• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Zielonej bez 100 m drogi rowerowej

Patryk Szczerba
16 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (87)
  • Aktywiści rowerowi przekonują, że zaplanowana przebudowa ul. Zielonej cieszy, ale przez brak remontu na odcinku 100 metrów, rowerzyści mogą mieć problem. Na zdjęciu skrzyżowanie płk Dąbka i Błękitnej.
  • Chodnik między Dąbka a Błękitną, gdzie nie będzie drogi rowerowej.
  • Zakończenie drogi rowerowej z Babich Dołów - nie będzie przejazdu rowerowego.

- Przygotowując przetarg na przebudowę fragmentu ulicy ZielonejMapka, gdyńscy urzędnicy chyba zapomnieli o odcinku między ulicami płk DąbkaMapkaBłękitnąMapka. Trudno powiedzieć, czy z rozmysłem, czy przez gapiostwo, miasto szykuje nam 100-metrową dziurę w infrastrukturze rowerowej - zauważa Maciej Karpowicz ze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia. - Obecny zakres prac realizowany jest na podstawie umowy z deweloperem, pozostałą cześć zrealizujemy samodzielnie - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. Kiedy? Nie wiadomo.



Czy sieć dróg rowerowych w Gdyni jest spójna?

Przypomnijmy:

  • Gdynia przymierza się do przebudowy odcinka ul. Zielonej przebiegającego na skraju Obłuża i Oksywia.
  • W ramach inwestycji ma zostać zmieniony układ drogowy, powstanie ścieżka dla rowerów i chodnik
  • Prace powinny zostać wykonane w ciągu 9 miesięcy od momentu podpisania umowy.
  • Oferty - o ile się pojawią - będą znane 20 lutego.


Ważna ulica na północy Gdyni do remontu Ważna ulica na północy Gdyni do remontu

Przebudowa potrzebna, ale niepełna



Sęk w tym, że przebudowa obejmuje odcinek między skrzyżowaniami z ul. Bosmańską i ul. Błękitną. Między ul. Błękitną a ul. Dąbka - na odcinku 100 metrów remontu nie będzie, na co zwracają uwagę rowerowi aktywiści.



- Ogłoszenie przetargu na przebudowę fragmentu ulicy Zielonej to zdecydowanie dobra wiadomość. W ramach prac, oprócz remontu podziemnych sieci, nowej nawierzchni jezdni i chodników, ma powstać droga rowerowa. Trasa ta łączy istniejącą i budowaną infrastrukturę rowerową oraz pozwoli bezpiecznie i wygodnie dojechać z Pogórza Dolnego przez Obłuże na Babie Doły - wskazuje Maciej Karpowicz ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
Zakres prac na rysunku z dokumentacji projektowej. Zakres prac na rysunku z dokumentacji projektowej.
Zwraca też uwagę na to, że przebudowa obejmuje jedynie odcinek między skrzyżowaniami z ul. Bosmańską i ul. Błękitną podkreśla, że nowa droga rowerowa będzie prowadziła rowerzystów prosto na chodnik i przystanek autobusowy "Dąbka-Zielona".



"Może być podobnie jak z drogą przy UM w Gdyni"



- Podobne "miejsce teleportacji" znajduje się od kilkunastu lat przy Urzędzie Miasta, pod oknami prezydenckich gabinetów. Uzasadnione są zatem obawy, że niedoróbka z ul. Zielonej może zostać z nami na lata - dodaje Karpowicz.
Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić

Władze Gdyni: taki zakres, bo budujemy z deweloperem



Władze Gdyni przyznają, że przebudowa rzeczywiście nie obejmie wskazanego przez Macieja Karpowicza odcinka i wyjaśniają, dlaczego tak jest.

- Obecny zakres prac realizowany jest na podstawie umowy z deweloperem, pozostałą cześć zrealizujemy we własnym zakresie - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Nie pada data, kiedy zostaną wykonane prace.

Inwestor prywatny - firma Broker ma pokryć koszt robót związanych z:
  • budową i przebudową sieci kanalizacyjnej, sanitarnej, gazowej, teletechnicznej i energetycznej,
  • współfinansować przebudowę drogi, kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej,
  • dołożyć się do nowego oświetlenia oraz nasadzenia zieleni.


- Wspólna realizacja pozwoli nam na szerokie spektrum działania w zakresie przebudowy układu drogowego, jak i infrastruktury technicznej - zapowiadał Marek Łucyk.
Quiz Aktywne Trójmiasto Średni wynik 44%

Aktywne Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Opinie (87) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    czyli po staremu. Jakos to bedzie. Poradza sobie (3)

    Najważniejsze zeby kierowcy mieli wygodnie.

    • 51 21

    • Dokładnie (2)

      Najważniejsze, bo rower pojedzie gdziekolwiek

      • 5 4

      • (1)

        Rower tak ale nie rowerzysta - po zakonczeniu robot rowerzysta bedzie z DDR po zachodniej strony ulicy zjezdzal przez pas ruchu na wschodnia a pozniej po 100 metrach zjezdzal ze wschodniej na DDR po zachodniej stronie. Wiekszosc pojedzie pewnikiem chodnikiem (dwukrotne przekraczanie kierunku ruchu) nie jest najbezpieczniejszym manewrem nawet w samochdozie) przez co rozsierdzi pieszych ktorzy beda mieli uzasadnione rpetensje do rowerzystow (zamiast do UM i urzednikow). Byle do kwietnia!

        • 0 3

        • postuluję

          PoRD potrzebuje znak telportu
          niebieskie tło
          rower
          ze skrzydełkami
          podpis energize

          gdynia ze startreka

          • 0 0

  • Wybory

    Mam nadzieję,że wyborcy również nie dociągną długopisem do kratki promującej tą ekipę rządzącą

    • 0 0

  • Roszczenia (1)

    skoro tak aktywiści płaczą to niech się dołożą choćby symboliczne a nie tylko roszczenia,

    • 1 2

    • Może kierowcy coś dorzucą do budowy dróg, ale nie z podatków które jak wszyscy płacimy. A jakieś strefy parkingowe... starczy tego może na 100m

      • 0 0

  • Podobnie w Gdańsku na Człuchowskiej. Deweloper wymieniał płyty betonowe na asfalt ale tylko na jakiś 70% drogi. Skoro były już tam maszyny i prace to miasto mogło już dołożyć i zrobić do końca. Narzekamy na deweloperów ale to oni większość dróg w Trojmiescie remontują.

    • 0 0

  • (4)

    Czy aktywiści rowerowi wymyślili skąd finansowanie czy jak zwykle z podatków pieszych i kierowców? Bo rowerzystów jest tak mało, że z wpływów jakie generują można wyremontować co najwyżej 10 metrów DDR. Na dekadę.
    Proszę nawet nie dyskutować, to są dane podawane przez wasze własne stowarzyszenia, zapewne zawyżone. Mówią one, że rowerzystów jest w porywach 4% mieszkańców i to wyłącznie latem. Przez pół roku odsetek rowerzystów oscyluje wokół zera procent.
    Chcecie ładne dróżki rowerkowe? To płaćcie, a nie żerujecie ciągle na innych. Może dodatkowo wprowadźmy jakiś abonament na DDRy bo te drogi są i będą zawsze stratne, nigdy nie wygenerują ani złotówki dochodu. Dosłowne wyrzucanie milionów złotych w błoto.

    • 12 12

    • (1)

      Jakie wpływy do budżetu miasta generują kierowcy? I czy wykupili w cenie rynkowej za m2 dwa miejsca dla swojego szrotu - jedno pod domem, a drugie pod miejscem pracy?

      • 1 4

      • Duże wpływy w postaci wielu podatków.

        • 0 1

    • Dałeś popis niewiedzy totalnej

      Gdynia 95% nakładów na drogi miejskie przeznacza na jezdnie, chodników i dróg rowerowych się nie remontuje (chyba, że z BO). A podatki wpływające do kasy miasta płacą wszyscy. Piszę "wpływające do kasy miasta", bo widać z księżyca, że nie masz pojęcia na co idą podatki w paliwie. Więc póki co, polityka miasta to zrzutka wszystkich innych na potrzeby kierowców. A gadkę, że drogi w jakiś mityczny sposób przynoszą dochody, to można tylko wyśmiać. Dochodowa to może jest A1, bo ma bramki.

      Wy kierowcy w Gdyni żyjecie w raju, tylko jesteście tak rozbestwieni, że wydaje wam się, że żyjecie w piekle.

      • 1 3

    • Następny któremu się wydaje że budowa dróg w mieście jest z podatków zawartych w cenie paliwa. Drogi w mieście są finansowane z podatków mieszkańców i nie ważne czy mają samochód czy nie. I jaki jest stosunek wydatków miasta na utrzymanie infrastruktury rowerowej do dróg dla samochodów? Podejrzewam że jest poniżej 1%, wiec to rowerzyści dokładają się do dróg a nie na odwrót. To kierowcy żerują na innych.

      • 6 2

  • Pourywane ścieżki rowerowe to znak rozpoznawczy i wizytówka Gdyni.

    • 0 1

  • (1)

    tak właśnie wygląda w śmiesznej polsce budowa tak zwanej infrastruktury dla rowerów no brakuje 100 m może za 15-20 lat to zrobimy a póki co bujajcie się troszkę chodnikiem troszkę jezdnią i w sumie nigdzie niedobrze po co to w ogóle budować?Rowerzysta znajacy przepisy poradzi sobie na jezdni zwłaszcza że to jedynie dzielnicówka żadna autostrada

    • 6 1

    • w śmiesznej polsce ?

      Należy się plaskacz na twarz

      • 0 0

  • (1)

    To jest skandal cała droga zielona do skrzyżowania . rowerem i samochodem po dziurach od 20 lat tedy jeżdżę codziennie . Zero pomysłu tylko pod dewelopera bo miasta nie stać wyremontować 700metrow drogi

    • 2 0

    • to świadczy o

      o dziadostwie szczurowatego, który już świetuje 100 lecie miasta, a tymczasem Gdynia staje się znowu ..... rybacką

      • 0 0

  • (1)

    A kiedy zrealizujecie ?

    • 2 1

    • Po wyborach wszystko się odwoła

      to było już praktykowane

      • 0 0

  • Dotyczy także drogi - czyli dalej jazda 100 m przez koleiny i wyrwy !

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane