjęto decyzję o zwiększeniu budżetu i wyborze oferty spółki Strabag.

Szyb windy będzie zlokalizowany w rejonie stacji Mevo, której położenie zostanie skorygowane. Szyb windy będzie zlokalizowany w rejonie stacji Mevo, której położenie zostanie skorygowane.
Zgodnie z zapisami przetargu zakończenie robót budowlanych powinno nastąpić w ciągu 270 dni od momentu podpisania umowy z wykonawcą.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (76)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane