Węzeł Kowale wciąż czeka na rozbudowę
30 listopada 2021
(149 opinii)
Otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie rozbudowy Węzła Szadółki w ciągu Obwodnicy Trójmiasta. Najkorzystniejszą z nich - na nieco ponad 2 mln zł - złożyła firma z Gdańska.
2016-11-02 06:07
2016-11-02 06:22
Czy rozjazdy będą całkowicie bezkokizyjne? Jesli nie, to szkoda tych 160 baniek.
2016-11-02 17:46
Konsultacje społeczne zostały zorganizowane w takich godzinach, że połowa okolicznych mieszkańców nie mogła na nie przyjść i wybrano projekt, którego mieszkańcy nie chcieli= kolizyjny
2016-11-02 18:37
trzeba bylo przyjść, a teraz nie płakać. Konsultacje nie byly na Hawajach, jak przez miesiąc nie znalazłes 15 minut na konsultacje to znaczy, żeś imbecyl albo skrajny nieudacznik.
2016-11-02 07:34
Nadal trzeba będzie przekraczać kolizyjnie Jabłoniową przy wyjezdzie z i z obwodnicy.Za dwie bańki to moje dziecko namalowałoby lepsze rozwiązanie.Wystarczy zwykła koniczynka.
2016-11-02 11:45
2016-11-02 08:09
Właśnie ja też nie rozumiem czy jadąc z Gdyni dojadę do FH kolizyjnie czy nie(?). Na wizualizacji samochody po dojechaniu do skrzyżowania/krzyżówki znikają i nic nie wiadomo. Jak już robić ten węzeł, to wszystko powinno iść bezkolizyjnie.
2016-11-02 08:44
Tam powinny byc 2 duze ronda a nie swiatla. Przecież bedzie korek az na obwodnice w szczycie. Czysty debilizm. Nocami bez ruchu tez trzeba bedzie stac na swiatlach.
2016-11-02 11:45
powinno być bezpośrednie podłączenie drogowe z Carfurra i FH do obwodnicy, a nie przez skrzyżowanie Przywidzka/Jabłoniowa to i korki się skończą w tym rejonie
2016-11-02 12:04
On nie jest tak konieczny jak ten następny na zdjęciu, co zresztą widać
chyba że nie ma forsy na wykonanie to sie robi projekty????
2016-11-02 06:10
Buhahaha buhahaha buhahaha
2016-11-02 07:40
Jezeli nie bedzie tej drogi to dolacze do marszow KOD-u chociasz nie lubie Kijowskiego
2016-11-02 07:55
Jesteś człowiek wiecznie na nie hehe
2016-11-02 08:44
A kto w dzisiejszych czasach zwraca uwagę na taki anachronizm jak ortografia ?
2016-11-02 11:03
Dla takich słoików jak ty ortografia to jest niebiańskie pojęcie,bo i tak ci słoma z butów wychodzi.
2016-11-02 11:09
2016-11-02 12:57
2016-11-02 09:51
Pracuję w dziale, który zajmuje się inwestycjami. Jestem inżynierem z wieloletnim doświadczeniem, mam uprawnienia budowlane, poza pracą w urzędzie dojeżdżam na konsultacje czy rady budowy. Sprawdzam projekty pod względem merytorycznym, jestem obecny podczas prowadzenia robót, itd. Więc nie myśl, że urzędnicy to jełopy popijające kawkę całymi dniami ;)
2016-11-02 10:17
A ile z tego wyciągasz średnio miesięcznie ?
2016-11-03 13:59
Nie jest to wybitnie dużo ale teraz już mogę sobie na to pozwolić. Dzieci wychowane. Z żoną zarabiamy tyle że stać nas na tygodniowe wyjazdy kilka razy (2-3 razy) do roku. Praca jest odpowiedzialna ale nie jest stresująca.
2016-11-02 12:59
2016-11-02 12:13
Czy swoje wypowiedzi zawsze kończysz kompulsywnym śmiechem?
2016-11-02 12:34
2016-11-02 17:08
2016-11-02 06:11
Miasto powinno być dla mieszkańców a nie dla samochodów. Nowe drogi generują większy ruch i tną tkankę miejską. Tylko zrównoważony rozwój miasta prowadzi do poprawy jakości życia mieszkańców.
2016-11-02 06:39
a co chciałby Pan przy obwodnicy w Szadółkach? Scieżkę rowerową czy siłownię pod chmurką? :)
2016-11-02 07:22
Może będzie to dla ciebie szokiem, ale musisz wiedzieć, że w tych samochodach jadą właśnie mieszkańcy.
2016-11-02 07:40
2016-11-02 09:23
ale w większości dużych miast w Europie ogranicza się ruch pojazdów w centrach lub eliminuje go niemal całkowicie (Kopenhaga). Przeszkadza mi to, że nawet na małych i wąskich uliczkach pierwszeństwo mają samochody a pieszy to tak przy okazji.
2016-11-02 10:09
Czy Szadółki leżą w centrum..?
2016-11-02 11:10
2016-11-02 11:10
2016-11-02 12:23
2016-11-02 06:13
Ciekawe - ktoś ważny mieszka na nowym osiedlu że chcą mu zmodyfikować dojazd ?
Jak obiekt nie spełnia wymagań obenie stawianych mu przez prawo to trzeba go zmodernizować /zmienić ? Jak tak to proszę zacząć od :
falowców i dróg osiedlowych, starego miasta , wrzeszcz ma kilka dziwnych ulic które zapewne nie spełniają warunków technicznych ...
A no i samo śmieciowisko też może mieć problem ze spełnieniem jakiś warunków technicznych.
2016-11-02 07:52
Ten węzeł przerobią dla mnie.
2016-11-02 10:00
planowane jest postawienie największego molowa galerianego w trójmieście ,większego od Riviery ,stąd projekty rozbudowy węzła ,nowe drogi z tramwajem... bo jak tego nie będzie to nie zbudują mu galerii ,podobnie było z Nową Wałową i projektem tunelu pod Motławą aby powstały dla biznesmena drogi dojazdowe dla nowych budowlanych inwestycji ,zapłacą najpierw ci co najmniej korzystają a gdy już zbudują i zapłacą inni przyjdą i postawią na gotowym miejscu i podziękują odpowiednim ludziom w odpowiedni sposób
2016-11-02 06:16
Złodziejskie miasto
2016-11-02 07:41
2016-11-02 08:22
Sprzedaz prezydentowi mieszkan z tzw.rabatem przez firme budowlana, Sprobuj Ty kupic mieszkanie z rabatem-cwaniaczku. I co na to odpowiesz ?
2016-11-02 08:48
Chyba nie myślisz, że wszyscy kupują po tych skandalicznie wysokich cenach ofertowych? Zawsze trzeba negocjować
2016-11-02 09:08
Na jakim stanowisku ?
2016-11-02 11:06
Na Szadółkach wraz z opłatą klimatyczną.
2016-11-02 07:52
2016-11-02 11:37
2016-11-02 12:40
Najwyzsze ceny na swiecie. A podatek od nieruchomosci to za co ja place ? To nie ONI wybudowali moje mieszkanie tylko Niemcy przed wojna !!!
2016-11-02 18:41
i daj Gdańskowi odetchnąć od takich marudnych płaczków jak ty
2016-11-02 06:27
Likwidacja lewoskrętu pomoże rozładować korki? Ciekawe.
2016-11-02 19:45
Ten kto wjedzie na teren centrum handlowego, będzie mógł je opuścić przez jeszcze gorszy węzeł Kowale, który leży na terenie gminy Kolbudy ;]
2016-11-02 06:27
2016-11-02 08:28
za Geanta była dla miasta rekompensata w wysokości mniej więcej rabatów jakie dostał Paweł w Neptun Park
2016-11-02 06:31
inaczej będziemy ciongle stać w korkach
2016-11-02 10:23
ciongnij
2016-11-02 11:14
Ciongne
2016-11-02 06:39
Takich projektów nie tworzą urzędnicy z działu architektury, w ramach etatu? Przecież mają wszystkie uprawnienia?
2016-11-02 06:51
Jak widac
2016-11-02 06:53
Tak było, jest i będzie, bo żaden urzędnik nie będzie tyrał na etacie za 4400 netto.
2016-11-02 07:42
2016-11-02 09:07
kasę dostają od wygrywającej firmy. Miś ma być drogi by było się czym dzielić i oczywiście legalny by żadna łajza z kontroli nie mogła się przy***rzyć
2016-11-02 14:02
natomiast od pracowania są pracownicy !!! jak również nazwa wskazuje ;-)
2016-11-02 06:40
To nie tan zjazd ! Zjazd na Kowale jest tragiczny, tam godzinami można czekać na wjazd, jak jest duży ruch. A szadółki to pewnie znów jakaś prywata. Przygotowanie drogi dla nowo powstającej firemki z układami.
2016-11-02 10:35
Brak lewoskrętu z Przywidzkiej w Jabłoniową spowoduje, że cały ruch na obwodnicę z Centrum Handlowego i osiedli obok zostanie skierowany na węzeł Kowale, który jeszcze bardziej wymaga rozbudowy.
Sprytnie to sobie Gdańsk wymyślił, że dochody z centrum bierze dla siebie, a kukułcze jajo w postaci dużego ruchu podrzuca gminie Kolbudy.
2016-11-02 11:52
niech on rozmawia z przedsiębiorcami o swoim węźle i za swoje(gminne) pieniądze wykonuje projekt budowlany.
2016-11-02 12:37
To bardzo zero-jedynkowe podejście do sprawy. Problem jest wspólny. Każdy przyczynia się do tego problemu, gdańszczanie też. Trzeba go rozwiązać wspólnie, Kolbudy są bogate w przeliczeniu na mieszkańca, ale pamiętaj, że to nie ten współczynnik decyduje o bogactwie gminy, bo w Kolbudach jest trochę mniej ludzi, jak w Gdańsku.
Z takim podejściem nie osiągniesz sukcesu, bo wójt Kolbud może powiedzieć, że jemu nie zależy na tranzycie przez Kolbudy i nie podyskutujesz. Zawsze szukaj porozumienia, a nie zaczynaj rozmowy od zarzutów :)
2016-11-02 14:28
a pieniądze przeznaczyć na trzeci pas ruchu na obwodnicy, bo to jest obwodnica Trójmiasta, a nie obwodnica wiosek zlokalizowanych wokół Trójmiasta.
2016-11-02 18:13
Zamknac rowniez zjazd w Zukowie,niech cisną przez Orunię.
2016-11-02 18:29
Czy Kolbudy partycypują w jakichkolwiek kosztach Gdańska ? Nie. Nowi mieszkańcy gminy, w większości ex mieszkańcy Gdańska nadal prowadzą większość życia w mieście, posyłają tam dzieci do szkół, pracują, korzystają przez większość dnia z jego infrastruktury a Kolbudy zbierają ich podatki. Za to wszystko płacą mieszkańcy Gdańska. Sytuacja ta nie nie dotyczy tylko gminy Kolbudy - można wstawić tu dowolną gminę podmiejską np. Żukowo, Kosakowo, Szemud.
2016-11-02 20:54
Jeśli mieszkają w Kolbudach to czasem płacą w nich PIT, bo czasem są zameldowani w Gdańsku i tam go płacą mimo, że mają nowy dom w Kolbudach. Druga sprawa, to, że jeśli dojeżdżają do Gdańska to tam pracują na zwykle CIT, którego lwia część zostaje w budżecie Gdańska a więc częściej to ich praca wpływa na to czy Gdańsk stać czy nie na zrobienie drogi...
Twoje zatem myślenie mimo, że logiczne z punktu widzenia pracownika bez wiedzy fiskalnej, ma się nijak do rzeczywistości. Czasem rzeczywistość jest bardziej skomplikowana, niż zwykła myślenie "ja z Gdańska a oni z Kolbud".
Znam co najmniej kilka osób mieszkających poza Gdańskiem w tzw "Kolbudach" mających duże firmy w Gdańsku i płacących tam co miesiąc podatki takie, jakich ty nie zapłacisz przez całe życie (bez urazy, taka rzeczywistość). Dlatego, jeszcze raz proszę, szukaj porozumienia, nie zwady. :)
2016-11-02 21:34
nie zostawiają CIT bo w PL mało kto CIT płaci(głównie spółki skarbu państwa). Głównym źródłem dochodów podatkowych miast jest PIT - przynosi największe przychody i ma najwyższy procent zwrotu do budżetów j. samorządowych. Polecam sprawdzić budżety miast.
Nie chodzi o myślenie swój obcy tylko o prosty rachunek ekonomiczny. Miasto traci tysiące podatników na rzecz gmin ościennych. Jednocześnie Ci sami ludzie nadal żyją i korzystają z infrastruktury miasta przez większość dnia (wyjeżdżają z Kowal np.o 7 wracają o 18). Oczywiście część pracuje w okolicy obwodnicy ale po korkach na każdej dojazdówce z obwodnicy na Dolny Taras w godzinach porannych i popołudniowych, łatwo można stwierdzić że jest to znaczna mniejszość. Brakuje mechanizmu rekompensaty/współdzielenia pieniędzy przez gminy ościenne na wspólne projekty. Dlatego nie uważam że Gdańsk ma coś dawać za darmo Kolbudom.
2016-11-03 09:22
Co do współfinansowania to jasne, zgadzam się. Tyle, że nie po równo bo to niewykonalne.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.