• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Postulaty protestujących taksówkarzy na biurkach prezydentów

Maciej Korolczuk
30 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrolowali uberowców, 60 wykroczeń
Kika dni temu protestujący taksówkarze zablokowali obwodnicę i centrum Gdańska. Teraz sformułowali swoje postulaty w pismach do prezydentów Gdańska, Gdyni i Sopotu. Kika dni temu protestujący taksówkarze zablokowali obwodnicę i centrum Gdańska. Teraz sformułowali swoje postulaty w pismach do prezydentów Gdańska, Gdyni i Sopotu.

W czwartek na biurka prezydentów Gdańska, Sopotu i Gdyni trafiły postulaty protestujących taksówkarzy. Od rządzących domagają się m.in. podjęcia stanowczych działań wobec "nielegalnych przewoźników" oraz powołania wzorem Warszawy lokalnego, międzyresortowego zespołu do spraw zwalczania działalności nielegalnych przewoźników. Jednocześnie zapowiedzieli, że w przypadku zignorowania ich żądań protesty będą kontynuowane i będą przybierać na sile.



Protest taksówkarzy uważam za:

Pismo z postulatami, jakie trafiło w czwartek na biurka prezydent Aleksandry Dulkiewicz, Jacka KarnowskiegoWojciecha Szczurka, to formalnie kolejny etap protestu środowiska taksówkarzy zrzeszonych w Organizacji Terenowej NSZZ "Solidarność" Taksówkarzy Trójmiasta.

Kilka dni temu ponad stu taksówkarzy przejechało Obwodnicą Trójmiasta i Armii Krajowej pod Urząd Miasta przy Nowych Ogrodach w proteście przeciw konkurencyjnym "nielegalnym przewoźnikom", którzy świadczą usługę przewozu osób, korzystając z aplikacji mobilnych, a nie jak "tradycyjni taksówkarze" przy użyciu taksometrów, kas fiskalnych, cenników i przede wszystkim licencji wydawanej przez dany magistrat.

Korporacje taksówkarskie w Trójmieście



Główne postulaty protestujących taksówkarzy to:

  • stanowcze działania przez władze Gdańska, Sopotu i Gdyni w zakresie zwalczania nieuczciwej konkurencji Taxi, tj. nielegalnych przewoźników Ubera, Bolta, Opti, Speed Drivers i innych.
  • działania w tym zakresie służb miejskich i Urzędu Miejskiego, tj. Straży Miejskiej i innych
  • powołanie wzorem miasta stołecznego Warszawa lokalnego, międzyresortowego zespołu do spraw zwalczania działalności nielegalnych przewoźników, w skład którego wejdą: Inspekcja Transportu Drogowego, Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji, Urząd Skarbowy, Państwowa Inspekcja Handlowa, Inspekcja Pracy, Straż Graniczna, Straż Miejska, Wydział Komunikacji, kierowcy taxi.

Pismo z postulatami taksówkarzy złożone do prezydentów Gdańska, Sopotu i Gdyni. Pismo z postulatami taksówkarzy złożone do prezydentów Gdańska, Sopotu i Gdyni.
- Miasto Gdańsk, Sopot i Gdynia są organem wydającym licencję taxi, a nielegalni przewoźnicy wykonują te usługi bez licencji, taksometrów i kas fiskalnych, pomimo ułatwień w tzw. ustawie Lex Uber. Szacuje się, że w tej chwili w Trójmieście jeździ kilka tysięcy aut nielegalnych przewoźników, a kontrole z naszym udziałem i udziałem Inspekcji Transportu Drogowego to ok. 1 auto miesięcznie - uzasadnia Michał Tablewski, przewodniczący Organizacji Terenowej NSZZ "Solidarność" Taksówkarzy Trójmiasta.
Według niego nielegalni przewoźnicy to w 90 proc. firmy-pośrednicy sprowadzający imigrantów z zagranicy, którzy bez żadnej weryfikacji, kontroli i przygotowania wożą mieszkańców Trójmiasta, narażając ich na niebezpieczeństwo. Stwarzają zagrożenie i powodują wypadki drogowe, po czym często oddalają się z miejsca zdarzenia.

- Nie bez znaczenia jest fakt, jak wynika z kontroli w Warszawie, że jest to środowisko kryminogenne. W organizmach i samochodach kierowców - nielegalnych przewozów, bardzo często stwierdzane są nielegalne substancje. Posługują się oni fałszywymi dokumentami, w tym prawami jazdy, a także często przebywają w naszym kraju nielegalnie - dodaje Tablewski.
W przypadku dalszej bierności Urzędów miast Gdańska, Sopotu i Gdyni, a także służb mundurowych i administracji publicznej taksówkarze zapowiedzieli kontynuowanie protestów, "które będą przybierać na sile".

Do tematu wrócimy, gdy do pisma taksówkarzy odniosą się wszystkie trzy magistraty.


12:11 25 LISTOPADA 20 (aktualizacjaakt. 13:43)

Protest taksówkarzy na obwodnicy (160 opinii)

Protest taksówkarzy na obwodnicy na wysokości Osowej w kierunku Gdańska. Blokują prawy pas ruchu.
Protest taksówkarzy na obwodnicy na wysokości Osowej w kierunku Gdańska. Blokują prawy pas ruchu.

Opinie (333) ponad 20 zablokowanych

  • Tylko likwidacja postojów i praca,praca,praca (1)

    A nie stanie całymi godzinami i czekanie na długie kursy. Z postoju nikt nie pojedzie za 10 zł bo straci kolejkę i kolejne stanie kilka godzin. Na lotnisku całe dnie stoi 50 Neptun Taxi zamiast w mieście ludzi wozić. Spróbujcie spod hotelu Skandia vus a vus dworca w Gdańsku pojechac taksówką na ul. Szeroką nie ma mowy nikt nie pojedzie bo za blisko. Taka jest prawda.

    • 6 2

    • Vus a vus piszesz...?
      A co na to Pani od polskiego?
      Podpowiem: powinien być "vąs".

      • 0 0

  • Trójmiejscy taksówkarze (1)

    Żeby była jasność:

    1. Nie przejmujemy się opiniami ludzi, którzy nie znają znaczenia słowa "nielegalny"- byle taniej.
    2. Mamy prawo protestować jak każda grupa zawodowa i społeczna.
    3. Na taksówkarza można złożyć reklamację do wydziału komunikacji jeśli ma się wątpliwości co do wysokości wskazania taksometru.
    4. Legalną Taksówkę też można zamówić przez apliakcję. Również z gwarancją ceny.
    5. Na dziadkach z pod dworca taxi się nie kończy. Większość z nas ma dobre, czyste auta i jeździ na aplikacjach taxi.
    6. Klienci muszą na końcu nauczyć się z czego wynika cena taksówki i patrzeć na cennik i paragon.
    7. W Gdańsku i Sopocie są ustalone ceny maksymalne na 4 zł za i km na pierwszej taryfie ale są korporacje które jeżdżą już za 2 zł.
    8. Płacimy ZUS ,podatki i ubezpieczenia w odróżnieniu od uberowych spółdzielni ściągających imigrantów i zatrudniających ich na czarno.
    9. Wielu Klientów podwozów zapłaciło już zdrowiem i życiem za oszczędność kilkunastu złotych.
    10. Kierowcy podwozów oszukują, kradną, molestują i uciekają z z miejsca wypadku. Musielibyśmy się bardzo postarać żeby dogonić ich w liczbach.

    • 8 9

    • Żeby była jasność o ewentualnej zmianie przepisów

      decyduje poparcie społeczne a wy go nie macie wogóle...

      • 1 1

  • Uber mistrzostwo kantu (1)

    Uber wcale nie jest tani. W godzinach szczytu albo weekend nocka płaci się więcej niż w zwykłej taxi. Tak samo jest z innymi aplikacjami. Dużo ludzi zamawia bardzo krutkie odcinki takie do 2 km. Cena wychodzi jak w normalnej taxi. A po za tym czy ktoś zauważył że od kiedy uber zaczą się przerabiać na taxi i ma koguta i cennik na szybie. Jakie są cenniki z postoju? 4zł za km w 1 taryfie. Ja jeżdżę w freenow i muwie wam że potrafi być drożej niż zwykłą taxi. A przynajmniej mam święty spokój bo jak kogoś skroji aplikacja ze cena lite ma mnożnik 70 albo 100 %. Ostatnio wiozłem dziewczynę z Gdyni do Gdańska głównego zapłaciła lite 110zł gdzie na taxometrze by wyszło koło 60zł. Ale dobrze dopuki ludzie wierzą w tą super taniość ja mam co robić

    • 4 3

    • Dopuki... co to są te dopuki?

      • 0 0

  • Tego nie znalem

    Opti i speed drivers. Muszę wypróbować. Dzięki wielkie!

    • 1 2

  • Myślenie ma przyszłość

    Czy nikt nie rozumie o co chodzi . Głównie o bezpieczeństwo, koszty utrzymania działalności przedsiębiorcy, ponoszenie opłat z tym związanych , podatki, licencje itp. których taksówkarze UBER nie muszą posiadać i nie muszą opłacać. Utrzymanie działalności to podatki dla miasta a co miesiąc to duża kasa. Dla tych którzy jeżdżą taksówkami i przypominają sobie lata 90 przypominam, że to już stara historia i liczy ponad 30 lat. Te czasy minęły. Pamiętają je tylko dzisiejsi 60/70 latkowie. Ja wolę jeździć bezpiecznie, nieraz coś zostawię i wiem że zguba do mnie wróci. Byłam świadkiem jak do pseudo taksówki wsiadało 5 pasażerów + dziecko w tym była kobieta w ciąży. Upchali się i pojechali.

    • 2 0

  • PKD 49.32 Z taksłwki osobowe - mikroprzedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą

    W Trójmieście jest ich ok 5 tys z czego 99% uczciwie traktuje swoiich klientów, a hejterzy piszą o 1%, o nagannym marginesie. Koszty związane z tą działalnością, to wynik wielu czynnikow na które to koszty taksówkarz nie ma wpływu, a takie jak np. ZUS (1430 zł miesięcznie) są obligatoryjne i trzeba płacić bo inaczej komornik. W cenie przejazdu (oplaty pasażera) ok 60 % to pieniądze które taksówkarz musi natychmiast wydać na bieżącą działalność. Jak ktoś woli kupować płyty, perfumy, podrobki ciuchów na targowisku, czy tanio telewizor od pasera i wrócić do domu uberem, to jego wybór. Taksówki są dla innych Gości.

    • 5 1

  • boli waz ze? (2)

    licznik latwo przekrecic a aplikacji nie da sie.

    • 5 3

    • Ja nie mamipuluje przy liczniku

      • 1 0

    • Licznika się nie przekręca trzeba patrzeć na cennik i mieć trochę oleju w głowie szybka karkulacja 5 sekund i wiesz ile zapłacisz

      • 0 0

  • (1)

    To ja mam lepszy pomysł niech się wezmą i pomogą w transporcie medycznym

    • 1 0

    • Do 17 kwietnia pracownicy medyczni i labolatoria jeżdzili za darmo, mało?

      • 1 0

  • 50zł vs. 20zł

    Kiedyś na lotnisku chciałam wziąć taksówke do Wrzeszcza, nawet nie pytałam ile zapłacę, było mi wsio, była noc, chciałam jak najszybciej być w domu - na pytanie czy Pan jest teraz wolny usłyszałam, że tak ale min 50zł za kurs... podeszłam do Pana obok a on też z uśmieszkiem, że obojętnie jaki kurs, mniej niż 50zl nie weźmie. Odwróciłam sie do koleżanki i powiedziałam, że zamawiamy ubera - 7min czekania i 20zl przejazd... Jezu to są tak obrzydliwi Janusze naprawde.. myśleli, że przycwaniakują bo jest noc, przedostatni samolot wylądował, ludzie będą chcieli szybko do domów wrócić i jak bedzie solidarność i każdy powie 50zł to im się uda. Dramat.

    • 2 0

  • Jasne...

    Już lata temu przestałem jeździć taksówkami. Sami bandyci, złotówy i byli milicjanci, którzy kiedyś pałowali naszych ojców i dziadków a teraz będą mi mówić czym mam jeździć i za ile. Niedługo jeszcze znowu będą mówić gdzie mam jechać... Skoro chce jechać po 22 Uberem za 1,50 a nie Hallo czy Neptunem za 4 zł w taryfie drugiej (nocnej) to jest to mój świadomy i wolny wybór. Nie będzie mi go nikt odbierał a w szczególności stare postkomuchy z czerwonymi gębami, którzy mówią jak to kiedyś było dobrze... Taka sama mafia jak ta w rządzie...

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane