Fakty i opinie

Prawie milion zł za promocję Gdańska w komedii romantycznej

Film opowiada o romansie w okresie przygotowań do świąt Bożego Narodzenia.
Film opowiada o romansie w okresie przygotowań do świąt Bożego Narodzenia. fot. Lucyna Pęski/Trojmiasto.pl

Ponoć prawdziwej miłości nie można kupić. Można ją jednak traktować jako motyw przewodni filmu, do którego produkcji Gdańsk zwiększył dofinansowanie z pół miliona do prawie 1 mln zł. Zawarta właśnie umowa obejmuje promocję miasta na płytach z filmem "Miłość jest wszystkim", które zostaną wydane w marcu 2019 r.



Czy Gdańsk powinien promować się poprzez produkcje kinowe?

tak, to świetny pomysł 45%
tak, ale w bardziej ambitnych filmach 19%
nie, to strata pieniędzy, która nie przynosi żadnych efektów 20%
nie, bo mało kto przywiązuje wagę do miejsca akcji filmu 16%
zakończona Łącznie głosów: 2346
"Miłość jest wszystkim" - taki tytuł nosi komedia romantyczna produkcji Akson Studio oraz TVN, która była kręcona na przełomie 2017 i 2018 r. na terenie Gdańska.

Jak czytamy w opisie filmu, opowiada on o romansie pomiędzy piłkarzem a kobietą, która nie jest fanką futbolu, w okresie tuż przed świętami Bożego Narodzenia, gdy do miasta przypływa Święty Mikołaj. Akcja będzie obfitować w zdrady i tajemnice, których zwieńczeniem będzie dopracowany w każdym szczególe ślub z zaskakującym finałem.

Pół miliona na promocję miasta



Gdańsk dotychczas za promocję miasta w formie tła do scen filmu zapłacił pół miliona złotych.

Czytaj także: Od Klossa do Boskich - te seriale kręcono w Trójmieście.

- Turyści chętnie przyjeżdżają do miejsc, w których toczą się akcje oglądanych przez nich filmów i chętnie podążają śladami swoich ulubionych bohaterów. Osadzenie fabuły w całości w Gdańsku stanowi ogromny potencjał dla promocji atrakcji turystycznych miasta, szczególnie poza sezonem turystycznym. Miasto będzie miało również wpływ na sposób, w jaki przedstawiony zostanie gród Neptuna - mówiła w październiku 2017 r. Anna Iwanowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Ubiegłoroczna promocja filmu na Długim Targu. Na scenie aktorzy filmu, reżyser Michał Kwieciński oraz prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.
Ubiegłoroczna promocja filmu na Długim Targu. Na scenie aktorzy filmu, reżyser Michał Kwieciński oraz prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. fot. Lucyna Pęski/Trojmiasto.pl

492 tys. zł za logotyp i film promocyjny na płytach



Teraz okazuje się, że miasto chce dołożyć do produkcji filmu jeszcze 492 tys. zł. Za taką kwotę Akson Studio umieści na 53 tys. płyt DVD i Blue Ray logotyp Gdańska oraz film promocyjny w menu każdej płyty, który "wzmocni przekaz promocyjny miasta Gdańska".

- Będzie to minutowy film promujący zimowy, bajkowy Gdańsk. Materiał zostanie przygotowany i zmontowany przez Akson Studio. Film nie został jeszcze nigdzie opublikowany - dodaje Jędrzej Sieliwończyk z Referatu Prasowego UMG.
Czy w dobie serwisów oferujących filmy na żądanie (VOD) warto promować miasto na tradycyjnych nośnikach i płacić ponad 9 zł za reklamę na każdej płycie?

- Uznaliśmy, że promocja Gdańska na "twardych" nośnikach ma wymierną korzyść promocyjną dla miasta. Płyta ukaże się w marcu, podczas gdy na obecność filmu w płatnych serwisach przyjdzie nam czekać znacznie dłużej - przekonuje Sieliwończyk. - Przekaz [promocyjny] jest skierowany zatem do tych, którzy nie korzystają z serwisów internetowych i tych, dla których DVD i Blue Ray to przedmiot kolekcjonerski czy idealny prezent.

Premiera filmu w kinach 23 listopada



Premiera filmu na ekranach kin planowana jest 23 listopada br. Dzień wcześniej przewidziano przedpremierowy pokaz dla publiczności w Gdańsku (nie są jeszcze znane szczegóły tego wydarzenia).

Repertuar kin w Trójmieście znajdziesz na stronie kino.trojmiasto.pl oraz naszej aplikacji na telefon komórkowy.

Zobacz plan zdjęciowy filmu na Długim Targu. Materiał z listopada 2017 r.

Opinie (239) ponad 10 zablokowanych

  • prawie 10 zeta dopłaty na jedną płytę z niszowym filmem, ale to TVN

    kosztowne zabawy za naszą kasę

    • 270 49

  • W Gdyni konkurs na dofinansowanie filmu z przejrzystymi zadadami

    I regulaminem.. A w Gdańsku?
    500 tysi albo bańka pod stołem bez żadnego konkursu, naboru itp
    Kiedy powstanie przejrzysty Gdański Fundusz Filmowy?!!

    • 140 43

  • Jeżeli chodzi o budżet reklamowy, to są grosze...

    Parę billboardów o sądach kosztowało przecież 20mln...

    • 46 14

  • niby co takiego bajkowego jest w Gdańsku zimą? Główne Miasto wieje pustkami

    • 157 85

  • Topicie kasę w jakąś szmirę, a drogi dziurawe i chodniki krzywe.

    Byście lepiej za to drogi wyremontowali, a nie marnujecie pieniądze na promocje w jakimś "szicie". No ale kto bogatemu zabroni, a jak miastem włada władca absolutny i dożywotni, to tym bardziej.

    • 285 50

  • W Gdyni miliony na prywatną szkołę filmową.

    Policealną. Proszę, nie ośmieszaj się.

    • 18 11

  • Bardzo fajnie

    trzeba pokazywać, na przykładzie bardzo mądrze zarządzanego Gdańska, że Polska nie jest w ruinie.

    • 67 180

  • a płyta będzie kosztować 49zł i tak

    mimo, że gdańsk już dyszkę dał

    • 28 4

  • Ile oskarów dostanie to arcydzieło?

    • 145 21

  • Tak, tak bo to była komedia romantyczna o zarządzaniu...

    • 34 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.