• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port przejmuje część terenów nadmorskich w Gdyni

Michał Brancewicz
14 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Na zdjęciu zaznaczony teren Nauty kupiony przez Port Gdynia. Na zdjęciu zaznaczony teren Nauty kupiony przez Port Gdynia.

Port Gdynia kupił od Stoczni Nauta spory teren w centrum miasta zobacz na mapie Gdyni. Nowy właściciel zamierza prowadzić tu działalność okołoportową, nieuprzykrzającą życia mieszkańcom nowych osiedli, które są planowane w okolicy. To oznacza, że w tej części nabrzeża nie powstanie nowa, mieszkalna zabudowa. Tymczasem miejski "Waterfront" władze miasta promują właśnie na targach w Cannes.



Nadmorskie tereny w centrum Gdyni:

Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup gruntów należących do Stoczni Nauta. Teren o powierzchni 61,9 tys. m kw. przy ul. Waszyngtona 1 wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę, a szczegóły dotyczące kwoty transakcji nie zostały ujawnione.

- Środki uzyskane ze sprzedaży terenów zostaną przeznaczone na finansowanie działalności operacyjnej, a także optymalizację struktury zadłużenia spółki - mówi Paweł Brzozowski, wiceprezes Stoczni Nauta.
Ta transakcja nie ogranicza w żaden sposób działalności produkcyjnej Stoczni Nauta.

Jakie plany wobec tych terenów ma port?

- Pomysłów jest kilka. Służba ratownicza SAR poszukuje działki, aby postawić nowy obiekt. Gdzieś trzeba też zbudować elektrownię gazową już z myślą o powstaniu portu zewnętrznego. Być może terenem byłby zainteresowany Portowy Zakład Techniczny, który zajmuje się montażem konstrukcji stalowych lub udałoby się stworzyć tam zaplecze dla cruiserów [duże statki wycieczkowe - dop. red.]. Taka działalność nie jest uciążliwa, więc mogłaby być prowadzona w sąsiedztwie apartamentów - mówił niedawno na konferencji podsumowującej rok Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
To oznacza, że idea stworzenia "waterfrontu", czyli nowej części miasta na poprzemysłowych terenach zlokalizowanych nad wodą nie zostanie w pełni zrealizowana.

Tymczasem Gdynia we francuskim Cannes podczas targów nieruchomości "MIPIM - The World's Leading Property Market" nadal promuje ideę Sea City, zwanego przez włodarzy Śródmieściem Morskim. Przedstawiciele magistratu uczestniczyli w dyskusji o nowych możliwościach miast posiadających gotowe do zabudowy tereny nadwodne.

- Chcemy stworzyć nowoczesną dzielnicę, ale przede wszystkim naszym celem jest to, żeby pozostała bardzo przyjaznym miejscem do życia, w którym ludzie będą szczęśliwi - mówiła podczas debaty Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Jak na całą sytuację zapatrują się deweloperzy realizujący lub planujący w tym obszarze inwestycje? Można zakładać, że mają mieszane uczucia. Z jednej strony portowe czy przemysłowe otoczenie trudno nazwać przyjaznym, z drugiej zaś ograniczenie podaży mieszkań w tej części miasta może zwiększyć zainteresowanie ich ofertą.

- W naszym odczuciu fakt ten nie będzie miał większego wpływu na zainteresowanie naszą inwestycją, głównie za sprawą innych projektów deweloperskich, które są planowane na granicy pomiędzy obszarem przemysłowo-portowym i strefą miejską w tej części miasta - mówi Ewa Łydkowska, rzecznik firmy Vastint, która pod koniec roku zamierza rozpocząć budowę mieszkań i biur. - Kompleks Waterfront zlokalizowany będzie w bezpośrednim sąsiedztwie skweru Kościuszki zobacz na mapie Gdyni, już samo to stanowi wartość dodaną inwestycji, która spotka się z dużym zainteresowaniem ze strony przyszłych użytkowników.
Drugim dużym deweloperem w okolicy jest Polski Holding Nieruchomości. Niedawno rozpoczął on prace przy budowie osiedla Yacht Park, które powstaje na części Nabrzeża Kutrowego zobacz na mapie Gdyni.

Podczas prac ziemnych budowlańcy natknęli się tu na ponad 800 betonowych pali, które przed laty wykorzystano podczas budowy pirsu. Wcześniej z żadnej dokumentacji nie wynikało, że mogą tam się znajdować.

- Podczas prac rozbiórkowych natrafiono na elementy, które nie były naniesione na dokumentacji archiwalnej, co na tę chwilę nie wpłynęło na realizację inwestycji. Biznesplan inwestycji na terenie pirsu przewidywał rezerwy czasowe na tego rodzaju zdarzenia i na chwilę obecną nie ma mowy o opóźnieniach. Na placu budowy prace trwają nieprzerwanie - uspokaja Magdalena Kacprzak, dyrektor biura marketingu, strategii, relacji inwestorskich i PR w Polskim Holdingu Nieruchomości.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to marina oraz pierwszych sześć budynków osiedla Yacht Park powinno być gotowych w drugiej połowie 2019 roku.

Opinie (239) 2 zablokowane

  • Katarzyna Gruszecka-Spychała (3)

    i wszytko jasne, chce stworzyć dzielnicę mieszkań na wynajem żeby ludzie byli szczęśliwi. Wspaniała idea. Jakie to piękne. Szkoda, że ta pani jest kompletnie oderwana od rzeczywistości.

    • 63 4

    • Ona z tej bandy jest najgorsza. Kiedy powiedziała lub zrobiła coś z sensem? (2)

      • 25 1

      • Ona robi tylko za zderzak Szczurka

        • 18 1

      • Były konsultacje na temat ruchu jednokierunkowego

        na Grabówku. z kilku wariantów Pani G.S. wybrała ten którego nie było w materiałach.

