- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (610 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (93 opinie)
- 3 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (37 opinii)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (62 opinie)
- 5 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (366 opinii)
- 6 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (39 opinii)
Remont dworca SKM w Gdyni: jest taniej, ale nadal drogo
SKM otworzyła koperty w trzecim przetargu na modernizację Dworca Podmiejskiego na stacji Gdynia Główna wraz z remontem peronu i stworzeniem centrum monitoringu. Oferty nadal są wyższe, niż zakłada budżet inwestycji, ale różnica zmalała z 14 do 3 mln zł. Czas realizacji został wydłużony do wiosny 2023 roku.
Do tej pory oferty składała zawsze jedna firma T4B i za każdym razem były one za wysokie:
2018
- budżet SKM 34,4 mln zł - oferta 59,3 mln zł - różnica 24,9 mln zł
2019
- budżet SKM 59,3 mln zł - oferta 73,7 mln zł - różnica 14,4 mln zł
W trzecim postępowaniu oferty złożyły dwa konsorcja:
- T4B i MAXTO Technology - 62,361 mln zł
- Poleko Budownictwo i Sprint - 65,313 mln zł
Budżet SKM pozostał na tym samym poziomie - 59,409 mln zł. To oznacza, że różnica zmalała do 2 mln 952 tys. zł.
Czy jest szansa, że tym razem jedna z propozycji zostanie wybrana?
- Jedna oferta jest rzeczywiście blisko zakładanego budżetu, ale jednak go przekracza. Obie będą teraz analizowane pod względem formalno-prawnym - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik spółki SKM PKP Trójmiasto.
Warto dodać, że w toku prowadzonego postępowania wydłużony został termin realizacji inwestycji z 31 października 2022 na 31 marca 2023. Z tym że pierwsze 14 miesięcy wykonawca będzie musiał poświęcić na prace projektowe.
Wykonawca remontu Dworca Podmiejskiego zobowiązany będzie:
- Zachować oryginalną, drewnianą stolarkę drzwiową i okienną - ewentualną wymianę dopuszcza się w wypadku stwierdzenia wyjątkowo złego stanu technicznego.
- Zachować dworcowy zewnętrzny zegar w okulusie na kwadratowym tle i poddać go zabiegom konserwacyjnym.
- Zlikwidować wszystkie wtórnie wprowadzone elementy zabudowy przestrzeni w podcieniu słupowym. Chodzi o dwa lokale usługowo-handlowe - "Skup i lombard" i "Loveat" - oraz tymczasowy pawilon gastronomiczny sprzedający kurczaki z rożna.
- Odtworzyć brakujące trzecie drzwi wejściowe z podcienia wejściowego do hallu głównego.
- Pozostawić napis "Dworzec Podmiejski", dokonać jego przeglądu i renowacji w stopniu, który pozwoli na włączenie podświetlenia liter.
- Zachować najcenniejsze istniejące elementy wystroju hallu kasowego lub poddać je konserwacji oraz restauracji, a elementy nieistniejące lub przesłonięte należy odsłonić lub odtworzyć.
- Zmodernizować pomieszczenia kas.
- Wykonać spójny projekt identyfikacji wizualnej dla dworca podmiejskiego w formie czytelnych i jednocześnie dyskretnych tabliczek, elementów informacyjnych i szyldów reklamowych przyszłych najemców lokali użytkowych, dostosowanych wielkością, formą i charakterem do historycznej architektury i wnętrz dworca.
- Usunąć wszystkie nośniki reklamowe, przesłaniające elementy wystroju historycznego.
- Zamontować szklane automatyczne drzwi pomiędzy holem a wejściem na peron SKM.
- Wymienić nawierzchnię na placu przed dworcem na nową.
- Zamontować elementy małej architektury (ławki, kosze na śmieci) w otoczeniu budynku oraz w jego wnętrzu.
Na czas trwania robót powstanie tymczasowy dworzec wykonany z kontenerów.
Z kolei na przystanku SKM wymienione mają zostać płyty krawędziowe oraz nawierzchnia z kostki, wiata będzie oczyszczona i pomalowana. Zmodernizowane ma zostać przejście podziemne oraz wymienione będą tory wzdłuż całego peronu.
W budynku dworca ma powstać centrum zarządzania monitoringiem oraz systemem informacji pasażerskiej na wszystkich przystankach SKM. Na peronach mają zostać zamontowane lub wymienione kamery oraz tablice informacyjne.
Opinie (77) 8 zablokowanych
-
2020-08-04 15:22
Fundusze Unijne powinny dofinansować remont dworca SKM i zakup nowych "Bombardierów".
Podobno Polska ma otrzymać z Brukseli 250 mld euro.
- 1 0
-
2020-08-04 15:30
Ten dworzec po remoncie ma się stać wizytówką Gdyni.
- 2 0
-
2020-08-04 15:32
Trezba pozyskać ok. 100 mln zł z Brukseli na remonty peronów SKM.
- 2 0
-
2020-08-04 16:24
Dworzec
Tylko proszę nie kłaść kostki jak przed dworcem głównym. Powierzchnia chodnika powinna być równa i gładka aby można było torby i walizki na kółkach przeciągać.Bo to co zrobili z chodnikiem przed głównym i między dworcami absolutnie nie pomaga pasażerom .Jak zwykle zrobiono coś ale nie tak jak to powinno być.Podobnie przed akwarium w Gdyni
nie tak jak powinno być.Ciekow jestem kto jest tym projektantem nieudolnym- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.