• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont dworca w Gdańsku wciąż za drogi

bra
19 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Gmach dworca w Gdańsku wciąż czeka na rozpoczęcie prac, które przywrócą mu dawny charakter. Gmach dworca w Gdańsku wciąż czeka na rozpoczęcie prac, które przywrócą mu dawny charakter.

Nie pomogło ani wydłużenie terminu realizacji, ani to, że tym razem do przetargu zgłosiły się dwie firmy. Nadal różnica między najniższą ofertą a oczekiwaniami PKP jest spora. Chociaż nie jest to już 50, a 16 mln zł.



Czyja propozycja wydaje się najbardziej realna finansowo?

Gdy w październiku kolejarze otworzyli kopertę z jedyną ofertą na remont zabytkowego gmachu dworca Gdańsk Główny, okazało się, że propozycja firmy Budimex wynosi blisko 120 mln zł. PKP było skłonne wydać na ten cel 70,6 mln zł.

Przetarg z oczywistych względów musiał zostać unieważniony. Dwa miesiące później kolejarze ogłosili kolejne postępowanie. Przy okazji wydłużony został termin realizacji ze 104 tygodni (równe dwa lata) do 118 tygodni, czyli o ponad trzy miesiące.

- Zaktualizowaliśmy kosztorys inwestorski do bieżących cen - zapowiadał wówczas Tomasz Leś z wydziału prasowego PKP S.A.
I faktycznie budżet inwestycji wzrósł z 70,4 do 83,4 mln zł, ale i to okazało się niewystarczające.

W przetargu oferty złożyły dwie firmy:

  1. Mostostal Warszawa - 99,6 mln
  2. Budimex - 109,1 mln

Mimo że Budimex obniżył cenę o 11 mln zł, a Mostostal zaproponował o kolejnych 10 mln zł mniej, to i tak gołym okiem widać, że wciąż brakuje ponad 16 mln zł.

Co w tej sytuacji zamierzają zrobić kolejarze?

- Jesteśmy na etapie badania otrzymanych ofert. Postępowanie przetargowe jeszcze się nie zakończyło. Po zakończeniu analizy ofert podejmiemy dalsze decyzje dotyczące tej inwestycji - mówi Aleksandra Rudzińska-Rdzanek z wydziału prasowego PKP S.A.
Przypomnijmy. W ramach inwestycji przewiduje się następujące prace:

Na zewnątrz:


  • oczyszczenie cegieł i odświeżenie elewacji
  • wymiana stolarki okiennej
  • rekonstrukcja dachu w północnej części budynku (zyska formę czterospadową)
  • powstanie tarasu nad barem McDonald's
  • wymiana okrycia dachu na wieży zegarowej
  • iluminacja obiektu
  • budowa nowej części tunelu do wysokości głównego wejścia

Wewnątrz:


  • odtworzenie witryn kasowych i sklepowych z drewna dębowego, jak na początku XX wieku
  • przywrócenie pierwotnej kolorystyki
  • historyczne oświetlenie w formie kulistych żyrandoli
  • zrekonstruowanie kartuszy wraz z herbami pomorskich miast
  • wyłożenie posadzki żółtymi, granitowymi płytami
bra

Opinie (182) 7 zablokowanych

  • Najważniejsze ecs i lgbt,kasa sie liczy. tu i teraz. (1)

    a mieszkańcy to głupki wszystko łykną co sie im powie, Unia rząda unia płaci,przy uni się każdy sprzedawczyk wzbogaci.

    • 16 19

    • Czy to wina LGBT, że pisiory z nie potrafią przetargu skutecznie zrobić?

      Donald wam kasę załatwił, a wy i tak nie potraficie sobie poradzić

      • 2 1

  • kraj w ruinie? nie mają już pieniędzy? to niech spadają na drzewo.... (2)

    • 5 5

    • Poszło na koryto+

      • 2 2

    • Hejterzy i opozycja blokują.

      Dla nich im gorzej tym lepiej.

      • 0 1

  • zrezygnować z wydłużania tunelu (1)

    i znajda się oszczędności

    • 8 7

    • zrezygnować z malowania sufitu

      • 1 0

  • Ja to zrobię

    Zrobię to za dziękuje

    • 7 0

  • Pracownicy za darmo są w więzieniu. Powinni to zrobić. Budżetu na materiały starczy.

    • 13 1

  • Z ECS-u zróbta se hotel i bedzie kasa... (1)

    • 15 12

    • Dworzec należy do pisowskiego PKP, a nie miasta

      • 1 1

  • Szkoda tego dworca.

    • 14 1

  • należy

    podzielić na etapy. W pierwszym etapie zrobić tylko roboty zewnętrzne, przy czy do tarasu nad mcDonaldem niech się McDonald dołoży.
    Roboty wewnętrzne poddać pod dyskusję mieszkańców. Bo mnie np te rozwiązania się nie podobają.

    • 9 1

  • Miasto co roku wydaje 10mln na koty anie ma na to co potrzebne dla ludzi! (4)

    • 20 15

    • Za dworzec odpowiada PKP a nie miasto (2)

      • 5 0

      • Pisior i tak nie ogarnie. Nie wiem czy jest sens tłumaczyć (1)

        • 5 1

        • pisie mają obowiązek kochać koty

          bo prezes ma kota

          • 2 0

    • To nie miasto odp za remont

      Dworzec należy do PKP a nie do miasta. Po co te komentarze dot miasta

      • 0 0

  • (1)

    PKP do firma państwowa. To wina PIS iż jest tak mało pieniędzy na inwestycje kolejowe. Niedługo się to zmieni, mam nadzieję.

    • 11 14

    • A co POłamańcy robili przez poprzednie 8 lat??????????????????????????????????

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane