• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Zielonej bez 100 m drogi rowerowej

Patryk Szczerba
16 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (87)
  • Aktywiści rowerowi przekonują, że zaplanowana przebudowa ul. Zielonej cieszy, ale przez brak remontu na odcinku 100 metrów, rowerzyści mogą mieć problem. Na zdjęciu skrzyżowanie płk Dąbka i Błękitnej.
  • Chodnik między Dąbka a Błękitną, gdzie nie będzie drogi rowerowej.
  • Zakończenie drogi rowerowej z Babich Dołów - nie będzie przejazdu rowerowego.

- Przygotowując przetarg na przebudowę fragmentu ulicy ZielonejMapka, gdyńscy urzędnicy chyba zapomnieli o odcinku między ulicami płk DąbkaMapkaBłękitnąMapka. Trudno powiedzieć, czy z rozmysłem, czy przez gapiostwo, miasto szykuje nam 100-metrową dziurę w infrastrukturze rowerowej - zauważa Maciej Karpowicz ze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia. - Obecny zakres prac realizowany jest na podstawie umowy z deweloperem, pozostałą cześć zrealizujemy samodzielnie - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. Kiedy? Nie wiadomo.



Czy sieć dróg rowerowych w Gdyni jest spójna?

Przypomnijmy:

  • Gdynia przymierza się do przebudowy odcinka ul. Zielonej przebiegającego na skraju Obłuża i Oksywia.
  • W ramach inwestycji ma zostać zmieniony układ drogowy, powstanie ścieżka dla rowerów i chodnik
  • Prace powinny zostać wykonane w ciągu 9 miesięcy od momentu podpisania umowy.
  • Oferty - o ile się pojawią - będą znane 20 lutego.


Ważna ulica na północy Gdyni do remontu Ważna ulica na północy Gdyni do remontu

Przebudowa potrzebna, ale niepełna



Sęk w tym, że przebudowa obejmuje odcinek między skrzyżowaniami z ul. Bosmańską i ul. Błękitną. Między ul. Błękitną a ul. Dąbka - na odcinku 100 metrów remontu nie będzie, na co zwracają uwagę rowerowi aktywiści.



- Ogłoszenie przetargu na przebudowę fragmentu ulicy Zielonej to zdecydowanie dobra wiadomość. W ramach prac, oprócz remontu podziemnych sieci, nowej nawierzchni jezdni i chodników, ma powstać droga rowerowa. Trasa ta łączy istniejącą i budowaną infrastrukturę rowerową oraz pozwoli bezpiecznie i wygodnie dojechać z Pogórza Dolnego przez Obłuże na Babie Doły - wskazuje Maciej Karpowicz ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
Zakres prac na rysunku z dokumentacji projektowej. Zakres prac na rysunku z dokumentacji projektowej.
Zwraca też uwagę na to, że przebudowa obejmuje jedynie odcinek między skrzyżowaniami z ul. Bosmańską i ul. Błękitną podkreśla, że nowa droga rowerowa będzie prowadziła rowerzystów prosto na chodnik i przystanek autobusowy "Dąbka-Zielona".



"Może być podobnie jak z drogą przy UM w Gdyni"



- Podobne "miejsce teleportacji" znajduje się od kilkunastu lat przy Urzędzie Miasta, pod oknami prezydenckich gabinetów. Uzasadnione są zatem obawy, że niedoróbka z ul. Zielonej może zostać z nami na lata - dodaje Karpowicz.
Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić

Władze Gdyni: taki zakres, bo budujemy z deweloperem



Władze Gdyni przyznają, że przebudowa rzeczywiście nie obejmie wskazanego przez Macieja Karpowicza odcinka i wyjaśniają, dlaczego tak jest.

- Obecny zakres prac realizowany jest na podstawie umowy z deweloperem, pozostałą cześć zrealizujemy we własnym zakresie - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Nie pada data, kiedy zostaną wykonane prace.

Inwestor prywatny - firma Broker ma pokryć koszt robót związanych z:
  • budową i przebudową sieci kanalizacyjnej, sanitarnej, gazowej, teletechnicznej i energetycznej,
  • współfinansować przebudowę drogi, kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej,
  • dołożyć się do nowego oświetlenia oraz nasadzenia zieleni.


- Wspólna realizacja pozwoli nam na szerokie spektrum działania w zakresie przebudowy układu drogowego, jak i infrastruktury technicznej - zapowiadał Marek Łucyk.
Quiz Aktywne Trójmiasto Średni wynik 44%

Aktywne Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Opinie (87) 10 zablokowanych

  • Łucyk to nieszczęście Gdyni

    • 11 0

  • ...

    Teraz rozwala zieloną to już wogole nie będzie się dało jeździć na samej górze popołudniu. Dosyć że trepy od 15 robią wielkie korki że się jeździ po pół godziny ten krótki odcinek do estakady to teraz będzie trwało to półtora godziny. Dobrze że mam rower ;)

    • 1 1

  • Przecież można jechać rowerem po ulicy (2)

    Po co ścieżka

    • 10 2

    • jak jest ścieżka to też można

      • 1 3

    • całe 100m

      całość po jezdni powinna byc i byłoby ok

      • 1 3

  • (4)

    Czy aktywiści rowerowi wymyślili skąd finansowanie czy jak zwykle z podatków pieszych i kierowców? Bo rowerzystów jest tak mało, że z wpływów jakie generują można wyremontować co najwyżej 10 metrów DDR. Na dekadę.
    Proszę nawet nie dyskutować, to są dane podawane przez wasze własne stowarzyszenia, zapewne zawyżone. Mówią one, że rowerzystów jest w porywach 4% mieszkańców i to wyłącznie latem. Przez pół roku odsetek rowerzystów oscyluje wokół zera procent.
    Chcecie ładne dróżki rowerkowe? To płaćcie, a nie żerujecie ciągle na innych. Może dodatkowo wprowadźmy jakiś abonament na DDRy bo te drogi są i będą zawsze stratne, nigdy nie wygenerują ani złotówki dochodu. Dosłowne wyrzucanie milionów złotych w błoto.

    • 12 12

    • Następny któremu się wydaje że budowa dróg w mieście jest z podatków zawartych w cenie paliwa. Drogi w mieście są finansowane z podatków mieszkańców i nie ważne czy mają samochód czy nie. I jaki jest stosunek wydatków miasta na utrzymanie infrastruktury rowerowej do dróg dla samochodów? Podejrzewam że jest poniżej 1%, wiec to rowerzyści dokładają się do dróg a nie na odwrót. To kierowcy żerują na innych.

      • 6 2

    • (1)

      Jakie wpływy do budżetu miasta generują kierowcy? I czy wykupili w cenie rynkowej za m2 dwa miejsca dla swojego szrotu - jedno pod domem, a drugie pod miejscem pracy?

      • 1 4

      • Duże wpływy w postaci wielu podatków.

        • 0 1

    • Dałeś popis niewiedzy totalnej

      Gdynia 95% nakładów na drogi miejskie przeznacza na jezdnie, chodników i dróg rowerowych się nie remontuje (chyba, że z BO). A podatki wpływające do kasy miasta płacą wszyscy. Piszę "wpływające do kasy miasta", bo widać z księżyca, że nie masz pojęcia na co idą podatki w paliwie. Więc póki co, polityka miasta to zrzutka wszystkich innych na potrzeby kierowców. A gadkę, że drogi w jakiś mityczny sposób przynoszą dochody, to można tylko wyśmiać. Dochodowa to może jest A1, bo ma bramki.

      Wy kierowcy w Gdyni żyjecie w raju, tylko jesteście tak rozbestwieni, że wydaje wam się, że żyjecie w piekle.

      • 1 3

  • Zapomnieli

    tylko dodać , żeby przypadkiem w godzinach szczytu komunikacyjnego nikomu nie była potrzebna karetka lub straż pożarna bo równolegle trwać będzie remont Unruga .

    • 17 0

  • Jak nadać mylący tytuł i zrobić to z błędem? Dowiesz się tylko u fachowców z trójmiasto pe el.

    • 3 0

  • droga (1)

    po co to komu jakas droga rowerowa i tak jada ulica

    • 6 4

    • jak takie g..wno budują to nie dziwota

      • 3 3

  • A dlaczego z deweloperem? (2)

    Może dodajmy, że budowa nowej drogi będzie we współpracy z deweloperem tylko dlatego, że miasto Gdynia sprzedaje mu przy samej Zielonej dwie działki nr 177 i 185 pod zabudowę wielorodzinną dwóch budynków. Jeden na 85 lokali, drugi na 86. Teraz wiadomo o co chodzi?

    • 9 0

    • (1)

      Chyba źle numery bo te co piszesz to nad samym morzem sa

      • 1 1

      • To są administracyjne numery działek

        A nie numery domów

        • 2 0

  • C

    Czy to jest zawarte w słynnej Strategii Rowerowej Marka Ł?

    • 6 0

  • Patrząc na.. (1)

    Ścieżki rowerowe w Gdyni nie można rozpatrywać tematu na poziomie dzielnic, albowiem te mają służyć do komunikacji miejskiej imiedzymiastowej.
    Nie istnieje w Gdyni system ścieżek rowerowych, bardzo daleko do oceny ostatecznej.

    • 2 1

    • podejrzewam że życia obecnym 30 latkom zabraknie żeby doszło do kompletacji tych ścieżek w coś spójnego zanim zbudują ostatnie to te pierwsze już będą w ruinie

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane