• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Zielonej bez 100 m drogi rowerowej

Patryk Szczerba
16 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (87)
  • Aktywiści rowerowi przekonują, że zaplanowana przebudowa ul. Zielonej cieszy, ale przez brak remontu na odcinku 100 metrów, rowerzyści mogą mieć problem. Na zdjęciu skrzyżowanie płk Dąbka i Błękitnej.
  • Chodnik między Dąbka a Błękitną, gdzie nie będzie drogi rowerowej.
  • Zakończenie drogi rowerowej z Babich Dołów - nie będzie przejazdu rowerowego.

- Przygotowując przetarg na przebudowę fragmentu ulicy ZielonejMapka, gdyńscy urzędnicy chyba zapomnieli o odcinku między ulicami płk DąbkaMapkaBłękitnąMapka. Trudno powiedzieć, czy z rozmysłem, czy przez gapiostwo, miasto szykuje nam 100-metrową dziurę w infrastrukturze rowerowej - zauważa Maciej Karpowicz ze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia. - Obecny zakres prac realizowany jest na podstawie umowy z deweloperem, pozostałą cześć zrealizujemy samodzielnie - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. Kiedy? Nie wiadomo.



Czy sieć dróg rowerowych w Gdyni jest spójna?

Przypomnijmy:

  • Gdynia przymierza się do przebudowy odcinka ul. Zielonej przebiegającego na skraju Obłuża i Oksywia.
  • W ramach inwestycji ma zostać zmieniony układ drogowy, powstanie ścieżka dla rowerów i chodnik
  • Prace powinny zostać wykonane w ciągu 9 miesięcy od momentu podpisania umowy.
  • Oferty - o ile się pojawią - będą znane 20 lutego.


Ważna ulica na północy Gdyni do remontu Ważna ulica na północy Gdyni do remontu

Przebudowa potrzebna, ale niepełna



Sęk w tym, że przebudowa obejmuje odcinek między skrzyżowaniami z ul. Bosmańską i ul. Błękitną. Między ul. Błękitną a ul. Dąbka - na odcinku 100 metrów remontu nie będzie, na co zwracają uwagę rowerowi aktywiści.



- Ogłoszenie przetargu na przebudowę fragmentu ulicy Zielonej to zdecydowanie dobra wiadomość. W ramach prac, oprócz remontu podziemnych sieci, nowej nawierzchni jezdni i chodników, ma powstać droga rowerowa. Trasa ta łączy istniejącą i budowaną infrastrukturę rowerową oraz pozwoli bezpiecznie i wygodnie dojechać z Pogórza Dolnego przez Obłuże na Babie Doły - wskazuje Maciej Karpowicz ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
Zakres prac na rysunku z dokumentacji projektowej. Zakres prac na rysunku z dokumentacji projektowej.
Zwraca też uwagę na to, że przebudowa obejmuje jedynie odcinek między skrzyżowaniami z ul. Bosmańską i ul. Błękitną podkreśla, że nowa droga rowerowa będzie prowadziła rowerzystów prosto na chodnik i przystanek autobusowy "Dąbka-Zielona".



"Może być podobnie jak z drogą przy UM w Gdyni"



- Podobne "miejsce teleportacji" znajduje się od kilkunastu lat przy Urzędzie Miasta, pod oknami prezydenckich gabinetów. Uzasadnione są zatem obawy, że niedoróbka z ul. Zielonej może zostać z nami na lata - dodaje Karpowicz.
Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić

Władze Gdyni: taki zakres, bo budujemy z deweloperem



Władze Gdyni przyznają, że przebudowa rzeczywiście nie obejmie wskazanego przez Macieja Karpowicza odcinka i wyjaśniają, dlaczego tak jest.

- Obecny zakres prac realizowany jest na podstawie umowy z deweloperem, pozostałą cześć zrealizujemy we własnym zakresie - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Nie pada data, kiedy zostaną wykonane prace.

Inwestor prywatny - firma Broker ma pokryć koszt robót związanych z:
  • budową i przebudową sieci kanalizacyjnej, sanitarnej, gazowej, teletechnicznej i energetycznej,
  • współfinansować przebudowę drogi, kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej,
  • dołożyć się do nowego oświetlenia oraz nasadzenia zieleni.


- Wspólna realizacja pozwoli nam na szerokie spektrum działania w zakresie przebudowy układu drogowego, jak i infrastruktury technicznej - zapowiadał Marek Łucyk.
Quiz Aktywne Trójmiasto Średni wynik 44%

Aktywne Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Opinie (87) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Takie to lansowanie rowerów i zdrowego trybu życia.Bo żal na 100 metrów asfaltu.W Gdyni niedosc że dziura na dziurze na ulicach to jeszcze ścieżek rowerowych mniej niż w Rumi.

    • 14 7

  • Opinia wyróżniona

    czyli po staremu. Jakos to bedzie. Poradza sobie (3)

    Najważniejsze zeby kierowcy mieli wygodnie.

    • 51 21

    • Dokładnie (2)

      Najważniejsze, bo rower pojedzie gdziekolwiek

      • 5 4

      • (1)

        Rower tak ale nie rowerzysta - po zakonczeniu robot rowerzysta bedzie z DDR po zachodniej strony ulicy zjezdzal przez pas ruchu na wschodnia a pozniej po 100 metrach zjezdzal ze wschodniej na DDR po zachodniej stronie. Wiekszosc pojedzie pewnikiem chodnikiem (dwukrotne przekraczanie kierunku ruchu) nie jest najbezpieczniejszym manewrem nawet w samochdozie) przez co rozsierdzi pieszych ktorzy beda mieli uzasadnione rpetensje do rowerzystow (zamiast do UM i urzednikow). Byle do kwietnia!

        • 0 3

        • postuluję

          PoRD potrzebuje znak telportu
          niebieskie tło
          rower
          ze skrzydełkami
          podpis energize

          gdynia ze startreka

          • 0 0

  • Bałagan w papierach urzędników gdyńskich?

    W Gdyni jak coś planują to latami ale jak już coś mają zrobić to się okazuje że plany trzeba zaktualizować lub budować/ remontować wg "widzi misie". Ważne że co miesiąc urzędnikom pensje wypłaca się w terminie. Oczywiście nikt nie poniesie konsekwencji.

    • 12 1

  • (1)

    Piękna wizytówka Gdyni i nieudolnych rządów...niech włodarze wpadną do Rumi i zobaczą jak to się robi.

    • 14 5

    • Przecież ty w Gdyni to byłeś

      ostatnio na wycieczce szkolnej 30 lat temu, a w Rumii wcale bo nie masz paszportu.

      • 0 0

  • Po co ścieżka rowerowa (5)

    Skoro terorisyci w getrach dobrze wiedzą że jak jest ddr to się jedzie ulica , a jak ddr nie ma to chodnikiem..

    • 16 12

    • śmieszny różowy pasek poprowadzony slalomem na wąskim chodniku to nie żadna ddr (4)

      tak. w takim przypadku wygodniej szybciej i bezpieczniej jest jezdnią. każdy to wie

      • 5 5

      • No właśnie (3)

        Dlatego powinny być obowiązkowe tablice rej dla rowerów jak to było w latach 20 ubiegłego wieku w pl. I podniesienie kar dla obcislakow spychajacych pieszych z chodnika.

        • 5 4

        • dlatego zj..bie drogi dla rowerów trzeba budować jedynie tam gdzie są potrzebne a nie wszędzie i w tak żałosny sposób

          • 2 2

        • kierowcom jakoś nie pomagają w przestrzeganiu przepisów

          • 2 2

        • Zwazywszy z eto keiorwcy czesciej rozjezdaja pieszych na chodnikach niz rowerzysci (ci pierwsi zabili kilkanascie osob w zeslzym roku na chodniku, ci drudzy a nie jednej) i tablice im w tym nie przeszkadzaja to wyciagam wnisoek ze jestes najzywczajniej uprzedzony.

          • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    To trzeba bylo miasto przylaczyc sie do developera i dobudowac koncowe 100 metrow. W jednym czasie i za jednym kosztem (6)

    Wyszloby, szybciej, taniej, lepiej. Kazdy to wie, nawet dziecko, tylko nie urzednik

    • 72 5

    • To stara dzielnica

      • 0 4

    • pełna racja podstawowa zasada w trójmiescie to urzednik jest szkodnikiem w całym trójmieście!!

      • 3 3

    • A co ma z tego deweloper, że wziął się za prace drogowe..? (3)

      Aż boję się myśleć, gdzie teraz wcisną kolejne "apartementowce" na inwestycje.

      • 1 5

      • pozwolenie na budowę :)

        • 1 0

      • widać na tym rysunku powyżej fragment nowego wielkiego betonu

        • 0 0

      • no jak to co zysk na każdym mieszkaniu np

        • 1 0

  • Bo Gdynia ma gdzieś rowerzystów. (4)

    • 9 14

    • (1)

      Najgorsze, że Dialog i Bryza ma ich jeszcze głębiej

      • 3 3

      • I już mają mój głos

        A nawet dwa w najbliższych wyborach

        • 4 2

    • bo Gdańsk czy Sopot nie ma

      wszystko to jest tak zrobione żeby tylko utrudnić poruszanie się rowerem, a nie ułatwić.

      • 1 2

    • Ahhahahah

      Oczywiście, wlaszcza co z centrum i tymi pseudo ścieżkami zrobili i co mają zamiar dalej zrobic przy pkp.... kpina i żenada

      • 0 1

  • Oksywiak

    Skandal

    • 9 2

  • W strefie 30 nie robi się dróg rowerowych (2)

    Luuuudzie, przecież jak jest 30 się jedzie ulicą!

    • 16 2

    • to po co robili resztę. albo rybka albo akwarium a nie 10m tak 15m inaczej. polikwidować! cały ruch puścić jezdnią i będzie ok

      • 5 0

    • Tam nie ma 30km/h co ty piszesz

      • 0 0

  • Ojtam za to jest koło hali targowej (3)

    Piękna i pusta nikomu niepotrzebna ścieżka rowerowa.

    • 28 4

    • (2)

      Jeżdżę tam często, wcale nie jest niepotrzebna.

      • 4 6

      • Jeżdżę tą drogą codziennie (1)

        I ta droga rowerowa praktycznie pusta, wg mnie ona dobija hale targową, coraz więcej boksów pustych.

        • 4 1

        • Hala to zabija się sama

          godzinami pracy takimi, że tylko emeryci i bezrobotni mogą przyjść tam na zakupy.

          • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane