• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rewolucja. Kosmiczne skrzyżowanie Łostowickiej z Kartuską

Michał Brancewicz
28 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Łostowicka: kierowcy więdzą, jak usprawnić ruch
Za dwa lata ruch na skrzyżowaniu ulic: Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie będzie pokierowany zupełnie inaczej. Za dwa lata ruch na skrzyżowaniu ulic: Łostowickiej, Kartuskiej i Nowolipie będzie pokierowany zupełnie inaczej.

Przebudowa ul. Łostowickiej spowoduje rewolucję w ruchu na skrzyżowaniu z ul. Kartuską i Nowolipie. Choć nie będzie wymarzonych przez wielu estakad, kierowcy i tak nie powinni narzekać.


Rozbudowa ul. Łostowickiej istotnie zmieni organizację ruchu na całym skrzyżowaniu. Rozbudowa ul. Łostowickiej istotnie zmieni organizację ruchu na całym skrzyżowaniu.

Nowe skrzyżowanie zaprojektowali inżynierowie z Biura Projektów Budownictwa Komunalnego. Zrobili to na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która od kilkunastu miesięcy przebudowuje ulicę Łostowicką. Udrożnienie samej ulicy zakorkowałoby całe skrzyżowanie, więc zmiany były niezbędne.

Co się zmieni? Zjeżdżający ul. Łostowicką będą mieli dla siebie aż cztery pasy, z czego dwa środkowe poprowadzą na wprost, w ul. Nowolipie, a skrajne pozwolą włączyć się do ruchu w ul. Kartuską w obu kierunkach. Jednak chcący pojechać w stronę Obwodnicy będą musieli najpierw objechać wyspę (dopiero powstanie), a dopiero za nią włączą się do ruchu w tym kierunku.

Auta zbliżające się do skrzyżowania od strony Moreny także będą miały dla siebie cztery pasy (dziś są trzy). Prawoskręt w ul. Kartuską będzie wydzielonym pasem ruchu, który w pewnym momencie odłączy się od pozostałych.

Rozwiązanie zaproponowane w projekcie:


Jednak największe zmiany czekają kierowców jadących na wprost ul. Kartuską. Wjeżdżając na skrzyżowanie od strony Sródmieścia odbiją do góry, w ulicę, która dzisiaj umożliwia jedynie wjazd w ul. Nowolipie w kierunku Moreny. Jednak po przebudowie, lekkim łukiem powróci ona do Kartuskiej już po drugiej stronie skrzyżowania.

Takie rozwiązanie spowoduje również zmianę organizacji ruchu w drugą stronę. Przed skrzyżowaniem od strony Obwodnicy pojawią się dwa pasy: lewy do skrętu w ul. Nowolipie i do jazdy prosto, oraz prawy, do skrętu w prawo i jazdy prosto.

Projekt przewiduje także przebudowę istniejącej ul. Struga, która obecnie jest drogą gruntową. Natomiast na przeciwko miejsca, gdzie ul. Pana Tadeusza łączy się z Łostowicką powstanie ul. Nowa Struga.

- Ta ulica w przyszłości połączy się z ul. Kartuską. Jednak na razie nie otrzymaliśmy odpowiednich środków by ją ukończyć – przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Co ciekawe, wykonawca będzie musiał w obrębie skrzyżowania położyć fragment torów linii tramwajowej, która w nieodległej przyszłości pobiegnie z pętli na Siedlcach na Morenę. Na całym przeprojektowywanym odcinku powstaną także chodniki i ścieżki rowerowe.

- Na początku listopada wystąpimy o pozwolenie na budowę. Powinniśmy uzyskać je w ciągu półtora miesiąca. Przetarg na budowę powinniśmy ogłosić na przełomie roku – mówi dyrektor Bartosiewicz.

W przetargu zostanie wyłoniony wykonawca na dwa odcinki ul. Łostowickiej (środkowy i dolny) które teraz, dzięki zdobyciu dofinansowania, traktowane są jako jedna inwestycja.

Jeszcze w tym roku wyburzonych zostanie kilka obiektów w dolnej części ulicy. Chodzi o dwa niskie, ceglane budynki i szopę po prawej stronie ulicy (patrząc w dół) i lokal pod nr 19 z lewej strony.

Opinie (306) 7 zablokowanych

  • Cd: Adamowicz ma chyba awersje do estakad (4)

    ... ani nad Grunwaldzką, ani nad Al. Zwycięstwa, ani nad Wałami Jagielońskimi ani nad Św. Wojciecha. Czyli nad żadną ulicą głównego ciągu komunikacyjnego Gdańska ani nad lub pod żadną ulicą podczas remontu. A zapowiadane były: tunel Dmowskiego - Jaśkowa Dolina, Słowackiego-Kościuszki i tunel pod wzgórzami do Spacerowej omijający starą Oliwę. Konieczne są bezkolizyjne przejazdy przez główny ciąg komunikacyjny!

    • 18 5

    • Awersję? (1)

      Tu nie chodzi o awersję, ale o koszty. To nie Sim City że klikniesz wiadukt/estakadę/most i masz. A jak Ci kasy brakuje to wpisujesz "FUND" (czy jak to tam w Sim City było) i masz milion $ na koncie. Tu jest niestety szara rzeczywistość, a obiekty inżynieryjne takie właśnie jak mosty/wiadukty/estakady są najdroższymi elementami dróg! Wszyscy by chcieli wszystko (i to od razu), a skąd na to brać? (Do domu też kupujecie wszystko co najlepsze i od razu wszystko? Chyba normalne jest że potrzeb jest mnóstwo, i trzeba ustalić jakąś kolejność realizacji i nie raz trzeba iść na kompromisy - odwołajcie się do swoich budżetów domowych! - no chyba że wszystko na kartę kredytową, a potem czyta się o takich kredyciarzach i ich lamentach). Lepiej chyba wyremontować kilka skrzyżowań, które to remonty i tak bardzo usprawnią ruch (no chyba, że wolelibyście poczekać jeszcze 10 lat i przez ten czas żeby odkładano kasę na super skrzyżowanie-na pewno też byłoby źle). A tu zaproponowane skrzyżowanie z wyspą centralną jest jednym z bardziej efektywnych i stosunkowo mało kolizyjne (ciężko na takim się pogubić). A nawet wybudowanie go czy blokuje możliwość wybudowania estakad? Pewnie nie, a i przy estakadach takie skrzyżowanie byłoby pod spodem potrzebne, bo jak inaczej rozwiązać lewoskręty? Tam przecież nie ma miejsca na "koniczynkę". Ludzie pomyślcie zanim zaczniecie opluwać. I tu nie bronię wcale p. Adamowicza, tylko chcę się odwołać do zdrowego rozsądku.

      • 2 2

      • dorosnij

        hahahah to wlasnie idzie z kasy z kredytow i nie dosc ze bedziemy je splacac to potrzebne beda nowe na naprawy
        za partactwo placi sie wiele razy

        • 1 0

    • Parę lat wstecz

      błagałem o tunel od dworca do Krewetki !
      Wiadomo - mamy mini tunel z maksi bur... !

      Chyba cały ratusz "ma stracha" przed podziemiami i nadziemiami !

      • 1 1

    • przecież w ciącu "Nowej Słowackiego" ma powstać estakada

      nad Grunwaldzką. Więc o co krzyk? fakt, że psuje to plany przekształcenia części Kościuszki w pas tramwajowy, ale i tak pozostaje przyszła opcja tramwaju pod dworcem lub też na Miszewskiego.

      • 0 1

  • (4)

    Od rozładowywania korków to jest nie estakada a tramwaj. Po co upłynniać ruch samochodów do centrum skoro tak i tak nie ma gdzie zaparkować? Dni wozidupków są policzone.

    • 18 20

    • Powiem krótko: idż odrób lekcje i idż wcześniej spać bo jutro klasówka (3)

      .

      • 3 7

      • Popieram (2)

        Po co robić dużą przepustowość do centrum skoro nie ma gdzie parkować. Trzeba całkowicie zamknąć Główne Miasto dla ruchu samochodowego.

        • 7 1

        • (1)

          i wprowadzić tramwaje!

          • 2 0

          • albo wszystko zaorać

            bo tramwaje i tak obejmuja może z 20% Gdańska

            • 0 0

  • Dlaczego sie projektuje i przeprojektowuje a nic nie robi ......

    Na co czekacie ... Słowackiego, Łostowicka, Łódzka, kartuska itd. tylko gadanie pisanie ... do roboty ....

    • 0 0

  • dołoże się na tą estakadę

    Dam nawet stówę na tą estakadę, bo przez te lata więcej wydam na paliwo stojąc w korku na tym skrzyżowaniu.
    Panowie inżynierowie ruchowcy i wy się na to zgadzacie, rolą inżyniera jest optymalizacja rozwiązań, a co to ma być?
    Ludzie wszystko zrobią dziś dla pieniędzy, a gdzie honor inżyniera?
    Nie pozdrawiam.

    • 1 0

  • Przelewanie z pustego w próżne ....

    i jeszcze pare bzdurnych projektów, przynajmniej biuro projektowe się nachapie .... a póżniej poprawki i tak do .....

    • 0 0

  • a u mnie w usa jezdze do pracy 8 ~pasmowka i sie smieje dlaczego tu potrafili budowac z przyszloscia??? a w PL wszystko buduja

    na wczoraj a za 20 lat bedzie w pl tyle zlomu ze ha ha zal mi was i ,jak dobrze ze Maryja z Nazaretu wyrwala mnie z tego szamba!!! dziekuje w codziennych modlitwach i postach~bye!

    • 0 0

  • Zamiast prostej Estakady będą światła światła i światła - patent na korki ! (7)

    Przecież to chore zamiast budować bezkolizyjne estakady buduje się ogromne skrzyżowania z niezliczoną ilością świateł jak 40-50 lat temu (z tym że poszliśmy do przodu te są jeszcze bardziej skomplikowane). Tak to napewno jest lekarstwo na nasze korki !! Ciekawe o ile będzie tańsze wybudowanie ogromnego skrzyżowania z masą świateł od dwupasmowego odcinka estakady z bezkolizyjnymi najazdami i zjazdami?

    • 157 13

    • puknij się (5)

      a potem poczytaj wyżej, dlaczego estakady z reguły się nie buduje w miastach.

      • 4 23

      • Mówisz i masz. Fiat lux!

        Choć czasem ma się wrażenie, że to raczej fiut...

        • 0 0

      • przejedź się kolego np. do Hanoweru

        tam przez całe, a raczej nad całym miastem przebiegają estakady szybkiego ruchu.

        • 7 1

      • sam się puknij...

        nie wiem jaką regułę masz na myśli!

        • 1 2

      • Chrzanisz, poważnie ...

        a byłeś w innych miastach niż tylko w budyniowie?

        • 4 1

      • nie widzę nic o etakadzie

        gdzie to jest napisane o tym że się nie buduje?

        • 5 1

    • mądrze piszesz

      • 2 1

  • (2)

    SŁOWACKIEGO ? KIEDY ??????????????????

    • 0 0

    • Jak wyburzą domy obok... (1)

      a właściciele, nie chcą sprzedać, więc nie prędko.

      • 0 0

      • a cała i cala trasa suchego - jak wybudują juz ecs, swiątynię opatrzności, rydzyk wystawi nowy uniwerek w toruniu a

        w klewkach powstanie kopia si tałer z gdyni;)

        • 0 0

  • Nic nie przebije "uspokojenia ruchu" na najszerszym odcinku Kartuskiej :) (1)

    Przynajmniej od skrzyżowania z Łostowicką do Nowych Ogrodów korki miały się gdzie rozładować. Teraz został jeden pas w każdą stronę - i na taką "modernizację" wydano mnóstwo miejskich pieniędzy. Bo kierowcy łamali przepisy, no i przecież nie miał kto ich łapać - jakżeby inaczej :) Dziwne, że podobno w USA wszyscy jeżdżą grzeczniutko zgodnie z przepisami, nie przekraczają prędkości, przepuszczają się wzajemnie na skrzyżowaniach, przestrzegają reguł nawet tam, gdzie nie ma znaków... Dlaczego? Podobno dlatego, że jeśli już złamiesz przepisy i Policja Cię złapie - a jest skuteczna - zapłacisz taką karę, którą odczuwać będziesz długo. A tutaj się projektuje skrzyżowanie, które dodatkowo zatka Kartuską i nie odetka Łostowickiej. Brawo! :) Czemu MY nie możemy mieć porządnych dróg i porządnego przestrzegania przepisów, skutecznej Policji i paru innych rzeczy?

    • 4 1

    • bo co? bo jasnie chrabija teraz nie może popylać na trzeciego srodkiem do wylly za pożyczkie na 40 lat?

      • 0 3

  • Zdjęcia wypadku na karuskiej (2)

    http://www.zajrzyj-tu.pl/2311

    • 0 6

    • masz w mordę, jak będzie tam jakaś gra albo test. (1)

      • 0 0

      • ABW o 5 rano zapuka do ciebie.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane