• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 760 tys. złotych na sygnalizację świetlną na Zaspie

Szymon Zięba
25 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Teren inwestycji został już przekazany wykonawcy. Prace związane z budową sygnalizacji mają potrwać do grudnia 2019 r.
  • Teren inwestycji został już przekazany wykonawcy. Prace związane z budową sygnalizacji mają potrwać do grudnia 2019 r.

Na przejściu dla pieszych przez al. Jana Pawła II, w pobliżu kościoła Opatrzności Bożej w Gdańsku, pojawi się sygnalizacja świetlna. Mimo tego, że jedyna złożona oferta na budowę świateł opiewała na sumę ponad 100 tysięcy złotych wyższą od tej, którą chcieli przeznaczyć miejscy urzędnicy, to została zaakceptowana. Sygnalizacja ma powstać do końca roku.



Jakie sposoby uspokojenia ruchu są twoim zdaniem najlepsze?

Przypomnijmy: Budowa sygnalizacji świetlnej ma zwiększyć poziom bezpieczeństwa w okolicy kościoła. Mieszkańcy wielokrotnie informowali bowiem, że ruch w tym miejscu jest duży, dlatego przydałoby się go uspokoić i "usystematyzować".

Na ogłoszony przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetarg, dotyczący wspomnianej inwestycji wpłynęła tylko jedna oferta, opiewająca na kwotę ponad 762 tys. zł brutto. Miasto planowało przeznaczyć na realizację zadania 620 tys. zł brutto. Mimo to jednak, została ona zaakceptowana i 13 września podpisano umowę na wykonanie prac.

- Teren inwestycji został już przekazany wykonawcy. Prace mają potrwać do grudnia 2019 roku - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.
Urzędnicy podkreślają, że wstępny projekt tymczasowej organizacji ruchu nie przewiduje stałych utrudnień w okolicy inwestycji, a jedynie czasowe zawężenie lewych pasów jezdni.

- Projekt tymczasowej organizacji ruchu musi zostać zatwierdzony przez Komisję ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego przy Miejskim Inżynierze Ruchu, która jeszcze nie zaakceptowała projektu - zastrzega przedstawicielka DRMG.

"Światła" będą podłączone do systemu Tristar



Sama inwestycja obejmie między innymi budowę i rozbudowę kanalizacji kablowej oraz budowę specjalnych studni kablowych i wymianę tych istniejących. Sygnalizacja będzie podłączona do systemu Tristar.

W ramach zadania zamontowane zostaną maszty z sygnalizacją i kamerami podłączonymi do systemu ANPR, które rozpoznają tablice rejestracyjne. Oprócz sygnalizacji, w pobliżu kościoła zamontowana zostanie stacja meteorologiczna.

Miejsca

Opinie (209) 2 zablokowane

  • Przejście dla pieszych (1)

    Na zdjęciu przedstawione jest nie przejście przy kościele tylko dużo dalej, bardzo mało uczęszczane.
    Przy kościele jest inne przejście, z którego korzysta najwięcej osób i jest najwięcej wypadków.
    Proszę sprawdzić zanim umieścicie coś na stronie.

    • 6 0

    • Do tego jakieś 30 metrów dalej są światła prowadzące do szpitala.

      Jeśli tak będą światła to jest to pomysł kogoś kto tak nigdy nie był.

      • 2 1

  • Super (16)

    I 3 babcie na krzyż będą mogły spokojnie przejść przez ulicę po niedzielnej mszy

    • 44 40

    • (13)

      W niedziele jest tak mały ruch, nie wiem po co te światła

      • 10 11

      • Bo średnio raz w roku ktoś tam ginie lub ociera się o śmierć. (12)

        • 20 4

        • Bo lezą nie na przejściu a obok, najczęściej na ukos - do biedronki! (11)

          • 18 6

          • Większość wypadków jest na przejściach. (9)

            • 6 2

            • Tiaa (8)

              W okolicy przejść a nie na przejściach,
              Ostatni głośny wypadek na JP2 to studentka biegnąca na autobus na czerwonym przy szpitalu

              • 13 3

              • Która nie zginęłaby gdyby jechał wolniej. (6)

                • 5 7

              • Ty chyba raczysz żartować (5)

                Jak ktoś w ciebie wjedzie jak będziesz mieć zielone na przejściu to kto będzie sprawcą? Kierowca.

                Jeśli piechur przebiegnie zza barierek na czerwonym na środku drogi (które skutecznie ograniczają pole widzenia z pozycji kierowcy) to kto będzie sprawcą? znowu kierowca?

                Nie zginęłaby też, gdyby nie biegła i nie spieszyła się na busa. za 10 min byłby następny.
                Nie zginęłaby też, gdyby tam jechał wóz drabiniasty. No chyba żeby koń ją stratował.
                O to chodzi? Cofnąć się w średniowiecze?

                Porąbało cię do reszty.
                W takim układzie po co w ogóle światła i jakiekolwiek przepisy ruchu drogowego ustalające kto i kiedy ma pierwszeństwo?!

                • 9 2

              • (4)

                Chodzi mi dokładnie o to że do zdarzenia doszło dlatego, że pieszy wtargnął na czerwonym świetle ale skutki tego zdarzenia zależały przede wszystkim od tego z jaką prędkością jechał kierowca.
                Przy jeździe zgodnie z przepisami, czyli maksymalnie 50km/h, uderzenie w takiego wbiegającego pieszego ma miejsce przy prędkości 30-40km/h a to ma kolosalne znaczenie dla obrażeń.
                Dlatego po stronie kierowcy, który jechał za szybko również leży duża część odpowiedzialności.

                • 6 4

              • Jeśli jedziesz 50 (3)

                i ktoś/coś ci wbiega, to często nawet nie masz możliwości zahamować! Wiesz, że od twojej reakcji do zadziałania układu hamulcowego mija ok 1.4 sekundy? Więc o jakim 30-40kmh mówisz? Jak uderzysz nawet z prędkością 50km/h pieszego to możesz go skutecznie zabić.

                Gdybanie. Gdyby kierowca jechał wolniej, to by (...)
                Gdyby dziewczyna nie wbiegła to by (...)

                • 2 1

              • Wychodzisz z fałszywego założenia. (2)

                Formalnie przed każdym przejściem powinieneś zmniejszyć prędkość oraz zachować szczególną ostrożność (znak D-6). Pierwsze sprawia że powinieneś jechać wolniej niż 50km/h a drugie, że czas reakcji ma być krótszy niż przy sytuacji dziejącej się z zaskoczenia.
                Wtedy w najgorszym wypadku potrącasz pieszego z prędkością 30-40km/h. Jeżeli jest inaczej to również ponosisz odpowiedzialność za skutki zdarzenia.

                • 2 3

              • Bzdura. (1)

                Nie musisz zmniejszać prędkości a jedynie zachować szczególną ostrożność więc nie manipuluj. Zmniejszyć prędkość masz wtedy gdy ktoś na przejście chce wejść, czego nie można stwierdzić jeśli ktoś stoi i nagle na czerwonym na to przejście wbiega.
                Kurczę widzę, że tu sami fachowcy od bezpiecznej jazdy siedzą, którzy chyba nigdy nie siedzieli za kółkiem. Już nie mówię o jakiejkolwiek sportowej jeździe na torze.
                Sprawdź sobie ile przeciętnemu kierowcy zajmuje skuteczne rozpoczęcie hamowania od momentu zauważenia do zadziałania układu hamulcowego. Wtedy możemy sobie pogadać.

                • 4 2

              • No raczej TY manipulujesz

                Ponieważ znak D-6 mówi że należy zmniejszyć prędkość nie kiedy jest w okolicy pieszy a jedynie opisuje jak należy ją zmniejszyć. I mówi, że należy ją zmniejszyć tak aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych będących na przejściu i wchodzących na przejście.
                A bezpieczna jazda to nie taka gdy potrafisz utrzymać się na Słowackiego przy prędkości 140km/h tylko taka gdy po przebiegu miliona kilometrów nadal nie brałeś udziału w żadnym zdarzeniu na drodze.

                • 0 2

              • to wyjątek, było tam kilka wypadków gdy pieszy szedł na przejsciu ( np.pielęgniarka wracająca z pracy)

                • 7 1

          • Ale akurat wszystkie wypadki na tej ulicy były na przejściach dla pieszych. Łatwiej przewidzieć pieszego poza przejściem niż na nim?

            • 0 1

    • Poza niedzielą jest tam spory ruch, m.in.są w pobliżu szkoły (1)

      • 3 1

      • Nie w tym miejscu gdzie te światła postawią.

        Uczniowie jeśli wysiadają to na przystanku koło luxmedu i tam też przechodzą.

        • 1 1

  • (1)

    800000 zł?

    • 2 0

    • i skąd wyciągnęli dodatkowe 100000 tak szybko? budżet jednak jest z gumy

      • 1 0

  • Pani Aneto Niezgoda z DRMG, proszę o interwencje

    Mieszkańcy narożnego budynku JPII/Rzeczpospolitej ok. 40 lat temu posadzili żywopłot i krzewy oraz drzewa, aby już wtedy zasłonić się choć trochę przed ruchem samochodowym, szczególnie w tym miejscu, gdzie jadąc pod górę , a także stając na czerwonym świetle na skrzyżowaniu lub wjeżdżając w ul. Burzyńskiego natężenie ruchu i wydzielanie toksycznych spalin i hałasu jest ogromne, i ma kolosalny wpływ na jakość powietrza i mapę akustyczną - powoduje też drgania odczuwalne w samym budynku. Nie wspomnę o eliminacji z ruchu drogowego pojazdów emitujących najbardziej szkodliwe dla zdrowia substancje jak i ogromne ciężarówki kursujące do portu.
    Nie będę przytaczał, że na al. JPII ostatnimi laty zginęło 5 osób, także spora cześć śmiertelnych ofiar zanieczyszczeń powietrza w Polsce, którą się szacuje na ponad 40 tys. rocznie.pochodzi własnie z przyległych ulic
    Także nie omijają nas (choć szpital jest w pobliżu, ale tam kolejki ogromniaste) choroby powodowane przez spaliny samochodowe takie jak; astma, przewlekłe choroby płuc, stany zapalne dróg oddechowych, nowotwory, choroby serca oraz układu nerwowego, mimo że w tym miejscu jest duży ruch powietrza w kierunku morza.
    Przydał by się dobrze wyposażony w sprzęt pomiarowy do kontroli spalin własnie na ww. skrzyżowaniu oprócz wspomnianej stacji metrologicznej i podłączenia do TRIST-ara.
    Miła Pani Aneto, za pewne doskonale wiadomym jest waszym decydentom jak duży wpływ na liczbę przedwczesnych śmierci mają takie układy komunikacyjne.
    Korekta ścieżki rowerowej biegnącej wzdłuż al.Rzeczpospolitej spowodowała, że usunięto nasz osłaniający "jako ekran"żywopłot i zwartą zieleń, którą do dzisiaj nie odbudowano. Obecnie naprawiane są schody wejściowe na kładkę i chwała Wam za to!, ponieważ dziesiątki starszych ludzi się tam połamało, a windy są natomiast przy jezdni zamiast własnie tam gdzie chodzą matki z dziećmi czy osoby niepełnosprawne - widać tak musi być w pomnikowym Gdańsku, że muszą służyć dla pokazu a nie do użytku :))

    • 3 1

  • (1)

    Mieszkańcy Zaspy dziękują :)

    • 3 2

    • Ja nie dziękuję a też tu mieszkam.

      Nie wiem, poza tym za co dziękować, bo to są między innymi Twoje i moje pieniądze! Chore pieniądze. 800 tysięcy za światła i to nie na tym przejściu na którym być powinny?!

      • 1 3

  • lepiej byście zlikwidowali barierki na wysokości szpitala! (2)

    nie wiadomo po jaką cholerę tam są a ograniczają widoczność przy wyjeździe!

    • 9 0

    • te barierki powinni przenieść wlaśnie na przeciw kościoła

      tam dzicz tabunami przechodzi trasą biedronka-kościół

      • 2 0

    • żeby tłuszcza nie łaziła po jezdni jak po polu

      • 2 4

  • Kolejne światła na krótkim odcinku drogi (16)

    Bez sensu. Będą większe korki przez to, że jedni nie potrafią przechodzić przez przejście a drudzy im ustapic.

    • 75 36

    • (4)

      No właśnie przez to - czyli jak najbardziej z sensem.
      Przejście dla pieszych przez ulicę o 2 pasach ruchu bez sygnalizacji świetlnej to proszeni się o wypadki. Niestety polscy kierowcy bardzo często mają gdzies słabszych od siebie, więc dostaną światła.

      • 29 7

      • Jest na to rozwiązanie na miarę XXI wieku. (3)

        Nazywa się przejście podziemne.

        • 5 5

        • To było modne w wieku XX (1)

          W XXI wieku będą to systemy detekcji pieszych pojazdów autonomicznych.
          Oczywiście z pełnym pierwszeństwem pieszych.

          • 1 3

          • Idź być trollem gdzie indziej...

            • 5 0

        • uważaj, uważaj

          bo zaraz cię zaorają, że chcesz żeby chodzili tunelami, "jak szczury".

          • 2 0

    • i bardzo dobrze.... (2)

      ...ile można ustępować pierwszeństwa pieszym, włażą na przejścia nawet nie patrząc czy auto ma szanse się zatrzymać czy nie.... a tak grzecznie poczekają 2-3 min. na swoją kolej

      • 2 2

      • Postoją... akurat... (1)

        Ty postoisz. A oni będą włazić na czerwonym tak jak robią to na całej JPII.

        • 2 0

        • no ale przynajmniej jak potracisz

          na swoim zielonym a jego czerwonym to nie będzie twoja wina tak jak ma to miejsce teraz gdy sygnalizacji nie ma - jak wtargnie i potracisz to twoja wina - powie ze wydawało mu się ze zwalniasz i dlatego wszedł.... i weź się tłumacz....a przepisy maja jeszcze zaostrzyć co będzie tylko z niekorzyścią dla pieszych

          • 0 1

    • Światła w tym miejscu to dobry pomysł (5)

      Bo matoły za kółkiem zapominają gdzie są i walą ile się da. To nie tor wyścigowy.

      • 14 10

      • A ma...ły piesze zapominają o kolorach świateł (4)

        Jeden z ostatnich głośniejszych, śmiertelnych wypadków z zeszłego roku to studentka biegnąca na autobus przy szpitalu na czerwonym świetle.

        • 7 6

        • Poprzednie 10 głośnych to rozpędzeni kierowcy rozjeżdżający prawdiłowo przechodzącyh pieszych. (2)

          • 3 4

          • Poszukaj sobie archiwalnych artykułów. (1)

            Piesi latali tam głównie ze względu na swoją głupotę i ignorowanie czerwonego (bo autobus przyjechał).

            • 2 2

            • A kierowcy ich rozjeżdżali ze względu na swoją mądrość i szczególną ostrożność przed przejściami.

              • 3 4

        • To wyjatek, tam pseudo kierowcy urządzają wyścigi

          • 5 7

    • To co innego mistrzu proponujesz?

      Rondo? Progi zwalniające? A może zostawić, jak jest - w końcu 100km/h po gęsto zabudowanym obszarze i śmiertelne potrącenia co kilka miesięcy nie są takie straszne

      • 3 3

    • o boshe wszendzie korki!!!

      Skoro są korki, to może zostawcie samochody w domu albo nauczcie się lepiej jeździć łaj.. znaczy się sieroty :)

      • 7 5

  • STOP światłom!

    W Trójmieście chyba ktoś bierze na lewo za montaż świateł na każdym kroku.

    • 6 0

  • ulica świateł-co 100 m światła (4)

    • 16 1

    • powiedziałbym,

      że ma aspiracje na ulicę czerwonych latarni, bo gdzie nie podjedziesz to na każdych światłach jest czerwone.

      • 1 0

    • liczba świateł to jedno, ale ważniejsza kwestia to zerowa synchronizacja. (1)

      przy 90 km/h i ponad da radę przejechać na "zielonej fali" przy 40-50-60 km/h nie ma szans stoisz co najmie 3 razy. A chyba powinno być odwrotnie...

      • 2 0

      • Jeśli dobrze pamiętam to o to im chodziło

        Chyba nawet jakiś "włodarz" się wypowiadał, że celowo nie ma tam synchro, żeby trzeba stawać!
        Tylko co się później dziwić, że każdy nadrabia stracony czas na kawałku bez świateł.
        Jak dla mnie to mogliby tam i 30km/h zrobić z synchronizacją, byleby dało się przejechać płynnie bez stawania na czerwonych.

        • 2 0

    • Żeby to było co 100m. Od Burzyńskiego do skrzyżowania JP2 z Leszczyńskich nawet 50-ciu nie ma.

      • 3 0

  • I bardzo dobrze. Jeszcze tylko ze dwa fotoradary postawić. (3)

    • 6 2

    • A może barierki na całej długości po środku, żeby piechury tylko po przejciach lazły? (2)

      • 1 1

      • Barierki (1)

        pośrodku tylko zasłaniają widoczność samochodów na drugiej jezdni

        • 0 0

        • No to nie wiem,

          razić prądem jak ktoś wejdzie na pas zieleni.

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane