- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (156 opinii)
- 2 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (39 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (237 opinii)
- 4 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (82 opinie)
- 5 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (168 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (198 opinii)
Reklamacje w Idei, a nie u nas!
Wróciłem do sklepu z paragonem i poprosiłem o zwrot pieniędzy lub nową kartę. Odmówiono mi bez podania przyczyny.
Zawarłem umowę kupna ze sklepem Zatoka i w związku z tym, że dostałem wadliwy towar mam prawo go wymienić. To, że sklep ma jakąś inną umowę z dostawcami karty wcale mnie nie interesuje. Reklamacje zgłosiłem w sklepie, gdzie kupiłem kartę i tam powinna być ona załatwiona.
Tymczasem dowiedziałem się, że reklamacje przyjmuje Idea, ale na jej rozpatrzenie trzeba poczekać ok. 2 tygodni. Tak więc moje 100 zł poszło sobie do ludzi, ja zostałem bez karty, bez pieniędzy i ze złośliwą uwagą pani kierowniczki, że może miałem za długi paznokieć i zdrapałem numer z karty sam.
No cóż, na głupotę brakuje mi słów!
A teraz trochę praw konsumenta. Myślę, że każdemu się przyda:
Konsument nie ma obowiązku dokładnego badania towaru (dokonywania odbioru towaru) w chwili zakupu, ponieważ przyjmuje się, że oferowany towar jest pełnowartościowy, dobrej jakości, nie posiada ukrytych cech decydujących o obniżeniu jakości w stosunku do poziomu określonego w umowie.
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę albo wymianę na nowy. Naprawa lub wymiana są nieodpłatne, a ponadto sprzedawca ma obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego.
Konsument może także żądać obniżenia ceny albo zwrotu pieniędzy, ale tylko wówczas, gdy:
· naprawa lub wymiana jest niemożliwa bądź wymaga nadmiernych kosztów,
· sprzedawca nie zdoła wymienić lub naprawić produktu w odpowiednim czasie
· naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (31)
-
2005-10-12 23:12
znam więcej takich przypadków i zawsze reklamacje rozpatrywała idea, a nie sklep.
- 0 0
-
2005-10-12 22:39
celowe dzialania koncernu ptc i drugiej gazlezi robia szum nad glowami
te firmy juz tak oszukuja wielu .
inaczej nie ma funduszu na nagrody i doladowania . traktuja zwyczajnie jak loterie karty pop.
wiec grajmy dalej i cieszmy sie bonusami a mann wojciech niech sie plaszczy w reklamie dla nas :)
he he he
zreszta przy nabijaniu kasy usludze heyah nastepuje odplyw w postaci "podatku" do telefoni abonamentowej ptc co jest z godne z linia okradnia klienta , na reklamacje nie liczcie probowalem . moje pieniadze zostaly stracone , tzn ukradzione perfidnie . zreszta podobne rzeczy dzialy sie w bankach z pozostawionym tu i owdzie 100 zl .- 0 0
-
2005-10-12 22:11
Ja tam jestem w Erze
Bardzo dawno temu mialem tel. w Ideii, ale wtedy zasieg mieli fatalny, wiec zrezygnowalem z tej kichy. Widac, ze dobrze zrobilem.
Nie zmienia to jednak faktu, ze sklep moze tak beznadziejnie traktowac klientow.- 0 0
-
2005-10-12 17:42
Z tego co tu czytam wynika, że te karty popa to straszne buble. Wystarczy zerwać tasiemkę i już numer stracony. Badziew.
- 0 0
-
2005-10-12 16:55
Zatoka
to plajtująca firma. Przez ordynarną i opryskliwą obsługę splajtował ich sklep na Grabówku. Przejęła go inna firma i nie świadoma błędów poprzedników zatrudnili w 50% poprzedni personel. Efekt widoczny po kilku wizytach - klienci to złodzieje a paniusie nie mają czasu na miłą obsługę. Poźniej oczywiście powiedzą że do bankructwa i braku pracy doprowadził ich Lidl lub Biedronka. Zatoka to syf.
- 0 0
-
2005-10-12 16:13
zatoka
chodzi o zatokę bałtycką? byłem tam..
- 0 0
-
2005-10-12 15:38
Dokladnie
A poza tym ZATOKA to SYF
- 0 0
-
2005-10-12 13:19
NO WIDZICIE OSZUKANI
TRZEBA KUPOWAĆ TYLKO W SPRAWDZONYCH SKLEPACH , I TYLKO Z WYDRUKU KUPONY , WTEDY POMYŁEK I WADLIWYCH NUMERÓW NIE MA!!!
A NIE W PRZYGODNYCH SKLEPACH NP. ZATOKI- 0 0
-
2005-10-12 12:38
Autor
Idziesz do najbliższego punktu Orange (rebrand Idei), najlepiej weź formularz i SAM wyślij go na podany w nim adres wraz z reklamowaną kartą i dowodem zakupu (zrób sobie ksero). Do 30 dni pieniążki powinny pojawić się na koncie.
Sposób podany przez Baję działał, dopóty co sprytniejsi kioskarze na odchodnym nie dobijali sobie konta. Przecież w niezużytej karcie numer i seria zawsze są widoczne. Wystarczyło zadzwonić do BOKu, udać klienta który zdrapał wszystkie cyfry, a za kilka miesięcy jakiś frajer musiał udowadniać, że to nie on nabijał kartę.
Dlatego tak ważny jest paragon. Jest jedynym poręczeniem, że nie ściemniamy i rzeczywiście w posiadaniu "zdrapki" jesteśmy od niedawna.
Pani z kiosku Moniki jest miłą, dobrą i ... naiwną osobą, która jeszcze nie spażyła się na chamstwie klientów. Trzymam kciuki żeby nigdy to nie nastąpiło.- 0 0
-
2005-10-12 12:29
Ja również miałam taką"przygodę" z kartą POP tyle że jak wróciłam do kiosku w którym ją kupiłam Pani sprzedająca była tak miła i uczynna że wymieniła mi karte na nową i powiedziała że sama załatwi sprawe z Idea.Takze istnieja jeszcze ludzie któży zrobią coś dla kogoś!Pozdrawiam Panią z kiosku i życze innym i sobie więcej takich osób!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.