        • 8 0

  • Żeby ludzie byli szczęśliwi...

    Jakie pitolenie Miasta. Dać "ludziom" godną pracę i płacę np. w Porcie to szczęśliwi będą bez "łoterfrontów". Może jeszcze na schroniska z horoskopami dla zwierząt to przerobić? A obsługiwać statki w Morskim Oku, całkiem jak Dowództwo Marynarki Wojennej w Warszawie. Cannes im się zamarzyło. Szkoda słów...

    • 52 3

  • Quo vadis Gdynio?

    yyy tzn szczurek co ty chłopie wyczyniasz z tą gruszecką i tak to wasza ost kadencja

    • 43 3

  • Wydział planowania (2)

    Jako architekt popieram fakt pozostawienia ternu portu w „porcie”, przy takiej polityce miasto nie jest wstanie wchłonąć tyle powierzchni premium. Wdaje się również , iż zakup terenu i pozostawienie go w funkcji przemysłowej ,odetnie przyszła zabudowę międzytorza od zatoki, co może przekreślić plany PKP Semeko. Gdynia to port , praca to port popieram

    • 51 2

    • (1)

      Międzytorze jest śliczne i tętni życiem lol a ludzie niech mieszkają na zadu..ich . Recepta pisuaru na szczescie

      • 1 10

      • Międzytorze tętni kołami wagonów towarowych i szumem taśmociągów portowych oraz suwnic kontenerowych. Tylko masochista chciałby tam mieszkać. Ale pewnie dadzą się nabrać ci którzy Gdynię znają tylko z opowiadań bajkopisarzy UM.

        • 5 0

  • Teraz jeszcze zburzyć sea towers za niedotrzymanie obietnicy ogólnodostępnych tarasów widokowych (1)

    Przypomnę, że to był warunek zmiany planów zagospodarowania tego terenu

    • 53 2

    • zburzyć to może przesada

      ale PINB powinien trochę bardziej się postarać przy egzekwowaniu niedotrzymanych zapisów mpzp.

      • 17 2

  • (8)

    To dobrze, port to skarb państwa. Gdyby tereny przejęło miasta to jest niemal pewne, że sprzedałoby deweloperowi pod budowę kolejnych przeszklonych apartamentów na krótkoterminowy wynajem.

    • 38 3

    • (5)

      Nie lubisz turystów i apartamentów to wyprowadź sie do sosnowca czy innego radomia ...

      • 1 19

      • Nie lubię i sie nie wyprowadze i co mi zrobisz?

        • 10 0

      • Znowu wysiedlasz mieszkańców Gdyni?

        A może ty się wyprowadź i buduj apartamenty na pustyni.

        • 10 0

      • buduj sobie w Mechelinkach (2)

        widok na morze będziesz miał ładniejszy...

        • 7 0

        • Mechelinek też szkoda. (1)

          • 6 0

          • racja...

            ;)

            • 4 0

    • Niemal pewne?

      To władze miasta chcą uchwalić taki plan zagospodarowania aby powstały apartamentowce.
      Ciekawe czy tu też będą się procesować i przekonywać wszystkich do tych swoich chorych wizji.

      • 5 0

    • Najlepiej "na godziny".

      • 3 0

  • Port na Wiczlinie ! Gdynia to Dubaj , Wiczlin to port !

    a reszta to gesiefy ,pynondze , pynondze łapówy i dole !

    • 16 2

  • Dobrze (4)

    To jest pierwszy dobry ruch pisowskich władz gdyńskiego portu, niezależnie od tego, czym był faktycznie powodowany.

    • 36 5

    • Mam nadziej że to pierwszy ruch i zarazem ostatni! (2)

      • 3 4

      • Jeżeli mieliby trwonić pieniądze tak, jak z tym zakupem obligacji PŻM, to lepiej, żeby się powstrzymali od takich ruchów.
        Co prawda za nieruchomość od Nauty sporo przepłacili, ale uważam, że jest to i tak dobra decyzja, bo opłaci się w dłuższym okresie czasu, a biorąc pod uwagę zauważone ciągoty do wyprowadzania pieniędzy z portu na, umotywowane politycznie, sprawy nie związane z portem, lepiej było nie czekać na lepszą ofertę że strony Nauty, bo może już by się wcale nie pojawiła..

        • 8 0

      • A ja mam nadzieję że to pierwszy ruch aby ograniczyć betonowanie Gdyni

        mieszkaniami nie dla gdynian. Ludzie będą szczęśliwi gdy będą mieli pracę i stać ich będzie na choć skromne, ale własne mieszkanie. W tych apartamentach nie będą szczęśliwi bo ich na nie nie stać.

        • 6 0

    • Czy te władze są pisowskie to rzecz do dyskusji

      Bardzo szybko dogadali się z portową lemingozą, z miłośników poprzedniej władzy porobili dyrektorów i na dzisiaj tak to wygląda.

      • 3 2

  • Czy zauważyliście, że przed godziną 8 nie ma komentarzy pochlebnych dla miasta? (1)

    Za 20 minut zacznie się "mowa miłości". Pozdrawiam panie i panów z wydziału propagandy i sukcesu :)

    • 40 2

    • Bo o 8-mej zaczynaja prace w URM.

      A po 8-mej juz z pracy nie moga pisac krytycznych postow. No bo jak, z ich miejsca pracy?

      • 0 0

  • Bardzo dobrze (2)

    Gdynia miastem portowym, a nie miastem developerów!

    • 42 2

    • (1)

      Dokładnie, rozbudować port rybacki!

      • 2 4

      • A co w tym złego?

        Nie lubisz rybki?
        Problem w tym, że nie ma czego łowić...

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane