• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze wiadukty na Trasie Kaszubskiej

Patryk Szczerba
25 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Postępy prac na budowie Trasy Kaszubskiej w Wielkim Kacku

Na przełomie grudnia i stycznia ruch z Obwodnicy Trójmiasta nad ul. ChwaszczyńskąMapka zostanie przekierowany na powstające w ramach Trasy Kaszubskiej dwa nowe wiadukty. Z użytkowania wyłączony zostanie 3-kilometrowy odcinek obwodnicy. Istniejący wiadukt będzie zburzony, ale powstanie nowy, dzięki którego obwodnicą kierowcy pojadą nowym węzłem trzema pasami ruchu.



Czy Trasa Kaszubska ułatwi ci przejazd?

Rozpoczęte pod koniec zeszłego roku prace przy budowie Trasy Kaszubskiej postępują, a krajobraz węzła w okolicach ul. Chwaszczyńskiej zmienia się praktycznie z dnia na dzień. Przypomnijmy, że w Wielkim Kacku powstanie węzeł zespolony, podobny do znajdującego się na obwodnicy w Karczemkach.

Nowe wiadukty, przebudowa obwodnicy



Jego jedna część znajdzie się nad ul. ChwaszczyńskąMapka, natomiast druga mniejsza na przecięciu z ul. Nowowiczlińską, nad którą obecnie kierowcy jadą obwodnicą po wiadukcie. Po zakończeniu prac w ramach węzła Gdynia-Dąbrowa, ulica NowowiliczńskaMapka będzie połączona z ekspresówką wjazdami i zjazdami, co powinno odciążyć ruch w okolicy.

Do końca roku mają powstać równolegle położone do obwodnicy dwa nowe wiadukty, dzięki którym możliwe będzie przeniesienie ruchu z ekspresówki. Stary wiadukt obwodnicy, po którym obecnie jeżdżą kierowcy, zostanie po zmianie organizacji ruchu wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy - umożliwiający docelowo jazdę po trzech pasach w każdym kierunku.

Przedstawiciele firmy Polaqua prowadzącej prace na odcinku Gdynia-Szemud zapowiadają, że planowane na przełom roku zmiany w organizacji ruchu nie powinny spowodować poważniejszych od dotychczasowych utrudnień dla kierowców.

Pod koniec roku kierowcy w Wielkim Kacku będą mogli przejechać po dwóch powstających wiaduktach. Pod koniec roku kierowcy w Wielkim Kacku będą mogli przejechać po dwóch powstających wiaduktach.

Według symulacji nie będzie korków



- Mamy symulacje, dzięki Politechnice Gdańskiej, mówiące o tym, że utrudnień nie będzie. Radzimy kierowcom, by śledzili komunikaty o zmianach, które niebawem nastąpią. Będą pojawiały się odpowiednio wcześnie, by wszyscy zdążyli się z nimi zapoznać - mówi Arkadiusz Daniluk, zastępca dyrektora kontraktu z firmy Polaqua.
W okolicy Wielkiego Kacka do wykonania - oprócz wiaduktów - pozostaje także nowa ul. Chwaszczyńska o długości 5 kilometrów. Będzie drogą z trzema pasami w każdym kierunku. Gdy ruch zostanie przeniesiony na nowe wiadukty, budowlańcy rozpoczną też odtwarzanie wiaduktu z obwodnicą, która na długości 3 kilometrów zostanie rozbudowana do trzech pasów.

1/3 prac wykonana



Do tej pory zrealizowano ok. 30 proc. zaplanowanych prac. Mają zakończyć się do listopada przyszłego roku. Główną przeszkodą jest fakt, że inwestycja jest prowadzona w ruchu miejskim przy Obwodnicy Trójmiasta, po której jeździ średnio 85 tys. pojazdów na dobę.

- Specyfiką robót w Wielkim Kacku jest to, że prowadzimy je w mieście. Problemami jest istniejące uzbrojenie. Posiadamy mapy, ale były robione w latach 70., więc nie do końca odzwierciedlają to, co znajdujemy pod ziemią. Na dziś termin zakończenia prac nie jest jednak zagrożony - zaznacza Arkadiusz Daniluk.
Drugim duży węzłem zespolonym na odcinku Gdynia-Szemud będzie Węzeł Chwaszczyno. Po zakończeniu budowy wszystkich etapów Trasy Kaszubskiej przejazd z Gdyni do Bożego Pola ma zająć niecałe 30 minut.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.
13:40 25 WRZEśNIA 20

Ruch na obwodnicy na budowie Trasy Kaszubskiej (3 opinie)

Ruch na obwodnicy na budowie Trasy Kaszubskiej poprowadzony nowym pasem asfaltu - w str Gdańska jednym pasem, w stronę Gdyni oba pasy obwodnicy wyłączone
Ruch na obwodnicy na budowie Trasy Kaszubskiej poprowadzony nowym pasem asfaltu - w str Gdańska jednym pasem, w stronę Gdyni oba pasy obwodnicy wyłączone

Opinie (247) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • PO gadało 8 lat a PIS buduje (35)

    Taka prawda

    • 182 338

    • Jaka prawda

      Wymień inwestycje PiS i porównaj je z tymi, które powstały za czasów "poprzedników" biorąc poprawkę, że PKB Polski do 2019 roku od wielu lat stale rosło...

      • 0 0

    • Piskomuna

      Piskomuna zablokowala ta inwestycje, trasa miala byc betonowa i byly na nie pieniadze.

      • 0 0

    • buduje... (11)

      a jakaś droga krajowa, lub autostrada powstała w naszym województwie od 2015 roku ?
      dokończenia siódemki nie liczę, bo wiadomo komu ją zawdzięczamy

      • 40 6

      • (9)

        Sławkowi N, w pewnych kręgach znanemu również jako zegarmistrz?

        • 12 11

        • Jego zegarek to pikuś w porównaniu do tego ile już nakradły pisiory! (8)

          • 16 10

          • Jego zegarek to pikuś w porównaniu do Czajki za 4 mld zl (5)

            Przeplaconej dwukrotnie i z plastikowymi rurami co teraz doda kolejne kilkaset mln zl na alternatywę.
            Pomijam Muzeum IIWŚ gdzie trzeba było beton za 100 mln zł na wannę lać bo niby nikt nie wiedział, że działka trefna - z ujęciem wody

            • 6 9

            • Rozumiem, że oskarżasz sp.L.Kaczyńskiego, bo za jego kadencji (2)

              jako prezydenta W=wy była projektowana "no i te rury" może zainteresować tą sprawą Maciarewicza ?

              • 14 7

              • Jak podpisywano umowę na rury, to... (1)

                ... LK leżał od kilku miesięcy na Wawelu, kłamczuszku.

                • 6 4

              • ja bym wszystko po kaczynskim sprawdzal do spodu, jemu nie mozna bylo wierzyc

                • 4 3

            • akurat Czajkę to projekt robiły pisiory (1)

              • 8 7

              • Tak, jasne.

                Tajna komórka u gronkowej.

                • 4 3

          • (1)

            Jasne że zegarek to pikuś, to tylko jego"herb", a esencją są schowki

            • 7 3

            • ty moze cos napisz o aferze getback, kaliber razy sto wobec amber dla podpowiedzi

              • 6 2

      • Ile chcesz autostrad? Do Pucka czy Kartuz?

        Ty nie liczysz S7 a ludzie liczą

        • 16 21

    • o sprawach budowy drog masz zero pojecia

      taka prawda

      • 2 0

    • Tak, powinni jeszcze więcej z PIT zabrać samorządom (6)

      a potem pretensje, że nie ma inwestycji i tylko rząd może uratować

      • 48 16

      • powinni (5)

        aby na rydwany i farbę nie było...

        • 13 10

        • Nie wiesz w ogóle o co chodziło z rydwanem... (3)

          ...ale nawijasz o tym w koło Macieju jak stary patefon ze zdartą płytą!

          • 14 7

          • (2)

            monotonny trol - taki mało kumaty - jak nie dostanie nowego hasełka to wałkuje stare w kólko bo sam nic nie wymysli ... jeszcze 3 głupków jego pokroju to + .... średniowieczny chłop miał więcej pod kopułą

            • 9 3

            • To o co chodziło z rydwanem? (1)

              Znajoma urzędniczka dała zarobić znajomej pseudoartystce na rydwanie z islamskimi napisami Allahu Akbar?

              • 5 5

              • a Kacperek nadal płacze ha ha ha

                • 1 1

        • Lepiej rodzinami latać z Kuchcińskim

          albo 70 baniek dać na makulaturę

          • 13 2

    • Tusk obiecywał na Euro 2012 (4)

      Ale wolał stadion za miliard

      • 40 56

      • (3)

        no i mamy stadion ... a jak tam port centralny z zarządem biorącym uposarzenie od 2 lat ??/ nadal pole z krowami ?

        • 28 3

        • Jak tam atomówka od Tuska? (2)

          Miliard zł pochłonęły przygotowania na papierze przez 8 lat i nawet lokalizacji nie wybrano? A tu masz już lokalizację.

          • 12 12

          • To też banda pisu buduje atomów ke. (1)

            Nie porównuj budowy bo PiS to złodzieje i ich 100km do 4000 km Tuska to mała różnica

            • 17 5

            • a morawiecki to nawet skazany przez sad zostal za klamstwa w tej sprawie

              • 12 2

    • zmanipulowany czy za pieniadze?

      • 0 0

    • Wolne żarty (1)

      Wolne żarty. Obwodnica południowa, węzeł Jasień, węzeł nad Źródłem Marii to garbate aniołki wybudowały?

      • 4 2

      • Obwodnicę południową zbudowanowo w 2012 roku

        węzeł Jasień sfinansowało miasto + UE

        • 5 0

    • PIS nas wyporowadzi z Unii a wtedy będzie jak na Białorusi. (4)

      • 42 25

      • ale za to będą pisowcy rządzić 30 lat

        • 0 1

      • Brak przepisów o marchewkach i ślimakach, (1)

        przywódca który nie dał się skorumpować pandemią, pyszne jedzenie, tanie paliwo i wódka. No faktycznie straszna tragedia.

        • 7 7

        • ...z naciskiem na wódka!

          Faktycznie perspektywy niezłe... Chyba dla meneli.

          • 5 0

      • PiS nas nie wyprowadzi z UE bo nasz kochany Kościół Katolicki jest największym beneficjentem dopłat na zięmię!!!

        • 19 4

  • Trasa Kaszubska

    A może by tak mniej samochodów ?

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Niszczą otaczającą przyrodę i środowisko (19)

    Czy wszyscy muszą się przemieszczać? Kiedyś ludzie nie mieli samochodow i dawali sobie radę. Były duże zakłady pracy, stocznie a teraz małe firemki i każdy gdzieś dojeżdża.

    • 58 326

    • Mobilność jest jednym z filarów... (6)

      ... Rozwoju. Znasz państwo co się rozwija bez transportu I komunikacji samochodowej?

      • 63 16

      • dojazd samochodem do codziennych celów podróży ma sens na odległościach powyżej 7 kilometrówrow (5)

        Jest wiele miast, w których liczba przejazdów samochodem maleje w wyniku sensownie prowadzonej strategii poprawiania komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i innych niezmotoryzowanych docierających do wielu funkcji miejskich i do przystanków sprawnie działającej komunikacji szynowej (SKM z dobrym taborem i połączeniami realizowanymi w rytmie 5 minutowym lub krótszym). Wzrost wskaźnika motoryzacji nie jest / nie musi być/ nie powinien być skorelowany z rozwojem gospodarki.

