• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Zielonej bez 100 m drogi rowerowej

Patryk Szczerba
16 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (87)
  • Aktywiści rowerowi przekonują, że zaplanowana przebudowa ul. Zielonej cieszy, ale przez brak remontu na odcinku 100 metrów, rowerzyści mogą mieć problem. Na zdjęciu skrzyżowanie płk Dąbka i Błękitnej.
  • Chodnik między Dąbka a Błękitną, gdzie nie będzie drogi rowerowej.
  • Zakończenie drogi rowerowej z Babich Dołów - nie będzie przejazdu rowerowego.

- Przygotowując przetarg na przebudowę fragmentu ulicy ZielonejMapka, gdyńscy urzędnicy chyba zapomnieli o odcinku między ulicami płk DąbkaMapkaBłękitnąMapka. Trudno powiedzieć, czy z rozmysłem, czy przez gapiostwo, miasto szykuje nam 100-metrową dziurę w infrastrukturze rowerowej - zauważa Maciej Karpowicz ze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia. - Obecny zakres prac realizowany jest na podstawie umowy z deweloperem, pozostałą cześć zrealizujemy samodzielnie - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. Kiedy? Nie wiadomo.



Czy sieć dróg rowerowych w Gdyni jest spójna?

Przypomnijmy:

  • Gdynia przymierza się do przebudowy odcinka ul. Zielonej przebiegającego na skraju Obłuża i Oksywia.
  • W ramach inwestycji ma zostać zmieniony układ drogowy, powstanie ścieżka dla rowerów i chodnik
  • Prace powinny zostać wykonane w ciągu 9 miesięcy od momentu podpisania umowy.
  • Oferty - o ile się pojawią - będą znane 20 lutego.


Ważna ulica na północy Gdyni do remontu Ważna ulica na północy Gdyni do remontu

Przebudowa potrzebna, ale niepełna



Sęk w tym, że przebudowa obejmuje odcinek między skrzyżowaniami z ul. Bosmańską i ul. Błękitną. Między ul. Błękitną a ul. Dąbka - na odcinku 100 metrów remontu nie będzie, na co zwracają uwagę rowerowi aktywiści.



- Ogłoszenie przetargu na przebudowę fragmentu ulicy Zielonej to zdecydowanie dobra wiadomość. W ramach prac, oprócz remontu podziemnych sieci, nowej nawierzchni jezdni i chodników, ma powstać droga rowerowa. Trasa ta łączy istniejącą i budowaną infrastrukturę rowerową oraz pozwoli bezpiecznie i wygodnie dojechać z Pogórza Dolnego przez Obłuże na Babie Doły - wskazuje Maciej Karpowicz ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
Zakres prac na rysunku z dokumentacji projektowej. Zakres prac na rysunku z dokumentacji projektowej.
Zwraca też uwagę na to, że przebudowa obejmuje jedynie odcinek między skrzyżowaniami z ul. Bosmańską i ul. Błękitną podkreśla, że nowa droga rowerowa będzie prowadziła rowerzystów prosto na chodnik i przystanek autobusowy "Dąbka-Zielona".



"Może być podobnie jak z drogą przy UM w Gdyni"



- Podobne "miejsce teleportacji" znajduje się od kilkunastu lat przy Urzędzie Miasta, pod oknami prezydenckich gabinetów. Uzasadnione są zatem obawy, że niedoróbka z ul. Zielonej może zostać z nami na lata - dodaje Karpowicz.
Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić

Władze Gdyni: taki zakres, bo budujemy z deweloperem



Władze Gdyni przyznają, że przebudowa rzeczywiście nie obejmie wskazanego przez Macieja Karpowicza odcinka i wyjaśniają, dlaczego tak jest.

- Obecny zakres prac realizowany jest na podstawie umowy z deweloperem, pozostałą cześć zrealizujemy we własnym zakresie - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Nie pada data, kiedy zostaną wykonane prace.

Inwestor prywatny - firma Broker ma pokryć koszt robót związanych z:
  • budową i przebudową sieci kanalizacyjnej, sanitarnej, gazowej, teletechnicznej i energetycznej,
  • współfinansować przebudowę drogi, kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej,
  • dołożyć się do nowego oświetlenia oraz nasadzenia zieleni.


- Wspólna realizacja pozwoli nam na szerokie spektrum działania w zakresie przebudowy układu drogowego, jak i infrastruktury technicznej - zapowiadał Marek Łucyk.
Quiz Aktywne Trójmiasto Średni wynik 44%

Aktywne Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Opinie (87) 10 zablokowanych

  • Chodniki

    Niech wyremontują porządnie chodniki a nie zabierają się za bzdury. Starowiejska zrobiona po łebkach i się zapada, "kantorowa" wygląda jak wygląda. Niedługo wybory, ale co to zmieni? "Pisewicz" z ferajną będą robić pod siebie "piękna" Gdynię... zaorają ją tak, że faktycznie wszyscy pouciekają z niej...

    • 3 4

  • (1)

    tak właśnie wygląda w śmiesznej polsce budowa tak zwanej infrastruktury dla rowerów no brakuje 100 m może za 15-20 lat to zrobimy a póki co bujajcie się troszkę chodnikiem troszkę jezdnią i w sumie nigdzie niedobrze po co to w ogóle budować?Rowerzysta znajacy przepisy poradzi sobie na jezdni zwłaszcza że to jedynie dzielnicówka żadna autostrada

    • 6 1

    • w śmiesznej polsce ?

      Należy się plaskacz na twarz

      • 0 0

  • no i gucio

    • 0 0

  • (1)

    ojej, biedne rowerofczyki. i co teraz?

    • 2 5

    • Teraz będę jechał jezdnią

      razem z samochodami, a ty pojedziesz za mną 15 km/h.

      • 2 1

  • Miasto z dykty zaserwowane

    przez Samorządność.

    • 3 0

  • Mamy dość

    A dlaczego nikt się nie przejmuje stanem dróg na Oksywiu tylko jakąś nikomu niepotrzebną ścieżką rowerową rowerowcy i tak jeżdżą jak chcą mając gdzieś przepisy i innych użytkowników dróg

    • 3 4

  • Sto metrów to możesz rower na plecach przenieść !!!!!

    • 2 5

  • gosc

    a moze by tak zjazd do komisariatu policji ktos zrobil ,jezdnia miedzy blokami 17 I 15 to katastrofa,,,pozdrawiam

    • 1 0

  • deweloper -

    Aż dziw bierze, że mamy jeszcze takich deweloperów, za"friko" budują. To może podać skład tej spółki, aby osobiście im pogratulować tak hojnego serca !!!!!

    • 2 0

  • czekajmy, aż wybuchnie

    To czekajmy aż wybuchnie i będzie śmierdzieć jak zbuki, a w tedy redaktorzy będą mieli co pisać !!!!!!!!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane