• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Problem z bezpiecznym dojściem do przystanków na Cygańskiej Górze

Arnold Szymczewski
25 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Pasażerowie miejskich autobusów muszą dosłownie przebiegać przez ulicę, na której kierowcy samochodów omijają stojące na środku jezdni autobusy. Pasażerowie miejskich autobusów muszą dosłownie przebiegać przez ulicę, na której kierowcy samochodów omijają stojące na środku jezdni autobusy.

Mieszkańcy okolic Cygańskiej GóryMapka narzekają na brak bezpiecznego dojścia do przystanku autobusowego linii 115 i 131 (w kierunku Wrzeszcza). Aby dojść na przystanek trzeba wejść na jezdnię w miejscu, gdzie nie ma przejścia dla pieszych, a kierowcy omijają - pod prąd - stojące na przystankach autobusy. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zapowiedział, że na początku stycznia powstanie w tym miejscu przejście dla pieszych oraz progi zwalniające.



Czy w Gdańsku jest więcej przystanków, do których dostęp jest utrudniony?

Dwa przystanki autobusowe "Cygańska Góra" powstały ponad rok temu z inicjatywy mieszkańców dzielnicy. Dzięki temu udało się skrócić odległość od najbliższego przystankuMapka z 0,5 km do zaledwie 50 m. Mieszkańcy nie ukrywają, że pomysł postawienia przystanków był bardzo trafiony, ale do dziś nie rozwiązano problemu niebezpiecznego przejścia przez ulicę do jednego z nich.

- Ponad rok temu zostały zbudowane przystanki autobusowe na naszym osiedlu i była to bardzo dobra decyzja. Problem polega na tym, że do dziś nie stworzono bezpiecznego dojścia do jednego z przystanków (w kierunku Wrzeszcza) - mówi Pan Łukasz.
Przystanek, o którym mowa, usytuowany jest po przeciwnej stronie osiedlaMapka, na której nie ma chodnika i przejścia dla pieszych. W związku z tym pasażerowie chcący jechać do Wrzeszcza nie raz muszą ryzykować, przechodząc na drugą stronę przez środek jezdni.

- W dni powszednie jest to ulica coraz bardziej uczęszczana przez kierowców, co powoduje, że pasażerowie wsiadający lub wysiadający na osiedlu, muszą przebiegać przez ulicę lub czekać dłuższą chwilę, by przejść w miarę bezpiecznie do przystanku. Powoduje to naprawdę realne zagrożenie dla pieszych - kończy pan Łukasz.
Na Cygańskiej Górze chodnik jest ułożony w taki sposób, jakby na miejscu było przejście dla pieszych. Ale ani zebry, ani znaku pionowego, nie ma na miejscu. Na Cygańskiej Górze chodnik jest ułożony w taki sposób, jakby na miejscu było przejście dla pieszych. Ale ani zebry, ani znaku pionowego, nie ma na miejscu.

GZDiZ przejście dla pieszych i progi zwalniające do 7 stycznia 2022 r.



W związku z wiadomością od naszego czytelnika pytania ws. poprawy bezpieczeństwa przesłaliśmy do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Jak zapewnia rzecznik prasowy Magdalena Kiljan - przejście dla pieszych oraz progi zwalniające powstaną do 7 stycznia 2022 r.

- Mamy na tę lokalizację projekt organizacji ruchu, który zakłada wyznaczenie przejścia dla pieszych oraz montaż dwóch wyspowych progów zwalniających. Roboty zostały już zlecone. Ostateczny termin to 7 stycznia 2022 roku. Czekamy na szczegółowy harmonogram robót od wykonawcy. Elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego zakupiono ze środków rady dzielnicy - wyjaśnia Kiljan.

Miejsca

Opinie (56) 4 zablokowane

  • Progi juz a przejście tez jest tylko nie chce im sie podejść do niego

    • 0 0

  • (1)

    Dojście.to jedno ale tak trudno postawić tam wiatę?

    • 28 5

    • po co ci wiata?

      malo juz reklam?

      • 0 0

  • Większym problemem jest

    "przejście", które znajduje się dalej w kierunku szpitala, obok wierzchołka wzniesienia. Słaba widoczność, a kierowcy jadący pod górę cisną gaz aby nie zgasł.

    • 2 0

  • ROK czasu projekt organizacji ruchu w postaci przejścia dla pieszych!

    Ludzie kochani! I pasy wymalują w środku zimy! A ciągle się gzdiz zasłania, że pasy tylko gdy temperatura pozwala. lol

    • 1 0

  • Gdańska Miejska Inżynier Ruchu (2)

    uważa, że przejścia dla pieszych w strefie 30 nie są potrzebne. Ale pieszy ma pierwszeństwo tylko na przejściach. Czyli że pieszy strefie 30 pierwszeństwa mieć nie musi. Czas na dymisję Pani Agaty, bo nie ogrania prostych spraw.

    • 8 4

    • Zazwyczaj to ulice o małym ruchu. Dzięki braku przejść, można przechodzić wszędzie. Na bardziej ruchliwych ulicach, nawet w strefie 30 wyznaczają przejścia.

      • 1 1

    • Raczej kierowczyki nie ogarniają przepisów.

      • 1 4

  • Progi zwalniajace (1)

    Nie rozumiem dlaczego urząd chce dołożyć kolejne progi zwalniające w sytuacji kiedy takowe już się tam znajdują... Ta droga jest na tyle dziurawa że i bez tych progów zwalniających jest utrapieniem dla kierowców

    • 16 1

    • Bo pewnie

      Ktoś znajomy ma firmę zajmująca się budowa takich progów. I chętnie przytuli kasę. Kraj jaj. Progi od dawna sa

      • 1 0

  • Haha

    Już dawno powinno być to zrobione. Razem z oddaniem przystanków rok temu. Dodatkowo progi są. I jak w wielu innych miejscach w mieście wykonane w sposób niewłaściwy. Progi mają za zadanie powodować zwalnianie a nie rozwalanie zawieszenia. A studzienki wystające oraz droga rozwalona przez ciężarówki i wywrotki, które prawie 2 lata temu zwozily tu piach z Uck podczas rozbudowy? Do dziś studzienki wystają. I nie daje się ich ominąć gdy auta jadą z obu stron. Rozpieprzyć potrafili. A robić nie ma komu. Na skrzyżowaniu koło adm na środku wielka wyrwa w drodze. Też udają, że nie widzą. Przystanki ok. Ale przejście powinno być lepiej oświetlone i oznakowane. W sumie nawet nie jest przejściem bez znaków. Podobnie kawałek dalej gdzie zaczyna się wąwoz. Ograniczona widoczność po po zmroku ciemno jak w d. Chodnik po jednej kończy się i ludzie są zmuszeni przechodzić na drugą stronę wąwozu przez ulicę w miejscu ograniczonej widoczności, tak aby zejść w dół do Sobieskiego. Wzniesienie, słabe oświetlenie, dodatkowo wyjazd z osiedla w tym miejscu. Nie wiem kto był tak inteligentny, aby tak to zaplanować.

    • 3 0

  • Dajcie mi łopatę to sam wykopie znak drogowy (2)

    Co za problem dajcie mi łopatę to sam wykopie znaki drogowe i wymaluje pasy. Dlaczego w całym kraju drogowcy mają inny tok myślenia oderwany od rzeczywistości?

    • 32 3

    • Znaki już są...

      ale kierowcy się do nich nie stosują. To jest główny problem.

      • 0 1

    • Tak w zasadzie to chodzi

      o to, by znaki drogowe wkopać, a nie wykopać. Poza tym nie masz łopaty, a znak drogowy masz?

      • 4 2

  • Jedno pytanko? (7)

    A czemu tam-mimo ze miejsca pod dostatkiem-jak robiono przystanki to nie zrobiono ich z zatoka dla autobusów?(mowa o przystanku przy blokach)
    Od początku tego nie rozumiem!!! Byłoby pewnie trochę drożej ale jak bezpieczniej i wygodniej i nie trzebaby teraz kombinować

    • 38 11

    • bo teren za ulica nie nalezy do gdanska tylko do akademi medycznej

      • 3 1

    • bo to nie autostrada?

      • 3 0

    • Pięć centymetrów dało kilkaset tysięcy oszczędności

      • 3 0

    • farba tańsza

      • 3 2

    • Po co zatoka?

      Postój autobusu to ok 8 do 15 sekund. Po co lać niepotrzebny beton i za to płacić jeszcze? Żeby kierowcy w kolejnym miejscu mogli blokować autobus przy włączaniu się do ruchu?

      • 5 7

    • Zatoki?

      To się leczy. Na szczęście również w Polsce.

      • 6 3

    • bo zatoki przy gęstym ruchu

      spowalniają przejazd autobusów.

      • 8 2

  • I to ma być miasto?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane