- 1 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (45 opinii)
- 2 Remont przed budową Drogi Zielonej (129 opinii)
- 3 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (177 opinii)
- 4 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (358 opinii)
- 5 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (289 opinii)
- 6 Oszukane "30 stopni" w majówkę (41 opinii)
Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające
Dziury i ubytki w jezdni, muldy, garby i strzelające spod kół kamienie - tak wygląda codzienna jazda samochodem przez skrzyżowanie al. Zwycięstwa z al. Hallera. Torowisko i jezdnia od lat jest tam w opłakanym stanie i z roku na rok się pogarsza. Spółka GAiT, która od jesieni 2019 r. odpowiada za remonty i utrzymanie torów, zapewnia, że jego naprawy prowadzone są na bieżąco.
Przy torach w wielu miejscach pojawiły się ubytki, a największe dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów. Spod kół strzelają kamienie, a przejazd po odkrytych główkach szyn przypomina jazdę po progach zwalniających. Codziennie o stan zawieszenia swoich pojazdów martwią się w tym miejscu tysiące kierowców.
Gdy cztery lata temu po raz pierwszy opisaliśmy postępującą degradację torowiska przy Operze Bałtyckiej i konieczność jej pilnego remontu, nawet urzędnicy przyznawali, że każda złotówka wydana na doraźny remont jest bezsensowna.
- Może torowisko nie wygląda jeszcze tak, jak tory na moście Siennickim przed jego modernizacją, ale za dwa-trzy lata może tak być - przyznał wiosną 2016 r. Ryszard Szreiber, zastępca kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku [obecnie dział w GZDiZ już nie istnieje - dop. red.]. - Zdajemy sobie sprawę, że czas robi swoje i degradacja torowiska postępuje, ale do czasu rozstrzygnięcia, które inwestycje w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w etapie IV będą realizowane w pierwszej kolejności i ile będzie na to pieniędzy, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy taka przebudowa mogłaby ruszyć. Póki co robimy, co można, w ramach bieżącego utrzymania torów, ale też trzeba pamiętać, że torowisko w tej chwili nie nadaje się do naprawy, tylko do wymiany. Każda wydana złotówka na doraźny remont jest więc inwestycją, która nie ma sensu.
Od końca 2019 r. za naprawy, przeglądy, konserwację i bieżące remonty infrastruktury tramwajowej odpowiada spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Miejski przewoźnik na ten cel zamierza w tym roku przeznaczyć prawie 12 mln zł. Wcześniej przez dwa lata stan torowiska i sieci trakcyjnej był w gestii firmy Rajbud, która do pomocy najmowała podwykonawców.
Na wymianę torów na tym odcinku - ze względów finansowych - na razie nie ma szans. Anna Dobrowolska, rzecznik spółki GAiT, zapewnia jednak, że naprawa torów przy Operze Bałtyckiej jest prowadzona na bieżąco.
- Wymieniane są szyny, jednocześnie powadzona jest naprawa nawierzchni w miejscach, gdzie dopuszczony jest ruch kołowy po torowisku. Prace naprawcze torowiska i nawierzchni przy torowisku będą kontynuowane - zapowiada Dobrowolska.
Ta wyglądają skrzyżowania z torowiskami we Wrocławiu... (5 opinii)
Miejsca
Opinie (252) 10 zablokowanych
-
2020-05-24 12:12
To mały pikuś. (1)
Wobec planów zwężenia Grunwaldzkiej w centrum Wrzeszcza oraz mnożenia kolejnych progów i utrudnień dla kierowców najbezpieczniejszym pojazdem w Gdańsku staje się samochód terenowy. A i tak ruch ograniczy się do prędkości 5 km/h przez kolejne zwężenia, więc może nie warto nic z tym robić?
- 83 21
-
2020-05-24 22:39
Dziś samochód terenowy, ale pod koniec kadencji pani Dulskiej już tylko czołg.
- 6 2
-
2020-05-24 21:45
Tylko Gdańskie płyty jumbo załatwią sprawę
- 1 0
-
2020-05-24 14:43
a stan dróg w centrum starego miasta (3)
ulica szeroka przy wjeździe 15 na godzinę nie szybciej, to samo rajska i inne obok. To jest wizytówka miasta, a drogi jak w Kaliningradzie
- 22 1
-
2020-05-24 20:24
(1)
Szeroka to nie Stare Miasto
- 2 0
-
2020-05-24 21:39
jemu chodzi o stare miasto a nie Stare Miasto
- 0 1
-
2020-05-24 20:27
Szeroka niedługo cała będzie wyłożona kocimi łbami
tak jak wszystkie sąsiednie ulice
- 1 0
-
2020-05-24 21:35
- Tato, dlaczego ten tramwaj zakręcowywuje?
- Nie mówi się zakręcowywuje tylko zakręca!
- Ale dlaczego on zakręca?
- Bo mu się szyny wygły.- 6 0
-
2020-05-24 19:50
Niech władze (1)
miasta dalej kupują rydwany i utrzymują niepotrzebne ECS a kasy nie będzie, aaaa i sprzedajcie wszystkie miejskie grunty, powodzenia!
- 15 3
-
2020-05-24 21:31
Kacper, uciał pitola i teraz jest ewa
- 0 2
-
2020-05-24 17:37
Koncepcje utrzymania istniejącego układu drogowo tramwajowego przygotuje zarząd komisaryczny (1)
Ale pociotków już nie będzie ani w UMG ani w spółkach z udziałem Miasta Gdańska
- 4 3
-
2020-05-24 21:30
kacperek ma duzą rodzinę
i będą jego pociotki
- 0 2
-
2020-05-24 14:42
Ja mam Hammera, odpowiednie auto na takie drogi. (1)
Nawet nie czuję jak tamtedy jadę.
Seba- 6 3
-
2020-05-24 21:28
trochę cie poniosło
masz rower i reklamówkę na puszki które zbierasz
bo za tak słabe posty mało płacą i ogolnie bieda z nędzą- 0 1
-
2020-05-24 14:22
Potrzebny komisarz. Nauczy budować przejezdne ulice ze studzienkami i szynami w jednym poziomie. (1)
Gdańsk jest za dużym miastem do sterowania przez amatorów - socjologów.
- 19 3
-
2020-05-24 21:25
jestem za
Biedroń na komisarza
- 0 0
-
2020-05-24 13:22
Na przetarg renomy 22 mln zł są pieniądze na autobusy droższe o 40 mln zł są pieniądze (1)
Lisicki narobił wałów ale na remont torowiska nie ma pieniędzy na podwyżki dla ludzi którzy pracują nie ma pieniędzy . gdzie jest prokuratura q
- 21 1
-
2020-05-24 21:23
to nie lamentuj na forum
tylko leć do zbycha
dla jakich ludzi nie ma pieniędzy?- 0 1
-
2020-05-24 21:22
Na Hucisko jest to samo
Świeżo po remoncie a przejazd jest fatalny mało kół nie urwie
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.