• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Reklamacje w Idei, a nie u nas!

nazwisko autora do wiadomości redakcji
12 października 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
W ostatni piątek kupiłem w sklepie Zatoka przy ul. Czerwony Dwór na Przymorzu, kartę POP za 100 zł. Po powrocie do domu i rozpakowaniu karty, odkleiłem taśmę, którą zawsze zaklejony jest kod, umożliwiający doładowanie telefonu. I co? Okazało się, że pod taśmą był biały, nie zapisany pasek. Nie było żadnych wytłoczonych cyfr.

Wróciłem do sklepu z paragonem i poprosiłem o zwrot pieniędzy lub nową kartę. Odmówiono mi bez podania przyczyny.

Zawarłem umowę kupna ze sklepem Zatoka i w związku z tym, że dostałem wadliwy towar mam prawo go wymienić. To, że sklep ma jakąś inną umowę z dostawcami karty wcale mnie nie interesuje. Reklamacje zgłosiłem w sklepie, gdzie kupiłem kartę i tam powinna być ona załatwiona.

Tymczasem dowiedziałem się, że reklamacje przyjmuje Idea, ale na jej rozpatrzenie trzeba poczekać ok. 2 tygodni. Tak więc moje 100 zł poszło sobie do ludzi, ja zostałem bez karty, bez pieniędzy i ze złośliwą uwagą pani kierowniczki, że może miałem za długi paznokieć i zdrapałem numer z karty sam.

No cóż, na głupotę brakuje mi słów!

A teraz trochę praw konsumenta. Myślę, że każdemu się przyda:

Konsument nie ma obowiązku dokładnego badania towaru (dokonywania odbioru towaru) w chwili zakupu, ponieważ przyjmuje się, że oferowany towar jest pełnowartościowy, dobrej jakości, nie posiada ukrytych cech decydujących o obniżeniu jakości w stosunku do poziomu określonego w umowie.

Jeżeli towar jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę albo wymianę na nowy. Naprawa lub wymiana są nieodpłatne, a ponadto sprzedawca ma obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego.

Konsument może także żądać obniżenia ceny albo zwrotu pieniędzy, ale tylko wówczas, gdy:

· naprawa lub wymiana jest niemożliwa bądź wymaga nadmiernych kosztów,
· sprzedawca nie zdoła wymienić lub naprawić produktu w odpowiednim czasie
· naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.
nazwisko autora do wiadomości redakcji

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (31)

  • paragony zamiast zdrapek

    ostanio kupując karty Popa dostaje cos w rodzaju paragonu z numerem do wbicia zamiast tradycyjnej karty i to jest chyba lepsze rozwiazanie bo praktcznie wyklucza sie mozliwosc braku numeru lub innego błedu. ja tez kiedys mialem problem z tradycyjna kartą popa któa kupiłem w Żabce na przymorzu i po przyjsciu do domu okazalo sie ze ten kod juz ktos wczesniej wbil!! ale pani w sklepie po konsultacji telefonicznej z kims z Idei zwrócila mi pieniadze. Jak czytam na tym forum ze ktos źle zdrapal tak ze kodu nie widac to smiac mi sie chce. jak mozna źle zdrapac sdrapke?? przecierz to nie jest żadna czarna magia , to jest proste jak budowa cepa. I nie kupujcie zdrapek totolotka bo jezcze wygraną zdrapiecie hahahahahahha

    • 0 0

  • heh

    no ja też nie za bardzo kumam o co chodzi.... :)
    mam POPa od lat i NIGDY W ŻYCIU nie kupiłam takiej karty,w której trzeba było odklejać pasek w celu odsłonięcia kodu doładowującego :DD
    Zresztą nawet gdyby chcieć, to tego się NIE DA odkleić, bo trzeba zdrapać tylko tą srebrną powłoczkę i masz kod.

    • 0 0

  • ...

    własnie, co to za pomysł z odklejaniem.. nie rozumiem tego..
    na karcie jest wyraźnie napisane "zdrap pasek farby zasłaniający 14-cyfrowy kod", więc nie widać tam czegoś w stylu 'zerwij pasek'.. wg mnie takich reklamacji nie powinni uznawać... to tak jakby w samochodzie osobowym wozić kartofle na siedzeniach i potem reklamować w salonie, ze sie tapicerka zniszczyła.. ludzie zastanówcie sie czasem i ruszcie głowami..

    • 0 0

  • towar a usluga

    sprzedawca karty skierowal cie do operatora, bo kupiles nie towar a usluge,karte umozliwiajaca ci rozmawianie przez telefon

    • 0 0

  • do wszystkich

    starajcie sie kupowac tylko wydruki z terminali-bedzie bezpieczniej!pozdrawiam.

    • 0 0

  • a wszytskim ktorzy twierdza ze reklamacja w sieciach jest mozliwa

    tak naprawde to te uslugi w iekszej czesci nie powinny byc dopuszczone do obrotu . albo obarczone bardzo duzym ostrzezeniem przed punktem . Dla przykladu prosze sobie przeczytac regulamin heyah w przypadku reklamacji .



    heyah.pl i wtedy jesli nie odwroca wasze juwagi rewelacyjne promocje bonusy i johny k**** vel mann



    zobaczyc mozna ze na poprowadzenie zwyklej reklamacje bedziecie musieli wynajac prawnika . bo reklamacji nigdy nie rozpatrza na wasza korzys . jest tam zapis o silach wyzszych :) tak tak

    • 0 0

  • strajacie sie ignorowac oferty firm PTC IDEA itp

    jesli nie prowadzicie firmy . nie bedzie was stac na adwokata. pojada z wami w kulaska .

    tak jak p.w.

    • 0 0

  • Do wszystkich madrali ..wiem jak wyglada zdrapka i wiem jak się ją zdrapuję ,ale jeżeli jest przyklejony pasek granatowy ,który sie odkleja nawet bez mojej specjalnej pomocy i pod nim nic nie ma to już inna historia , a jeżeli idzie o reklamacje jeżeli ktoś mi sprzedaje towar to ma obowiązek również przyjąć reklamacje ..jak kupię buta z wadą to nie ide do producenta tylko do sklepu w którym to kupiłem a oni niech juz to między sobą załatwiają czy tak ??? czy może coś umknęło mojej uwadze ? A jeżeli mam załatwiac wszystko w Ideii ( bo podobno punktów jak mrówków )to po co sprzedają te karty w sklepach?? czasami pomyslcie zanim coś napiszecie , bo to że Wam to się nie zdarzyło , to nie znaczy że nikomu się nie zdarzy.

    • 0 0

  • I nie zycze Wam kupowania w sklepach zapleśniałych twarożków lub pomielonych gryzoni w kiełbasie, bo oczywiście reklamacje składaj wtedy u producentów bo sklep niczemu niewinien ...

    • 0 0

  • A może but jest usługą ..bo umożliwia mi chodzenie ??:D:D

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane