• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Półmetek przebudowy portu jachtowego w Górkach Zachodnich

as
20 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Będzie nowa marina w Zatoce Gdańskiej
Prace w marinie trwają już blisko sześć miesięcy. Prace w marinie trwają już blisko sześć miesięcy.

Na terenie Górek Zachodnich, a dokładnie w okolicy mariny przy ul. Przełom 22Mapka, trwają prace związane z rozbudową i powiększeniem portu jachtowego. Dotąd udało się już zakończyć prawie wszystkie prace rozbiórkowe. Obecnie trwa wzmacnianie nabrzeży. Roboty budowlane rozpoczęły się we wrześniu 2021 r. i zgodnie z umową powinny potrwać 12 miesięcy.



Czy w trójmiejskich marinach jest wystarczająco dużo miejsc na jachty?

Przypomnijmy: w marcu 2021 r. informowaliśmy w artykule pt. "Większy port jachtowy w Górkach Zachodnich i marina w Sopocie" m.in. o przetargu na pierwszy etap rozbudowy portu jachtowego przy ul. Przełom 22Mapka.

Do majowego przetargu ogłoszonego przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska stanęło ośmiu oferentów. Najniższa zaproponowana przez nich kwota wyniosła 19 mln 493 tys. zł, z kolei najwyższa - 27 mln 785 tys. zł.


  1. ETP S.A. z Katowic - 27 785 700 zł,
  2. Konsorcjum, którego liderem jest Roverpol Sp. z o.o. wraz z Rover Maritime S.L. - Partner Hiszpania - 24 969 000 zł,
  3. STRABAG Sp. z o.o. z Pruszkowa - 26 411 621,24,
  4. MELBUD S.A. z Grudziądza - 26 048 103,44,
  5. Konsorcjum, którego liderem jest PROS POLAND Sp. z o.o. z Sopotu oraz ZPW H-BUD Hieronim Szukalski z Sopotu - 19 803 000 zł,
  6. PORR S.A. z Warszawy - 23 414 242,85 zł,
  7. NDI Spółka Akcyjna z Sopotu - 18 567 254,81 zł,
  8. ERBUD S.A. z Warszawy - 19 493 519,14 zł.

Zamawiający na ten cel przeznaczył 19,4 mln zł, dlatego też umowę podpisano - ze znaną w Trójmieście - firmą NDI S.A. z Sopotu.

- Umowa przewiduje realizację prac zarówno na lądzie, jak i na wodzie. Na realizację całego zakresu zadania wykonawca robót firma NDI S.A. z Sopotu ma 12 miesięcy od dnia podpisania umowy, tj. od 9 września. Koszt prac to ponad 18,5 mln zł. Dofinansowanie unijne wynosi 12 mln zł - mówi Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Inwestycja została podzielona na dwa etapy



Obecnie na placu budowy końca dobiegają prace rozbiórkowe związane z demontażem m.in. drewnianych pomostów czy zniszczonych pali cumowniczych. Rozpoczęły się także prace związane ze wzmacnianiem nabrzeży. Obecnie wykonywane są wzdłuż nich ścianki szczelne.

- Wśród robót do realizacji "na lądzie" jest m.in. wykonanie ścian oporowych (przeciwpowodziowych), demontaż istniejącego żurawia i montaż nowego na nabrzeżu "S". Wybudowany zostanie fragment kanalizacji sanitarnej od punktu odbioru ścieków do zbiornika bezodpływowego, fragment sieci energetycznej, kanalizacja kablowa oraz teletechniczna. Teren zostanie oświetlony, planowane jest także wykonanie nowej nawierzchni i trawników oraz małej architektury - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.

  • Zakończyły się już prawie prace rozbiórkowe. Obecnie trwa wzmacnianie nabrzeży.

Działania na wodzie



Do zadań wykonawcy "na wodzie" wykonano już rozbiórkę starych drewnianych pomostów. Niebawem rozpocznie się budowa nowych, pływających pomostów oraz falochronu. Prowadzone będą także m.in. roboty czerpalne w basenie portu jachtowego i akwenie Wisły Śmiałej. Planowane jest również wykonywanie badań jakości czystości osadów dennych oraz urobku. Przebudowane zostaną nabrzeża "W", "S", "N" oraz pirs "E".

- Wykonawca robót musi zadbać również o wyposażenie nabrzeża, w tym m.in. pachoły cumownicze, drabinki włazowe, odbojnice, stojaki na koło ratunkowe, postumenty oświetleniowe zasilające wyposażone w gniazda elektryczne i zawory wodne. Pojawi się też sprzęt ratowniczych i rampa dla osób niepełnosprawnych - kończy Aneta Niezgoda.
Po zakończeniu pierwszego etapu inwestycji na terenie portu będzie mogło cumować ponad 180 jednostek pływających.

Tak ma wyglądać przystań jachtowa w Górkach Zachodnich po zakończeniu inwestycji. Tak ma wyglądać przystań jachtowa w Górkach Zachodnich po zakończeniu inwestycji.

Rozbudowa mariny w Górkach Zachodnich to część większego projektu



Termin realizacji drugiego etapu rozbudowy przystani w Górkach Zachodnich nie został precyzyjnie określony.

- To sprawa dalszej przyszłości - przyznają urzędnicy.
Przedsięwzięcie zostało ujęte do realizacji w ramach Programu Strategicznego Województwa Pomorskiego pn. "Rozwój oferty turystyki wodnej w obszarze Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej". Ponadto budowa przystani żeglarskiej będzie współfinansowana ze środków unijnych, w ramach Osi Priorytetowej 8 Konwersja Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego dla działania nr 8.4. Wsparcie walorów atrakcyjności dziedzictwa przyrodniczego.
as

Miejsca

Opinie (59) 5 zablokowanych

  • (6)

    Brawo,a więc Gdańsk idzie szlakiem Monte Carlo!Milionerzy będą odwiedzać i zostawiać ciężkie pieniądze w mieście,przepłacając w restauracjach i na mieście.Szkoda tylko że pogoda u nas 2 miesiące,poza tym smuta i pustki.

    • 13 25

    • Które dwa miesiące są pogody? Masz na myśli jakąś pogodę, gdy jest ciepło i świeci słońce??

      Znam, znam. Z południa kraju.
      Chyba że ty dwa DNI miałeś na myśli, nie miesiące, to się zgodzę. :D

      • 8 5

    • U ciebie w piwnicy na pewno smutno i pustki.

      • 8 6

    • Widać że nie pływasz..

      ale bzdury lubisz pisać. Port jachtowy to nie porcik na rowery wodne dla słomkowych kapeluszy.
      Sezon żeglarski trwa od kwietnia do pażdzernika. Niektórzy pływają takze zimą. To jest morze, a nie jeziorko dla żeglarzy z butelką i bumboxem...

      • 19 6

    • przemawia przez ciebie zazdrość czy zgorzknienie życiowe?

      • 8 3

    • Będzie dobrze

      • 3 0

    • Pustki haha widać że poza Gdynię nosa nie wychylasz.

      • 0 4

  • (1)

    I fajnie, szary Kowalski będzie mógł zacumować swój jacht i spokojnie udać się na miasto wydać swoją średnią krajową na fanaberie i lans))

    • 32 11

    • A drugi jacht niech Kowalski sobie trzyma w garażu jak inni!

      • 3 0

  • A kiedy zajmiecie się portem (17)

    Gdańskim dla statków albo stoczniami które dadzą prace i pieniądze i ludziom i miastu?

    • 22 19

    • Jaworskiego pytaj o stocznie. (12)

      • 16 5

      • I Horałę :) On teraz przy korycie - co Horała zrobił dla Pomorza ja się pytam? (10)

        Ulokował swoje 4 litery przy CPK i dudki liczy a to przecież jest poseł z Pomorza! I powinien tyrać dla Pomorzan. Bo sprzedaży Lotosu arabom i ruskim za bezcen nie liczę :(

        • 11 8

        • (8)

          A co zrobił Tusk, Lewandowski czy Adamowicz dla Trójmiasta?

          • 6 14

          • Won! na Kreml PiSowski pachołku Putina.

            • 9 5

          • (2)

            Przejedź się po Trójmieście i pomyśl! Jak wyglądały te miejsca wcześniej a jak teraz!!! Za PiS nic nie powstało i to są fakty.

            • 7 4

            • "Przejedź się po Trójmieście" (1)

              Po Trójmieście?!
              Raczej po Gdańsku, który wyssał środki regionu.
              Co gorsza, nawet w Gdańsku wygląda to słabo...

              • 4 6

              • Wygląda słabo, bo z Bartoszyc słabo widać trolu.

                • 5 5

          • (1)

            Obwodnice poludniowa, most Sucharskiego, caly port na wschód od portu polnocnego, tysiace kilometrow autostrad i itd itp. Co zrobil pis?Stepke w Szczecine(mozesz kupic - jest na sprzedaz:), Ostroleke, przekop, baranow i 15 mln wegla co roku z Rosjii.

            • 5 4

            • "caly port na wschód "

              Zasługą tych osób jest jedynie to, że nie przeszkadzały.
              Port został zbudowany za pieniądze australijskiego podatnika i przez Brytyjczyków, którzy znają się na tym rynku i robocie. Miasto do dzisiaj nie wypełniło swoich zobowiązania, którym było ucywilizowanie ruchu ciężarówek.
              Przetoczna, Ku Ujściu i okolice to nadal jak okolice Czernobyla.

              Obwodnicę południową wybudował Skarb Państwa...
              Sucharskiego i Most oraz tunel powstały z budżetu miasta.

              Nie da się jednak pominąć faktu, że nie bez znaczenia był fakt istnienia w Gdańsku synergii władzy wszystkich szczebli. Nie miasto wypracowało te środki, a długi będziemy spłacać pokoleniami. Podczas gdy na tym kapitale zarabiają podmioty, które jedynie "chcą robić biznes"...

              • 3 0

          • na wołowej skórze by się ich zasługi nie zmieściły (1)

            nie tylko dla Pomorza, ale dla całej Polski

            • 0 5

            • raczej

              "zasługi"

              • 3 0

        • jest wielu poslow z Pomorza

          A Pomorze niewiele z tego ma...
          A jesli juz, to Gdansk...
          Co ma Gdynia z poselskiej posluginposlw Aziewicza, ktory wkrotce na tym posterunku emerytury dotrwa...?

          • 2 0

      • a moze nalezy

        Zapytac Szlante, co wyprowadzil aktywa i stado miejskich spolek, co rozszarpaly tereny?

        • 2 0

    • stoczni juz nie ma ...

      • 6 3

    • o stocznie dobrze dba PZPPiS,kaczynski zamknol stocznie parnisa,PZPR zamknol stocznie lenina, partia solidarnosc zamknela stocznie w szczecini ,warskiego,i ponocna w gdansku.a grupa stoczni remontowa ma sie dobrze bez pomocy morawickieg,kaspra i horaly.nich tylko za promy zaplaca,bez szwindli!!!!

      • 10 5

    • (1)

      To pytanie to może do chama Brudzińskiego?

      • 5 2

      • oraz Sławków

        obu...

        • 4 3

  • `Dotąd udało się już zakończyć prawie wszystkie prace rozbiórkowe` - hahaha (4)

    Za PiS niczego się nie buduje ale wszystko się rozbiera :)

    • 20 20

    • (3)

      Jasne bo za Tuska był raj)))

      • 8 9

      • Mieliśmy najlepszą na świecie stadninę Arabów. (2)

        • 8 6

        • tuskoruski troli stadnina nadal sie sprzedaje doskonale (1)

          • 5 8

          • Chyba na pocztówkach.

            • 4 4

  • (12)

    Ktoś, kto w ankiecie wybrał, że mamy już za dużo miejsc dla jachtów chyba nigdy nie był w Szwecji, Niemczech czy Danii - że wymienię tylko kraje leżące nad Bałtykiem.
    Od lat mamy w Gdańsku strasznie niewykorzystany potencjał turystyki żeglarskiej i dopiero niedawno coś się zaczyna dziać w tym temacie.

    • 69 11

    • horała buduje wielką marinę (2)

      • 9 12

      • Wziąłeś tabletki po obiedzie ? (1)

        • 7 3

        • Zapomniałem

          Jeszcze prom w szczecinie kończą

          • 4 3

    • "niewykorzystany potencjał turystyki żeglarskie" (7)

      A kto tutaj miałby tę turystykę uprawiać?

      To, czego tu nie mamy, to poziomu zamożności, który pozwala na realizację takich zainteresowań i posiadanie wystarczającej ilości wolnego czasu.
      Bo z jednego i drugiego jesteśmy okradani.

      • 15 16

      • okradani? przez kogo? (3)

        wiem, że takie próby okradania mnie były podejmowane przez wiele ekip przed rokiem 1990 i po 2015, wyzwanie polega na tym, że niektórzy sami siebie okradają z wolnego czasu myśląc, że jak władza poszerzy drogi to nie będą stali w korkach zamiast zmienić nawyki komunikacyjne i przestać narzekać.

        • 8 10

        • Albo na ten przykład zrezygnować z Nowego Wału i rozliczać się po staremu

          • 7 2

        • przez kogokolwiek, kto uważa że ma trochę władzy i bezkarności

          I uważa, że może narzucać swój sposób widzenia i myślenia. Z czasu i pieniędzy oraz innych zasobów. Do tego służyły zmiany w prawie "na przełomie wieków".
          Nie ma u nas modelu zarabiania na produkcie i potrzebie. Produkt trzeba opracować (koszt, wysiłek), a potrzebę trzeba zaspokoić (jeszcze czego?! To jeszcze większy wysiłek!).

          Zarabia się na obligach i koniecznościach.
          Oraz braku informacji, wiedzy i świadomości.

          • 7 1

        • "przed rokiem 1990 i po 2015"

          No popatrz, a ja mam całkowicie odmienne wrażenia.
          Właśnie między tymi dwoma datami najmocniej odczuwałem utratę...

          • 5 3

      • Nie każdego stać na duży, nowoczesny jacht. (2)

        W Skandynawii i innych państwach zachodnich jest bardzo dużo jachtów mniejszych, skromnych i nikt się nie wstydzi, że stać go tylko na taką łódź. Żeglarstwo w wersji skromnej jest też bardzo przyjemne i na kieszeń większości Polaków. U nas nie ma poprostu tradycji takiego spędzania wolnego czasu.

        • 5 1

        • Po co Polakowi morze jak ziemię i orze

          • 2 0

        • to nawet nie kwestia sprzetu

          Ale calej otoczki, materialow, wyposazenia, dodatkow. A przede wszystkim czasu, ktorego trzeba poswiecic duzo, aby dojsc do jakiejs wprawy. Samodzielnie bardzo trudne, posilkowanie sie bardziej kumatymi tanie nie jest.
          Fajnie sie patrzy na ludzi w Skandynawii smigajacych na podwodnych skrzydlach, ale nie bierze sie pod uwage grubosci zamoznosci, ktora to umozliwia. I nie chodzi tu jedynie o zamoznosc indywidualna.
          Ten wysilek mocno odstrasza, bo ogolnie, kiepsko z konsekwencja dzialania. Tylko kasa, relaks sie kupi.

          • 0 0

    • Nie tylko żeglarskiej, bardzo popularne są też tak zwane "houseboty"

      czyli jachty ale z silnikiem, w zasadzie pływające domki, fajne rozwiązanie dla lubiących pracę zdalną i pływanie po rzekach, kanałach czy wodach przybrzeżnych.
      Tylko wiadomo, żeby zarobić na turystach trzeba najpierw włożyć - niby mamy międzynarodowe drogi wodne, niby Unia dała nawet kasę na przystanie i inną infrastrukturę ale ruch turystyczny znikomy.

      • 4 0

  • A etap drugi nigdy nie zostanie zrealizowany (6)

    Dopóki na terenie JKSG będą się panoszyły leśne dziadki rodem z PRL chcac się uwłaszczyć na terenie
    Oby ceny były normalne po przebudowie

    • 27 6

    • nierzucim ziemi

      skont nasz rut

      • 2 3

    • PePitr- też będziesz "leśnym dziadem". Nie obrażaj ludzi gamoniu. (1)

      • 5 4

      • Nie obrażaj ludzi gamoniu!
        Znaczy się tobie wolno obrażać a innym nie.

        • 0 0

    • Apartamenty z betonu

      będą na pewno w super cenie

      • 4 1

    • to ty z tych żeby w klubie były "karki" i "łysole" na swych wypasionych łódkach motorowych, bo o żeglarstwie nie mają pojęcia - za trudne i głowa boli aby zrozumieć!!

      • 5 0

    • Raczej o zastąpienie obecnych swoimi i to na etacie

      czy te leśne dziadki opłacane są z naszych podatków? Chyba nie a struktury samorządowe i państwowe tak

      • 2 0

  • (2)

    Gdyby państwu naszemu zależało na rozwoju żeglarstwa już powinno stworzyć system przedpłat na jachty, tak jak kiedyś na maluchy. Za parę lat spływał by na wodę każdy Kowalski. Wcale się nie śmieję.

    • 8 8

    • (1)

      Kolejne rozdawnictwo?

      • 1 0

      • Mi rozwodnictwo nie w smak

        Halina z Cycowa

        • 1 0

  • (1)

    Na odcinku od Stogów do Gorek Zachodnich są piekne tereny do uprawiania sportow wodnych. Na Martwej Wisle brak jest jednak odpowiednio przygotowanych ogolnodostępnych miejsc do wodowania sprzętu wodnego. Nic się tu nie zmieniło od czasów PRL. Brak jest też miejsc do cumowania łodzi w sezonie letnim. Nikt z urzedników miejskich się tym nie zajmuje. Jak więc ma się rozwijać turystyka żeglarska?

    • 14 1

    • dej, dej, dej

      Lopata w reke i buduj keje...
      A nie pytaj, gdzie to ona...

      • 0 0

  • Jakie jachty?...Jakie jachty/ ? /..Miska RYZU i do roboty.

    4 tys brutto to juz klasa srednia wedlug geniuszy z Pis.

    • 4 2

  • Myślę że będzie dobrze

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane