• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt trasy tramwajowej na Stogach droższy niż zakładano

Maciej Naskręt
28 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec remontu na Stogach dopiero po wakacjach
  • Trasa tramwajowa w rejonie ul. Budzysza na Stogach.
  • Trasa tramwajowa w rejonie ul. Budzysza na Stogach.
  • Trasa tramwajowa w rejonie ul. Budzysza na Stogach.

Co najmniej 1,35 mln zł będzie kosztował projekt przebudowy 3,2-kilometrowej trasy tramwajowej na Stogach. Miasto będzie musiało wysupłać przynajmniej dodatkowe 450 tys. zł, bo złożone oferty przekraczają zaplanowany budżet.



Czy czekasz na remont trasy tramwajowej na Stogach?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła koperty złożone w przetargu na projekt przebudowy 3,2-kilometrowego odcinka trasy tramwajowej przez Stogi zobacz na mapie Gdańska. W sumie wpłynęło pięć ofert. Najkorzystniejszą złożyła firma Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania.

Szkopuł w tym, że oferta wspomnianego biura opiewa na kwotę 1,35 mln zł i jest o 450 tys. zł wyższa od sumy, jaką w budżecie zapisało miasto na przygotowanie projektu.

- Złożone oferty znacznie przewyższają zapisane kwoty na przedsięwzięcie. Sytuacja wymaga analizy. W przyszłym tygodniu podejmiemy decyzję o ewentualnym dodatkowym dofinansowaniu tego przedsięwzięcia - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Jeśli urzędnicy znajdą dodatkowe pieniądze, projekt przebudowy powinien być gotowy przed wakacjami 2017 r.

Inwestycja na Stogach jest podzielona na trzy etapy. Inwestycja na Stogach jest podzielona na trzy etapy.
Projektanci będą musieli opracować koncepcję kompletnej przebudowy torowisk tramwajowych wraz z ich odwodnieniem oraz przebudową sieci trakcyjnej, przystanków tramwajowych i nawierzchni przejazdów. Przeprojektowane mają zostać jezdnie i chodniki. Po przebudowie częściowo zmienić ma się organizacja ruchu - w tym sygnalizacja świetlna, oznakowania poziome i pionowe.

Co ważne, zakres zamówienia obejmuje również przebudowę do układu docelowego pętli Pasanil. zobacz na mapie Gdańska


Wyremontowana Nowotna i Sienna

Przypomnijmy na koniec, że Gdańsk w wakacje oddał do ruchu na Stogach drogę prowadzącą na plażę przez las - ul. Nowotną zobacz na mapie Gdańska. W sumie została wymieniona nawierzchnia na odcinku 1,3 km. Wykonawcą przedsięwzięcia była firma MTM z Gdyni, która za prace przy przebudowie drogi otrzyma 1,4 mln zł. Inwestorem przedsięwzięcia również była Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Zakończyły się też prace remontowe na ul. Siennej zobacz na mapie Gdańska na Stogach. Wyremontowo tam nawierzchnię drogi od ul. Kaczeńce do ul. Tamka. Ponadto powstał nowy chodnik, a także kontrapas rowerowy.

Wyremontowana przed wakacjami ul. Nowotna na Stogach. Wyremontowana przed wakacjami ul. Nowotna na Stogach.

Miejsca

Opinie (108) 1 zablokowana

  • Czy w urzędzie ktoś zacznie myśleć ,Stogi mają najpiękniejszą plażę w Polsce jak turyści mają ją zobaczyć ! Tyle lat Stogi to jak niechciane dziecko traktowane po macoszemu, obudżcie się wreszcie urzędasy .1

    • 29 5

  • patałachy.

    oby znów nie zaczeli robić tego przed wakacjami , bo znów bedzie problem żeby na plaże sie dostać !

    • 8 5

  • (3)

    Zastanawiam się dlaczego torowiska tramwajowe starzeją się szybciej niż kolejowe? Dlaczego tych tramwajowych nie robią z tak samo wytrzymałych materiałów jak kolejowe?

    • 10 4

    • brutto-tono-kilometry (1)

      Nie jest ważne czy to tramwaj czy kolej. Ważne jest obciążenie ruchem. Porównaj sobie ile razy dziennie jedzie pociąg do Kartuz czy do Helu, a ile jest kursów tramwajów na Stogi (kilkadziesiąt razy więcej).

      • 7 2

      • To racja ale nie jedyny powód. Popatrz sobie jak wygląda nowe torowisko tramwajowe a jak wygląda nowa linia kolejowa. Szyny tramwajowe juz na wejściu nie są idealnie proste jak to jest w kolejowych. Poza tym taka SKM kursuje bardzo często a torowisko jest stare, mimo tego i tak szyny są całkiem proste.

        • 4 2

    • szyny zasadniczo mogą być te same na odcinkach prostych (i często są to UIC 60, kolejowe)

      ale podtorze niestety się różni. I to jest główny problem, bo niestabilne podtorze nie utrzyma geometrii torowiska

      • 7 0

  • zgadzam się

    lepiej nie inwestować

    • 1 12

  • Tyle lat nic tam nie robili

    ... to nic dziwnego, że jest w tak kiepskim stanie! Kto jest temu winny? Raczej nie mieszkańcy! A kto na tym najgorzej wychodzi? Tak, właśnie oni - mieszkańcy!

    • 21 1

  • zawsze warto

    coś nowego zrobić

    • 12 1

  • remont ul. Nowotnej (1)

    Bardzo się cieszę, że w końcu ulica Nowotna jest wyremontowana, bez kanalizacji poszło szybko, teraz konieczny jest remont torowiska, bardzo jestem zadowolona, że przystąpiono do przetargu dotyczącego torowiska, szkoda, że nie wybrano firmy z Gdańska. Żal mi jest turystów z kraju i zza granicy, że nie mają gdzie parkować, na Stogach między budynkami też brakuje miejsca, szkoda, że nie można parkować na przesiece. Można by wyznaczyć na tak szerokim pasie część pod parking i kasować ?

    • 11 5

    • Skoro nie ma gdzie parkować, to może na plażę przyjeżdżać tramwajem!

      • 10 0

  • Trajtki

    Dziwić się, że się tramwaje psują jak jeżdzą po takim torowisku.
    Zastanawiające jest to, że psują się cały czas tramwaje, które jeżdzą na stogi (chodzi o typ tramwaju np.te dwustronne po modernizacjach)
    Najpierw zadbajcie o tory, a potem zajmijcie się wymianą taboru w ZKM!

    • 10 1

  • Dobra stara trasa - co tam planować.

    Ale co tam planować nową trasę jak stara trasa jest drobna.Tylko wyklepać szyny i będzie gitara.

    • 3 6

  • Oczywiście, że będzie ten remont. Dodatkowe 500 tysięcy dla Gdańska to tyle co nic

    Nigdzie w Polsce nie wyremontowano tyle torów co u nas w ostatnich latach. Dobrze, że dalej remontują

    • 15 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane