• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy maj PKM - mimo cięć połączeń

Maciej Naskręt
21 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Pociągi na linii PKM przyciągają pasażerów. Oby nie był to efekt sezonowości. Pociągi na linii PKM przyciągają pasażerów. Oby nie był to efekt sezonowości.

W maju pociągi poruszające się po linii PKM przewiozły 211 tys. pasażerów. To dotychczas najlepszy wynik, który udało się osiągnąć, mimo przeprowadzonych cięć w tym czasie. W rankingu przystanków i stacji prowadzi Wrzeszcz, gdzie z pociągów PKM skorzystało w minionym miesiącu 35 tys. pasażerów.



Czy korzystałeś już z pociągów PKM?

Znamy dane dotyczące liczby pasażerów na liniach kolejowych obsługiwanych w ramach projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W maju 2016 r. pociągi SKM obsługujące trzy trasy wchodzące w skład projektu PKM na trasie Gdańsk - Kartuzy, Gdańsk Wrzeszcz - Gdynia Główna i Kościerzyna - Gdynia przewiozły 211 tys. pasażerów, co w porównaniu z poprzednim miesiącem daje wzrost o tysiąc pasażerów.

- Wzrost nie jest może tak znaczny, jak wcześniej, pomiędzy marcem a kwietniem 2016 r., ale udało się go osiągnąć, pomimo wycięcia w połowie maja 30 pociągów z rozkładu jazdy SKM dla linii PKM. W związku z tym niektórzy komentatorzy spodziewali się spadku liczby pasażerów - mówi Małogrzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
- Tymczasem brak spadków, a nawet niewielki wzrost, tylko potwierdza, że Samorząd Województwa Pomorskiego zrezygnował wówczas rzeczywiście z najmniej obłożonych pasażerami składów - dodaje rzecznik.
Warto dodać, że w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy funkcjonowania linii PKM z nowej siatki połączeń skorzystało już łącznie ponad 1,5 mln pasażerów. Dane statystyczne nie ujmują okresu za wrzesień 2015 - należy więc do tej liczby dodać jeszcze ok. 140 tys. pasażerów.

Liczba pasażerów na linii PKM. Liczba pasażerów na linii PKM.
Rekordowy wzrost pasażerów w Kartuzach i Gdyni

Jak zmieniła się w tym czasie liczba pasażerów na najważniejszych przystankach i stacjach obsługiwanych w ramach projektu PKM? Pomiędzy październikiem 2015 r. a majem 2016 r. ogromny wzrost odnotowała stacja Kartuzy. Jeszcze w zeszłym roku jesienią korzystało tam z pociągów 5,5 tys. osób. W maju odjechało stamtąd ponad dwa razy więcej pasażerów.

W przypadku Gdyni Głównej pierwsze dane pochodzą z grudnia 2015 r. - bo dopiero od tego miesiąca pociągi SKM obsługujące linię PKM dojeżdżały do tej stacji. Na przestrzeni pół roku wzrost też jest imponujący: z 3,9 tys. do 17,3 tys. pasażerów.

Pasażerowie na poszczególnych stacjach. Pasażerowie na poszczególnych stacjach.

Opinie (207) 3 zablokowane

  • Remont dróg wokól Kartuz (1)

    Nie dziwi fakt, iż w Kartuzach wzrosła liczba pasażerów, ponieważ przejazd przez Kartuzy w okresie budowy obwodnicy jest straszny......Skończą się remonty, zmniejszy sie drastycznie liczba pasażerów...i po co ta radość zarządu PKM. Zostały utopione duuuuże pieniądze w ten beznadziejny projekt....poza tym PKM miała być elektryczna i na tej podstawie dostała dotacje z Unii....a jest hałaśliwa,śmierdząca i zanieczyszczająca środowisko....tylko w Polsce-kraju korupcji mogło sie to wydarzyć..:(

    • 0 1

    • to zaproponuj coś lepszego mądralo

      • 0 0

  • pkm

    nie warto wykreślic pkm będzie więcej ludzi jak to zelektryzują

    • 0 0

  • dlaczego na wykresie nie uwzględniono wszystkich stacji? (1)

    brak danych?

    • 52 4

    • dane wstydliwe niepasujące do tezy

      • 0 0

  • Lotnisko (1)

    Błagam o odjazdy pociągów PKM z lotniska do Gdańska Głównego o 23.10, 00.10 I 01.10!!!!!

    • 13 3

    • A ile razy z tych kursów skorzystasz...?

      • 0 0

  • Czym mniej tym wieksze obłozenie prosty rachunek a teraz skrócic do 2 kursów na dobe i to dopiero bedzie obłozenie ! Te barany z róznych statystyk logistyk nic nie rozmunieja tylko duza ilość kursóe dobrze skolerowanych z innymi środkami komunikacji gearantują duze bardzo duze obłozenie no chyba ze paliwo po 10 zł to wszyscy na rowery sie przesiadą i chytry zawsze straci

    • 0 1

  • niewielka liczba pasażerów

    Szanowni Państwo, w jaki sposób chcecie poprawić statyski przewożonych pasażerów skoro, od tygodnia na linii Gdańsk Kartuzy o godzinie 15- tej wyjeżdża najmniejszy skład PKM. Pasażerowie nie mogą do kolejki ani wejśc ani wyjśc taki jest tłok. Takim komfortem jazdy Pasażerów nie przyciągniemy.

    • 0 1

  • Jak można wprowadzać cięcia zanim produkt dobrze ruszył, zanim klienci przyszli? (7)

    • 358 13

    • Węzeł Karwiny!

      Kiedy się pojawi przestanek-węzeł Karwiny. To ogromne skupisko bloków, zamieszkane przez tysiące ludzi. Dotarcie do przestanku Gdynia Wielki Kack nie jest takie proste, nie jest po drodze. Nie każdy ma auto.
      Dziś dotarcie z Dąbrówki, Dąbrowy lub Karwin do Gdańska zajmuje mnóstwo czasu, kiedy jest pora korków ten czas wydłuża się znacznie.
      Kiedy, a miłość Boską, "Metropolitanka" zacznie jeździć do Gdańska Głównego/Śródmieścia. Głupi by zrozumiał że ludzie chcą się poruszać w kierunku centrum, gdzie dalej się rozjadą. Tak jest w Gdyni. Spod dworca można dojechać w dowolne miejsce miasta.
      Gdzie jest rekalma?? Dlaczego wielu z moich kolegów/znajomych dziwi się że nie muszą jechać a lotnisko taksówką lub ktoś ich nie musi zawozić autem, tylko mogą za 6 zł w 20 minut być w porcie lotniczym?? Wiadomość roznosi się pocztą pantoflową, a chyba nie o to chodzi w XXI wieku, w dobie internetu, reklamy bezpośredniej. Dlaczego nikt nie chodzi po lotnisku i nie zaprasza do "metropolitanki". Wiele razy widzę kiedy z lotniska wychodzi turysta i "zgarnia" go taksówkarz.

      • 2 0

    • To cud, że ludzie jeżdżą po linii PKM (5)

      Mimo wszystkich utrudnień serwowanych klientom przez urzędników miejskich, wojewódzkich oraz pracowników SKM, PKM, PKP, PLK.
      PKM to najgorzej wprowadzany produkt (o takim potencjale!) na rynek.

      • 126 16

      • też się dziwię (4)

        kto tam pracuje?
        Oni powinni dostać medal za "psucie rzeczy trudnych do zepsucia"

        iIe to już działa? rok?
        Ale informacji we Wrzeszczu nadal nie udało się sensownie ogarnąć.
        Czy to naprawdę takie trudne?
        I w odpowiedzi zamiast: "w Poniedziałek będzie" jest litania: to nie jest nasz przystanek, nie da się, gdy coś tam to coś tam. I tym podobne bzdury.

        • 72 2

        • Na lotnisku tez brak informacji. (2)

          Niedziela, 210 jedzie raz na godzinę, do najbliższego 40 minut a przystanek pełny. Widać totalny brak informacji o tym, że za 3,50 (ludzie, którym mówiłem o PKM byli zadziwieni ceną, myśleli, że to jak w wielu miastach sporo droższa opcja podróży) z jedną przesiadką, i to nie zawsze w sumie a jak już całkiem dogodną, mogą dojechać szybciej.

          • 49 1

          • ... (1)

            Hmm. Czyli powinien stać człowiek i każdemu pasażerowi to tłumaczyć?
            Trochę nie rozumiem.
            Ja jak jadę na jakiś terminal za granicą to sprawdzam w internecie jak dostać się do centrum.
            Ludzie wychodzę z terminala prosto na wielką estakadę po której jeżdżą pociągi. Zaraz pod estakadą stoją duże tablice informacji pasażerskiej.
            Dla mnie to jest chyba jakieś pewne zacofanie umysłowe i lęk przed koleją.
            Widzą przystanek bus i się tam pchają jak gęsi.

            • 2 7

            • Niestety w przerażającej większości ludzie w Polsce są "specjalnej troski" jak im czegoś nie pokażesz palcem i nie namalujesz to nie zrozumieją nic...

              • 3 2

        • Dokladnie . Wystarczylo by postawic pomiedzy peronami 1 i 2 budke z kasownikiem w ktorej by pani Frania sprzedawala bilety i mowila z ktorego Peronu odjedzie nastepny pociag . Oczywiscie w normalnym kraju ludzie z Pkm i Plk umowili by sie an lunch i zalatwili w 10 min postawiemie kasownikow na peronach I kilku migajacych znakow w tunelu ....

          • 7 0

  • PKM zostało otwarte w październiku czyli PO sezonie cięcia połączeń zrobiono przed sezonem.
    Ja mam tylko jedno pytanie: Jakim idiotą trzeba być żeby likwidować jakiekolwiek połączenia przed pierwszym sezonem letnim PKM a później twierdzić że zlikwidowało się tylko te połączenia które nie miały obłożenia skoro nie było szansy żeby mogły to obłożenie mieć?????

    • 2 1

  • Było by więcej klientów (2)

    gdyby PKM honorowało bilety miesięczne wydane przez ZTM Gdańsk. Komuś takiemu jak ja nie opłaca się jeździć PKM. W komunikacji miejskiej mam prawo do ulgi a w PKM/SKM/PKP już nie.

    • 141 10

    • A i tak nikt z dyrekcji nie moze narzekac.

      Zobaczcie jakie auta stoją na zamkniętym parkingu z tyłu budynku dyrekcji PKM w Matarni, to zrozumiecie, że ilość pasażerów dla nich nie ma znaczenia, nawet jak będzie ich bardzo mało.

      • 0 0

    • W sumie wzrost liczby pasażerów właśnie może wynikać z biletu łączonego.

      Sam kupiłem zaraz po jego wprowadzeniu. Z racji iż, często jeżdżę do Sopotu, jest to dla mnie idealne rozwiązanie. Wcześniej musiałem mieć miesięczny na autobusy w Gdańsku i SKM, to jakbym miał jeszcze PKM dokupić to już za drogo by było. Teraz cena jest rozsądna.

      • 5 0

  • PKM zacznie dobrze funkcjonowac za 10 lat jak tereny trasy beda sie zabudowywac i zaludniach bo tam idzie rozwoj. (10)

    Bedzie podobnie jak pod Londynem iz dawniej tam byy odlegle wsie a dzis norma jest dojazd 50 km co dnia do pracy spod Londynu pociagiem . Trasa PKM to kieunek w ktorym nastapi rozrost miast i za 10 - 20 lat tam beda osiedla , domy , sklepy , centra itd i wtedy zaponmy o poczatkach PKM a dojazd do Gdnaska czy Gdyni po 50 km to bedzie wrecz blisko a nie daleko. Dzis wielu jezdzi z Gdanska do Gdyni co dnia i nie widzi ilosci kilometrow, mowi ze to normalne itd .. Powiedz mu ze ma zyc 20 km za Gdanskiem to jeczy ze to wsie odlegle lecz zapomina ze co dnia jezdzi dalej i wiecej wiec paradoks w glowie...

    • 183 5

    • (3)

      Heheh pamiętam jak rodzice w latach 90 wybudowali dom w Pruszczu i się tam przeprowadziliśmy z przymorza , o panie... jak to było daleko i jaka wiocha :D nic nie było może 3 domy na krzyż i nowe w szczerym polu, teraz autem poza godzinami szczytu 20 min, pociągiem 12 minut do Gdańska.

      • 10 4

      • (2)

        Jaka podnieta. Zaraz będziecie pisać że kartuzy za 2 lata będą dzielnica Gdańska . Wykezdzajcie dalej na wiochy, śmiać się chce. Jestem Gdanszczaninem i postawiłem chatę w Gdańsku. WMG

        • 3 10

        • Nikt się tu nie podnieca "gdańszczaninie".Osoba powyżej pisze tylko, ze nie trzeba mieszkać w GD żeby żyło się lepiej. I woli mieszkać obecnie (jak to piszesz) na wiosce niż w huku i smrodzie spalin. Pruszcz ładnie się rozrasta. Ja także od 3 lat mieszkam poza granicą GD i jestem b. zadowolona.

          • 1 0

        • mieszkam w Oliwie
          (miastem od 90 lat pod okupacją gdańską)
          i wiem, że gdyby nie kolej
          to brudne gdańskie łapy
          trzymały by się od nas precz

          • 3 0

    • Mała korekta. (3)

      Znacznie więcej ludzi jeździ z Gdyni do Gdańska do pracy niż na odwrót.
      Poza tym napisz to po polsku bo z tyloma błędami trudno się czyta.

      • 13 16

      • Netetykieta mówi o braku kultury osoby wskazującej komuś błędy ortograficzne. (1)

        Polecam poczytać Inteligenciku.

        • 4 4

        • czyli nad babolami ortograficznymi mamy przejść do porządku dziennego?

          • 2 0

      • ale sens jest

        to najwazniejsze :)

        • 20 1

    • Za 10 lat?! Chłopie daje 5 lat max. Teraz osiedla będą powstawać przy linii PKM jak grzyby po deszczu.

      • 10 2

    • Powiększyć składy

      Już teraz w godzinach szczytu jest słabo z miejscami siedzącymi, więc zwiększenie popularności z mojego punktu widzenia jest niewskazane (punkt widzenia zależy od punktu siedzenia), stąd pytanie, czy mają w planach zwiększenie składów, czy to w ogóle możliwe.

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane