- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (81 opinii)
- 2 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (87 opinii)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (18 opinii)
- 4 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (67 opinii)
- 6 Masz interes? Zostaw kartkę (143 opinie)
Remont SKM nie dla ludzi
Mam poważne zastrzeżenia odnośnie sposobu traktowania pasażerów przez personel SKM. Moje zarzuty dotyczą przede wszystkim sposobu informowania o remoncie. Jeszcze wieczorem 9 listopada, na dzień przed rozpoczęciem robót, w gablotach informacyjnych na mniejszych stacjach nie było żadnych informacji zapowiadających remonty i utrudnienia w kursowaniu pociągów SKM.
Nawet 10 listopada rano (ok. godz. 7.30 ) wciąż nie było informacji o niekursujących kolejkach. Dopiero wieczorem plansze zostały rozwieszone na mniejszych stacjach. Informacja o uprawnieniu do przejazdów komunikacją miejską na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia, pojawiła sie również z dwudniowym opóźnieniem, dopiero 12 listopada.
Dwa tygodnie później dostanie się nad ranem np. z Gdyni Chylonii do Gdańska Głównego wciąż jest nie lada wyczynem.
Pierwszy szok przeżywamy wchodząc na peron. Przed remontem czekało zazwyczaj na nim ok. 20-30 osób (w zależności od miejsca). Teraz pasażerów jest minimum 50. Przypominam: mówimy o niedużych stacjach, takich jak Leszczynki.
Jeszcze większych emocji dostarczy nam automat pokazujący czas do przyjazdu następnej kolejki. Jeśli chcemy oszczędzić nerwy, radze w ogóle sie nim nie sugerować. Od jednego kursu do drugiego wyświetlacz potrafi nawet cztery razy rozpocząć odliczanie i zapowiedzieć "nadjeżdżającą kolejkę".
Gdy już doczekamy sie na skład SKM - oczywiście nie ma się co sugerować rozkładem jazdy, gdyż w czasie remontu nie ma on żadnego przełożenia na rzeczywistość - czeka nas kolejna trudność. Po otwarciu drzwi przez maszynistę pasażerowie po prostu wypadają. Kolejka jest tak zapchana, że z trudem można do niej wejść. Atmosfera panująca w pociągu jest również "ciekawa". Kilkuset ludzi zdenerwowanych organizacją, ciągłymi spóźnieniami do pracy tworzy wybuchową mieszankę. Do tego swoje trzy grosze dokłada "Renoma". Panowie nie powinni sprawdzać biletów, a raczej oddawać ludziom pieniądze wydane za bilety!
Kupując bilet na SKM oczekujemy pewnego standardu usługi, tymczasem pasażerowie przewożeni są w nieludzkich warunkach. Jeśli już uda nam sie wcisnąć do pociągu - trzeba sie również przygotować na "profesjonalną" obsługę pociągu. Ni stąd, ni zowąd, bez wcześniejszych zapowiedzi, kolejka może stanąć na jednej ze stacji (np. Gdynia Główna) a konduktor bez podania przyczyny ogłosić: "Wysiadamy!" Na pytania pasażerów, np. jak dojechać dalej do Wejherowa odkrzykuje: - Informacja w gablotach.
Pełen profesjonalizm i dbanie o klienta.
Tak oto wygląda codzienna podróż SKM. Moim zdaniem jedyna udana organizacja prac na torowiskach odbyła się w zeszłym roku, kiedy to dojazd do Gdańska Głównego odbywał sie przez stację Nowe Szkoty. Na peronie stały osoby informujące pasażerów, w którą stronę mają się udać, i o której odchodzą kolejki, a perony były dobrze oznakowane. Niestety, tym razem organizatorzy nie spisali się.
Opinie (89) 1 zablokowana
-
2007-11-25 12:10
CAŁE to tow."pikapi" niech szlag trafi!Banda niedouczonych
durniów"steruje ruchem":towarowe,osobowe jadą PRZED expressem bądź intercity,z tych ostatnich zrobili"kwalifikowane"-po 25,PLZ za miejscówke,a jedzie jak dalekobieżny,w najlepszym przypadku pośpieszny!Jest to zwykłe złodziejsto,naciąganie setek pasażerów,pole do działania prokuratury!!Nadto ANI RAZU nie dotarłam do W-wy ani Gdańska punktualnie!!N I K T nie reaguje,choć spóźnienie dotyka naszych"wybrańców"(wczoraj p.Senyszyn i in.,jadących ze stolicy blisko 6H"IC Norwid"!).S k a n d a l !!!!!
- 0 0
-
2007-11-25 11:43
Peri
jesli kolejki jezdzą rzadziej, to ilosc pasazerow na 1 pociag rosnie i w tens posób powstaje straszny scisk. a zdarzaja sie niespodzianki w stylu kolejka z 1 składem. w czasie remontu powinny jezdzic 2 - 3 składów !!!!
- 0 0
-
2007-11-25 11:42
tych organizatorów tego remontu
to pod sąd polowy powinno się postawić!!!
albo pod sąd pasażerów, przywiązać takiego gamonia z skm do pala i obok ustawić stertę kamieni. Efekt murowany, eee raczej ukamieniowany!- 0 0
-
2007-11-25 11:29
lukierek cukierek
SKM z wierzchu to taka lukrowana babka piaskowa z taniego sklepu a w środku zakalec - walka klanów wewnątrz firmy o wpływy i władzę nie pozwala na pracę między innymi zwiazaną z obsługę podróżnego korzystającego z usług skm.
- 0 0
-
2007-11-25 00:34
Odnośnie remontu
jestem kierowcą i obuza mnie fakt postoju na przejazdach czemu nikt nie wymyśli przejazdu na wysokości JET-a na cisowej.
Pozdrawiam. NERWOWY KIEROWCA- 0 0
-
2007-11-24 21:31
kłamstwo
Gość z działu skargi i kontaktu z klientem to kłamca. Ja też dzwoniłem to powiedział że miasta płacą tylko za 2 składy a nie 3.
- 0 0
-
2007-11-24 20:29
LUDZIE ZAWALCIE ICH SKARGAMI !!!!!!
Dzowniłem do skm z prośbą o dłuższe składy w czasie remontu w godzinach szczytu a pan z biura skarg i zażaleń powiedział mi że ja jestem pierwszą osobą której coś się niepodoba LUDZIE ZAWALCIE ICH SKARGAMI BO INACZEJ NIGDY O NAS NIE POMYŚLĄ
- 0 0
-
2007-11-24 17:29
z gdyni autobusem:-(((
beznadzieja te remonty, jeszcze te gdyńskie autobusy tak beznadziejnie jeżdżą, a jak juz jadą to tłok jak nie wiem co.. i niepunktulane!! niech skończą ten remont.
- 0 0
-
2007-11-24 17:16
Skm
NIedość ze krótkie składy to jeszcze zdarzaja sie pociagi "ekspresowe" tzn odjezdzajacy wg rozkładu 6.35 odjechał 6.26 jak na tali zdążyc?? nastepny o 7.00 był juz wg rozkładu o 7.12
- 0 0
-
2007-11-24 17:10
jak nie
beda podstawiac dluzszych skladow to przerzuce sie na autobus:(
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.