• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont torów dalekobieżnych w Trójmieście bez opóźnień

Maciej Naskręt
17 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Galeria, osiedla, ale TLK na stacji nie staje
Kolejarze-budowlańcy z pracami torowymi w Trójmieście, z wyjątkiem stacji Gdańsk-Wrzeszcz, mają uporać się w ciągu roku. Kolejarze-budowlańcy z pracami torowymi w Trójmieście, z wyjątkiem stacji Gdańsk-Wrzeszcz, mają uporać się w ciągu roku.

Spółka PKP PLK podsumowuje dwa lata robót przy przebudowie linii dalekobieżnej w Trójmieście. Kolejarze zapewniają, że prace torowe zakończą się w terminie - w I kwartale 2014 r. Odetchną wtedy mieszkańcy Sopotu - w ich mieście wprowadzano w związku z przebudową największe utrudnienia w ruchu kołowym i pieszym. Wciąż rozkopana jednak będzie stacja Gdańsk-Wrzeszcz, kolejarze z PKP PLK zlecą dostosowanie jej do obsługi planowanej linii PKM.



Materiał archiwalny. Montaż wiaduktu kolejowego w Sopocie.

Na terenie Trójmiasta od marca 2011 r. trwa warta miliard złotych modernizacja głównej magistrali kolejowej na odcinku od Pruszcza Gdańskiego przez Gdańsk, Sopot do Gdyni Chyloni. Dotychczasowy bilans prac to m.in.: remont ponad 50 km torów, 60 km nowej sieci trakcyjnej oraz montaż 111 rozjazdów. Inwestycja nie tylko ma spowodować podwyższenie parametrów technicznych infrastruktury kolejowej, która pozwoli na szybszą i bardziej sprawną jazdę pociągów.

Na całym obszarze inwestycji kontynuowane są prace związane z przebudową urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym oraz montażem instalacji teletechnicznej. Ekrany dźwiękochłonne oraz zastosowane rozwiązania wytłumienia wibracji zmniejszą hałas generowany przez przejeżdżające składy. Podwyższenie bezpieczeństwa zapewni m.in. modernizacja istniejących i budowa nowych przejść podziemnych oraz kładek dla pieszych.

Przejście podziemne pod linią dalekobieżną na Oruni. Film z lutego 2013 r.

- Na terenie gdańskiej Oruni trwa nadal budowa trzech podziemnych przejść dla pieszych w pobliżu ulic: Ukośnej zobacz na mapie Gdańska, Junackiej zobacz na mapie Gdańska i ul. Rejtana. Dwa pierwsze przejścia podziemne znajdują się w końcowym stadium budowy i zostaną wkrótce udostępnione. Zostały one dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych czy rodziców z dziećmi w wózkach - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Natomiast tunel w ciągu ul. Rejtana służy mieszkańcom już od listopada 2012 r. Wykonawca nie mógł uporać się z kradzieżami wewnątrz przejścia m.in. balustrad stalowych i kabli doprowadzających prąd do oświetlenia.

Na stacjach: Sopot, Gdynia Główna oraz Gdynia Orłowo budowane są perony oraz modernizowane są podziemne przejścia dla pieszych. Na szlaku kolejowym biegnącym przez Sopot aż do Gdyni Orłowa robotnicy pracują nad mostem kolejowym, trzema wiaduktami oraz przejściem dla pieszych. Trwa także modernizacja infrastruktury torowej. Natomiast na odcinku Gdynia Orłowo - Gdynia Główna prowadzony jest remont zabytkowego mostu nad rzeką Kaczą.

Czy dokucza ci przebudowa linii dalekobieżnej w Trójmieście?

Trwającą od ponad dwóch lat przebudowę linii kolejowej najbardziej odczuwają mieszkańcy Sopotu. Dochodzi tam do najdłuższych zamknięć wiaduktów kolejowych i tuneli dla pieszych. Ruch wtedy jest zamykany na kilka miesięcy, a mieszkańcy muszą chadzać okrężną drogą.

Władze Sopotu wielokrotnie przekonywały, że roboty prowadzone przez kolejarzy trwają zbyt długo. M.in. interweniowały w sprawie tunelu dla pieszych w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino.

Niemniej władze Sopotu dostrzegają pozytywne aspekty prac kolejarzy. - Cieszę się, że ta niezwykle ważna inwestycja jest w ogóle prowadzona i ma się wreszcie ku końcowi. Dobrze, że zastosowane zostają nowe technologie m.in. wyciszenia hałasu, wytłumienia wibracji, zamiast szpecących ekranów dźwiękochłonnych, które zupełnie nie pasują do Sopotu. No i zupełnie nowy wygląd zyskał tunel wychodzący na dolinę pod mostkiem na ul. Obrońców Westerplatte, potocznie zwany przez sopocian "smrodkiem". Pasażerowie zyskają na jakości i szybkości przejazdu, również jego bezpieczeństwie. Ale, niestety, trwało to stanowczo za długo - mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu.

Prace na linii dalekobieżnej w Trójmieście mają zakończyć się w pierwszym kwartale 2014 r. z wyjątkiem stacji Gdańsk - Wrzeszcz.

Dlaczego w gdańskiej dzielnicy przedłużą się prace? - Na tej stacji wciąż będą prowadzone roboty torowe. Związane są one z wpięciem linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Będzie tam prowadzona budowa kolejnych torów i trzeciego peronu - mówi Maciej Dutkiewicz.

Nowy peron dla pasażerów kolei dalekobieżnej i regionalnej powstanie między dworcem a istniejącym peronem, przy którym zatrzymują się składy zmierzające poza nasz region. Obiekt ma mieć 300 metrów długości i 76 cm wysokości. Ma być w połowie osłonięty wiatą przystankową. Na peron będzie można dostać się po schodach z dwóch tuneli - przy dworcu i od strony ul. Kilińskiego. Natomiast niepełnosprawni na poziom peronu będą mogli dostać się windami.

Powstanie kilka dodatkowych rozjazdów i dwa dodatkowe torowiska kolejowe wraz z niezbędną infrastrukturą do kierowania i bezpieczeństwa ruchu. Zmiany na stacji nie obejmują linii kolejowej Szybkiej Kolei Miejskiej.

Miejsca

Opinie (67) 7 zablokowanych

  • Polacy stali się obiektem manipulacji, a to prowadzi do zła "któremu na imię eksploatacja" (7)

    Polacy wymieniają tory kolejowe. Niedługo po tych torach (przez Polskę utrzymywanych) będą jeździć niemieckie pociągi... i wtedy "wreszcie będzie dobrze". Niemcy mają przejąć kontrolę nad tranzytem towarowym wschód zachód, a także na Pomorzu zachodnim oraz na Śląsku.

    • 19 79

    • Oczywiście...

      nawet jeśli tak się stanie, to będą jeździć za darmo, prawda? Kolejny zwolennik teorii spiskowych...

      • 33 7

    • Sam jesteś takim przykładem na skuteczność manipulacji

      politycznych:-) Troll.

      • 23 3

    • tak jak mówisz.

      WRESZCIE będą jeździć niemieckie pociągi. I wreszcie skończy się dziadostwo PKP.

      • 15 8

    • Oszołomie, jakie niemieckie pociągi co ty bredzisz o 6 rano. Szkopy kupują polskie pociągi. Czytaj: (1)

      "Pociągi, produkowane w Bydgoszczy, będą jeździć po niemieckich torach. PESA podpisała umowę na dostarczenie blisko pół tysiąca pojazdów niemieckim kolejom. Kontrakt z Deutsche Bahn zawarto podczas targów 'InnoTrans' w Berlinie. (2012)"

      • 14 1

      • No wiesz, dla niego to zdrada, jak możemy nasze pociągi Niemcom sprzedawać!

        Jak możemy cokolwiek Niemcom sprzedawać!?

        Na paranoje nic nie poradzisz, więc nicht füttern den Troll

        • 10 1

    • PKP (1)

      I bardzo dobrze niech przejmuja moze w koncu w cenie biletu bedzie WC.

      • 4 1

      • w WC to palą faje, bo głupiej godziny bez fajki nie potrafią wytrzymać...

        śmierdziochy jedne

        • 2 0

  • Tunel na Rejtana (3)

    My Oruniacy nie chcemy tego tunelu. Ten tunel godzi w nasze bezpieczeństwo! Jak można na Oruni zrobić tunel z zakrętami? Zamknąć i zostawić tak jak było. Niestety Orunia nie nadaje się na takie tunele które sprawdzają się w innych częściach świata. Chyba że w tym tunelu będzie całodobowa ochrona (ale to bym musiał współczuć tym ochroniarzom bo lekkiej roboty by na pewno nie mieli.). I tak ludzie ze względu na swoje bezpieczeństwo będą przechodzić "na szago" przez tory.

    Zero monitoringu, rzadkie patrole - totalna samowolka na Oruni, ale droga władzo więcej ich sprowadzajcie, bo to wszystko cały czas na Orunie napływa. Mieszkanie socjalne są ok, ale dla porządnych ludzi a to co wy sprowadzacie to jedna wielka menelnia!!! Nie długo Orunię ogrodzicie betonowym murem i będzie to prawdziwa 13-dzielnica ...

    • 44 4

    • tunel na Orunii (1)

      tam sie pewnie nie bedzie zgadzala liczba wejsc i wyjsc...

      • 12 0

      • Raczej nowa noclegownia dla elementu.

        • 6 0

    • Czego się spodziewasz po historykach?

      ale takich nam wybrali więc musimy uszanować wolę większości

      • 0 2

  • No i teraz będą śmigać całe 90km/h (3)

    sukces na miarę XXIwieku w pkp!

    • 37 17

    • a remont lini W-wa - G-nia (1)

      .. trwa juz 10 lat i konca nie widać.
      Jak skoncza remont torów to zacznie się 10 lat remontu lini trakcyjnej bez której pendolino _NIE_ pojedzie.

      • 9 9

      • pendolino osiągnął swój rekord prędkości na CMK

        przy zasilaniu 3kV. Dla Twojej wiadomości - obecny remont przewiduje wymianę przewodów trakcyjnych oraz budowę podstacji zasilających.

        • 0 1

    • sukces

      sukces sukcesem, teraz zamiast premii dostaną podwójną premie (oczywiście mowa o osobach zarządzających) za to że wyrabiają się w czasie

      • 0 0

  • Kolejarze-budowlańcy z pracami torowymi w Trójmieście, za wyjątkiem stacji Gdańsk-Wrzeszcz, mają uporać się w ciągu roku. (2)

    Ja sie pytam którego?
    2050 czy 2099? Bo ogólnie to się opier... z robotą.

    • 26 21

    • To idż i im pomóż, będzie szybciej. Cokolwiek by nie zrobiono, zawsze żle.Nie widzisz jak w ciągu tych sześciu lat Trójmiasto się zmieniło?

      • 3 1

    • mogliby zrobić całość w pół roku

      zamykając ruch na torach. Dalekobieżnych i SKM.

      • 1 1

  • Zabytkowy most nad rzeką Kaczą???

    Pierwsze słyszę a nawet widzę...jeżdżąc tam nigdy nie widziałem zabytkowego mostu a tylko wielki nasyp kolejowy! No ale wiadomo,"wielka przebudowa/odbudowa"-łatwe pieniądze. Takie rzeczy tylko w POlsce...

    • 13 11

  • Najwięcej pracuje ten Gienek po prawej za słupem...... (2)

    • 11 3

    • on patrzy czy równo

      się układa

      • 4 0

    • Chciałbym ab wzorem Wrzeszcza przy każdym przystanku były po dwa Centra Handlowe
      np. w Gdyni Stoczni czy na Żabiance....

      • 2 0

  • bez opóźnień dopiero

    jak Czesi się za to zabrali? Jak robił np. Torpol to tylko burdel był. Szkoda, że nasze firmy nie umieją już ogarniać większych tematów.

    • 22 0

  • Mam nadzieję, że tych ekranów akustycznych będzie jak najmniej, one szpecą i grodzą przestrzeń.

    • 18 0

  • Bardzo fajnie, ze w koncu wyremontuja.

    Przez ostatnie "dziesci" lat nic sie na kolei nie inwestowalo, przez co zaleglosci do odrobienia sa olbrzymie.
    Powodzenia.

    • 14 5

  • to coś podobnego jak premie od poziomu strat Narodowego Stadionu (2)

    buduje/remontuje 3 razy wolniej niż przed i po wojnie .............. i wielkie halo do sukcesu

    • 17 2

    • Przed wojną i zaraz po wojnie kolejarz to był szanowany zawód,. a dziś .... (1)

      • 1 0

      • kiedyś mówiło się: dziesiatego miesiaca czarne i lezy pod płotem?

        kolejarz. Pili jak wszyscy ale dnia nst w pracy na trzeźwo.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane