- 1 Skąd pochodzą mieszkańcy Trójmiasta? (329 opinii)
- 2 Gdańsk tuż przed wojną. Film w kolorze (132 opinie)
- 3 Nie będzie Drogi Czerwonej, bo nie chcą CPK? (733 opinie)
- 4 Samolot stanie na rondzie przy lotnisku (182 opinie)
- 5 Koncert Podsiadły: praktyczne informacje (160 opinii)
- 6 10 Lutego będzie zwężona przez miesiąc (73 opinie)
Przejazdy tramwajowe wymagają napraw. GAiT wciąż szuka wykonawcy
Miejsca przecięcia szyn tramwajowych z jezdnią i chodnikami od zawsze nastręczają problemów w bieżącym utrzymaniu. Nawierzchnia jezdni w takich miejscach niemal zawsze szybko ulega zniszczeniu, a w Gdańsku obecnie brakuje firmy, która mogłaby się podjąć takich napraw. Pierwszy przetarg GAiT na realizację najpilniejszych napraw zakończył się fiaskiem - nikt nie złożył oferty.
Obecnie ich bieżące utrzymanie leży w gestii spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje, która z kolei próbuje znaleźć wykonawcę na realizację najpilniejszych robót torowych.
W przetargu ogłoszonym kilka tygodni temu oferty nie złożył jednak żaden podmiot.
GAiT: dokonujemy napraw torów na bieżąco
- Stale dokonujemy obserwacji stanu torowisk i na jego podstawie realizowane są prace naprawcze przez Dział Torów GAiT. Równolegle w najbliższym czasie powtórzony zostanie przetarg na wyłonienie wykonawcy specjalistycznych napraw nawierzchni drogowych na terenie całego miasta - zapowiada Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.
Czytaj też:
Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające
Prowizorka na Hucisku, docelowa naprawa po przetargu
O tym, jak wyglądają prace prowadzone przez GAiT, można przekonać się na wspomnianym już Hucisku w rejonie Wałów Jagiellońskich. Przejście dla pieszych zostało tam tymczasowo wypełnione masą bitumiczną. Przejazdy są w nie lepszym stanie, choć remont torów i przejazdów w tym miejscu był prowadzony zaledwie trzy lata temu.
- Naprawa nawierzchni na przejściu przez tory na Hucisku ma charakter tymczasowy. Po wyłonieniu wykonawcy napraw we wspomnianym przetargu wykonana zostanie w tym miejscu specjalistyczna naprawa nawierzchni. Podobne prace planowane są m.in. na ul. Mickiewicza, przy Operze Bałtyckiej, 3 Maja i w każdym innym miejscu wymagającym naprawy - zapowiada rzecznik GAiT.
Czytaj też artykuł z 2012 r.:
Torowisko na Mickiewicza zniszczone po pięciu latach
Inna konstrukcja? GAiT: każda wymaga bieżącego utrzymania
W kontekście najbardziej zdegradowanych przejazdów często nasi czytelnicy sugerują stosowanie płyt gumowych, które lepiej znoszą intensywną eksploatację. Inne miasta stosują również kostkę brukową, którą w razie potrzeby łatwo uzupełnić, lub osadzają szyny w konstrukcjach betonowych.
Jak tłumaczy GAiT, płyty gumowe nie nadają się do złożonych układów torowych, zaś wszystkie inne technologie, niezależnie od swoich zalet, wymagają także bieżącego utrzymania i napraw.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Miejsca
Opinie (140) 10 zablokowanych
-
2020-08-17 11:28
(1)
Na Łąkowej już dawno tramwaje nie kursują a od strony Długich Ogrodów cały czas jazda z przeszkodami. Jak nie dziury to wystające szyny.
- 21 0
-
2020-08-17 11:42
Ten odcinek chyba jest najgorszy w Trójmieście. Tam jest wszystko kostka jomby szyny asfalt i różne inne niespodzianki. Jazda 5km/h. Lepiej zrobić kółko długimi ogrodami niż jechać łąkowa.
- 3 0
-
2020-08-17 11:09
Chyba ja złoże swoją ofertę.. Zrobię to Drogo, ale dobrze i na lata .. (1)
- 25 4
-
2020-08-17 11:42
Panie, my ze śwagrem to i 3 razy taniej zrobimy. Dziś reperuję swojego VW T4, pakuje harnasie, chłopaków i śmigamy z Kartuz na robotę do Gdańska. Zachodzi tylko pytanie gdzie tam macie monopol? Słyszałem, że to maxa jest blisko, troche dalej też pub pod rurami. Bedzie gdzie chodzić na przerwie!
- 6 1
-
2020-08-17 11:19
Nie mogą położyć tych gumowych przejazdów (1)
jak w innych miejscach?!
- 4 8
-
2020-08-17 11:26
Przeczytałeś artykuł czy tylko tytuł?
Jest wyjaśnienie że nie wszędzie można.
- 3 0
-
2020-08-17 11:24
Przy UM jest tragicznie. Może warto ogłosić przetarg na południu Polski skoro firmy "miejscowe" nie są zainteresowane.
- 19 0
-
2020-08-17 11:12
Przejazd na błędniku i hucisku też jest fatalny, trzeba zwalniać do 10 km/h
- 19 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.