        • 13 21

        • (4)

          A jednak nim jest na całym świecie ;)

          • 9 4

          • Tylko w trzecim świecie. (3)

            Tam faktycznie więcej samochodów = większy rozwój.

            • 3 8

            • (2)

              W LA rozbudowali taka trasa do 22 pasów i jest jeszcze większy korek od rana do nocy. Ludzie gotują, rodzą dzieci i używają w drodze.

              • 1 4

              • (1)

                Te trasy w każdym mieście w USA i Niemiec to takie tunele "odreagowania".
                Na koniec wieczorem zbierają małe autka z krzaczorów zepchnięte przez szybkich bezpiecznych.

                • 3 0

              • male auta pewnie blokowaly lewy pas kiedy prawy byl wolny

                wiec zostaly zepchniete. ale jechaly wolno i bezpiecznie jakby co. wrecz wzorowo.

                • 0 0

    • Kiedyś palili ludzi na stosie

      Gdy ktoś dziwny, obcy się pojawiał. Żyło się też plemiennie - najazdy, gwałty i grabieże. Nie trzeba było dróg utwardzonych, wykorzystywało się niewolniczą pracę zwierząt. Pola uprawne były tylko wokół osady. Gdy myszy się namnożyły, pleśń zatruła żywność, lub dochodziło do pożaru magazynowanego zboża, to potem przychodziła zima i ludzie sobie tak wymierali. No ale kiedyś to było! A tak to trzeba czekać na to, aby ludzi zastąpiły niskoemisjyne roboty i wyrafinowana sztuczna inteligencja. Wtedy nie będziesz potrzebował tyle osób pracujących w administracji czy w sklepach. Już teraz Europa wymiera, choć ratuje się to sprowadzaniem z części biednej wielce namnażającej się.

      • 5 0

    • Jedyny powód tej trasy to Port w środku Gdańska, a nie komfort mieszkańców.

      • 1 3

    • Myślę że w Chwaszczynie ten chwast pętli powinien być piętrowy i podziemny bo za rok dwa będzie korek jak w LA, ino większy, bo będą trucki z Syberii i Chin.

      • 2 2

    • Kiedyś prądu nie mieli, szczepionek i też żyli ? (1)

      Tylko jak...

      • 6 3

      • krotko

        • 7 0

    • Kiedyś to na chleb mówiłeś "gugu" i latałeś z gołą d*pą

      • 6 2

    • Tak, muszą. Na tym polega życie że ludzie nie leżą w trumnach tylko się przemieszczają.

      • 9 2

    • Kiedyś... (2)

      Kiedyś ludzie dawali radę bez pralek automatycznych, zmywarek, telefonów bez drutu, ruchomych schodów, klimatyzacji... No i...?
      A wiesz jak jest niszczona przyroda, aby wydobyć surowce chociażby do Twojego smartfona, abyś mógł wypisywać poranne kocopoły, że to niby jak były duże zakłady pracy, to ludzie się nie przemieszczali?

      • 41 8

      • A potem płacz że ktoś ma raka w rodzinie. (1)

        Sami na siebie kręcimy bata przez swoje rozpasanie. Nikt nie mówi że nie mamy korzystać z samochodów. Ale możemy to korzystanie rozsądnie ograniczyć. Wyjdzie nam to tylko na zdrowie.

        • 7 22

        • Poszukaj hasło: minimaliści

          to będzie trend społecznych na najbliższe dekady, na Zachodzie coraz bardziej popularny

          • 11 5

    • Kiedyś ludzie nie mieli komputerów i Internetu...

      Więc wyłącz komputer i idź orać pole!

      • 28 7

    • Kolejny co by chciał limit kilometrów na osobę na rok? ;)

      • 24 7

  • Czy faktycznie trzeba burzyć istniejący wiadukt? (26)

    Jego stan jest zły?

    • 28 156

    • przeczytaełs tekst? (1)

      a czy chociaż zrozumiałeś przeczytany tekst? Tam jest odpowiedź dlaczego będzie zburzony....masakra 21 wiek i rozumienie tekstu na poziomie przedszkolaka...

      • 1 0

      • przecież to gimbus

        • 1 0

    • (5)

      nowy ma być szerszy o jeden pas w każdym kierunku, dokleić się nie da

      • 16 1

      • a za 10 lat będą burzyć (4)

        i budować nowy "bo się 4 pas nie mieści"

        • 7 20

        • wyjaśnienie (3)

          Zburzenei starego wiaduktu jest konieczne, gdyż cały węzeł Wielki Kack jest przebudowywany. Dotychczas był to węzeł drogi ekspresowej z drogą krajową nr 20. W wyniku przebudowy powstanei węzeł odgałęziający z drogi kespresowej inną drogę ekspresową. Zmieniony zostanei typ węzła z niecałej koniczynki na hybrydę pół koniczyny pół turbiny ( kierunki wyprowadzające nową s 6 i ją wprowadzające do obwodnicy będzie miała łącznice turbinowe, które nie powodują zjawiska przeplatania się ruchu na węźle ) Do tego potrzebne są kolejne wiadukty ( przy koniczynce wystarczył jeden wiadukt nad lub pod drogą z która się krzyżuje) . Poza tym nowy węzeł Wielki Kack będzie węzełm zespolonym z odgałęzieniem drogi s 6 , Wielkopolską i drogą na Dąbrowę. . Dodatkowo w miejscu węzła jezdnie obwodnicy będą miały po trzy pasy ruchu . Węzeł zespolony polega na tym, że najpierw następuje seapracja ruchu który kontynuuje jazdę daną drogą i ruchu który chce zjechać na węźle . Ruch ten kierowany jest na pasy zbierająco-rozprowadzające równoległe do dotychczasowych jezdni. Z tych pasów odgałęziają się łącznie na poszczególne drogi , najpierw na s 6 , potem na zjazd na Dąbrowę . Potem zaś już za węzłem pas zbierająco-rozprowadzający łączy się ponownie z dotychczasową drogą. Takie rozwiązanie jest konieczne z uwagi na rozładowanie korków na Wiekopolskiej samochodów, które jadą na Dąbrowę. Po przebudowie będą mogły na Dąbrowę zjechać bezpośrednio z obwodnicy. Nadto odcinek s 6 od węzła Wielki Kack do węzła Chwaszczyno będzie od razu miał po trzy pasy ruchu z uwagi na natężenie ruchu i mieszanie się na tym odcinku ruchu dalekobieżnego i podmiejskiego . Dopiero do węzła Chwaszczyno, gdzie będzie kolejne rozgałęzienie s 6 w kierunku na Lębork i s 7 ( obwodnicy metroplitalnej trójmiasta) s 6 będzie miała po dwa pasy ruchu .

          • 56 0

          • (1)

            Jak wygląda podziemny wiadukt?

            "przy koniczynce wystarczył jeden wiadukt nad lub pod drogą z która się krzyżuje"

            • 0 9

            • za parę miesięcy będziesz miał okazję zobaczyć. hi, hi ,hi

              • 0 1

          • dzięki

            Mądrego miło poczytać.

            • 18 0

    • (6)

      Jest za wąski.

      • 46 1

      • Jezdnia ma 9m - na Władysława IV mieszczą się na 9m trzy pasy po 3m.

        Tyle że oczywiście trzeba skończyć z fikcją drogi ekspresowej, wprowadzić ograniczenie pewnie do 70-80km/h, ale można by jechać całą długością obwodowej trzema pasami.

        • 1 9

      • To nie można do niego dobudować kawałka by był szerszy? (2)

        • 2 27

        • nie, bo droga pod spodem też ma inne parametry

          • 11 0

        • Sztukować to można szklarenkę na ROD...

          • 19 1

      • ale kolega widocznie lubi pchać na siłę

        • 5 1

      • Jedna, normalna odpowiedź.

        • 18 1

    • No i mamy prawdziwego znawce (1)

      Dzieki Tobie mozemy zaoszczedzic kilkanascie milionow zlotych.
      Tylko powiedz nam jak tam chcesz zmiescic 3 pas?

      • 82 6

      • w prosty sposób - rezygnując z fikcji "drogi ekspresowej", wymagającej pasa awaryjnego.

        Ograniczenie prędkości do 70km/h i po trzy pasy w każdą stronę o szerokości 3m - tak jak mieszczą się na Władysława IV o tej samej szerokości.

        Bez problemu cała obwodnica mogłaby mieć w ten sposób 3 takie pasy, bo jezdnia ma 10m, a na mostach 9m.

        • 1 16

    • Gdyby nie rząd PIS to ta trasa nigdy by nie powstała (6)

      • 31 89

      • Rząd PO zapoczątkował tę inwestycję. (3)

        • 46 19

        • W myślach jak to w państwie teoretycznym (2)

          • 9 24

          • A co? Za swoje budują, że tak ich wielbisz?

            • 7 1

          • Rząd PIS właśnie obciął tą inwestycję, bo do celowo miałbyć większy zakres.

            • 30 10

      • Chwała nadministrowi Jarosławowi!

        • 9 4

      • NIGDY! To wogóle był ich pomysł

        • 0 3

    • jest zbyt wąski

      jest zbyt wąski

      • 4 1

    • Nie

      Lepiej zostawić i za 5 lat robić znów remont. Lol

      • 3 1

  • PiS buduje od 5 lat OPAT. Inżynierowie ze szpadlami - Arciszewska, Śniadek, Horała i Sellin. (11)

    Węzeł to projekt PO i PSL finansowany w części przez UE. PiS miał wszystko na tacy. Przekop Mierzei Wiślanej jest realizowany za pieniądze z MON bo budżetu nie stać. Wymyślił sobie kartofel, że to inwestycja strategiczna dla państwa.

    • 194 106

    • odstaw to, co bierzesz, kolo (2)

      A udowodnisz, że inwestycja na Mierzei nie jest strategiczna dla państwa?

      • 11 12

      • bo nie jest-tylko dewastacją przyrody a skutki wymierne żadne (1)

        • 3 8

        • Bzdury

          Otóż jest gdyż często bywa że statki które chcą wpłynąć do portu w Elblągu muszą prosić o zgode Rosje na wpłynięcie na jej wody terytorialne gdyż tylko w ich rejonoe znajduje sie punkt w ktorym mozna to zrobić i niestety są oni jak wiadomo nam na tyle przychylni że z wydawaniem tych decyzji za bardzo sie nie spieszą. W momencie gdy powstanie przekop to ten problem zniknie i polska uniezależni się od Rosjan.

          • 0 0

    • Przekop Mierzei to taka nasza linia Maginota, zaden rosjanin sie nie przesliznie.

      • 1 1

    • Kaszubska i Metropolitalna (2)

      To "na tacy" podane różowe zwierzątka z kręconym ogonem.
      Bez dokumentacji i finansowania, kolanem dopchnięte, gdy juz było wiadomo, że jest z kim przegrać wybory.

      Więc zgodnie z dzisiejszym mottem dnia:
      "Łatwiej jest ogłupiać ludzi, niż przekonać, że zostali ogłupieni."

      • 10 7

      • (1)

        tu sie zgadzamy, pis oglupia a wyborcow pis nie da sie przekonac ze traktowani sa zgodnie z przepisem kurskiego

        • 2 3

        • kazda wladza stara sie to zrobic

          Nazywajac takie dzialanie np. "ciepla woda". Potem temperature mozna podnosic, zaby nawet nie zauwaza, jak sie ugotuja.

          • 3 0

    • listopad 2014

      • 1 0

    • widzisz, przynajmniej udają - rząd Platformy sprawę postawił jasno.

      "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
      Odpowiedzi na apel posłów ostatecznie udzielił nie premier, a podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Klepacki. Jak podało centrum informacyjne rządu, to dlatego, że premier Donald Tusk przekazał to zadanie na ręce właśnie tego ministerstwa."
      "- Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich. "

      • 14 2

    • PO sekowała Gdynię i OPAT (1)

      Ci przynajmniej papiery robią

      • 13 20

      • Jedni i drudzy zrobili dokładnie to samo - czyli nic.

        • 10 6

  • a kiedy w końcu zostanie wybudowana Droga OPAT?

    OPAT w komplecie z Trasą Kaszubską i Metropolitalną : to niezbędne trio do odkorkowania Gdyni, zwłaszcza dwie pierwsze drogi. Turyści nie mają drogi przelotowej więc wszystko ładuje się nad morze przez Gdynię, Rumię i Redę a poza sezonem wszystko strasznie zatyka się w godzinach szczytu...

    • 6 0

  • Faktem jest, ze z tego co widze przejezdzajac codziennie to chlopy sie nie obijaja w robocie. (4)

    • 140 1

    • Na mój gust dobra firma (3)

      Szkoda, że nie polska

      • 9 0

      • Masz polski MTM do porównania ;) (2)

        • 6 0

        • Dokładnie :) całe szczęście że Gdynia / szczurek, łapek w to nie wkłada (1)

          bo jedyny słuszny MTM by to dłubał w nieskończoność - 07:00 15:00 trzech robotników na budowie a o 15:00 łyżka w zupie...
          Patrząc po poziomie zadbania dróg w Gdyni, to strach się bać jak zaczną skrzyżowanie z Sopocką - o ile zaczną....

          • 8 3

          • Asfalt na skrecie w prawo z Hutniczje na Estakade to masakra.

            • 3 0

  • Błąd

    Dzięki któremu, a nie dzięki którego sie pisze.

    • 3 1

  • Przy takiej pogodzie / brak zimy i deszczów latem / to można powiedzieć , że dla budowlańców rok ma 13 miesięcy .

    • 6 1

  • Państwo nic nie zbuduje (8)

    zbudują firmy, a sfinansują podatnicy.

    • 139 38

    • Myślenie komunisty broniącego wolnych sądów (1)

      PO rządziło 8 lat. POdatnicy płacili POdatki, ale firmy tej trasy nie wybudowały. Najlepsze jest to, że wielu oświeconych obrońców wolnych komunistycznych sądów gada takie bzdury, a jeszcze mądrzejsi POtakiwacze w to wierzą. Zatkało Kakało?

      • 4 5

      • dopoki rzadzili to budowalinp od szczecina do koszalina, potem nastal pis i zastopowal dalsza budowe z msciwa satyfakcjam, i znow zwyciestwo, bo wydane pieniadze poszly w bloto a droga w calosci nie wiadomo kiedy powstanie, zatkalo kakalo

        • 3 3

    • Ale środkami zarządza... (5)

      ... No kto?

      • 12 8

      • Kto? (4)

        Ludzie, których do tego powołujemy, głosując na nich. Jeżeli zarządzają tym osoby niekompetentne, to dlatego, że sami sobie takich wybraliśmy. To jest bardzo proste.

        • 13 1

        • (2)

          misiewicze?

          • 3 2

          • Nowaki i Neumany (1)

            • 2 2

            • i wtedy robota szla, a teraz co rusz jakas firma porzuca odcinek, trzeba nowe przetargi rozpisywac, efekt: dwa razy drozej, trzy razy dluzej, brawo pis, zwyciestwo jak z tym 27:1

              • 2 2

        • a co ci ludzie tworzą?

          Jak to sie nazywa?
          No, ci wybrańcy...

          • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane