• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje nowe osiedle, będą dwa nowe przejścia przez Morską

Patryk Szczerba
18 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (467)
  • Ulica Morska w Gdyni. Nowe przejścia dla pieszych powstaną na wysokości ulic Komierowskiego i Działdowskiej.
  • Ulica Morska w Gdyni. W okolicy powstanie nowe przejście dla pieszych z sygnalizacją.

Nowe przejścia mają poprawić bezpieczeństwo i komfort pieszych na ul. MorskiejMapka w Gdyni po zakończeniu budowy osiedla przy estakadzie Kwiatkowskiego. Pojawi się też oczekiwany prawoskręt ze Swarzewskiej w MorskąMapka, dzięki czemu łatwiej będzie wyjechać z Pustek Cisowskich.



Czy kolejne przejścia na Morskiej to dobry pomysł?

Przypomnijmy, że w okolicy estakady KwiatkowskiegoMapka od kilkunastu miesięcy powstaje nowe osiedle. Buduje je deweloper Semeko.

Wiadomo, że gdy zakończą się prace, zwiększy się tam ruch nie tylko samochodowy, ale też pieszy. Na konieczność poprawy bezpieczeństwa i komfortu przechodniów zwrócił uwagę Paweł Stolarczyk, radny Gdyni.

  • Ulica Morska w Gdyni. Nowe przejścia dla pieszych powstaną na wysokości ulic Komierowskiego i Działdowskiej.
  • Ulica Morska w Gdyni. Nowe przejścia dla pieszych powstaną na wysokości ulic Komierowskiego i Działdowskiej.
  • Ulica Morska w Gdyni. Nowe przejścia dla pieszych powstaną na wysokości ulic Komierowskiego i Działdowskiej.
  • Ulica Morska w Gdyni. Nowe przejścia dla pieszych powstaną na wysokości ulic Komierowskiego i Działdowskiej.

Nowe przejście: poprawa komfortu mieszkańców



- Zasadne jest rozważenie wybudowania w nieodległej przyszłości przejścia dla pieszych, najlepiej z sygnalizacją świetlną, przez ul. Morską przy skrzyżowaniu z ul. Komierowskiego. Inwestycja umożliwi połączenie piesze dla mieszkańców osiedla z lokalami usługowymi przy ul. Morskiej - po przeciwnej stronie, z przychodnią, a także przystankiem autobusowym - zwraca uwagę radny PiS.


Władze miasta odpowiadają, że przygotowywana jest koncepcja przebudowy ul. Morskiej od węzła Żołnierzy Wyklętych do skrzyżowania z ul. Kalksztajnów.

- Koncepcja zakłada wykonanie dwóch przejść dla pieszych: jednego przy skrzyżowaniu ulic Morskiej z Działdowską i drugiego przy skrzyżowaniu ulic Morskiej i Komierowskiego. Na podstawie koncepcji opracowana zostanie dokumentacja projektowo-kosztorysowa - odpowiada na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Będzie łatwiej wyjechać z Pustek Cisowskich



Prawdopodobnie wcześniej pojawi się nieopodal prawoskręt z ul. Swarzewskiej w ul. Morską, o który pytał inny radny PiS - Michał Bełbot.

  • Gdynia. Skrzyżowanie ulic Swarzewska i Morska. Będzie prawoskręt w ul. Morską.
  • Gdynia. Skrzyżowanie ulic Swarzewska i Morska
- Wydział Inwestycji otrzymał do realizacji zadanie pn.: "Budowa prawoskrętu z ul. Swarzewskiej w ul. Morską". Aktualnie opracowywane są warunki techniczne dla inwestycji. Kolejnym etapem będzie przygotowanie zapytania ofertowego na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej - wyjaśnia w odpowiedzi radnemu wiceprezydent Gdyni.
Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (467) ponad 20 zablokowanych

  • a co z bunkrem, ktory tam byl? (1)

    • 3 1

    • Będą tam apartamenty po 5m kw.

      • 3 1

  • Opinia wyróżniona

    Przejście dla pieszych (2)

    Tam przejście już było, ale w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku zostało zlikwidowane

    • 90 10

    • i dobrze (1)

      • 10 11

      • W latach 70-tych to w tym miejscu był zakład pracy

        a teraz będzie tam mieszkało parę tysięcy ludzi więcej.

        • 3 1

  • Tu już nawet nie chodzi o ilość aut na ulicach. Akt wieczorem bez korków komunikacja stoi na każdych światłach. I co kolejne przejścia?

    • 9 2

  • Morska jest tak samo szybko-komunikacyjna jak Grunwaldzka/Zwycięstwa w Gdańsku i Niepodległości w Sopocie (30)

    z daleka od zwalniania tej arterii!!! My nie jeździmy tam dla przyjemności autami, ale dlatego, że się chcemy sprawnie przemieścić. W Gdańsku paranoją jest, że tworzy się przejścia naziemne NAD tunelami, zwęża ulicę główną przelotową (vide - Oliwa) oraz ogranicza do max 50 km/h. Gdynio - nie idźcie ta drogą. Zwolnienie ruchu w miastach - tak, ale nie na głównych!!!!

    • 18 14

    • Tak, tak, twórzmy autostrady w środku miasta. Ach ten ból przyspawanych do aut :D

      • 11 13

    • to są miejskie ulice, nie głowne arterie. Pomyliłeś je z obwodnicą (24)

      w miescie ma byc głownie wygodnie przemieszczac sie mieszkancom, dojsc do sklepu, szkoły, a nie ludziom z przedmiesc dojechac samochodem.

      czujesz roznice? Nie, nie chcemy tuneli by wielki pan z Banina, mogl szybciej na roboty dojechac

      • 12 6

      • (1)

        Gdybym mógł, to dałbym ci więcej plusów

        • 3 1

        • możesz

          ale nie umiesz.

          • 1 1

      • Skończcie ten bełkot- mieszkańcy Gdyni też się przemieszczają po mieście! Tu nie jest mowa tylko o przyjezdnych (19)

        Mieszkam na Chylonii, pracuję w centrum i dwójkę dzieci odwożę do żłobka i przedszkola w centrum- chcę sprawnie dojechać do trzech miejsc i nie musieć wychodzić z domu o 6.00 żeby na 8.00 do roboty przyjść zgrzana, wkurzona i wykończona walką z krzywymi chodnikami, przerwą między wagonem a peronem (pozdrawiam jako matka dwulatka), tarhając dwójkę dzieci z ukochanymi zabawkami, laptopem i jedzeniem do pracy. Mieszkańcy Gdyni uwaga uwaga- przemieszczają się między dzielnicami i drogi łączące dzielnice muszą być przepustowe.

        • 8 5

        • Wszyscy mają być zmuszeni do jazdy samochodem, bo Ty nie potrafisz poukładać sobie życia? (11)

          Chcesz stać w korkach - nikt Ci nie broni. Ale nie przeszkadzaj bardziej ogarniętym ludziom odprowadzić dzieci z buta i pojechać komunikacją do pracy.

          • 5 10

          • (7)

            Jak "ogarniesz" przewiezienie dużych zakupów na rowerku?
            Jak "ogarniesz" przewiezienie lodówki na rowerku?
            Jak "ogarniesz" zawiezienie chorej matki do szpitala na rowerku?
            Jak "ogarniesz" zawiezienie syna do żłobka a córki do szkoły na rowerku?

            Nawdychałeś się chyba spalin i uszkodziłeś mózg najeżdżając na pieszego po przejeździe przez przejście dla pieszych na czerwonym świetle. Pokory trochę rycerzu bez kasku w zbroi z lycry.

            • 8 5

            • Uszkodzony mózg to masz ty zwykły chamie. (3)

              Nie tylko w Holandii rowerami przewożą ciężkie kanapy.

              Zatem nie ośmieszaj się tym pseudo twardzielami bełkotem.

              • 2 2

              • robiono to w Chinach (2)

                ale to już przeszłość.

                I jakie jest najwyższe wzniesienie Holandii?
                Dla ułatwienia podam, że morenowe wzgórze na które codziennie wjeżdżam jest wyższe niż najwyższy punkt Danii.

                • 1 1

              • Najwyższy punkt Danii ma 880 metrów, nie masz tu takich wzgórz morenowych ;) (1)

                • 0 1

              • do geografii kolego

                Najwyzszy punkt calego nizu europejskiego to nasza swojska Wiezyca... 300m z kawalkiem.

                Najwyzszy punkt Danii jest ponizej 150m.

                • 0 0

            • Oj, problemy biedaków widzę :) Nie ładuj tyle w samochód, to Ci zostanie na wygodniejsze życie.

              Jak "ogarniesz" przewiezienie dużych zakupów na rowerku?
              Zamówię z dowozem.
              Jak "ogarniesz" przewiezienie lodówki na rowerku?
              Zamówię z dowozem.
              Jak "ogarniesz" zawiezienie chorej matki do szpitala na rowerku?
              Zamówię transport.
              Jak "ogarniesz" zawiezienie syna do żłobka a córki do szkoły na rowerku?
              Zaprowadzę na piechotę, stać mnie na żłobek pod domem.

              • 2 3

            • Jak "ogarniesz" przewiezienie dużych zakupów w korku spowodowanym przez Januszy jadących 0-5km samochodem?
              Jak "ogarniesz" przewiezienie lodówki w korku spowodowanym przez Januszy jadących 0-5km samochodem?
              Jak "ogarniesz" zawiezienie chorej matki do szpitala w korku spowodowanym przez Januszy jadących 0-5km samochodem?
              Jak "ogarniesz" zawiezienie syna do żłobka a córki do szkoły w korku spowodowanym przez Januszy jadących 0-5km samochodem?

              Nawdychałeś się chyba spalin i uszkodziłeś mózg najeżdżając na pieszego po przejeździe przez przejście dla pieszych na czerwonym świetle. Pokory trochę rycerzu bez kasku w zbroi z tłuszczu.

              • 2 1

            • Duże zakupy robię raz na dwa tygodnie, nie codziennie
              Lodówki przywozi kurier, nie będę z siebie robił i**oty i woził tego prywatnym samochodem
              Placówki edukacyjne mam w promieniu 10 minut piechotą, bo mieszkam w normalnym miejscu
              Matka ma się doskonale, w razie potrzeby i tak będzie wieziona taksówką, by się nie bić o miejsca parkingowe

              • 0 1

          • Czemu wszycy, to opcja dla chętnych lub potrzebujących, tu nie ma sytuacji czarno- białej (1)

            Ależ poukładałam idealnie! Żlobek w centrum, przedszkole w centrum, praca w centrum! Ale nie będę z buta dzieci ciągnąć kilometr wte i kilometr wewte, trzymając trzecią ręką torebkę z dokumentami, czwartą laptopa do pracy, piątą jedzenie do pracy, szóstą łapiąc zabawki dzieci, po to, żeby jakiś frustrat mi mówił że tak jest pięknie, jak nie jest. Autobusem do pracy jeździłam jak dzieci nie miałam.

            • 4 2

            • Zwykłe lenistwo nie pozwala ci zakupić

              odpowiednich toreb ? I nie myśl sobie, że brak ruchu tobie i twoim dzieciom wyjdzie na zdrowie, o czym przekonało się sporo osób w mojej rodzinie przyspawanych do aut jak ty.

              • 2 4

          • a dlaczego szczyno komusza ja mam się dostosowywać do urojeń jakichś głupków którym się zmieniła mądrość etapu i chcą wracać do lat 50 lkiedy auta były luksusem dla partyjnych notabli i bezpieki?Jakieś argumenty poza tymi że banda czubów świrów i utopistów wierzy że najmniejszy kontynent świata zbawi świat poprzez redukcję neutralnego co2 który w dodatku jest potrzebny np roślinom

            • 2 1

        • Nie ośmieszaj się mieszkanko Chyloni !!! (6)

          Co ty sobie wyobrażasz, że jesteś lepsza od mieszkańców Leszczynek i Grabówka, bo ty masz mieć ich kosztem tranzytowy dojazd do centrum Gdyni ?

          A może pozamykać w Chyloni wyjazdy z bocznych ulic na Morską, aby mieszkańcy Cisowej mieli szybki dojazd do centrum - wszak mają najdalej.

          • 1 3

          • (4)

            Hmm, a chciałam tylko zauważyć, że koło Morskiej mieszka mnóstwo ludzi, którzy muszą nią jeździć i dalej są mieszkańcami Gdyni (tak, Gdynianie to nie tylko ci co mieszkają w centrum), bo w komentarzach rządzi opcja jakoby samochodami po Gdyni poruszali się jedynie mieszkańcy BAnina, Wejherowa, Redy i innych miejscowości dookoła...

            • 2 1

            • Muszą? (3)

              Na tym polega mieszkanie w mieście, że masz pierdylion alternatyw do samochodu.
              Jeżeli nie chcesz z tego korzystać, po kiego tu siedzisz zamiast wyprowadzić się za miasto?

              • 1 3

              • naprawdę? (2)

                Wymień chociaż jedną alternatywę, która ma podobne właściwości...
                Żadna z form komunikacji zbiorowej nie jest konkurencyjna, o ile np. nie mieszkasz i pracujesz 5 minut pieszo od przystanku SKM.
                Jakakolwiek przesiadka/dojście to strata do godziny w bilansie dziennym kommutera...

                Nie wiesz?
                To się nie wypowiadaj...

                Jedyne co się robi aby zmienić ten zły bilans, to utrudnić życie kierowcom.
                Zupełnie jak w komunie, aby wszytstkim było równie źle...

                • 1 1

              • Ale wiesz, że ta SKM jedzie właśnie równolegle do Morskiej? (1)

                Wiesz, że rozsądni ludzie kupują mieszkanie po przemyśleniu wielu czynników, a nie pierwsze z brzegu? Zdajesz sobie sprawę, że kierowcy utrudniają życie innym m.in. poprzez masowe nielegalne parkowanie? Przejście dla pieszych by nie biegać 700 metrów to nie koniec świata...

                • 0 1

              • tak jak w starym kawale o Wachocku...

                Dlaczego w Wachocku sa najdluzsze autobusy na swiecie?
                Bo wszyscy chca siedziec przy kierowcy...

                Abstrakcyjne? Trudne?
                No trudno...

                Jest jedna taka arteria w Trojmiescie i mieszkanie przy niej nie jest zupelnie przejawem zdrowego rozsadku. Mozna to uslyszec, na przyklad w Redlowie...

                Ludzie podejmuja decyzje racjonalnie, na podstawie wielowymiarowej analizy. I, oczywiscie, wplywu otoczenia. Podejmuja tez ryzyko. Bo sa ludzmi a nie AI.

                Jednak nie zarzucaj im winy za to, ze miasto nie umie i nie chce organizowac swojego rozwoju i zastawia ich z reka w nocniku.

                • 0 0

          • ja mieszkam czubie w Cisowej i widzę że wasza święta komunikacja miejska jeździ po pierwsze coraz rzadziej po drugie coraz wolniej takie super zarąbiste trajtki z takimi osiągami a czas jazdy dłuższy niż w epoce ziutków i jelczy bo banda czubów przejścia ze światłami w trybie 24 h sobie buduje co 200 m

            • 3 1

      • Morska jest dwujezdniowa ma dwa pasy bariery między skrzyżowaniami po co czubie tam się turlać z prędkością żółwia bo paru niedorozwojów dogmatyków tak sobie uważa?

        • 2 2

      • dojść do sklepu, który dawno się zamknął z powodu konkurencji centrów handlowych

        dojść do szkoły, którą zamyka miasto...

        Za to muszę dojechać do centrum handlowego a dzieciaka dowieźć do szkoły, bo mi go nie wolno zostawić bez opieki. Przez takich samych "optymalizatorów" życia społecznego, jak propagujący przejścia naziemne magistraccy spijacze światłych światowych idei, stosowanych w miejscach całkowicie nieadekwatnych dla przeznaczenia...

        To dzięki "wielkiemu panu z Banina czy Kosakowa" kręcą się miejskie biznesy, które pozwalają zarabiać i płacić podatki. Już nawet "krwawi kapitaliści" mieli więcej rozumu i budowali przyzakładowe osiedla. Bo "robol" ma być na czas i dyspozycyjny.
        To nie jest wymysł "komuny"

        "Komuna" to dała głos w poście powyżej...

        • 1 2

    • w Gdyni to samo - jest tunel, robią przejście naziemne za kilkaset tysięcy (1)

      oczywiście tunel pozostaje i mamy podwójne koszty utrzymania

      • 1 2

      • W ostateczności tunel można zawsze rozebrać

        i zasypać. I jakie podwójne koszty ?

        Co ty sobie wyobrażasz, że utrzymanie przejścia naziemnego kosztuje tyle co tunelu ?

        • 1 2

    • A z jakiej to racji część mieszkańców ma być (1)

      gorsza od innych ? No z jakiej racji ? Co ty sobie wyobrażasz ?

      Ty się ośmieszasz ze swoim egoizmem.

      To tak, jakby w moim Redłowie na Legionów zlikwidować wszystkie przejścia dla pieszych, aby mieszkańcy np. Kamiennej Góry mieli do Al. Zwycięstwa na styku z Wielkopolską ułatwiony dojazd moją ulicą kosztem mieszkańców Wzgórza Św. Maksymiliana i Redłowa.

      Miasto to krzyżujące się ze sobą drogi pokonywane różnymi środkami lokomocji (w tym pieszo) z punktu A do punktu B wszystkich mieszkańców miasta i niby mieszkańcy jednych dzielnic mają być gorsi - ich dzielnica ma mieć charakter jedynie tranzytu dla ludzi z innych dzielnic ?

      • 2 2

      • przejść dla pieszych na morskiej brakuje czubie?Serio?

        • 2 2

  • Tak swoja droga to powinien w infrastrukture zainwestowac developer a nie miasto.

    • 9 0

  • Światła co 100m (9)

    to najlepszy pomysł.

    • 8 3

    • Wystarczy walić grube mandaty za przekroczenie prędkości, aż się nieumiejący jeździć nauczą się w końcu jak działa zielona fala (7)

      A wtedy światła mogą być i co 10m.

      • 2 2

      • Jestem jednym z tych nielicznych, którzy nie przekraczają w Gdyni 50 km/h (5)

        Stoję na czerwonym prawie na każdych światłach.

        • 5 2

        • jest nas więcej, zielona fala to urban legend (1)

          • 3 2

          • ona jest tylko trzeba szybko jeździć

            • 1 1

        • Przejedź się kiedyś jednośladem. (2)

          Samochodem zawsze staniesz na światłach, bo zawsze ktoś Cię wyprzedzi i zatrzyma się na końcówce czerwonego, a Ty za nim.

          • 2 1

          • Z Grabówka na Obłuże przez Chylonię?

            Nie, dzięki.

            • 1 0

          • jak ktoś poleci 80 to on przejedzie na zielonym ty stajesz pięknie na czerwonym

            • 1 0

      • czubie opowiem ci jak działa zielona fala na morskiej jedziemy w stronę Chyloni od kauflandu ruszasz na zielonym jedziesz grzecznie 50 jak ktoś wciśnie guzik koło byłej poczty stoimy na czerwonym dojeżdżamy pięknie dom świateł pyk żółte i czerwone stoimy, ruszamy dalej do Kalksztajnów jedziemy grzecznie 50 pyk żółte i czerwone idealnie na dojeździe nas łapie stoimy, dalej gdy dojeżdżamy również grzecznie do estakady pyk żółte i czerwone i stoimy idealnie na dojeździe mamy czerwone ruszamy dalej przy Chylońskiej czerwone a wystarczy tylko spod tego kauflanda ruszzyć pełnym ogniem polecieć do estakady 80-90 i masz same zielone światła jedziesz bez hamowania do samej Chyloni tak wygląda zielona fala dla przepisowej jazdy czubie

        • 0 0

    • Jesteś koleś w mieście, a nie na wsi wśród pól.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Po co tyle (57)

    Po co tyle świateł!!! Stoimy co parę metrów.

    • 194 67

    • Ja nie mam korków. Jeżdżę SKM. (22)

      • 29 20

      • nie każdy jest kontrolerem biletów (18)

        • 24 25

        • nie kazdy tez mieszka w r(u)muni czy innej gminie (17)

          w Gdyni ma byc wygodniej mieszkancom, nie ludziom przez nia przejezdzajacym i tylko pracujacym

          • 29 16

          • Zapytaj o wygodę mieszkańców Karwin czy Wiczlina (1)

            • 6 11

            • To sa tak licznie zamieszkale dzielnice, ze spokojnie powinniscie droge na pracy/szkoly ogarniac komunikacja miejska. Za malo autobusow? A zrobiles cokolwiek, zeby bylo wiecej?

              • 16 5

          • ale SKM w Gdyni też się zatrzymuje (1)

            możesz razem z mieszkańcami Rumi nią jechać, no chyba że ty gdynianin jesteś taki szlachetny że z plebsem nie jeździsz

            • 12 6

            • Masz rację. Z komunikacji miejskiej korzysta plebs.

              • 5 13

          • Przecież w Gdyni nie ma pracy. (5)

            • 11 11

            • Jest w urzędzie miasta

              • 5 6

            • (3)

              skoro nie ma tu pracy to skąd tyle sztrucli GWE na naszych ulicach i co robią te sznury aut co rano np na Hutniczej ?

              • 12 3

              • Bo cala masa gdyńskiej patoli zamieszkała w rumi i redzie i teraz te obszczymyry dojeżdżają swoimi sztruclami...

                • 4 6

              • aby wydac zarobiona kase (1)

                W Riverze lub na hali.
                Aby gdynianom gul chodzil.

                • 1 5

              • Chyba zasilki

                • 0 0

          • (6)

            Jak już ktoś mieszka w Gdyni to powinien mieć taką dostępność transportu zbiorowego/infrastrukturę pieszą i rowerową żeby wszędzie mógł dojść albo dojechać bez samochodu.

            • 7 6

            • Akurat transport zbiorowy w Gdyni jest calkiem dobry. Liczba samochodow za to na niepokojacym poziomie.

              • 10 8

            • Nie każdy jest biedakiem. Nie przejmuj się, może i ty kiedyś będziesz miał prawo jazdy i samochód (3)

              • 6 12

              • Każdego stać na samochód

                mało kogo za to stać na mieszkanie w dobrej lokalizacji

                • 19 4

              • Nie kazdy, kto ma oba, porusza sie na codzien po scislym miescie autem. Ja autem jade po ciezkie zakupy, w lokalizacje, ktora jest slabo skomunikowana, wyjezdzam nim do innych miast czy na weekend. Czego nie kumasz? Jak mieszkasz w srodku miasta i pracujesz tez w miescie zaoszczedzenie 5-10 min. w jedna strone wzamian za stres, korki, zanieczyszczanie srodowiska i spalanie kasy jest bez sensu.

                • 12 0

              • Więc jak ktoś ma samochód warty 2000 zł to jest bogaczem? Zejdź na ziemię, samochód mógł być wyznacznikiem bogactwa w latach 70 zeszłego wieku

                • 9 0

            • I właśnie tak mam. Wszędzie dojdę lub dojadę na rowerze. Mieszkam w Gdyni nie na peryferiach.

              • 7 1

      • Współczuję ci. Nie poszło ci w życiu, co? (1)

        • 2 8

        • Mogę kupić ciebie wraz z cała rodziną, a nie mam samochodu. Mam dom w centrum i wole chodzić pieszo. Tylko bieda się wozi nawet 500 metrów, jakby obwisły od braku ruchu brzuch był powodem do dumy.

          • 2 0

      • ostatnio SKM miała korek

        Skład odmówił posłuszeństwa między Leszczynkami a Chylonią i godzina pękła, zanim podesłano techniczny skład z Cisowej, który ściągnął "zdechlaka" z rozjazdów do peronu.
        Reszta cierpliwie czekała...
        "Na szczęście" w okolicach 23 takt jest 30minut i więcej, więc korek liczył "tylko" jeden skład...

        • 0 0

    • Skoro i tak stoicie w długim korku, to co za różnica czy zrobicie kilka metrów odstępu żeby piesi mogli przejść

      Znowu ten sam krzyk co przy przejściu koło Lotu i koło Gumedu i znowu okaże się że to praktycznie bez różnicy dla przepustowości

      • 19 14

    • nie chcesz skrzyżowań z innymi ulicami?

      bo światła są tam głównie pod samochody

      • 11 1

    • No jak to? Żeby smrodzić mieszkańcom spalinami. (28)

      Najwyraźniej to lubią, skoro popierają wstrzymywanie ruchu na tranzytowej drodze co kilkaset metrów.
      Ekologia pełną gębą.

      • 5 14

      • (27)

        ehehe, tranzytowa droga w środku miasta. Uzależnienie od samochodu pełną gębą, niestety. Co gorsza najwyraźniej rządu nie stać na 0% VAT na bilety kolejowe, na bezpłatne bilety na komunikację zbiorową, ale za to stać na bezpłatne autostrady, żebyśmy wszyscy się dokładali do finansowania korków w miastach i pod miastami.

        • 12 7

        • (4)

          Tym bardziej ze odcinek bez swiatel, o ktorym mowa na Morskiej, jest akurat bardzo dlugi.

          • 10 3

          • (3)

            bardzo długi czubie raptem 500-600 m rzeczywiście w pip odległość

            • 2 7

            • Czubie, dla osoby starszej/niepelnosprawnej dlugi. Nie potrafisz korzystac ze zbiorkomu? To sobie stoj co 200 m.

              • 6 1

            • Przejścia dla pieszych powinny być co 100 metrów.

              • 1 1

            • Jest nawet 700 m, czyli bardzo dużo. Wyobraź sobie że na Świętojańskiej były by tylko 3 przejścia dla pieszych. Jak wygodne by to było. Jak parkujesz samochód to zapewne w mniejszej odległości od miejsca docelowego.

              • 4 1

        • (19)

          Do grudnia ubiegłego roku, była to część krajowej drogi numer 6, a od otwarcia trasy kaszubskiej jest drogą wojewódzką 468. Ten odcinek biegnie od Bożegopola do śródmieścia Gdańska
          To jest droga tranzytowa czy Ci się to podoba czy nie. Nadal to podstawowy łącznik w sumie 6 miast. Nie tylko dla transportu indywidualnego.
          Masz jakiś subsytut?

          • 6 6

          • (13)

            Tak, doskonalym substytutem dla gdynskiej ul. Morskiej jest obwodnica.

            • 5 4

            • (9)

              Jak Twoim zdaniem mam dojechać z Redy do Sopotu przez obwodnicę?
              Zresztą obwodnica jest kolejnym przykładem katastrofy urbanistycznej, bo z trasy szybkiego ruchu przekrształconą ją łącznik między osiedlami wykluczonymi komunikacyjnie a centrami handlowymi.

              • 3 7

              • (3)

                Z Redy jedziesz do Chylonii i kolo dawnego Tesco wjezdzasz na obwodnice do Sopotu. Jezeli chcesz powiedziec, ze przez Gdynie docierasz szybciej, to jest to dowod, ze spokojnie mozna dolozyc przejsc dla pieszych na Morskiej. Obwodnica byla projektowana ponad 50 lat temu, wiec zluzuj gacie, zanim nazwiesz ja katastrofa.

                • 6 5

              • (2)

                Polecam zweryfikować swoje teorie. Wycieczka z Aquapark na Monciak obwodnicą - 26,7km i 43min
                Przez tzw "miasto" - 24,9km i 43 minuty.
                Krajowa 6 przebiegała przez miasto, aż do gdańska, S6 czyli obwodnica to inna droga.

                • 2 3

              • No prosze!

                A rzekomo za duzo swiatel na Morskiej i co chwile trzeba sie zatrzymywac? :)))

                • 3 2

              • DK nr 6 nigdy nie biegła przez trójmiejskie centra,

                a obwodnicą. Przez Trójmiasto biegnie DW nr 468, która przejmie schedę po DK nr 6 ?

                Bowiem na swojej mapie Google podaje aktualnie, że po oddaniu Drogi Kaszubskiej stara droga przez Wejherowo w ogóle nie ma żadnego numeru. Jakiś chyba będzie mieć nr DW, skoro np. Chwaszczyńska i Wielkopolska to DW nr 474.
                Na co czekają władze - stara droga, aż do styku w Bozepolu z TK powinna być jako DW 468.

                • 2 0

              • Bo powstały nowe dzielnice i osiedla po jej (3)

                drugiej stronie.

                Życie jest dynamiczne i nie będzie zastoju, tylko rozwój i związane z tym ciągłe zmiany.
                To w związku z tym powstaje nowa obwodnica.

                • 1 1

              • (1)

                Warto tez przy okazji wiedziec, ze na Zachodzie zrobiono sporo badan nt rozwoju miast i uwarunkowan komunikacji. Wynika z nich bezdyskusyjnie, ze poszerzanie drog dla aut powoduje nieublaganie zwiekszenie zabudowy deweloperskiej na danym kierunku. Zbiorkom w rozwijajacych sie aglomeracjach nie ma alternatywy, im szybciej to zrozumiemy, tym lepiej dla nas.

                • 5 2

              • gdzie jajko a gdzie kura?

                gdzie przyczyna a gdzie skutek...

                To że arbitralnie wybierasz wygodną sobie tezę nie oznacza, że masz rację.

                • 0 0

              • Kopenhaga ma pięć

                takich ringów...

                • 0 0

              • Z Redy do Sopotu?

                SKM, a najlepiej przewozy regionalne na tym samym bilecie. Nawet poza godzinami szczytu szybsze i tańsze niż samochód. A w godzinach szczytu to nawet nie ma co porównywać

                • 2 0

            • (2)

              trolejbusy czubie z Cisowej do Centrum mają obwodnicą jeździć?

              • 2 5

              • (1)

                Incelku, rozmowa dotyczy jazdy samochodem osobowym.

                • 4 2

              • haha czubie przecież czas dojazdu komunikacją miejską przez mnogość durnych świateł które nijak nie są skoordynowane wydłuża czas przejazdu komunikacją miejską która nie dość że jest mega droga to jest wolniejsza niż w latach 90

                • 1 6

          • (1)

            Na tym odcinku to nigdy nie była krajowa "6". Przypomnę że mówimy o rejonie skrzyżowania z Estakadą Kwiatkowskiego. Szóstka szła z morskiej w prawo w obwodnicę, teraz cała dawna szóstkaod obwodnicy jest już oficjalnie wojewódzką nr 468 do węzła Bożepole Wielkie.

            • 3 0

            • Tak ? To na razie Google na swojej mapie nie

              podaje żadnego numeru.

              • 0 0

          • Droga nr 6 od dawna biegła jedynie od (2)

            skrzyżowania z obwodnicą do granicy z Rumią.

            A tak w ogóle z jakiej racji drogi krajowe i tranzytowy ruch na nich mają dyktować życie lokalnej społeczności ?

            P.S. Na mapie Google'a droga przez Rumię, Redę i Wejherowo w ogóle teraz nie ma żadnego numeru, nawet numeru Drogi Wojewódzkiej (DW).

            • 6 2

            • (1)

              Bo lokalna społeczność czerpie z tego tranzytu korzyści. Taki deal po prostu.
              Taki urok prlowskiej polityki urbanistycznej, która miała swoje blaski, ale również długie cienie.
              Instalowanie zakładów wytwórczych wewnątrz tkanki miejskiej i przecinanie tejże ciągami komunikacyjnymi to chyba największy błąd tamtych czasów.
              Nie da się zawrócić wisły kijem, a konieczne zmiany wymagają wielu lat pracy i gigantycznych środków.
              Malowanie kolejnych pasów niczego nie rozwiąże a spowoduje kolejne utrudnienia. Najmniejsze dla kierowców, największe dla mieszkańców. Hałas, więcej spalin - z tym zostanie lokalna społeczność.
              A miejscy włodarze szykują kolejne wiadra farby na udawanie że coś robią.

              • 0 6

              • Lokalna społeczność dostaje w prezencie spaliny i dyganie po pół kilometra do przejścia dla pieszych.

                Na szczęście ze spalinami problem zaraz się sam rozwiąże :)

                • 5 0

        • pis przez 8 lat przeżarł tyle kasy na swoje potrzeby, że starczyłoby na darmową komunikację miejską dla wszystkich

          • 5 1

        • Rządu nie stać na bezpłatne bilety na komunikację zbiorową?

          Od kiedy to rząd zarządza cenami biletów w samorządach? I czy czasem za chwilę nie mamy mieć fantastycznego samorządowego systemu FALA za ponad 100 baniek, który podobno rozwiąże wszystkie nasze bolączki komunikacyjne?

          • 1 1

    • Jesteś w mieście a nie na wsi, o czym i redakcja

      portalu zapomina, która nie wiadomo po co wyróżnia takie wypowiedzi jak twoja.

      • 4 0

    • A ile to jest "parę metrów"? (1)

      2? 3? 10?

      • 3 0

      • Dla autora opinii to 700m jak w tym przypadku.

        • 4 0

  • Za remonty tej ulicy obciążyć kierowczykow. (7)

    Niech komuniści za kółkiem wreszcie zapłacą miastu realne koszty, a nie, jeżdżą za darmo.

    • 3 18

    • (6)

      Kierowcy w ubiegłym roku zostawili w państwowej kasie 50 mld złotych wynika z obliczeń DGP. Gdyby wpływy z samej akcyzy paliwowej przeznaczano na budowę nowych dróg, w ciągu ostatniej dekady dorobilibyśmy się sieci 7 tys. km autostrad i dróg ekspresowych. Jak obliczył DGP, w 2010 r. wszyscy polscy kierowcy zostawili w kasie państwa około 50 mld złotych. To jedna piąta całkowitych ubiegłorocznych dochodów szacowanych na 250 mld złotych. Jednak tylko nieznaczna część tych pieniędzy wróciła do kierowców w postaci inwestycji drogowych.
      Jak wynika z danych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na budowę nowych szlaków komunikacyjnych oraz modernizację i remonty istniejących wydała ona w ubiegłym roku 20 mld złotych. Z tego 12 mld złotych pochodziło z dotacji unijnych. Pieniądze polskich kierowców pomogły natomiast łatać dziury nie w asfalcie, lecz w branżach sektora publicznego, takich jak kolejnictwo czy edukacja.

      • 5 4

      • A gdyby wpływy z akcyzy przeznaczyć na utrzymanie istniejących dróg...

        To dorzucimy drugie tyle i może budżet się zepnie.

        • 1 1

      • (1)

        Ciekawe ile pieniążków rowerzyści wyłożyli na te wszystkie DDRy.

        • 7 3

        • Nie ośmieszaj się. Są obywatelami jak ty płacącymi

          wiele innych podatków na czele np. z podatkiem od nieruchomości.

          Kasa z podatku wliczonego w cenę paliwa idzie jedynie na drogi krajowe a nie miejskie ulice.

          Poza tym z podatku z paliw kasa idzie na olbrzymie koszty obsługi wypadków drogowych ? Np. na leczenie i rehabilitację rannych ?

          • 2 5

      • I to są wszystkie koszty ? Serio ? Nie ośmieszaj się. (1)

        I jakie to wpływy, że na te drogi kasę dalej daje nam Unia ?

        Przed 2004 rokiem aut było tak mało i podatków z paliw, że wcześniej sami nie mogliśmy budować tych dróg ?

        P.S. Gdzie u ciebie są potężne koszta medyczne i społeczne wypadków i innych zdarzeń drogowych ? Gdzie koszty leczenia np. głuchoty spowodowanej hałasem że wzmożonego ruchu pojazdów?

        Gdzie koszty pogrzebowe ? Leczenia i rehabilitacji rannych ?

        Gdzie koszty leczenia psychiatrycznego załamanych psychicznie dzieciaków po stracie rodziców poległych w wypadkach drogowych (tu śmiało można zaliczyć nawet tych co przeżyli, ale są tak zwanymi "warzywami", czy w śpiączce lub w stanie wegetatywnym).

        Bierzesz te koszta pod uwagę ?

        • 1 3

        • Tak tendencyjne i głupie że aż do pominięcia.

          • 1 1

      • Z czego zero poszło na drogi miejskie

        a o drodze miejskiej jest tu mowa

        • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo dobrze. Wlasnie w tym miejscu brakuje przejscia, (11)

    Np. zeby dojsc na przystanek w kierunku centrum trzeba nadkladac teraz bardzo dużo drogi.

    • 57 59

    • Semeko (2)

      podobno ogłosiło upadłość . Po co więc te przejścia.

      • 6 5

      • Skąd info? (1)

        • 1 2

        • Z nikąd.

          • 1 2

    • Kiedys chodzilem tam do szkoly (4)

      Wygodniej byłoby przejściem podziemnym żeby nie czekać na zielone. Miejsce jest.

      • 8 7

      • Tylko XX wiek się jakiś czas temu skończył (2)

        I teraz nieefektywnych, drogich i kłopotliwych w utrzymaniu wynalazków się unika

        • 3 2

        • Klopotliwych chyba się nie unika

          Jeżeli planuja jeszcze bardziej korkować miasto. Szybszy ruch pojazdów jest bardziej EKO niż stanie, ruszanie, hamowanie co 100m i wpisuje się w tak bardzo promowaną ideę zielonych miast.

          • 2 3

        • unika?

          To dlaczego w Dusseldorfie schowano autostradę pod ziemią? A na wierzchu zrobiono park... Pod którą to ziemią również znika komunikacja miejska w Kopenhadze... Nie wspominając o tunelu Fehrman, który ma zaoszczędzić w drodze z Niemiec do Kopenhagi... 1,5h... No kto to widział??!

          "Kłopotliwych" i wymagających wynalazków" unikają gołodu***cy, których na to nie stać i pozostaje im tylko spacer osiedlową, gruntową ścieżką. Co ma swój urok, ale nie przystaje do wymagań obecnych czasów.

          • 0 0

      • W szczegolnosci niepelnosprawnym, ludziom z wozkami itd.

        • 1 1

    • (2)

      Bardzo dobrze???? Przejście dla pieszych przez Morską przy Działdowskiej istniało od końca lat 60-tych do końca lat 70-tych minionego wieku. Nie było dnia bez wypadku z udziałem pieszych, głównie dzieci idących do i z SP 29. Wypadki śmiertelne nie były rzadkością a natężenie ruchu drogowego było wówczas mniejsze niż dzisiaj o północny na tej ulicy. Ponowne otwarcie przejęcia w tym miejscu przyczyni się do śmierci kilku osób rocznie i trwałego kalectwa kilkudziesięciu. Gratuluję pomysłu!!! Mnie to jednak nie dziwi. Gdynia to miasto absurdów, których liczba wzrasta z roku na rok.

      • 0 5

      • (1)

        To sie wam, cwiercmozgi, prog zwalniajacy zrobi. Ta dyskusja pokazuje jak bardziewnym jestesmy spoleczenstwem. W zadnym zachodnim kraju w sondzie nt czy przejscia dla pieszych to dobry pomysl, wiekszosc nie zaglosowalaby ze zly.

        • 1 1

        • jak to ktoś już tu fajnie określił...

          Jeśli chodzi o zachód, to widziałeś jedynie słońca...

          • 0 0

  • Konkretne wiadomości (7)

    Dowiadywałam się i osiedle będzie się składać z 4 budynków. W każdym pierwsze 2 piętra będą piętrami usługowymi, razem kilkadziesiąt sklepów. Osiedle nie będzie ogrodzone :) Widać, że przejście dla pieszych się przyda.

    • 6 8

    • (1)

      Ma też być zrobiony buspas i obok nowy chodnik w stronę Gdyni.

      • 2 0

      • oo ciekawe gdzie go zmieszczą przy tym bunkrze

        • 3 0

    • Slabo się dowiedziałeś (2)

      4? Chyba docelowo 10, a lokale usługowe pewnie dlugo beda puste, bo w Gdyni to norma

      • 4 0

      • (1)

        pewnie nie wiesz ale puste lokale to norma w całym kraju, inwestorzy celowo je trzymają.

        • 0 4

        • aby wydawać na czynsze i podatki

          nadwyżki kasy...

          Altruiści...

          • 3 0

    • "taaa"

      "ławeczkowcy" z Zamena się przeniosą...?

      Teraz widać po co to pudrowanie trupa...
      Aby przyjezdna patologia nie wystraszyła się konkurencji...

      • 2 1

    • zapomniałeś o terenie "Pekinu"

      Po drugiej stronie estakady...
      łącznie to ze 20 będzie...

      Letnica i Szadółki razem wzięte...

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane