- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (610 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (93 opinie)
- 3 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (38 opinii)
- 4 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (366 opinii)
- 5 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (62 opinie)
- 6 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (39 opinii)
Propozycje zmian w wyznaczaniu miejsc płatnego parkowania
Miejsca postojowe wyłącznie na jezdni, a nie chodnikach. Odgrodzenie tych ostatnich od aut zielenią, słupkami czy stojakami rowerowymi oraz każdorazowe konsultacje planowanych zmian w strefach płatnego parkowania to pomysły radnych Wrzeszcza Górnego, by uporządkować zasady wyznaczania miejsc postojowych w dzielnicy. Pomysły są na tyle uniwersalne, że urzędnicy powinni rozszerzyć je na całe Trójmiasto.
Radni chcą, by miasto każdorazowo, przy wprowadzaniu obowiązujących zasad organizacji ruchu w obrębie strefy płatnego parkowania, uwzględniało następujące zasady:
- Miejsca postojowe powinny być wyznaczane wyłącznie na jezdni. Wprowadzanie miejsc postojowych na chodnikach należy dopuścić warunkowo wyłącznie jako rozwiązanie tymczasowe do czasu przebudowy ulicy.
- Przy wyznaczaniu nowych miejsc postojowych w SPP lub korekcie istniejących miejsc postojowych należy wykonać pełne oznakowanie poziome z linią ciągłą od strony chodników. Rezygnacja z oznakowania od strony chodnika możliwa jest dopiero w trakcie kolejnego odmalowania oznakowania poziomego.
- Miejsca postojowe inne niż równoległe wyznaczone na jezdni powinny być obowiązkowo odgrodzone od chodników zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury uniemożliwiającymi wjazd na chodnik lub parkowanie z dala od jezdni.
- Wszystkie miejsca postojowe powinny bezwzględnie posiadać oznakowanie pionowe z wykorzystaniem odpowiednich tabliczek T-30.
- Niedopuszczalne jest w SPP pozostawienie przestrzeni, gdzie możliwy jest postój pojazdów zgodnie z przepisami ruchu drogowego, a jednocześnie bez wyznaczenia miejsc postojowych oznakowaniem poziomym i pionowym. Wszystkie miejsca postojowe powinny być odpowiednio oznakowane, zaś pozostała przestrzeń zabezpieczona przed postojem pojazdów zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury - dotyczy to szczególnie przestrzeni w bezpośrednim sąsiedztwie przejść dla pieszych, przejazdów rowerowych i skrzyżowań.
- Każdorazowe wprowadzenie nowej organizacji ruchu lub korektę istniejącej organizacji ruchu w ramach SPP należy skonsultować z przedstawicielami Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
- Wprowadzenie pełnego oznakowania SPP w wielu miejscach pozwoliło niskim kosztem uporządkować sposób parkowania. Niestety tam, gdzie kończą się linie oznakowania poziomego, tam zaczyna się "wolna amerykanka". Kierowcy zapominają o szacunku i potrzebach pieszych, a w wielu miejscach pozostawione auta utrudniają obserwację przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych. Z tego powodu wnioskujemy o wprowadzenie SPP w sposób, który jednoznacznie określi gdzie i jak można parkować autem, a w miejscach niedozwolonych przepisami oraz niebezpiecznych będzie to fizycznie niemożliwe - wyjaśnia Krzysztof Koprowski, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Propozycje radnych z Wrzeszcza wydają się na tyle uniwersalne, że mogłyby zostać wprowadzone we wszystkich dzielnicach, gdzie obowiązuje płatne parkowanie.
Zmiany ucieszyłyby z pewnością wszystkich, którym przeszkadza "anarchia parkingowa" i w znaczący sposób ograniczyłoby przyzwyczajenia kierowców do parkowania na chodnikach czy zieleńcach.
Z drugiej - wytyczanie miejsc postojowych tylko na ulicach i odgradzanie ich od chodników zielenią czy stojakami rowerowymi mocno wpłynęłoby na ograniczenie liczby miejsc postojowych, na co z pewnością narzekaliby kierowcy.
O efektach pomysłów radnych z Wrzeszcza przekonamy się w najbliższym czasie. Najpierw jednak muszą zostać przegłosowane na sesji rady dzielnicy.
Miejsca
Opinie (381) 5 zablokowanych
-
2021-10-04 18:49
Ewolucja od kilkunastu lat przyjęła znak ujemny. Teraz ludzie będą przekształcać się w małpy. Pierwszy etap niszczenia zdobyczy
- 2 1
-
2021-10-05 07:46
Widać wieloletnie zaniedbania
Urojenia pachosmrodziarzy należy dusić w zarodku, najlepiej przez robienie typom pushback z miasta do lasu.
- 0 0
-
2021-10-05 08:56
Nie porównujcie...
do krajów UE, bo my mamy zakodowane "wspieranie" wszystkiego, co kiepskie. Wspieramy słaby biznes, więc on chętnie z tego korzysta, pozostając dalej słabym. Wspieramy wykorzystanie samochodów, zamiast rozwijać komunikację miejską, tak żeby była konkurencyjna. Jak ktoś pojeździł po Europie i zobaczył, jak to tam wygląda, wie, o czym piszę. W Wiedniu np. nie opłacało się nam wjeżdżać do miasta w ogóle, zostawiliśmy samochód na olbrzymim parkingu podziemnym przy stacji metra. Za kilka dni zapłaciliśmy jakieś śmieszne symboliczne pieniądze, a wszędzie poruszaliśmy się miejską komunikacją - metrem, busami, tramwajami i czym się dało. Bez czekania, z dobrą i czytelną informacją. Podobnie było w Berlinie, niemieckich większych miastach, Holandii, Belgii. Ale też w Wilnie, Kownie, nie będę dalej wymieniać. U nas jest komunikacja, ale nadal buduje się osiedla a komunikacja do nich zaczyna działać dziesięć lat po budowie, nie wspomnę już, że są nadal osiedla istniejące kilkanaście lat, do których dojazd jest drogą z płyt betonowych.
- 2 0
-
2021-10-05 09:52
Ograniczenie liczby miejsc postojowych ma być rozwiązaniem problemu tego, że samochody są parkowane niezgodnie z przepisami bo brakuje miejsc. Tak brzmi to bardzo sensownie. Wprowadzić zakaz poruszania się po mieście w inny sposób niż pieszo. Rozwiąże to zarówno problem parkowania samochodów, przepełnionej komunikacji miejskiej jak i łamania przepisów przez rowerzystów.
- 2 0
-
2021-10-05 23:55
Tu jest Polska. Zwariorwali, tylko rowery się dla unijnych liczą!
- 1 0
-
2021-10-15 11:45
Aut przybywa ,ludzie dojeżdżają do pracy a obecne miejsca postojowe są nagminnie likwidowane .
Zamiast pomyśleć jak wyjść ludziom na przeciw, zbudować parkingi piętrowe i umożliwiać parkowanie samochodów w śródmieściu to włodarze miasta robią kierowcom na przekór i dotychczasowe miejsca postojowe likwidują.
- 0 0
-
2021-10-29 07:25
aass
W Gdańsku jak i w Gdyni miasta robią płatne miejsca nie inwestując nic poza farbą, zagradzają słupkami wszystko ,a ile wybudowali nowych?????? Najłatwiej powstawiać parkometry i ściągać kasę nie inwestując nic ,i tłumaczyć się modnym sloganem ekologia.....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.