• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przeprogramują światła, jeśli poproszą o to mieszkańcy

Michał Sielski
4 czerwca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Spokojne osiedle na obrzeżach Gdańska, które przez korki mija się ostatnio w tempie nie nastrajającym pozytywnie. Spokojne osiedle na obrzeżach Gdańska, które przez korki mija się ostatnio w tempie nie nastrajającym pozytywnie.

Nowe skrzyżowanie i sygnalizacja świetlna na ul. Świętokrzyskiej w Gdańsku miały usprawnić ruch i zwiększyć bezpieczeństwo. Udało się tylko to drugie, ale korki można zmniejszyć.



Jak usprawnić ruch na skrzyżowaniu?

Na skrzyżowaniu ul. Świętokrzyskiej, Zeusa i Sadowej zobacz na mapie Gdańska często dochodziło do stłuczek. Przyczyna była prosta: wyjazd z osiedla graniczył z cudem, bo trzeba było wjechać na drogę dojazdową do obwodnicy, gdzie ruch jest ogromny.

- Albo czekało się na uprzejmego kierowcę, co niestety rzadko się zdarzało, albo wjeżdżało z piskiem opon, zajeżdżając innym drogę. Kto nie chciał ryzykować, czekał naprawdę długo - mówi mieszkaniec ul. Sadowej zobacz na mapie Gdańska Andrzej Golik.

Sytuację miała zmienić przebudowa skrzyżowania. Wykonano dodatkowe pasy do skrętów, a także dodatkowy pas za przejściem dla pieszych od strony Gdańska dla pojazdów zjeżdżających w prawo na teren osiedla. Pojawiły się też światła. I to one są głównym problemem.

- W korku na głównej drodze stoję teraz dobre kilkanaście minut. Światła są najwyraźniej źle ustawione, bo z osiedla wyjeżdża ledwie kilka samochodów, a zielone światło dla nich świeci się znacząco dłużej. Obserwuję taką sytuację codziennie. Przez to powiększa się korek na ul. Świętokrzyskiej - zauważa Grzegorz Zagrobelny, który codziennie jeździ tą drogą do pracy.

Okazuje się, że cykl świateł został zaprogramowany po wykonaniu pomiarów natężenia ruchu przez projektantów skrzyżowania.

- Nie wykluczam jednak, że mogło się tam coś zmienić. Ruch po przebudowie układu drogowego może się czasami inaczej rozkładać. Na pewno będziemy jednak obserwować to miejsce. Czekamy też na sygnały mieszkańców. Jeśli większość z nich uzna, że zielone światło dla wyjeżdżających z osiedla świeci się zbyt długo, możemy to szybko zmienić. Trzeba jednak pamiętać, że każdy chciałby szybko wyjechać do pracy, a potem nie stać w korku na głównej drodze, czego pogodzić się po prostu nie da - podkreśla Zdzisław Jabłonowski, zastępca dyrektora ds. utrzymania i budowy dróg w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.

Opinie (138) 1 zablokowana

  • Nic się nie zmieniło. (13)

    Po prostu tak długo to remontowali, że wzrosła liczba samochodów w Polsce.

    • 61 5

    • inginery (1)

      Takich mamy inżynierów...

      • 4 10

      • glupku marudny.

        • 0 0

    • Głosuj na tor w GDYNI !:)

      http://www.torformuly1.pl/
      glosuj na tor formuły 1 w gdyni!! :)

      • 1 12

    • to nie tylko liczba samochodów wzrosła (6)

      wzrosła liczba chętnych do mieszkania z dala od centrum i nie wyobrażających sobie innego sposobu dojazdu do pracy jak tylko własną furą.

      To jest główna przyczyna korków na całym świecie.

      Jedyne wyjście to rozbudowa komunikacji szynowej i skojarzonej z nią rowerowej.

      Korki były, są i będą, ale niekoniecznie dla ludzi z wyobraźnią szukających mieszkania bliżej stacji SKM

      Pozdrawiam zakorkowanych jak ich mijam swoim rowerkiem

      • 12 4

      • (5)

        Nie ma to jak stacja skm, kiedy mieszkam na swojej wymarzonej pipidówie (bo chciałem i nadal chcę mieszkać z dala od smrodu miasta) i mam 50 km do Gdańska, może też pojeżdżę rowerkiem. Trochę empatii, nie wszyscy mogą sobie pozwolić na chodzenie na piechotkę do pracy. Chciałem mieszkać gdzie mieszkam i nie narzekam, więc nie rozumiem dlaczego narzekają ci, którzy w korku nie stoją omijając je skm-kami/ rowerkami. Macie fajnie, to miejcie , nikt wam nie broni, a nawet dobrze, że odkorkujecie miasto, ale odwalcie się od zmotoryzowanych bo z całą pewnością gdyby mogli nie staliby w tych korkach. Jęczycie, jakby to was dotyczyło.

        • 2 3

        • (4)

          Dotyczy, odkąd w Gdańsku brakuje ścieżek rowerowych i cykliści muszą albo przedzierać się chodnikami, albo przedzierać się przez korek, wdychając smrody ze starych kaszlaków i rzuć piasek w zębach z tumanów kurzu zebrany:)
          Z moich obserwacji drugą główną przyczyną korków jest podróżowanie 5-cio osobowym samochodem w pojedynkę... (prosta matematyka), trzecią brak wyobraźni i widoczna u znacznej części kierowców konieczność jak najszybszego dojechania na czerwone światło :)

          • 4 0

          • (1)

            Jeżdżenie samochodem w połączeniu z mrzonką mieszkania poza centrum miast i codzienne dojeżdżanie, to absurd pierwszego stopnia. - Chcą się wyprowadzić od smrodu i hałasu, robiąc smród i hałas.

            • 5 0

            • Jedyne sensowne rozwiazanie

              w takich sytuacjach to RONDO.

              • 1 2

          • czyli proponujesz każdemu (1)

            takie coś:
            http://img.interia.pl/koneser/nimg/samochodzik_2535191.jpg

            Obowiązkowo za co każdy osobiście ma zapłacić i nie mieć możliwości zabrać choćby kubka z Mc Donalda.

            Jak zostaniesz premierem to gwarantuje ci zamach na ciebie!

            • 0 0

            • ja bym proponował samochód na sprężone powietrze:)
              do miasta idealny, zero spalin, śmiesznie tania eksploatacjia:
              http://www.mdi.lu/english/airpod.php

              • 0 0

    • skrzyzowanie wczesniej

      jakis kretyn zaprojektowal pas do skretu w PRAWO ze swietokrzyskiej w Guderskiego i co?
      samaochody wyjezdzajace przedtem w miare sprawnie z Guderskiego w Swietokzryska (bo auta skrecajace w prawo ze swietokrzyskiej w Guderskiego zwalnialy i dawaly jakas szanse wyjazdu) teraz maja zasloniety widok przez te samochody na prawoskrecie ze swietokrzyskiej i musza stac dluzej i sie upewnic czy za tymi autami nic nie jedzie prosto... porazka!!!!
      skrajny debilizm? po jaka cholere na takcih skrzyzowaniach prawoskrety!!!!!!

      • 0 2

    • "Po prostu tak długo to remontowali, że wzrosła liczba samochodów w Polsce."

      To prawda, w Gdańsku-Południe i Kowalach oddaje się nadal mnóstwo nowych bloków, a wobec praktycznego braku wydajnej komunikacji miejskiej na prawie każde mieszkanie przypada jeden samochód.

      • 3 0

    • postawićfotoradar i zrobić ograniczenie do 50km/h. światła niepotrzebne, a każdy wyjeżdżajacy zdąrzy bezpiecznie włączyć się do ruchu ;)

      • 0 0

  • wy polaczki to macie zawsze jakies nietypowe problemy (15)

    ale za to dziewczyny macie bardzo ladne, mialem nawet kilka fajnych jak bylem w zeszlym roku

    • 8 98

    • pozdrowionka (3)

      z to Wy macie totalny kryzys i upadający GM
      aaa no i chinskiego Hummera.

      • 16 2

      • Robisz się monotematyczny koleś (1)

        Piszesz wciąż to samo - robi się to strasznie nudne - nudniejszy jesteś od g@lluxa

        • 9 6

        • gallux nie jest nudny, to ty pewnie jestes za glupi na jego wypowiedzi.

          • 1 0

      • buhehehhe to jest n1 ! Hummer made in China buhahahahha
        pewnie stal zamienią na jakąś pleksę, bedzie taniej hehehe

        • 3 1

    • Miałeś kilka fajnych rozkladówek

      stosowanych do samogwałtu

      • 7 1

    • to dziwne ale dlaczego piszesz z Polski?

      • 6 1

    • Polaczki?

      A ty kim jesteś? Niemiaszkiem?

      • 8 1

    • chowaj słomę z butów

      prostaku. wstyd, że takich ludzi ta ziemia na świat wydała.
      Pozdrawiam :).

      • 4 1

    • patafian!!!

      • 2 1

    • A ty to qr....a kim jesteś, "wielki" amerykanin. Członek najgłupszego narodu na świecie. Bucu jeden.

      • 2 1

    • szmaciarzu

      miales kilka fajnych....?-w rozi chyba..

      • 2 1

    • pro troll

      • 1 1

    • burak

      • 2 1

    • koles wysterylizuj sie

      • 2 0

    • hehhe a ty to masz fajną zonke :) wiem bo ja wyprubowałem

      aaa

      • 1 0

  • czemu tak jest (4)

    że po wybudowaniu nowej infrastruktury skrzyżowania zostawia się je kierowcom-wykonawca bądź urzędasy sądzą że wszystko jest idealnie z projektem-który jest może dobry teoretycznie,a co z praktyka?właśnie na świętokrzyskiej zrobili kawałek nowego asfaltu na skrzyżowaniu z łódzka-i co-gorzej wyjechać z niej niż wcześniej bo wszyscy pędzą i mają gdzieś łódzka.idąc dalej-światła dla pieszych przy kościele same się włączają mimo braku pieszych-czy to niby ma ograniczyć prędkość czy mądry urzędnik lubi sztuczne korki?

    • 18 3

    • dokładnie takie same miałem spostrzeżenia

      • 1 2

    • swiatla przy kościele

      One się same nie włączaja. Tam ludzie klikaja guzik po czym widzac przerwę w potoku aut przechodza na czerwonym, a kierowcy później stoja na światłach mimo, że tam nikogo nie ma. To u nas norma na takich swiatłach. Jak kiedyś stałem i czekałem aż się światło zmieni to przechodzący na czerwonym patrzyli na mnie jak na idiotę.

      • 5 1

    • Mi sie wydaje że swaitłą reagują na prędkość

      bo jak jade 40km/h to zawsze przejade a jak ok 70km/h to zawsze po zobaczeniu swiateł natychmiast załącza sie czerwone.
      W obu przypadkach nie ma pieszych na przejściu.

      Widziałem takie swiatła na wakacjach Wisełce.
      Niestety tam wszyscy są tap przyzwyczajeni do natychmiast włączającego się czerwonego ze je poprostu olewają i jadą dalej.
      Przez co piesi są lekko zdezorjentowani.

      Ogólnie po ok 10 przejazdach człowiek albo będzie jechał wolniej albo włączy mu sie to czerwone na 3 sekundy a on i tak przejedzie bo ma to swiatło w d...

      • 3 0

    • temu, płaczku.

      • 0 0

  • HOT temat - będzie ponad 200 komentarzy (11)

    Zaraz zacznie się wyliczanie gdzie nie sprawna jest sygnalizacja, po chwili g@llux jadący SKM z Wrzeszcza o 9:37 doda jakiś komentarz w którym koniecznie będzie podkreślone "PO" - cóż ten typ tak ma że jest monotematyczny ;)

    Cieszę się że jest trojmiasto.pl - codziennie nowe newsy nie zawsze ciekawe ale coś się dzieje

    • 27 8

    • Ja stawiam na 400:-)
      NIech żyje trójmiasto.pl

      • 3 0

    • IMHO (4)

      mam trzy postulaty dotyczące ruchu drogowego (pisałem o tym nie raz)

      1. Wprowadzić ograniczenie na ter.zabudowanym (miasto) do 40km/h gdyż śr.prędkość i tak nie wynosi więcej
      2. ustawić światła jakimś centralnym systemem, tak aby były ze sobą zsynchronizowane!
      3. B.surowo karać za wykroczenia (na przykład 'macankę' zderzaka na obwodnicy)

      kto jest za?

      • 7 7

      • Uwagi do punktów (1)

        1. Skoro średnia prędkość i tak nie wynosi więcej, to po diabła oficjalnie ograniczać? Postawisz ograniczenie do 40, które ma sens w godzinach pracy, a co wieczorem, kiedy jest luźniej i można spokojnie pojechać "ustawowe 50"? Przy takim pomyśle raczej wchodziłyby w grę znaki ograniczenia z dynamicznie ustawianą wartością, ale to rodzi kolejny problem: złapie klienta policja na przekroczeniu prędkości, to się będzie tłumaczył: "Panie władzo, jak mijałem znak, to jeszcze było 60" - i jak mu udowodnić, że buja?
        2. Teoretycznie taką rolę powinien spełnić "legendarny" Tristar, a czy spełni - zobaczymy. Jest on o tyle ciekawy że, potrafi automatycznie zmodyfikować lokalne sterowanie ruchem na danym skrzyżowaniu w oparciu o dane z całego systemu lub okolicy (przynajmniej tak wynika z informacji, nie wnikałem, mogę się mylić).
        3. Zgadzam się w zupełności, pod warunkiem, że te kary będą szybko i sprawnie egzekwowane.

        • 1 3

        • ad.1 - sens ograniczenia jest taki że będzie mniej takich którzy jadą za szybko. Ci co jadą szybciej od tłumu, i ci co jadą zbyt wolno - tworzą zatory
          ad.2 - podobno mają być dwa centra, w gdyni i gdańsku - więc już z założenia jest kicha...

          • 1 0

      • ty już się lepiej nie udzielaj (1)

        popisałeś się w temacie o czternastkach, kiedy przyznałeś, że boisz się nieletnich gówniar

        • 3 2

        • kazdy normalny czlowiek boi sie gowniar;P

          dlatego ja od razu w morde wale;P

          • 0 0

    • POcałuj mnie POkrako tam gdzie słońce nie dochodzi:-) (1)

      mam głęboko w tyle wasze problemy:-)

      • 2 9

      • buda gallux buda!!!

        • 1 1

    • Faktem jest (2)

      że to ja przyciągam dużo komentarzy, gdyż moje dyskusje są b.merytoryczne i niezwykle rzadko sięgam po argumenty ad hominem. :)

      • 1 4

      • moje propozycje (1)

        1.Ustawić minimalną prędkość na 50km/h. Nie dotyczy korków na drodze!
        2. Max prędkość nieograniczona.
        Teraz jest te 50km/h ja jade jak wszyscy 70km/h kto ma lepsze auto jedzie 90km/h. Każdy ma swój rozum i jażdy ma inne auto. Wiadomo że idiota w aucie z 3L silnikiem nie będzie pokonywał zakrętu 90` z prędkością 170km/h. tylko dostosuje ją do zakrętu i znaków( ustąp pierszeństwa , świateł itp) więc po co nakazywać mu jazde 50km/h po np alei zwycięztwa skoto tą drogą tylko konie z zaprzęgiem osiągają taką prędkość.

        Pokaż mi kierowce który tam jedzie 50km/h.
        Ja raz próbowałem to mnie strombili równo.

        teraz jade sobie 90km/h chyba że zapala sie czerwone. A jak pieszy ma zamiar wybiegać na jezdnie kiedy ja mam zielone to jego problem. I jego flaki na jezdni. szczerze mówiąc nawet by mnie to specjalnie nie ruszyło.

        Odnośnie systemu siwateł.
        Bardzo często mam zieloną falę z wrzeszcza do gdańska. Ale faktycznie trzeba jechać nie więcej niż 55km/h.

        ad.3 Skoro palant ci siedzi na zderzaku to włączasz sobie tempomat (jesli masz) na przepisowe 110 i jedziesz spokojnie lewym pasem bo przeciez więcej nie wolno :0 Ja bym jeszcze osdłonił tylną rolete z okna i popijał sobie szajka z Mc donalda:)
        Chociaz generalnie po obwodnicy jade ok 140km/h.
        Nie mam ceramicznych hamulców zeby pozwolic sobie na więcej.

        To chyba wszystko. Teraz sobie piszcie ze warjat ze zabujca analfabeta itp.
        Mam to w dupie tak samo jak te 50 w miescie.

        • 3 2

        • No i co da minimalna prędkość

          50km/h
          skoro nadal średnia prędkość z punktu A do B będzie wynosić około 15km/h?

          Mam pytanie
          Czy jak chcesz wejść na koncert albo do samolotu, gdzieś gdzie jest kolejka (korek) to nie myślisz sobie czasem że jakby tak wszyscy wolniej/spokojniej się do tego zabrali to korka i ścisku można by uniknąć? Pytam poważnie? Rozumiem że ktoś może lubić ocieranie się o tłuszczę, ale bez przesady....

          • 1 0

  • (2)

    światła bardzo często są powodem korków. dobrze, że powstają nowe krzyżówki, nowe sygnalizatory, ale ich synchronizacja pozostawia wiele do życzenie. skoro ZDiZ chce dostosować się do woli kierowców - piszcie do nich - to pomaga. ZDIZ w Gdańsku generalnie działa całkiem sprawnie

    • 6 5

    • To nie jest ZDiZ Gdańsk, tylko Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku, który jest na ul. Olszyńskiej.

      • 4 1

    • 2

      tylko to nie jest teren Miasta Gdańska a ulica wcale nie nazywa się Świętokrzyska to jest Gmina Kolbudy a drogą zarządza Zarząd Dróg Wojewódzkich

      • 1 0

  • projektanci (8)

    badanie ruchu to śmiech na sali, a projektanci co nigdy nie byli nawet na tym skrzyżowaniu to drugi śmiech :)

    w naszym kraju każdy przepis jest natychmiastowo zgapiany z zachodu i niestety nad interpretowany, światła buduje się na potęge byle więcej.

    przykład wita stwosza/abrahama koło zajezdni tramwajowej, dopóki były tam egzaminy i można było kogoś dosrać na skrzyżowaniu to było wszystko ok, teraz stoi się tam na światłach tylko po co ??

    1/4 sygnalizacji w gdańsku jest totalnie bez sensu.

    Wyjściem z tej sytuacji sa światła z pętlą indukcyjną ale to ma też swoje wady, na skrzyżowaniu żukowo/pępowo/przodkowo/miszewo jest właśnie takie skrzyżowanie i stojąc rowerem/skuterem lub na motocyklu takie światła po prostu się nie włączą i trzeba jechać na czerwonym albo czekac jak jakaś osobówka lub inny większy pojazd zajmie za nami miejsce.

    Wracając do tematu świętokrzyskiej wystarczy tam dać pasy umożliwiające rozpęd i włączanie się do ruchu a nie co 100m stawiać światla.

    urzędasy w domu niech se światła postawią jak zakupili za dużo i nie mają co z tym zrobić.

    • 18 6

    • Hejka, przeczytaj bo ważne! (3)

      a mam trzy postulaty dotyczące ruchu drogowego (pisałem o tym nie raz)

      1. Wprowadzić ograniczenie na ter.zabudowanym (miasto) do 40km/h gdyż śr.prędkość i tak nie wynosi więcej
      2. ustawić światła jakimś centralnym systemem, tak aby były ze sobą zsynchronizowane!
      3. B.surowo karać za wykroczenia (na przykład 'macankę' zderzaka na obwodnicy)

      kto jest za?

      • 2 5

      • źle jak ograniczysz prędkość max do 40 km/h to prędkość średnia spadnie poniżej 20 km/h, pozatym wyższe zużycie paliwa, więcej spalin, większe korki itd itd

        zrobiłem ostatnio test na gps, ślad trasy mi rysowal, jechałem z gdańska do gdyni.
        prędkość średnia mi wyszła 26 km/h czyli straszna lipa, a staralem się jechać dość przepisowo czyli 70-80 km/h licznikowe.

        • 1 0

      • jedynie zgodze się z toba w pełni z punktem 2. gdyby faktycznie zielona fala działała na 60 km/h to pewnie bym tyle też jechał, bo miał bym płynne 60 km/h a to lepsze niż 120 - 0 - 120 - 0 itd

        • 0 0

      • tristar

        kolego a slyszales o tristarze. bedzie wprawadzamy niedlugo. tristar czyli typowy przyklad its'a (eng. inteligent transport system)

        • 0 1

    • Pętla indukcyjna, a mniejsze pojazdy.

      Niestety tutaj Polacy nie skopiowali rozwiązań z zachodu gdzie juz od dawna montuje sie specjalne przyciski w jezdni tuż przy krawężniku dla motorów lub rowerów. Zanim nasi urzędnicy i projektanci do tego doją to minie ze 100 lat.

      • 0 0

    • dokładnie - stwosza/abrahama totalnie bez sensu

      kasa wydana i w dodatku w każdym kierunku przejazd trwa dłużej. Wcześniej nigdy nie było problemu z przejazdem - z żadnej strony

      • 0 0

    • otóż nie 1/4 a światła zmniejszają przepustowość ruchu a w około 80%

      natomiast w tych pozostałych 20% powinny działać w góra połowie przez 3/4 doby . Bezpieczeństwo to ułuda, natomiast korki to pewność.

      • 0 1

    • pi

      petla indukcyjna jest na wiekszosci skrzyzowan, nie gadac jak ktos nie zna sie.

      • 0 1

  • tak ludzie muzą prośić o zmiane przeprogramowanie!!!!!!!!!!!!!!

    tylko u nas sie tak projektuje by było co robić przez następne 10 lat,,,,
    ci inżynierowie od ruchu na co dzień do pracy sie chyba teleportują,,,,
    jakość naszej myśli technicznej jest porażająca,,,,,,,,

    • 8 2

  • A kiedy pojawi się na przystankach system informacji pasażerskiej w Gdańsku ?

    Co robi firma EMTAL która wygrała przetarg?

    Może trojmiasto.pl zajmie się to sprawą?

    • 12 2

  • RONDO (8)

    A nie można było zamiast skrzyżowania i świateł zrobić rondo?tak jak na Górnej Oruni?

    • 22 3

    • Głosuj na Tor Formuły 1 w Gdyni!

      http://www.torformuly1.pl/
      glosuj na tor formuły 1 w gdyni!! :)

      • 1 6

    • Jestem za (3)

      Ronda rozwiązują większość problemów z płynnym ruchem ze wszystkich kierunków. Powinniśmy brać przykład z Wielkiej Brytanii, gdzie światła występują tylko na naprawdę dużych skrzyżowaniach dróg wielopasmowych w centrach miast...

      A co do zaprogramowania tych świateł. Pewnie jakiś inżynier przeanalizował wyniki pomiarów i doszedł do wniosku, że średnia częstość przejazdu samochodu w rejonie Kowal w godzinach 7-8 rano to jeden koma 9 samochodów na minutę. Stwierdził więc, że to mały ruch, więc damy światła. Problem w tym, że wyszło tyle, bo samochodu bez przerwy stoją w korkach! Jak teki inżynierek pomiarowiec nie przejedzie się chociaż raz tą drogą w godzinach szczytu nie będzie miał pojęcia o natężeniu ruchu... Suche liczby nie wystarczą.

      Niezadowolonym ze świateł proponuję któregoś pięknego dnia wypożyczyć stara, podczepić jakiś łąńcuch i rozpieprzyć tą sygnalizację. Będzie spokój.

      • 2 1

      • (1)

        szczegolnie w zukowie, gdzie 2 ronda tworza korki o kazdej porze dnia i nocy, pozdro dla mieszkancow, ktorzy musza codziennie tamtedy jezdzic, wspolczuje wam

        • 4 0

        • Żukowo

          Bo co za kiep projektant postawił dwa ronda obok siebie? Bez żadnej przestrzeni na neutralizację ruchu, bez żadnego przemyślenia...

          • 5 0

      • Nie wykluczamy takiej możliwości, choć ja rozważałam raczej zakup golfiacza za 500 zł (zrzutka z sąsiadami) i pierdyknięcie z całej siły w skrzynkę rozdzielczą.

        • 4 1

    • (2)

      Jakoś po budowie ronda na Oruni Górnej korki jeszcze bardziej się zwiększyły, szczególnie popołudniami od strony Gdańska...

      • 2 0

      • Ronda (1)

        Wez pod uwage ze przyroslo kilka osiedli na gorze swietokrzyskiej a poza tym ludzie nie potrafia jezdzic na rondach, Dziadki i panienki w Yariskach zawsze sie zatrzymuja przed rondem niezaleznie od tego czy cos jedzie czy nie. Jakby wszyscy jezdzili plynnie to korkow by nie bylo - zobacz np rondo kolo Carrefoura przy ul Bethovena - ludzie sie nauczyli jezdzic i korki sie skonczyly. Strach pomyslec co tam by sie dzialo jakby jakis kiep postawil w tym miejscu swiatla - pewnie to samo co rano kolo wilenskiej/jarowej

        • 1 0

        • wileńska/jarowa

          wileńska/jarowa to wymarzone miejsce na rondo - wystarczyłoby skasować po jednym ogródku działkowym na każdym rogu i po kłopocie - a tak korek niema od Swissmedu.

          • 0 0

  • (1)

    Żeby nie było korków należy zadzwonić po Kononowicza.

    • 7 1

    • :)

      Brygada RR miała rozwiązać ten problem ale teraz grozi im komisja śledcza PiSu

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane