- 1 Remont przed budową Drogi Zielonej (83 opinie)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (356 opinii)
- 3 Oszukane "30 stopni" w majówkę (36 opinii)
- 4 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (89 opinii)
- 5 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (282 opinie)
- 6 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (124 opinie)
Poznaj plany budowy nowego przystanku Gdynia - Karwiny
Przebudowa splotu ul. Wielkopolskiej i Sopockiej , budowa pętli autobusowej i podziemnego parkingu park&ride - takie plany stworzenia węzła przesiadkowego przy stacji PKM Karwiny do połowy 2015 r. ma Gdynia.
Przypomnijmy: stacja Karwiny ma powstać pod ul. Wielkopolską i być gotowa w chwili, gdy zaczną kursować pierwsze pociągi PKM z Gdańska przez Osowę do Gdyni, czyli w połowie 2015 r.
Zacznijmy od układu drogowego. Największą zmianę przejdzie splot ul. Wielkopolskiej i Sopockiej. Obie jezdnie relacji obwodnica - centrum mają zostać do siebie zbliżone. W tym celu konieczne jest wyburzenie dwóch istniejących wiaduktów znajdujących się w świetle ul. Wielkopolskiej i odbudowanie ich w nieco bliższym sobie położeniu. Gdynianie nie powinni żałować likwidacji tych obiektów, bowiem ich stopień zużycia jest bardzo duży, a kosztowny remont lada dzień będzie niezbędny.
Zwężenie skrzyżowania i rozebranie istniejących wiaduktów jest niezbędne, by zbudować zejścia do południowej części planowanych peronów kolejowych stacji PKM. Dodatkowo powstanie przy nich winda dla pasażerów o ograniczonej mobilności.
Kolejną poważną zmianą będzie wykonanie pętli trolejbusowej i autobusowej na zachód od stacji PKM - przy ul. Buraczanej . Pod pętlą ma znajdować się bezpłatny, trzykondygnacyjny parking dla samochodów osobowych typu Park&Ride na ok. 150-200 pojazdów. Wjazd do niego będzie możliwy od strony kościoła pod wezwaniem św. Jadwigi.
W jaki sposób autobusy i trolejbusy dojadą do stacji Karwiny? - Część pojazdów ma wjeżdżać właśnie na pętlę, będą to głównie linie z górnego tarasu. Pozostałe pojazdy z pasażerami zatrzymają się przy ul. Strzelców i ul. Chwaszczyńskiej. Planistom z Gdyni zależy na ograniczeniu ruchu kołowego na ul. Wielkopolskiej do centrum - mówi Jan Kosiedowski, prezes Biura Projektów Budownictwa Komunalnego, które opracowuje koncepcje dla Gdyni.
Ciekawym rozwiązaniem ma być ponadto planowana przy peronach antresola, która będzie również pełnić funkcję chodnika. To tamtędy piesi będą mogli przejść pod ul. Wielkopolską i dotrzeć m.in. do pętli autobusowej.
Na północnym końcu stacji PKM Karwiny ma powstać kładka dla pieszych, z której będzie można zejść bądź zjechać jedną z pięciu wind do peronów, przystanków przy ul. Strzelców, a także antresoli. W przyszłości kładka ma umożliwiać wejście do planowanego centrum handlowego między ul. Chwaszczyńską a ul. Strzelców.
Nie są na razie znane koszty budowy stacji PKM Karwiny. Wstępnie wiadomo, że cześć związaną z budową infrastruktury kolejowej - perony i dojścia do nich ma sfinansować PKM. Natomiast przebudowę infrastruktury drogowej przeprowadzi ze swoich środków miasto Gdynia. Niewykluczone, że część prac dofinansuje samorząd województwa.
Miejsca
Opinie (154) 4 zablokowane
-
2013-02-17 19:33
planistom zależy na ograniczeniu ruchu i postawią nowe centum handlowe!! (1)
Co za przewrotna logika: planerzy chcą ograniczyć tu ruch kołowy, a zamierzają postawić centrum handlowe!Na dole gigantyczne Centrum Wzgórze, u gory Tesco, 5 km dalej Centrum Osowa. Na to wszystko ktoś "mądry" wymyślił tu kolejne centrum handlowe?? Co za bzdura!Weekendy będą wygladać jak w okolicach G. Bałtyckiej - pasy zablokowane, bo gawiedź musi w niedziele pospacerwać między wystawami sklepów.
Do tego jeszcze przystanek Karwny, a po 500 m kolejny przystanek Fikakowo... Skoro ma być taki wielki parking to chyba po to, żeby do przystanku Karwiny dojechać samochodem? Jaki jest sens robienia przystanków w takiej bliskiej odległościod siebie?
Żyjemy w dziwnych czasach. Zabetonują wszystko i będzie "pięknie"...- 11 2
-
2013-02-17 20:30
To nie będzie wielkie centrum handlowe. Tak przynajmniej mówią plany.
- 1 2
-
2013-02-17 13:04
wariant 2 bedzie tanszy (2)
- 1 16
-
2013-02-17 20:15
Tańszy nie znaczy że lepszy ! (1)
- 3 1
-
2013-02-17 20:21
Stereotyp
ECS jest drogi jak cholera, a wadą sam w sobie.
- 5 2
-
2013-02-17 20:21
ciekawe
Jak często ta metrobana będzie jeździć. Jak rzadziej niż SKM to cały pomysł do d....
- 4 1
-
2013-02-17 20:11
Topografia miasta
Szkoda,że projektant nie zna topografii miasta ,twierdząc,że dworzec powstanie u zbiegu ulic Sopockiej Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Jakie plany taka realizacja.
.- 7 1
-
2013-02-17 20:06
Kosiedowski....
...czyż nie jego małżowina spaprała kilka projektów? Mozę lepiej niech się bawi na gdańskim podwórku
- 0 1
-
2013-02-17 19:13
Gdynia XXIw.
A Zasiedziali Włodarze Gdyni /ZWG/ przegapili możliwość
by razem z budową PKM zbudować docelowo Węzeł Wzgórze/Handel/HSWG/Stadion/Centrum Technologii.I teraz będzie się sztukować.Rutyna przeszkadza.- 2 1
-
2013-02-17 18:06
a na M. Kacku, przy Olkuskiej nie będzie stacji ?! (1)
śmiechu warte
- 9 2
-
2013-02-17 18:31
Na Małym Kacku to niedźwiedzie chodzą.
Dzicz i głusza
- 2 2
-
2013-02-17 15:47
haha (1)
słaby pomysł 150-200 aut pewnie będzie tak samo jak w gdańsku park&ride świeci pustkami
- 3 0
-
2013-02-17 18:13
raczej nie bo parking będzie bezpłatny a ja przynajmniej będę miał gdzie trzymać samochody
- 2 1
-
2013-02-17 18:11
Może to nieopłacalne ale...
Uważam, że powinna powstać stacja "Mały kack - Olkuska".
Wiem, że miejsce jest bardzo blisko stadionu ale napewno ułatwiłoby to życie mieszkańcow tej dzielnicy.- 6 5
-
2013-02-17 17:31
Drobna prośba
Jeśli jakiś redaktor pisze taki ważny i ciekawy artykuł niech sprawdzi dwa razy co pisze. Pętla trolejbusowa i autobusowa na zachód od stacji PKM będzie przy ul. Korzennej. Ulica Buraczana zaczyna się dopiero za kościołem. Więcej rzetelności i profesjonalizmu. Na mapie też jest błąd.
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.