• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Propozycje zmian w wyznaczaniu miejsc płatnego parkowania

Maciej Korolczuk
4 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Radni Wrzeszcza Górnego chcą ograniczyć parkowanie samochodów na chodnikach, co jest plagą nie tylko w ich dzielnicy. Na zdjęciu ul. Waryńskiego i palety ograniczające parkowanie na remontowanym chodniku. Radni Wrzeszcza Górnego chcą ograniczyć parkowanie samochodów na chodnikach, co jest plagą nie tylko w ich dzielnicy. Na zdjęciu ul. Waryńskiego i palety ograniczające parkowanie na remontowanym chodniku.

Miejsca postojowe wyłącznie na jezdni, a nie chodnikach. Odgrodzenie tych ostatnich od aut zielenią, słupkami czy stojakami rowerowymi oraz każdorazowe konsultacje planowanych zmian w strefach płatnego parkowania to pomysły radnych Wrzeszcza Górnego, by uporządkować zasady wyznaczania miejsc postojowych w dzielnicy. Pomysły są na tyle uniwersalne, że urzędnicy powinni rozszerzyć je na całe Trójmiasto.



Pomysły radnych z Wrzeszcza Górnego:

Propozycje radnych Wrzeszcza Górnego, a więc dzielnicy, w której płatne parkowanie już od lat jest codziennością, zostały ujęte w uchwale, która ma być przyjęta lub odrzucona na najbliższej sesji rady dzielnicy we wtorek, 5 października.

Radni chcą, by miasto każdorazowo, przy wprowadzaniu obowiązujących zasad organizacji ruchu w obrębie strefy płatnego parkowania, uwzględniało następujące zasady:

  1. Miejsca postojowe powinny być wyznaczane wyłącznie na jezdni. Wprowadzanie miejsc postojowych na chodnikach należy dopuścić warunkowo wyłącznie jako rozwiązanie tymczasowe do czasu przebudowy ulicy.
  2. Przy wyznaczaniu nowych miejsc postojowych w SPP lub korekcie istniejących miejsc postojowych należy wykonać pełne oznakowanie poziome z linią ciągłą od strony chodników. Rezygnacja z oznakowania od strony chodnika możliwa jest dopiero w trakcie kolejnego odmalowania oznakowania poziomego.
  3. Miejsca postojowe inne niż równoległe wyznaczone na jezdni powinny być obowiązkowo odgrodzone od chodników zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury uniemożliwiającymi wjazd na chodnik lub parkowanie z dala od jezdni.
  4. Wszystkie miejsca postojowe powinny bezwzględnie posiadać oznakowanie pionowe z wykorzystaniem odpowiednich tabliczek T-30.
  5. Niedopuszczalne jest w SPP pozostawienie przestrzeni, gdzie możliwy jest postój pojazdów zgodnie z przepisami ruchu drogowego, a jednocześnie bez wyznaczenia miejsc postojowych oznakowaniem poziomym i pionowym. Wszystkie miejsca postojowe powinny być odpowiednio oznakowane, zaś pozostała przestrzeń zabezpieczona przed postojem pojazdów zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury - dotyczy to szczególnie przestrzeni w bezpośrednim sąsiedztwie przejść dla pieszych, przejazdów rowerowych i skrzyżowań.
  6. Każdorazowe wprowadzenie nowej organizacji ruchu lub korektę istniejącej organizacji ruchu w ramach SPP należy skonsultować z przedstawicielami Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Samochody zaparkowane na chodnikach to codzienność w Trójmieście. Czy zaproponowane zmiany przez radnych Wrzeszcza sprawią, że wkrótce się to zmieni? Samochody zaparkowane na chodnikach to codzienność w Trójmieście. Czy zaproponowane zmiany przez radnych Wrzeszcza sprawią, że wkrótce się to zmieni?
- Wprowadzenie pełnego oznakowania SPP w wielu miejscach pozwoliło niskim kosztem uporządkować sposób parkowania. Niestety tam, gdzie kończą się linie oznakowania poziomego, tam zaczyna się "wolna amerykanka". Kierowcy zapominają o szacunku i potrzebach pieszych, a w wielu miejscach pozostawione auta utrudniają obserwację przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych. Z tego powodu wnioskujemy o wprowadzenie SPP w sposób, który jednoznacznie określi gdzie i jak można parkować autem, a w miejscach niedozwolonych przepisami oraz niebezpiecznych będzie to fizycznie niemożliwe - wyjaśnia Krzysztof Koprowski, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Propozycje radnych z Wrzeszcza wydają się na tyle uniwersalne, że mogłyby zostać wprowadzone we wszystkich dzielnicach, gdzie obowiązuje płatne parkowanie.

Zmiany ucieszyłyby z pewnością wszystkich, którym przeszkadza "anarchia parkingowa" i w znaczący sposób ograniczyłoby przyzwyczajenia kierowców do parkowania na chodnikach czy zieleńcach.

Z drugiej - wytyczanie miejsc postojowych tylko na ulicach i odgradzanie ich od chodników zielenią czy stojakami rowerowymi mocno wpłynęłoby na ograniczenie liczby miejsc postojowych, na co z pewnością narzekaliby kierowcy.

O efektach pomysłów radnych z Wrzeszcza przekonamy się w najbliższym czasie. Najpierw jednak muszą zostać przegłosowane na sesji rady dzielnicy.

Miejsca

Opinie (381) 5 zablokowanych

  • Co za bzdury! (1)

    Chodnik, jak sama nazwa wskazuje, służy do parkowania na nim samochodów! Jak ktoś lubi piesze spacery, to niech się na wieś przeprowadzi! Do miasta tylko samochód!!

    • 6 4

    • Wiadomo, a chlebak do przenoszenia granatów.

      • 0 0

  • (1)

    Co za dzbany. Postawili palety, aby samochody nie mogly parkować, tyle ze przez te palety szerokość chodnika dla pieszych pozostala taka sama. Teraz czekamy az ktos się potknie o paletę i wybije zeby lub oko. A wystarczylo postawić znak zakazu parkowania na chodniku.

    • 5 1

    • Tak jakby kierowcy stosowali się do znaków drogowych.

      • 1 1

  • Parkowanie na chodnikach powinno być zabronione!

    jest miejsce to wyznacza się miejsce postojowe. jak nie ma to nie ma i nie powinno być żadnego warunkowego parkowania. nasi kierowcy nie dorośli do tego.

    • 3 4

  • Jeszcze... (2)

    ... powinni zlikwidować rowery i hulajnogi jeżdżące po chodnikach

    • 11 0

    • Oraz zlikwidowac pieszych na chodnikach, a na koncu same chodniki.

      • 2 0

    • dokładnie. należy przystosować jezdnie dla takich pojazdów.

      kierofczyki i ich przepustowość nie powinna być czymś najważniejszym.

      • 0 2

  • Radni reprezentuja tylko bogatych a nie mniej zamoznych (1)

    Jesli radni wrzeszcza beda reprezentowac tylko urzad miasta tzn. Strefy platnego parkowania to wplywy do kasy miasta a nie obywateli to w nastepnych wyborach juz nikt ich wybierze.A radni niech sie zastanowia kogo reprezentuja czy tylko bogatych czy mniej zamoznych.Miasto Gdansk tylko zyskuje na strfach platnego parkowania.

    • 4 2

    • Mylisz się. Zachowanie publicznych płatnych miejsc parkingowych to właśnie działanie na rzecz wszystkich. Gdyby umożliwić wykupienie takich miejsc to kto wtedy by je kupił? Gwarantuję, niejeden by chciał ale nie może.

      • 0 2

  • Dobrze jest takie forum , każdy może się tu wypłakać

    • 0 3

  • Całkowicie popieram radnych z Wrzeszcza Górnego

    Tak trzymać. Dość tej anarchii parkingowej

    • 5 9

  • Zagranica

    Ciągle piszecie zagranica to zagranica tamto i owamto. Tylko krasnoludki które zagranicę widziały w TVP zapominają dodać że tam komunikacja świetnie działa więc auto jest niepotrzebne prawie nigdy natomiast u nas komukacja to kpina z podatników. Proszę nie porównywać poruszania się po naszym mieście i cywilizowanych miejscach bo to jest bez sensu.

    • 9 0

  • Parkowanie na chodniku jest też bardzo absurdem prawnym. Dlaczego?

    Ano dlatego, że wszelka infrastruktura powinna zachowywać skrajnię 50cm od krawędzi jezdni. Słupki parkingowe, znaki, sygnalizatory, latarnie, drogowskazy czy cokolwiek innego musi stać z dala od krawędzi jezdni (co nawiasem mówiąc często skutkuje postawieniem ich na środku chodnika). Nie dotyczy to jednak w sposób magiczny zaparkowanych przy samej krawędzi samochodów, a przypominam, że kierowcy wysiadając otwierają jeszcze drzwi na jezdnię. Dlatego jestem, jako bezpieczny kierowca, za tym, aby wyznaczać miesca parkingowe o odpowiedniej szerokości na jezdni.

    • 3 2

  • Uparli się na kierowców (2)

    Urzędy Miasta doją kierowców jak się tylko da karę zamian nic nie dają.Zamykają parkingi,drogi ale w centrum budują apartamentowce,jeden za drugim.Niestety samorządy się nie sprawdziły w naszym kraju z prostej przyczyny.Większość Polaków to złodzieje-kombinatorzy.

    • 7 3

    • Na nic innego nie idą takie pieniądze jak na nowe drogi. To zamykanie parkingów zwykle oznacza uniemożliwienie dzikiego pakrowania w miejscu które nigdy parkingiem nie było. A apartamentowców nie buduje miasto. Co do kombinatorów to masz oczywiście rację.

      • 1 1

    • kierowcy/samochody:

      -smrodzą
      -hałasują
      -trują
      -niszczą zieleń, chodniki
      -utrudniają poruszanie się innym
      -terroryzują innych
      -paraliżują miasto w tym służby oraz komunikację publiczną
      -są głównym beneficjentem budżetu miejskiego oraz przestrzeni miejskiej. Żadnych praktycznie podatków nie płacą dodatkowo, a mają wieczne roszczenia, ciągle im mało....

      Także nie urzędy to złodzieje i kombinatorzy... a kierowcy którym się wydaje że wszystko im się należy. Nie jesteście pępkiem świata

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane