• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystanek SKM Chylonia przejdzie zmiany

Patryk Szczerba
23 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

SKM szuka firmy, która wykona projekt przebudowy peronu i części tunelu na stacji w Chyloni zobacz na mapie Gdyni. Gdyby udało się to w najbliższych tygodniach, remont mógłby rozpocząć się w 2016 roku. Kolejne inwestycje przewoźnika w Gdyni uzależnione są od wsparcia unijnego.



Remont przystanku w Chyloni jest wśród inwestycji priorytetowych dla SKM. Niestety, wciąż nie wyznaczono daty rozpoczęcia prac. Remont przystanku w Chyloni jest wśród inwestycji priorytetowych dla SKM. Niestety, wciąż nie wyznaczono daty rozpoczęcia prac.

W co SKM powinna przede wszystkim inwestować?

W przyszłym roku pasażerowie będą mogli korzystać z wyremontowanej stacji SKM Cisowa. O tym, jak będzie wyglądała, pisaliśmy we wrześniu. Na peronie zburzone zostaną pochylnie, które zastąpią windy. Dla rowerzystów przygotowano specjalne rowki do wprowadzania roweru na stacje.

Wymienione zostanie również oświetlenie tunelu, a modernizację przejdzie wiata na peronie, którego nawierzchnia zostanie ułożona od nowa. Dołożony monitoring oraz system nagłaśniający ma zapewnić bezpieczeństwo i komfort, a prace mają potrwać do końca kwietnia 2015 roku. Zapłaci za nie Fundusz Kolejowy oraz SKM.

W ramach długofalowego planu, przedstawionego kilka miesięcy temu, remont ma przejść także peron w Gdyni Chyloni. Na razie trwa procedura przetargowa, która pozwoli wybrać autora dokumentacji projektowej. Ta powinna pojawić się w 2015 roku. Pieniądze na ten cel znalazły się w budżecie SKM, jednak nie brakuje trudności.

- Dwukrotnie nie udało nam się wyłonić zwycięzcy, ponieważ cena zaproponowana przez firmy była zbyt duża. Będziemy niebawem ogłaszali trzeci przetarg i liczymy, że tym razem się uda - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. umów i marketingu SKM.

Prace obejmą modernizację nawierzchni kolejowej wraz z przebudową sieci trakcyjnej. Na peronie pojawi się nowa wiata i wejście na peron. Remont przejdzie też przejście podziemne obejmujące fragment znajdujący się pod torami SKM oraz miejsce z kasownikami, windą i tablicami z rozkładem jazdy.

Na razie nie wiadomo, co z innymi inwestycjami przewoźnika, zaplanowanymi w Gdyni. Pod znakiem zapytania stanęła modernizacja peronów na stacji Gdynia Orłowo oraz przystankach Stocznia, Gdynia Grabówek, Gdynia Leszczynki, które wymagają gruntownej modernizacji. Niepewny jest także remont dworca podmiejskiego w Gdyni, który miał zostać wykonany - podobnie jak pozostałe prace - w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Trafiły tam ostatecznie tylko 3 z 16 inwestycji transportowych, więc pieniędzy trzeba szukać w innych miejscach. Wiadomo, że bez wsparcia unijnego się nie obędzie.

Środki na realizację tych zadań są poszukiwane w innych funduszach z Unii Europejskiej, czyli Regionalnym Programie Operacyjnym województwa pomorskiego, obejmującym szeroką skalę działań lub ogólnokrajowych programach pomocowych, takich jak "Infrastruktura i Środowisko".

W firmie przyznają, że obecnie priorytetem jest przetarg na zakup nowych pociągów, które w przyszłym roku wyjadą na trójmiejskie tory.

- Udało nam się dojść do porozumienia z Bankiem Gospodarstwa Krajowego w zakresie odroczenia spłaty obligacji wyemitowanych na potrzebę modernizacji EZT-ów. Pieniądze te wraz ze zgromadzonymi przez nas środkami oraz dofinansowaniem unijnym przeznaczymy na zakup nowych pociągów - opowiadał kilka dni temu Głuszek.

Opinie (111) 5 zablokowanych

  • Chylonia i meksyk

    rozdzielone torami...

    • 8 0

  • Pętla autobusowa od strony Meksyku (1)

    Zrobić w końcu pętlę autobusową dla 163,165,198 od strony Meksyku.Ile lat można o to się dopominać?

    • 8 3

    • Możesz uzasadnić ten poroniony pomysł ?

      • 2 4

  • JANOWO (1)

    wyremontowali kładkę i nikt nie pomyślał aby zrobić podjazdy dla wózków-skandal, ktoś chyba w łapę dostał

    • 2 0

    • Czy świat się składa tylko z głupich wózków?

      Przeklęci nudziarze.

      • 0 6

  • remont ..

    ..jest potrzebny, ale nie taki jak na peronie 2, nie ma schronienia przed wiatrem ani przed deszczem. Jeszcze gorzej niż w Gdyni.

    • 2 1

  • Kiedy. Wejherowo!!!! (3)

    Znieczulica!!, klapki na oczach?? Skm, intercity ,pkp,pendolino, kuźwa nic nie robio...!!

    • 5 1

    • KASZEEEBE !!!! (1)

      weźta i zróbta se sami !! - bedzie szybciej ! - i bedzie po waszemu ... i narzekać bedzieta na siebie !

      • 3 5

      • A ty z którego rzutu przesiedleniec?

        • 4 0

    • Wejherowo nie leży w gestii SKM

      Tory i perony należące do SKM kończą się w Janowie.

      PKP nie ma wielkich środków, ani możliwości na remonty (brak projektów itp.) Dlatego samorządy biorą sprawy w swoje ręce np. Rumia.

      • 1 2

  • Monitoring i szybkie reagowanie policji

    Te dwa postuaty powinny zostać spełnione

    • 3 1

  • ten Głuszek... musi miec strasznie silne plecy!

    Raz się nie udało bo oferty za wysokie, drugi raz się nie udało bo oferty za wysokie... to może idioci niech za trzecim razem założą kilka złotych więcej?! Jeśli na tak wydrenowanym rynku jak rynek projektowy wszystkie oferty przekraczają możliwości inwestora, to znaczy że coś nie tak jest z inwestorem. 5 lat pracowałem w biurze projektowym - wyceny jakie wygrywały w przetargach stanowiły najczęściej 30 - 35 % kasy jaką miał inwestor. Czasem przetarg wygrywały oferty rzędu 5-10 % najwyższej oferty. Oczywiście zwycięskie projekty prezentowały adekwatny do ceny poziom...

    • 2 1

  • "Na peronie zburzone zostaną pochylnie, które zastąpią windy." (2)

    ile jeszcze musicie wybudować niedziałających wind aby zakumać, że to słabe rozwiązanie ??? ile ??? szympans szybciej zakuma tę zależność, że peron SKM wyposażony w w windę to do wyboru:

    a) winda nie działa;
    b) winda w remoncie;
    c) winda właśnie przechodzi serwis;
    d) kurs windą trwa minutę jeśli zdarzy się cud i winda jest sprawna technicznie;

    • 8 1

    • a podjazdy dla pozdrów

      szerokości 5mm niewiedzieć czy pomagają, czy przeszkadzają!

      • 1 0

    • zapomniałeś!
      e) winda zaszczana albo zasyfiona

      • 1 1

  • powinni jeszcze wyłapać tępotwarzych dresów z okolicy i gałkopolery blacharskie.

    Oby żyło się bezpieczniej.

    • 4 0

  • Burzycielom podjazdów mówimy stanowcze NIE!

    Konserwacja podjazdu kosztuje szmatę i miotłę co jakiś czas, widny się ciągle SAME psują!!!!! NIEA NIE NIE! Dosyć ulepszania świata na siłę !

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane