• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezydent w reklamie ZKM-u

Michał Stąporek
28 października 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat PO (tęga) w Sejmiku
W czwartkowym wydaniu Gazety Wyborczej Trójmiasto ukazała się całostronicowa reklama Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. Połowę zajmuje tekst o historii gdańskich tramwajów, pozostałą część przeznaczono na dwie krótkie rozmowy. O nowych rozkładach jazdy opowiada Mariusz Uziębło, jeden z kierowników ZKM, a o szeroko pojętej "nowoczesności w komunikacji"... prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

Dlaczego ZKM zdecydowało się na wykupienie takiej reklamy? - Czy jest w tym coś niestosownego, że chcemy dotrzeć do pasażerów z pewnymi ważnymi dla nas treściami? - pyta Izabela Kozicka-Prus, rzecznik prasowy gdańskiego ZKM-u. - Niestety, dziennikarze nie zawsze informują czytelników o naszej firmie w rzetelny sposób.

Dlaczego jednak w reklamie występuje prezydent Gdańska, który w pięciu bardzo ogólnych zdaniach mówi o faktach wielokrotnie opisywanych przez wszystkie media: nowych, nispokopodłogowych autobusach i tramwajach, oraz o budowie linii tramwajowej na Chełm?

- Prezydent trafił do naszej reklamy ponieważ z racji pełnionej funkcji jest niejako właścicielem naszej firmy - tłumaczy pani rzecznik.

Zdaniem Izabeli Kozickiej-Prus skojarzenie obecności prezydenta w reklamie z trwającą kampanią wyborczą jest całkowicie nieuprawnione. Wyjaśnia, że już wcześniej na łamach Dziennika Bałtyckiego i Gazety Wyborczej Trójmiasto pojawiały się podobne reklamy, w których obok informacji o zakupie nowych autobusów czy festynie komunikacyjnym także występował prezydent. Zapewnia, że także po zakończeniu kampanii wyborczej takie reklamy będą publikowane.

- Oczywiście obecność pana prezydenta w reklamie wynika tylko i wyłącznie z naszej inicjatywy - zastrzega rzecznik ZKM-u.

Potwierdzają to pracownicy Referatu Informacji i Komunikacji Społecznej gdańskiego magistratu. - Nasza rola ograniczyła się do pośredniczenia w autoryzacji tej rozmowy - tłumaczy Błażej Słowikowski z UM.

Czy zdaniem gdańskich urzędników nie ma niczego niestosownego w tym, że w czasie kampanii wyborczej prezydent pojawia się w płatnej reklamie firmy, której jedynym właścicielem jest miasto? - Prezydent wychodzi z założenia, że trwająca kampania wyborcza nie jest powodem, dla którego powinien zniknąć z życia publicznego - tłumaczy Błażej Słowikowski. - Jeżeli może się pochwalić swoimi osiągnięciami na tym, stanowisku, to nie ma powodów, dla których miałby tego nie robić.

Już po raz drugi w ciągu ostatnich tygodni prezydent Paweł Adamowicz pojawia się w mediach za sprawą płatnych komunikatów, za które nie płaci jego komitet wyborczy, lecz inne podmioty. Wcześniej za całostronicową reklamę w Dzienniku Bałtyckim zapłacił Urząd Miasta.

Zobacz także

Opinie (114) 10 zablokowanych

  • ZKM w Gdańsku to MASAKRA !!!

    Mieszkam w Gdyni i wcale się nie dziwię panu Szczurkowi że nie chciał wprowadzać wspólnego biletu na 3miasto,przecież zkm w Gdyni i w Gdańsku to 50 lat różnicy w logistyce układaniu połączeń,korelowaniu teori rozkładu do praktyki,że o jakości autobusów nie wspomne (3 nowe autobusy na krzyż) nie robią różnicy.Panie Adamowiczy WSTYD i OBCIACH !!!

    • 0 0

  • TRAMWAJE

    • 0 0

  • Adamowicz musi odejść!!!

    To on ponosi odpowiedzialność za dzialanie komunikacji miejskiej jak w krajach 3-go świata, na autobusy w Gdańsku można czekac godzinami i ich przyjazdy nie mają nic wspolnego z rozkładem jazdy.
    Zła organizacja remontów drogowych to także jego sprawka, brak inwestycji drogowych sprzed wejścia do uni to też wina miasta.

    • 0 0

  • PREZYDENT I ZKM

    A CZY NASZ PREZYDENT WIE CO SIĘ DZIEJE NA NOCNYCH LINIACH AUTOBUSOWYCH?PODZIWIAM ŻE KIEROWCY NOCNI PRACUJĄ W TAKICH WARUNKACH!A CO Z BEZPIECZEŃSTWEM DLA PASAŻERÓW I KIEROWCY?PODZIWIAM .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane