• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Zielonej bez 100 m drogi rowerowej

Patryk Szczerba
16 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (87)
  • Aktywiści rowerowi przekonują, że zaplanowana przebudowa ul. Zielonej cieszy, ale przez brak remontu na odcinku 100 metrów, rowerzyści mogą mieć problem. Na zdjęciu skrzyżowanie płk Dąbka i Błękitnej.
  • Chodnik między Dąbka a Błękitną, gdzie nie będzie drogi rowerowej.
  • Zakończenie drogi rowerowej z Babich Dołów - nie będzie przejazdu rowerowego.

- Przygotowując przetarg na przebudowę fragmentu ulicy ZielonejMapka, gdyńscy urzędnicy chyba zapomnieli o odcinku między ulicami płk DąbkaMapkaBłękitnąMapka. Trudno powiedzieć, czy z rozmysłem, czy przez gapiostwo, miasto szykuje nam 100-metrową dziurę w infrastrukturze rowerowej - zauważa Maciej Karpowicz ze stowarzyszenia Rowerowa Gdynia. - Obecny zakres prac realizowany jest na podstawie umowy z deweloperem, pozostałą cześć zrealizujemy samodzielnie - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. Kiedy? Nie wiadomo.



Czy sieć dróg rowerowych w Gdyni jest spójna?

Przypomnijmy:

  • Gdynia przymierza się do przebudowy odcinka ul. Zielonej przebiegającego na skraju Obłuża i Oksywia.
  • W ramach inwestycji ma zostać zmieniony układ drogowy, powstanie ścieżka dla rowerów i chodnik
  • Prace powinny zostać wykonane w ciągu 9 miesięcy od momentu podpisania umowy.
  • Oferty - o ile się pojawią - będą znane 20 lutego.


Ważna ulica na północy Gdyni do remontu Ważna ulica na północy Gdyni do remontu

Przebudowa potrzebna, ale niepełna



Sęk w tym, że przebudowa obejmuje odcinek między skrzyżowaniami z ul. Bosmańską i ul. Błękitną. Między ul. Błękitną a ul. Dąbka - na odcinku 100 metrów remontu nie będzie, na co zwracają uwagę rowerowi aktywiści.



- Ogłoszenie przetargu na przebudowę fragmentu ulicy Zielonej to zdecydowanie dobra wiadomość. W ramach prac, oprócz remontu podziemnych sieci, nowej nawierzchni jezdni i chodników, ma powstać droga rowerowa. Trasa ta łączy istniejącą i budowaną infrastrukturę rowerową oraz pozwoli bezpiecznie i wygodnie dojechać z Pogórza Dolnego przez Obłuże na Babie Doły - wskazuje Maciej Karpowicz ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
Zakres prac na rysunku z dokumentacji projektowej. Zakres prac na rysunku z dokumentacji projektowej.
Zwraca też uwagę na to, że przebudowa obejmuje jedynie odcinek między skrzyżowaniami z ul. Bosmańską i ul. Błękitną podkreśla, że nowa droga rowerowa będzie prowadziła rowerzystów prosto na chodnik i przystanek autobusowy "Dąbka-Zielona".



"Może być podobnie jak z drogą przy UM w Gdyni"



- Podobne "miejsce teleportacji" znajduje się od kilkunastu lat przy Urzędzie Miasta, pod oknami prezydenckich gabinetów. Uzasadnione są zatem obawy, że niedoróbka z ul. Zielonej może zostać z nami na lata - dodaje Karpowicz.
Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić Oznakowanie na jezdni jak labirynt. Przy parku Centralnym można się pogubić

Władze Gdyni: taki zakres, bo budujemy z deweloperem



Władze Gdyni przyznają, że przebudowa rzeczywiście nie obejmie wskazanego przez Macieja Karpowicza odcinka i wyjaśniają, dlaczego tak jest.

- Obecny zakres prac realizowany jest na podstawie umowy z deweloperem, pozostałą cześć zrealizujemy we własnym zakresie - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Nie pada data, kiedy zostaną wykonane prace.

Inwestor prywatny - firma Broker ma pokryć koszt robót związanych z:
  • budową i przebudową sieci kanalizacyjnej, sanitarnej, gazowej, teletechnicznej i energetycznej,
  • współfinansować przebudowę drogi, kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej,
  • dołożyć się do nowego oświetlenia oraz nasadzenia zieleni.


- Wspólna realizacja pozwoli nam na szerokie spektrum działania w zakresie przebudowy układu drogowego, jak i infrastruktury technicznej - zapowiadał Marek Łucyk.
Quiz Aktywne Trójmiasto Średni wynik 44%

Aktywne Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Opinie (87) 10 zablokowanych

  • Co to ma być ? to jakieś żarty (1)

    Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających m.in. na ulicach i drogach, jeśli kursują po nich autobusy komunikacji pasażerskiej. Wyjątkiem są tutaj wyspowe progi zwalniające. Takie spowalniacze na drodze poprawiają bezpieczeństwo na drodze, nie utrudniając ruchu innym uczestnikom ruchu są przyjazne nie tylko dla autobusów komunikacji miejskiej, ale i dla rowerzystów.

    • 3 1

    • czyli autobusem albo śmieciarką już wolno zapierd..lać 60 tylko osobówką można zabić logika lewactwa poraża

      • 2 1

  • To rower na plecy i nie marudź!

    • 5 3

  • (1)

    No tak, i wszystko jasne, można im odpuścić, bo budują z deweloperem. Czyli nie mogą zrobić tego porządnie. Typowe zachowanie ludzie, którzy mają gdzieś to co robią. Wszędzie w Gdyni tak robią i jak widać będą robić. Po co zrobić coś w całym zakresie tak jak powinno być, skoro można nie zrobić. A ta zaoszczędzona kasa to wtedy idzie gdzieś indziej?
    Ostatnia inwestycja z ulicą Wielkopolską też jest nie zrobiona jak należy, a na dodatek nie zbudowali tego co było w przetargu i zapłacili więcej za to.
    Gdyńskie buspasy na ulicy morskiej to też jakiś żart, pocięte, co chwile wbijające się w jezdnie, totalny bezsens i marnowanie pieniędzy, bo przejechania 100m bez korka daje 30sekund na plusie i minutę czekania na ponowne włączenie się do ruchu. Genialne!
    To wygląda jakby siedzieli w urzędzie i kombinowali czego nie zrobić, a nie co trzeba poprawić w tym momencie. Bo tak, jest tyle miejsc, ulic, chodników do remontu, że nie da się z nich korzystać, a są głównymi ciągami komunikacyjnymi.

    • 4 0

    • W Cisowej zbudowali tak że trolejbusy i tak nie mogą jeździć buspasami bo linki za mocno wychodzą na środkowy pas i jak ciężarówka w korku stoi to jej nie objedziesz bo zahaczysz linką i zerwiesz sobie patyki z sieci ale tu napisali że zrobili do tabelek wrzucili i gra

      • 1 0

  • (1)

    A kiedy zrealizujecie ?

    • 2 1

    • Po wyborach wszystko się odwoła

      to było już praktykowane

      • 0 0

  • Że tak zapytam po co tam próg zwalniający?

    A druga sprawa co to za argument, że budujemy z deweloperem? To już Gdynia nie potrafi sama tematu ogarnąć, że kumpli potrzebuje?

    • 5 0

  • I bardzo dobrze

    Zlikwidować wszystkie, poszerzyć jezdnie

    • 2 3

  • Spokojnie, ścieżka wkrótce powstanie

    Jeżeli już pan Marek włączył się do tematu, to ścieżka szybko powstanie. W końcu wybory tuż, tuż. A póki co, my piesi musimy uważać na chodnikach, by jakiś "rowerowy aktywista" nas nie rozjechał. A kierowcy samochodów muszą niestety dalej korzystać z drogowego systemu dziur połączonych. Ech, takie życie.

    • 21 7

  • (1)

    To jest skandal cała droga zielona do skrzyżowania . rowerem i samochodem po dziurach od 20 lat tedy jeżdżę codziennie . Zero pomysłu tylko pod dewelopera bo miasta nie stać wyremontować 700metrow drogi

    • 2 0

    • to świadczy o

      o dziadostwie szczurowatego, który już świetuje 100 lecie miasta, a tymczasem Gdynia staje się znowu ..... rybacką

      • 0 0

  • Sosnowiec północy.

    • 4 1

  • Ale miliony na piłkarską patologię zawsze się znajdą.

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane