• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt przebudowy SKM Przymorze będzie gotowy wiosną

Michał Brancewicz
27 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Modernizacja peronu SKM Przymorze-Uniwersytet przewiduje m.in. budowę dłuższego zadaszenia.
  • Tak po modernizacji ma wyglądać peron SKM na Przymorzu.
  • Peron przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet zyska nową nawierzchnię oraz ławki i wyświetlacze informujące o czasie przyjazdu pociągu.

Do końca marca przyszłego roku powstanie projekt niezbędny do rozpoczęcia modernizacji przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet. Peron zyska m.in. zadaszenie oraz nową nawierzchnię. Rozpoczęcie prac, których koszt szacowany jest na 6-8 mln zł, planowane jest na przyszły rok.



Co, twoim zdaniem, w największym stopniu wpłynęłoby na poprawę jakości usług SKM?

W lipcu Szybka Kolej Miejska ogłosiła, że poszukuje wykonawcy wielobranżowej dokumentacji projektowej budowlano-wykonawczej dla modernizacji peronu SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet. Jednak pierwszy przetarg musiał zostać unieważniony, bowiem nie wpłynęła żadna oferta.

W sierpniu SKM ponowiła postępowanie. Tym razem zgłosiło się aż sześciu chętnych. Rozpiętość cenowa ofert okazała się bardzo duża:

  1. ZP-Ekoprojekt z Chłapowa - 310,4 tys. zł
  2. Tatami Architekci z Gdańska - 332,1 tys. zł
  3. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska - 362,8 tys. zł
  4. Studium z Warszawy - 452,6 tys. zł
  5. Biuro Projektowo-Konsultingowe ze Szczecina - 734,7 tys. zł
  6. Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu - 1,16 mln zł


O wyborze w 100 proc. decyduje cena. SKM ma do wydania na ten cel 615 tys. zł, więc cztery oferty mieszczą się w zaplanowanym budżecie.

Wykonawca będzie miał czas do 31 marca 2020 roku na opracowanie dokumentacji. W poprzednim postępowaniu mowa była o ostatnim dniu 2019 roku.

  • Przebudowa przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet przewiduje również remont budynku kas.
  • Tunel prowadzący na peron zyska nowy wygląd.
  • Inwestycja obejmie także remont tunelu od strony Przymorza prowadzącego na peron.
Modernizacja przystanku SKM Przymorze Uniwersytet została podzielona na trzy etapy:

  • etap 1 obejmuje przebudowę północnego wejścia na peron wraz z remontem tunelu, montaż windy, wymianę nawierzchni peronu, budowę fragmentu nowej wiaty nad zejściem do tunelu,
  • etap 2 obejmuje budowę dalszej części wiaty o długości ok. 130 m aż do zejścia południowego, monitoring i system informacji pasażerskiej,
  • etap 3 obejmuje małą architekturę (ławki, kosze, wiatrołapy), montaż gabloty z informacjami, biletomatu, zegarów, kasowników), wymianę pozostałej części nawierzchni, remont budynku kas i chodnika od ul. Kołobrzeskiej do południowego wejścia.


SKM szacuje, że modernizacja pochłonie od 6 do 8 mln zł.

- Remont przystanku SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet planujemy rozpocząć w 2020 roku. Czas realizacji tego przedsięwzięcia zależny będzie od tempa pozyskania środków - mówił przy okazji pierwszego przetargu Tomasz Złotoś, rzecznik SKM. - Jeżeli uda nam się jednorazowo zdobyć całość środków na ten remont, prace będą realizowane jednocześnie. Jeżeli fundusze będą napływały stopniowo, roboty będą prowadzone etapami.

Opinie (131)

  • papier

    przyjmie wszystko - koniec 2022 roku i nic

    • 0 0

  • Gdyby miasto bylo madre,to przebudowe sfinansowalby torus i gorski. (7)

    Pobudowali swoje wielkie klocki,z ktorych biora niezla kase.Dla nich szesc-osiem milionow to kwota jak na waciki.

    • 53 7

    • artykół powinien informować

      że Torus za swoje pieniądze i z własnej inicjatywy przedłużył tunel

      • 0 0

    • (1)

      torus buduje budynki i zaraz szybko je odsprzedaje

      • 0 1

      • I tunel wybudowal za swoje ale to trzeba nie byc ignorantem by to wiedziec

        • 1 0

    • A kto zapłacił za remont tunelu polnocnego? I kto go wybudował w stronę biurowców?

      • 3 0

    • A co ja bym z tego miał? (1)

      • 0 3

      • standardowo jak to przy umowach z deweloperami:

        preferencyjne warunki na kupno mieszkanka dla dziadka lub współmałżonki z rozdzielnością majątkową

        • 6 2

    • i wszyscy by na tym skorzystali

      i pracownicy na wygodnych dojazdach i miasto i skm, wszyscy

      Tyle że nasi włodarze wolą robić karierę na szczeblu krajowym umawiając się na wizyty u premiera i ministrów, albo leżąc krzyżem u biskupa, niż pomyśleć o wizji aglomeracji i twardo stawiać warunki.

      • 7 1

  • Powinieno by jecze dodatkowe wyjscie z tunelem na drugim koncu peronu (13)

    Na OBC i biurowce po drugiej stronie torów

    To samo także w Oliwie

    • 77 7

    • (12)

      Wydaje mi się że są dwa wyjścia, na obu końcach peronu

      • 3 8

      • (1)

        Autorowi raczej chodziło o to, że przejście dodatkowych kilkunastu metrów to za duży wysiłek. Chciałby tunel bezpośrednio na stronę Grunwaldzkiej co by było bliżej.

        • 4 2

        • to idz tam pod tunelem metr od samochodów w trakcie ulewy :]

          • 1 0

      • Jest wyjscie ale idac nim nadkladasz drogi - ruszasz w kierunku tunelu pod wiaduktem - przeciwnym do OBC (7)

        przy ilosciach przesiadek i koniecznosci dowozenia i odbierania dzieci na czas - kazda minuta sie moze liczyc

        • 12 1

        • 20 metrów nadkładasz? (3)

          30? masakra no

          • 3 7

          • Punkt widzenia ... (1)

            Jak jeden kierowca ma zaparkować 100 m dalej to jest tragedia, ale jak tysiące pieszych ma codziennie nadrabiać kilkadziesiąt metrów to wszystko w porządku. Komunikacja miejska powinna być maksymalnie szybka i wygodna. Kwestia przebicia przejścia w kierunku OBC to nie tylko zysk czasowy. Teraz pasażerowie SKM muszą wychodzić w stronę morza i cofać się do OBC tunelem samochodowym w hałasie i spalinach.

            • 6 0

            • Koszmarne przejście pod wiaduktem

              Dodatkowym utrudnieniem przejścia pod wiaduktem kolejowym jest jego niewystarczająca szerokość:
              przemieszczają się nim tłumy pieszych, rowerzystów i osób na hulajnogach, podążających w obu kierunkach. ( zwłaszcza w godzinach szczytu porannego i popołudniowego).
              W tym miejscu zarówno na ulicy, jak i na chodniku nie ma miejsca na wydzielenie osobnej trasy dla rowerzystów. Taki mix pieszo- rowerowy jest bardzo niebezpieczny zwłaszcza przy trak tłocznej i ruchliwej ulicy.
              Polecam inwestorowi i projektantom przebudowy przystanku skm na Przymorzu przejście się pod wiaduktem w godzinach szczytu.

              Krótko mówiąc komunikacja w tym miejscu i taki sposób przemieszczania się w stronę Uniwersytetu, hali Oliwia i OBC,
              kompletnie nie jest dostosowany do potrzeb jakie wraz z rozbudową miasta zaistniały w tym miejscu.

              • 6 0

          • A po ch nadkladac jak mozna zrobic dobrze przy okazji remontu?

            • 2 0

        • Akurat tunel po drugiej stronie peronow w Oliwie by sie przydal, polaczenie ok Slaskiej z Derdowskiego. Myslaly juz o tym MTG, bardzo popieralem ten projekt z mysla o mieszkancach oliwy a nie o tym zeby korposzczurom bylo blizej zeby wymienic pranie i sloiki. To tylko pozytywny efekt uboczny. Dobro mieszkancow wartoscia nadrzedna.

          • 4 1

        • (1)

          Zawsze mozesz dowozic, odbierac dzieci po czasie. Co wy z tym czasem wszyscy?

          • 2 7

          • zawsze mozna zamówić se usługę taxi z odebraniem dziecka i dowiezieniem pod dom

            500+ sebixy i grażynki tego nie znajo ???

            • 1 3

      • Chodzi o tunel (1)

        po "gdyńskiej" stronie, aby był przebity na stronę OBC, bo na razie po zejściu schodami można iść tylko w jedna stronę. Po stronie "gdańskiej" udało się zrobić przejście w stronę Alchemii.

        • 15 0

        • Ależ tam jest parking.

          • 0 3

  • Do remontu trochę więcej niż SKM Przymorze

    Gdańsk Stocznia, Zaspa, Oliwa, śmierdzący Gdańsk Główny i nie wiem czy w Gdyni jest cokolwiek, co nie potrzebuje remontu. Poza tym czyj to jest fetysz, że przejścia podziemne zawsze są takie wąskie, niskie i ciemne....

    • 1 0

  • SKM na estakadę a pod nią parkingi i dworce łączące perony SKM i komunikację miejską

    Pierwsze tory PKP w Gdańsku i na trasie do Gdyni były na poziomie gruntu. Następnie przeniesiono je w górę na nasyp ze względu na bezpieczeństwo. Obecnie nadszedł czas aby zamiast nasypu pod torami PKP i SKM tory przenieść je na estakadę lub do tunelu aby odzyskać teren w miejscu dzisiejszego nasypu. Na odzyskanym terenie zbudować parkingi i dwu lub trzypoziomowe dworce w miejscach przystanków SKM i stacji PKP dla komunikacji MZK czyli tramwajów, autobusów i trojlebusów oraz e-rowerów czy wypożyczalni e-karów. Tak się dzisiaj rozwija i usprawnia transport publiczny oraz likwiduje bariery transportowe usprawnia poprzeczne przejazdy dla ruchu samochodowego i przejscia dla potoków podróżnych. Pierwszy odcinek to kompleksowe rozwiązanie na Przymorzu np od Oliwy do Zaspy. Co na to planowanie przestrzenne i władze metropolii?

    • 1 0

  • Gdzie wiaty?!

    Przecież tam gwiżdzi tak, że głowę urywa!

    • 2 0

  • co do ankiety - przywrócenie linii SKM na południe, do Tczewa (14)

    szkoda że zniknęła, korzystałem niemal codziennie

    • 69 8

    • a ja nie skorzystałem ani razu (1)

      dobrze że zlikwidowali

      • 0 0

      • kiedys to był taki pociąg do laskowic pomorskich

        bodajże do sopotu jechał po torach skm, a potem przeskakiwał na dalekobieżne i smigał w polskę; ale to było zaraz po tym jak się skmka oddzieliła od pkp i bilety z pkp były ważne w skm, a w drugie stronę nie; to mysmy wracając z liceum ze wzg. sw. Maksymiliana Nowotki skmką, potem skakali w orłowie na dalekobieżny i dalej po pańsku do Gdańska a skmkę doganialim już w oliwie lub sopocie

        ech były czasy...

        • 0 0

    • (2)

      regio jest

      • 3 9

      • (1)

        Regio: jeden krótki skład, nie ma wspólnego biletu z SKM (chyba że metropolitalny za 200 zł na wszystko) i nie zatrzymuje się na wszystkich przystankach w Gdańsku. Brakuje biletu Regio-SKM na trasie np. Gdańsk-Pruszcz za jakieś 100 zł (cena taka minimalnie droższa od biletu na samą SKM lub na samo Regio.)

        • 4 1

        • Bilety regio

          Są honorowane w skm na trasie Gdańsk - Lębork i odwrotnie.

          • 1 1

    • ważne że do Słupska jeździ... (4)

      żenada... Tczew i Lębork to naturalna aglomeracja, Słupsk już nie....

      • 1 10

      • (2)

        SKM nie jeździ do Słupska prymitywny hejterze
        a szkoda bo SKM powinno komunikować Wybrzeże na liniach zelektryfikowanych właśnie od Słupska do Elbląga i nie zamiast Regio ale niejako obok uzupełniając ofertę
        pytanie tylko czym bo SKM ma tak archaiczne składy że nasuwa się pytanie co się dzieje z pieniędzmi ci co robią akcjonariusze czyli min trójmiejscy samorządowcy...
        o stanie peronów nie wspomnę...

        • 2 4

        • (1)

          skm to wlasnosc pissuarowego PKP

          • 0 4

          • I co z tego skoro marszalek PO organizuje transport w regionie? Kto mu broni wzorem wirlu bogatych regionow stworzyc niezalezne od pkp koleje pomorskie ???

            • 0 0

      • A do Słupska to nie jeździ przez Lębork?

        • 6 2

    • (2)

      I rozbudowa SKM na południe Gdańska.

      • 13 1

      • Partnerstwo prywatno- publiczne (1)

        Nie będzie rozbudowy SKM na południe Gdańska. Wszystkie rezerwy terenowe, ustalone w planach jeszcze w latach 70-tych, sprzedano.

        • 5 0

        • Podzirkujcie brg, adamowiczowi i innym lesnym dziadkom na ktorych glosujecie. Gdyby swego czasu ulec wladzom miasta to na lotnisko kursowalby tramwaj przez chelm i lostowice. W tym miescie nikt nie ma pojecia o nowoczesnym transporcie. Glosujcie dalej na zasadzie malpa byle nie pis.

          • 8 0

    • to wy tam w Tczewie to umiecie pisać i czytać po ludzku?

      • 4 2

  • może czas na

    a może tak w końcu zrobić remont przystanku Gdynia-Grabówek (z lat 50-tych). Wygłąd tego przystanku "woła o pomstę do nieba", żenada
    Inne nie dosyć , że później budowane (tu lata 70-te), ale także remontowane.

    • 0 0

  • Oczywiscie design jak w prl-u. Ale to standard dla pkp...

    • 1 1

  • Piękne wizualizacje (8)

    Jeśli wszystko się uda tak jak na zdjęcia będzie to najładniejszy przystanek SKM na całej linii. Dużą rolę odgrywa to, że przystanek jest blisko zaglębia biznesowego Trójmiasta.

    • 24 13

    • W Chylonii jest ladniejszy peron

      Też nowy

      • 1 0

    • Jakiego zaglebia? (6)

      Hahaha..A jakiez to wielkie firmy sie tam mieszcza?Nie mam na mysli call center.

      • 8 11

      • Światowa czołówka (5)

        Od działów R&D Amazona poczynając. Akurat call center to znam 2 w tamtej lokalizacji. Ty naprawdę nie wiesz, czym się te firmy zajmują.

        • 10 5

        • Poki ukraina, bialorus i reszta wschodu nie przejma. A wtedy z tymi klocami bedzie taki problrm jak teraz z opuszczonymi fabrykami

          • 0 1

        • (1)

          Samymi bzdurami. I tak, malo mnie obchodzi w boksie ktorego korpo spedzasz pol zycia..

          • 6 3

          • hehe, na zagrodę to tam trzeba zasłużyć

            teraz się pracuje w ołpenspejsie, przecież wszyscy są wielką rodziną! A, i niezapominajmy: karnet na city marathon i ś w i e ż e o w o c e!!!

            • 4 2

        • ar en di amazona, skisnę

          i co żeście tam wymóżdżyli w tym "departamencie"? guzik "kup teraz" przesunąć trochę w lewo? Czy może alexa na chrzcie miała dane oleńka? XD

          Nie wierzę jaka megalomania...

          • 7 5

        • Ale o ile przyjemniej się żyje, jak się myśli, że innym nie wyszło w życiu

          Przykre.

          • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane