- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (143 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (64 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
Roszczeniowość prowadzi nas do absurdów
Skarżą się na to, że w kociej kawiarni są koty, albo że męski barber odmówił przyjęcia kobiety. Przeszkadza im, że nie mogą robić wszystkiego i wszędzie, a kiedy ich oczekiwania nie zostaną spełnione, robią raban. Roszczeniowcy nie mają żadnych zahamowań, więc ich ofiary starają się przed tym bronić. Bywa, że prowadzi to do absurdów.
Gdzie są granice roszczeniowości?
W ogóle gastronomia to jeden z ulubionych sektorów roszczeniowców. Bo jak tu nie skrytykować restauracji za to, że nie dało się posiedzieć w ogródku, bo padał deszcz?
Jednym z narzędzi, które wykorzystywane są do obrony przed roszczeniowcami bez fantazji, jest właśnie informowanie o możliwości wystąpienia czegoś, co mogłoby im przeszkadzać.
I tu dochodzi do absurdów, bo zmęczeni tego typu krytyką bronią się na modłę amerykańską, czyli np. informując, że "gorącą herbatą można się poparzyć".
W restauracyjnym menu znajdziemy informacje na temat tego, że pieczywo pszenne zawiera gluten, a tatar wołowy nie jest potrawą wegetariańską, że piwo o zawartości alkoholu 6 proc. nie jest bezalkoholowe, czy że muzyka na żywo, która za chwilę się pojawi (o czym informuje ogromny plakat na drzwiach wejściowych), może przeszkadzać w prowadzeniu rozmów przy stolikach.
Absurd? No jasne, ale restauratorzy w ten sposób właśnie walczą z negatywnymi opiniami w internecie, które przyczyniają się do spadku w rankingach. A im niżej w rankingu, tym mniejsza popularność wśród np. turystów.
Co nas wkurza w restauracji?
Walka z paragonami grozy jak walka z wiatrakami
Roszczeniowcy nie przepuszczą okazji, aby poskarżyć się na zbyt wysokie ceny. I kombinują, jak tylko mogą, żeby te ceny obniżyć. W mediach społecznościowych kosmetyczki nieustannie wymieniają się informacjami na temat tego, jak ich klientki starają się "przyoszczędzić", np. zamawiając tańszą usługę i podczas jej wykonywania mimochodem poprosić o dodatkowe "drobiazgi", które w tej ofercie nie są zawarte.
Swój grosz do tego roszczeniowego worka dorzucają też weterynarze, którzy przy okazji wykonywania rutynowych, tanich zabiegów, proszeni są "przy okazji" o obcięcie zwierzakom pazurów, sprawdzenie uszu i ogólnie o całkowity przegląd pupila. Jakże wielkie jest zdziwienie tych spryciarzy, kiedy przy kasie otrzymują rachunek, a na nim wyszczególnione wszystko to, o co poprosili.
Nieustannie panuje też moda na licytowanie się "paragonami grozy". Restauratorzy robią, co mogą, żeby tego uniknąć - umieszczają ceny w mediach społecznościowych, na stronach internetowych, na potykaczach. Niestety, nic nie pomaga. Klient aż do chwili otrzymania rachunku zakłada, że zapłaci mniej. A po wyjściu z restauracji nakręca hejt, że został oszukany, bo "kto to widział tyle płacić za jedzenie".
A jak walczą z roszczeniowcami wspomniane kosmetyczki i weterynarze? W wielu miejscach znajduje się informacja, że każda dodatkowa usługa jest dodatkowo płatna. Niestety, przekaz ten nie trafia do klientów. Bo przecież przycięcie pieskowi pazurów, czy zrobienie mocniejszego, ślubnego makijażu, choć klientka umawiała się na tańszy, bo zwykły, to nie są dodatkowe usługi. A "przy okazji" nic nie kosztuje. Skąd zatem te wysokie ceny?
Badanie grozi wyleczeniem pacjenta
Jak się okazało, przeciwdziałać bezpodstawnej krytyce zaczęła też ochrona zdrowia. W jednym z trójmiejskich szpitali pojawiła się informacja, że komendy wydawane podniesionym głosem podczas spirometrii mają na celu zmobilizowanie pacjenta do prawidłowego wykonania badania. Kto przez to przechodził, ten wie, że czasami nie da się inaczej. Tylko dlaczego szpital się z tego tłumaczy?
Ktoś zażartował, że niedługo przed gabinetami dentystycznymi pojawią się informacje o możliwym dyskomforcie spowodowanym zapachem i odgłosami pracujących wierteł, ortopedzi zaczną informować, że wizyta u nich grozi unieruchomieniem kończyny, a neurolodzy, że podczas badania może dojść do zachowań przemocowych, bo lekarzowi zdarza się walić pacjentów młotkiem w kolano.
A gdyby zamiast się skarżyć, zacząć przewidywać skutki?
Jeśli chodzi o informacje o możliwości podniesienia głosu, to trójmiejski szpital nie jest tutaj pionierem. Już w ubiegłym roku takie informacje zamieszczało jedno z centrów rozrywki. Powodem była skarga, jaką wystosowali rodzice jednego z bawiących się tam dzieci. Tłumaczyli, że ich dziecko wychowywane jest bezstresowo i nikt na nie nigdy nie podnosi głosu. Dlatego gdy instruktor krzyknął, żeby się odsunęło, bo leciała w jego kierunku wielka piłka, to się zestresowało, zamknęło w sobie i już więcej do podobnych miejsc nie chce chodzić.
A może zamiast tego wszystkiego włączyć myślenie przyczynowo-skutkowe? Zamiast krytykować, wcześniej rozważyć różne ewentualności? W przeciwnym razie zostaniemy zasypani absurdalnymi wyjaśnieniami sytuacji, które mają miejsce "bo tak działa ten świat".
Opinie wybrane
-
2023-01-22 18:58
Powiem coś (25)
Być może to będzie zbyt radykalne co powiem, ale przyzwyczailiśmy klientów do tego, że wolno im wszystko. Nie twierdzę, żeby być chamskim dla ludzi, ale czasami po.prostu należałoby wziąć jednego czy drugiego za łeb i wy...ać z restauracji/ klubu/ firmy itd itp. Jeśli ktoś mnie miesza z błotem bez powodu to dlaczego ja mam być kulturalny? A że potem pójdzie opinia w necie? Dobra firma zawsze się obroni niezależnie od opinii hejterów!
- 851 30
-
2023-01-23 19:09
ktos
nie zgodze sie, po prostu wychowalismy pieknie bezstresowo dzieci i teraz jest jak jest
- 1 1
-
2023-01-23 11:00
(1)
To jest po prostu efekt bezstresowego wychowania. Latka lecą szybko, ile to już zeszło odkąd rodzice w ten sposób zaczęli wychowywać swoje dzieci? Przypadkiem nie z 20 lat?
- 13 1
-
2023-01-24 12:09
tylko najbardziej roszczeniowe są stare grzyby i emeryci wychowani w komunie.
- 1 0
-
2023-01-23 09:57
to jest efekt: "Róbta co chceta" (1)
- 11 21
-
2023-01-23 10:25
Znajdziesz w sobie tyle honoru by nie skorzystać z urządzeń z naklejonym serduszkiem w razie potrzeby?
- 16 12
-
2023-01-23 09:09
Dokładnie. Też pracuje z klientem i nie uważam, że klient nasz pan... Jak się nie podoba to nie, proszę iść gdzie indziej. Traktuje klientów z szacunkiem i chce tego samego
- 18 2
-
2023-01-22 20:51
Pana to ma pies... (4)
Czasami trafia się cham i mówi do mnie: klient nasz PAN!!! Moja odpowiedź jest krótka: PANA, to ma pies... My możemy zrobić biznes/interes. Ja mam coś do sprzedania,a on chce kupić. Zróbmy to grzecznie i kulturalnie. Najlepsze jest, to że jak już zostanie sprowadzony na ziemię, to zaczyna się skamlenie o rabat... Zawsze się dziwię, że taki wielki "PAN" a poniża się o kilka procent rabatu...
- 82 5
-
2023-01-23 01:09
Rabat zawsze powinien być wliczony w cene (3)
- 7 19
-
2023-01-23 10:38
na jakiej podstawie??? (1)
- 5 0
-
2023-01-23 10:47
na podstawie to globus stoi..
- 9 2
-
2023-01-23 07:50
Rabat to stolica Maroka.
- 36 0
-
2023-01-22 20:39
(2)
Gdyby nie ci klienci pasku to byś nic nie miał wiec uspokój się. Ja po prostu wypraszam takich ludzie nie są miłe widziani u mnie . I gdzieś mam ich negatywne komentarze. Każdy normalne nie chce mieć takich ludzi obok siebie. Podziękujemy samotnym Polkom za takie rozpiszczuchy
- 19 41
-
2023-01-24 12:08
słoma z butów u chama wystaje
tak ci się wydaje, jeden cham twojego pokroju wystraszy więcej potencjalnych normalnych klientów niż wizja wyrzucenia chama za drzwi.
- 0 1
-
2023-01-23 11:45
A gdzie są ojcowie?
- 6 1
-
2023-01-22 20:28
Popieram (7)
Prowadzę firmę i mam to na codzień.Najgorsze jest to że ci którzy robią najmniejsze zakupy są najbardziej roszczeniowi.Zauważyłem że naibardziej awanturują się ci co nic w życiu nie osiągneli , i próbują się dowartościować jacy to oni ni są ważni.
- 116 28
-
2023-01-23 12:09
Nie mam firmy
Ale tak samo zauważyłam
- 3 0
-
2023-01-22 20:40
(2)
A skąd wiesz ze nie osiągneli bo maja to na czole napisane ? A ty prowadzisz sklep wielkie osiągniecie normalnie bohater to jest chore
- 14 97
-
2023-01-22 21:09
Chore to jest nieużywanie znaków interpunkcyjnych :) (1)
- 57 11
-
2023-01-22 21:14
Wybiórcze stosowanie znaków diakrytycznych też normalne nie jest.
- 12 21
-
2023-01-22 20:36
Ja zauważyłem co innego. (2)
Że to właśnie ci biedni są spokojni, potrafią kawę i obiad zaproponować, nie kłócą się o każdą złotówkę. Najgorsi są nowobogaccy ze słomą w butach, wymagający usługi premium w cenie podstawowej i na koniec będą jeszcze żebrać o zniżkę. I życie mnie nauczyło, że od nowobogackich się kasuje z góry, bo potem problemy z odzyskaniem pieniędzy.
- 218 3
-
2023-01-23 07:52
Racja. Nowobogaccy millenialsi najgorsi . A fuj
- 41 4
-
2023-01-22 21:04
W pełni się zgadzam i tak - zawsze środki z góry w całości. Jest całkiem spora grupa bogatych, którzy próbują funkcjonować na zasadzie kija i marchewki - jeszcze nie rozliczyli się za poprzednie zlecenie, a już chcą rozmawiać o kolejnym
- 88 0
-
2023-01-22 20:22
(2)
W jednej z gdańskich galerii krąży opowieść o tym, że podczas pożaru i ewakuacji galerii (o której komunikat był nadawany przez system nagłaśniający), jeden facet jadł sobie spokojnie frytki z maka i był wraz ze swoją kilkuletnią córką. Ochroniarz kilka razy tłumaczył mu, że ma opuścić galerię, bo jest ewakuacja, a ten szedł w zaparte, że on je
W jednej z gdańskich galerii krąży opowieść o tym, że podczas pożaru i ewakuacji galerii (o której komunikat był nadawany przez system nagłaśniający), jeden facet jadł sobie spokojnie frytki z maka i był wraz ze swoją kilkuletnią córką. Ochroniarz kilka razy tłumaczył mu, że ma opuścić galerię, bo jest ewakuacja, a ten szedł w zaparte, że on je frytki i nigdzie nie pójdzie. Więc ochroniarz wprost powiedział mu w końcu: "Panie, bierz pan te frytki i wypier941aj!", a ten złożył później na niego skargę do dyrekcji... Przez takich ludzi zaczynam mieć zdanie, że na dzieci powinno się mieć pozwolenie.
- 191 5
-
2023-01-23 12:59
Wystarczyło pozwolić, żeby został (1)
- 10 2
-
2023-01-24 12:06
wszędzie same ofiary losu
nie, bo za głupote by odpowiadał ochroniarz i właściciel obiektu.
Dlatego tak jest. Nikt za siebie nie odpowiada, tylko odpowiada ktoś inny. Poślizgniesz się i złamiesz nogę? Nie twoja wina ale wina zarzadcy drogi.
Już szczytem był prawnik, który zabił rodzinę jadąc na czołow zderzenie. Kto winny wg pana prawnika? Rodzina bo miałanie, bo za głupote by odpowiadał ochroniarz i właściciel obiektu.
Dlatego tak jest. Nikt za siebie nie odpowiada, tylko odpowiada ktoś inny. Poślizgniesz się i złamiesz nogę? Nie twoja wina ale wina zarzadcy drogi.
Już szczytem był prawnik, który zabił rodzinę jadąc na czołow zderzenie. Kto winny wg pana prawnika? Rodzina bo miała stary samochód.
Ale dalej idźmy w państwo opiekuńcze i twierdzenie, że każdy musi mieć wszystko zapewnione i każdego po główce głaszczmy to więcej będzie komendantów głównych policji strzelających granatnikiem na komendzie którzy czują się ofiarami.- 8 0
-
2023-01-22 18:02
Ludziom brakuje po prostu klasy i umiejetności współżycia z innymi. (16)
Doprowadził do tego kult indywidualizmu, każdy myśli że jest najważniejszy. Od małego, rodzice wpajają dzieciom że są wyjątkowe. Może dla matki... ale niespodzianka, cały świat ma Nas gdzieś. Jestesmy peselem. Zachowujmy się wiec godnie wobec siebie.
- 714 26
-
2023-01-24 18:50
niestety
rozkwit cywilizacyjny układa się falami jak sinusoida, a kolejne apogeum niestety jest właśnie za nami
- 1 1
-
2023-01-23 00:00
A niedługo pewnie i mięsem armatnim
- 3 3
-
2023-01-22 20:09
Ale religia w szkole jest juz dosyć długo. (13)
- 19 35
-
2023-01-23 00:27
(2)
ale coraz niej dzieci na nią uczęszcza i mamy takie efekty
- 5 8
-
2023-01-23 07:51
Ale to nie te dzieci są roszczeniowe, tylko ci już wychowani na religii. (1)
- 10 10
-
2023-01-23 10:42
od razu widać że nigdy nie chodziłeś :)
- 3 1
-
2023-01-22 21:47
(5)
Kiedyś była i więcej dzieci chodziło i wychowanie było inne i w d.. się dostało jak za mocno się przegielo a teraz g..wniarz mały cię kopie po nogach w autobusie a jak zwrócisz uwagę to obraza majestatu 25 letniej dziuni z nosem w telefonie w szkole nauczycieli się gn.i że jak śmią dyscyplinować jak śmią karcić jak śmią jedynki stawiać ich wyjątkowemu najmądrzejszemu alankowi brajankowi czy stasiowi jak się nie uczą i rozrabiają
- 59 7
-
2023-01-23 10:44
"Kiedysiejsze" wychowanie
I uważasz, że "kiedysiejsze" wychowanie było lepsze? Skutki tego "wychowania" są widoczne już od dłuższego czasu, czego konsekwencją - między innymi - jest właśnie roszczeniowość. Z tym, że nie "brajankowego" pokolenia, bo jakoś trudno jest sobie wyobrazić dziecko, które zabiera rodzinę/znajomych do restauracji w czasie urlopu, po czym wrzuca do sieci "paragon grozy". I pamiętaj - dzieci naśladują dorosłych. Także Ciebie.
- 11 2
-
2023-01-22 23:29
Roszczeniowosć jest też na uczelniach, brajanek nie chodzi na zajęcia, zawala koła i chce mieć piąteczkę bo liczy się średnia. (3)
W ramach zemsty w ankiecie oceni negatywnie nauczyciela, nie siebie. Nie weźmie pod uwagę tego, że był tylko na 30% zajęć
- 42 4
-
2023-01-23 00:12
A co kogo obchodzi odseparowana brajankowa ocena (2)
Nie wpływa statystycznie istotnie na średnią. Uczelnia to nie podstawówka. Przy tej skali absencji brajanek jest po prostu nieklasyfikowany i do zobaczenia za rok. O ile w ogóle.
- 17 4
-
2023-01-24 18:41
niestety
obchodzi, każdy student ma prawo ocenić n-la i takie brajanki szantażują wymagających n-li, a negatywna ocena kilku brajanków może się źle skończyć dla n-la
- 0 1
-
2023-01-23 14:07
Nie lubiem cie
- 3 0
-
2023-01-22 21:33
Ale niestety niewiele uczniów uczęszcza. (3)
- 24 33
-
2023-01-22 21:53
Stety (2)
- 45 11
-
2023-01-23 08:13
(1)
No i tego że nie uczeszczają są efekty.
- 11 19
-
2023-01-23 14:52
Za wychowanie odpowiedzialni są rodzice, których nigdy nie ma w domu, bo pracują na nowe smartfony dla dzieci
- 4 0
-
2023-01-22 18:12
Ostatnio wybrałam się na sushi i weszła do lokalu Pani z pieskiem na rekach (80)
Kelnerka podeszła i powiedziała, że niestety w tym lokalu zwierzęta nie mogą przebywać i Pani z pieskiem, że to chyba żart bo wszędzie teraz można i to skandal, a ona będzie go trzymać na kanapie, to nie będzie nikomu przeszkadzał biegając między stolikami.
- 550 29
-
2023-01-23 18:14
Z psem się chodzi na spacery a nie do restauracji i na zakupy. (1)
Współczuję tym zwierzętom muszą żyć życiem Pańci jakie to musi nudne.
- 5 1
-
2023-01-24 08:11
ale to taka żywa maskotka do obnoszenia się by inni widzieli
- 2 1
-
2023-01-23 17:08
Wstał bym i zamiast kelnerki wyprosił bym panią z kundlem z lokalu. Wtedy by nie mogła na lokal nażekać :D
- 2 1
-
2023-01-23 14:15
Ta Pani mogła pójść do lokalu z chińską kuchnią, tam mogłaby mieć go nawet na talerzu.
- 4 2
-
2023-01-23 11:45
Powinien być stanowczy zakaz psów w restauracjach (3)
Psy to brud, bakterie i zakłocanie spokoju
- 8 4
-
2023-01-23 14:29
Ludziom niech stan bielizny sprawdzają i czy ma łupież, który ląduje wszędzie naokoło
I zachęcam ludzi pracujących w kuchni do mycia ran po skorzystaniu z ubikacji
- 3 0
-
2023-01-23 12:16
Twoja kocia kuweta pachnie fiołkami (1)
- 1 4
-
2023-01-23 14:33
Ale z kocia kuwetą nie chodzi się do restauracji!
- 4 1
-
2023-01-23 09:55
No i co dalej ? Bo ten wpis jest bzdurny, jeśłi kobieta wyszła, po prostu wymieniły się zdaniami
- 4 2
-
2023-01-23 06:34
Szamot (1)
I wobec takiej Pani trzeba się zachować jak napisal autor pierwszego komentarza
- 4 4
-
2023-01-23 10:01
Bzdura, to była wymiana zdań bez żadnej awantury, pani wyszła, autorka postu robi aferę z niczego
- 4 0
-
2023-01-22 22:39
to kelnerka moga jej powiedzieć, że jak nie wyjdzie natychmiast z tym psem z lokalu to nastepne Sushi bedzie zrobione z jej psa! (1)
- 27 13
-
2023-01-23 10:01
Słabe
- 7 3
-
2023-01-22 21:34
Wolę pieski niż rozpuszczone bachory. (1)
- 39 33
-
2023-01-24 08:09
wynika to tylko z twojego urazu okresu dojrzewania ... też mieliśmy takich na podwórku z których robiliśmy zarty i ich wyśmiewaliśmny bo to były głąby i gamonie ...fkt można wówczas kiepsko wspominać te lata
- 2 3
-
2023-01-22 19:12
(16)
Ci z psami to paranoja. Laduja sie do sklepow, w autobusie bez kaganca i pies na siedzenie
- 158 27
-
2023-01-24 00:02
W autobusie pies na siedzeniu, normalnie masakra, przez to człowiek nie ma na czym siatek położyć!
- 0 2
-
2023-01-22 21:40
a co ci pies przeszkadza? We wloszech moge z psem wszedzie. W sklepie są specjalne wozki dla psów. (2)
- 18 69
-
2023-01-22 22:24
(1)
To zamieszkaj we Włoszech. Tu jest PL i obowiązują inne zwyczaje.
- 61 15
-
2023-01-23 05:51
U putina tez inne zwyczaje
- 3 16
-
2023-01-22 20:00
wszyscy pytają cy można wejść z psem a nikt czy można z dzieckiem (7)
- 49 27
-
2023-01-22 20:08
Te rozwydrzone bombelki latające po całej restauracji, robiące syf i brudzące klientów, są dużo gorsze niż stado bezpańskich (6)
- 80 34
-
2023-01-24 08:07
gdzie ty się stołujesz ? jedni w ciapkowie drudzy w dziennym domu pomocy Caritas na jesionowej ? moja wina że jedni naru..ją dzieci i je później hOdują ala wolny wybieg ? bo kasę za dzieci rząd daje ?
- 1 0
-
2023-01-22 22:42
powinni urzadzac w restauracjach walki bombelków z psami, w klatkach (np pomiedzy stolikami)
- 28 5
-
2023-01-22 20:43
(1)
Ja tylko czekam żeby takie gnoja co dzieci mu prEszkadAja spotkać? Szkoda ze matka cię urodziła bimberku
- 9 58
-
2023-01-22 20:53
Kozak w necie...
- 37 4
-
2023-01-22 20:29
Fajne masz dziecko, zrob testy dna (1)
Skoro bezpanskie
- 33 25
-
2023-01-22 20:39
A ty swojego taki pewny?
Sąsiad ma inne zdanie XD
- 21 11
-
2023-01-22 19:43
(3)
Od tych z psami jedynie rowerzyści są gorsi
- 73 55
-
2023-01-22 22:41
ładuja sie do sklepow, w autobusie z rowerem na siedzenie, w mieszkaniu pod prysznic z rowerem
- 11 5
-
2023-01-22 19:59
A od nich wszystkich, bezmyślne gimbusy ;-) (1)
Przerośnięte kciuki i garb - czyli orangutan ze smartfonem i wiecznie wklejonymi gałami w jego ekran ;-) żyją tylko w social mediach, bo prawdziwe życie ich przeraża, co widać po komentarzach tutaj ;-)
- 63 16
-
2023-01-24 08:06
on będzie cie leczył i pracował na twoją emeryturę - nie obrażaj , twoi dziadkowie to samo o tobie twierdzili jak byłeś młokosem z mlekiem pod nosem
- 0 3
-
2023-01-22 18:41
wprowadzic do cennika opłatę 5000 zł za zwierzaka w knajpie i pani od pieska sobie wybierze czy chce czy nie (40)
- 152 22
-
2023-01-22 22:41
Wtedy strzeli foch i zrobi awanturę o opłatę. (1)
- 9 5
-
2023-01-23 08:14
To powiesić kartkę:
"Robienie awantury i strzelanie fochów cena 1000 zł od focha - płatne z góry"
- 21 3
-
2023-01-22 20:51
W normalnym kraju można wejsć z psem do restauracji czy pubu (37)
Nawet miski z wodą są wystawione dla czworonogow. Oczywiscie są restauracje dla ą ę i tam roznie bywa ale wtedy idzie się gdzie indziej. U nas to 3 świat. Jak pies czy osoba na wozku czy nie daj Bóg uposledzona to zapomnij ze zjesz w restauracji a raczej w jej karykaturze. Dlatego niech zdychają jedna po drugiej...
- 33 254
-
2024-01-22 09:59
Nie no, spoko. Najlepiej tak jak w Całym Gawle, pańcia je śniadanie, pies siedzi jej na kolanach z łapami na stole, przy okazji wylizuje blat. Nic tylko siadać po nich i jeść. Fuj!
- 0 0
-
2023-01-24 08:56
Nie stawiaj znaku równości
między psem, a osobą na wózku. Poza tym, to raczej w tak zwanym "trzecim świecie" ludzie jedzą razem ze zwierzakami.
- 3 2
-
2023-01-23 17:22
(2)
Jestem alergikiem i tak w małym lokalu, odczuwam obecność psa. Chyba mam prawo zjeść, nie kichając co chwilę. I uprzedzając, kiedy nie ma w pobliżu zwierząt nie odczuwam potrzeby przyjmowania leków, więc nie chce być do tego zmuszona idąc do restauracji.
- 10 1
-
2023-01-24 00:01
(1)
Wszystko zależy od restauracji. Jeśli jest zakaz wejścia z psem, to klient z psem pójdzie gdzie indziej. Jeśli można wejść z psem, to jako klient takiej restauracji trzeba się liczyć z tym że będzie pies, więc będąc alergikiem możliwe że trzeba będzie pójść do innej restauracji.
- 4 3
-
2023-02-02 17:04
Rozumiem to, że są lokale akceptujące zwierzęta i ja mam wybór czy tam zjeść. Chodzi raczej o sytuację, gdzie właściciele zwierząt są oburzeni, że do jakiegoś lokalu wejść z pupilem nie mogą. A jak wynika z kilku wypowiedzi to niektórzy uważają, że mają święte prawo chodzić wszędzie ze swoim psem i jest to wyznacznikiem cywilizowanego świata.
- 1 0
-
2023-01-23 11:08
pies czy osoba na wózku ... ale zestawienie
- 6 1
-
2023-01-23 09:09
Artykuł wlaśnie o Tobie...
Nie rozumiesz, że komuś jednak pies może przeszkadzać? Albo że po prostu właściciel sobie nie życzy? Uszanuj to.
- 36 3
-
2023-01-23 08:20
ten artykuł jest właśnie o Panu/Pani! :)
- 15 3
-
2023-01-23 08:09
tak, na zewnatrz, z nich moze pic pies i jego wlasciciel
- 9 3
-
2023-01-23 00:02
(4)
Psia sierść unosi się w powietrzu, a jak jest mokra to śmierdzi, psy tez szczekają. Nie chodze do restauracji jeść z psami.
- 66 10
-
2023-01-26 15:10
(1)
Czasami wolałabym jeść z psami niż z ludźmi! Zdecydowanie zdrowsze psychicznie towarzystwo!
- 0 0
-
2024-01-22 14:21
Takie na Twoim poziomie - zerowym.
- 0 0
-
2023-01-23 14:26
Ludzki naskórek unosi się wszędzie, włosy, smród potu,
a kucharze w restauracjach często nie myją rąk po skorzystaniu z toalety
- 5 3
-
2023-01-23 11:27
W powietrzu
To unosiliby się tacy "mądrzy" jak ty, gdyby głupota miała skrzydła
- 3 14
-
2023-01-22 22:55
Litości (1)
Porównujesz psa do osoby niepełnosprawnej ?
- 62 14
-
2023-01-23 00:29
i jeszcze pisze że mają zdychać! skandal
- 19 9
-
2023-01-22 21:58
ciekawe co to jest normalny kraj... (6)
U nas niestety ale wiekszość nie dba o psa, psy nie są odrobacza w terminie, psy nie są szczepione w terminie, psa trzeba czesać i my- uszy... Ogolnie pielęgnacja.... Po psach należy sprzątać a nie tłumaczyć że to mały piesek i jego kaka jest maleńka.... Sama mam psa... Jeszcze do ogrodka przy knajpie z nim wejdę ale do lokalu już nie.... Pies sie drapie, pies gubi sierść... Ogolnie wszedzie kudły latają... Wiec pies w lokalu nieeeee
- 126 12
-
2023-01-23 11:26
Ludzie (1)
Też się drapią, też gubią włosy, dłubią w nosie i karmią dzieci cycem przy stole.
- 7 4
-
2023-01-24 08:04
ludzie to nie zwierzęta choć niektórych zachowania mogą przypominać zachowania zwierzęce ale to wina błędów ewolucyjnych
- 3 1
-
2023-01-23 09:58
Człowiek się drapie, nawet nie wie Pani jak ludzie mają brudną bieliznę i są brudni, za wyglądają na czystych (3)
Łupież nawet w brodach widziałem i to u gościa w garniturze
- 8 26
-
2023-01-23 11:10
(2)
mierzysz wszystkich swoją miarą a jednak każdy ma swoje zachowania zazwyczaj wyniesione z domu rodzinnego, nie każdy kąpał się w misce w wodzie po mamie lub defekował za stodołą
- 5 5
-
2023-01-23 14:24
Pracuję na SORze i wiem co to brud u ludzi, z zewnątrz ,,czystych" (1)
- 10 0
-
2023-01-24 08:03
nie szata czyni człowiekiem , to tylko stary Polski zabobon by wyglądać na zewnątrz a w środku pusto
- 3 0
-
2023-01-22 21:52
(12)
Serio id..to chciałbyś jesc w akompaniamencie skowytu kundli które nie znajdą wspólnego języka? Bo ja średnio zwierzęta są fajne i miłe ale trzeba wiedzieć że nie jest się pępkiem świata i są miejsca gdzie zwierząt się nie wprowadza i tyle skończyć być gn.. jem patrzącym na świat z perspektywy własnej d... I pomyśleć o innych to jest ta empatia nie noszenie szmatki w czasie pseudo pandemii
- 110 18
-
2023-01-26 14:59
psy w restauracji (1)
piszesz jak ostatni cham i zdecydowanie lepiej bym się czuła gdziekolwiek w towarzystwie Zwierząt niż twoim! Jakim prawem nazywasz kogoś, kto ma inne zdanie niż ty, i**otą czy gnojem? A jak rodzice przyjdą z drącym się dzieciakiem, to się zachwycasz bo to przedstawiciele ludzi!?
Im więcej poznaję ludzi tym bardziej kocham zwierzęta!!! I w restauracji, sklepie czy innym supermarkecie...- 0 0
-
2024-01-22 14:19
Nie akceptuję ani wrzeszczących dzieci ani zwierząt.
- 0 0
-
2023-01-23 00:50
(9)
Mam restaurację, gdzie przychodzę z moimi psami, zawsze od pani kelnerki dostają miskę z wodą, psy są grzeczne, leżą pod stołem i jeszcze nikt nigdy nie miał pretensji, że psy są w restauracji wszystko zależy od ludzi. Moje psy są grzeczne, ale nie lubię jeść w towarzystwie rozwydrzonych bombelków:((
- 34 74
-
2023-01-23 13:08
pieski (1)
Kocham psy i sam przez wiele lat byłem opiekunem psa, ale nigdy psa do restauracji bym nie zabrał. Nawet jeżeli mój pies jest spokojny i ułożony, nigdy nie wiem czy do restauracji nie wejdzie inny klient ze swoim psem, który zaatakuje albo sprowokuje mojego psa.
I druga kwestia, jeżeli można wchodzić do restauracji z yorkiem, dlaczego nieKocham psy i sam przez wiele lat byłem opiekunem psa, ale nigdy psa do restauracji bym nie zabrał. Nawet jeżeli mój pies jest spokojny i ułożony, nigdy nie wiem czy do restauracji nie wejdzie inny klient ze swoim psem, który zaatakuje albo sprowokuje mojego psa.
I druga kwestia, jeżeli można wchodzić do restauracji z yorkiem, dlaczego nie miałbym do niej wejść z moim dobermanem? A teraz zastanówmy się co by się stało gdyby doszło do spięcia tego dobermana np. z dużym wilczurem, nawet gdyby oba psy były na smyczy i w kagańcu. Taka prozaiczna kwestia jak gorąca herbata stojąca na sąsiadującym stoliku, szczególnie przed dzieckiem, i nieszczęście gotowe. Tak więc polecam używanie wyobraźni!- 31 2
-
2023-01-24 08:01
szacunek wobec innych - tak to się nazywa - roszczeniowcy nie znają
- 4 1
-
2023-01-23 13:03
Czy ktoś zna właściciela psa, który powiedział, że jego pies jest niegrzeczny, albo że gryzie? (3)
- 17 3
-
2023-01-26 15:06
pies (1)
Ja znam! mój pies bywa niegrzeczny i do restauracji z nim nie pójdę ale przeszkadza mi, że nie mogę wejść z małym jamnikiem do sklepu na malutkie zakupy. Pies niczego nie dotyka, jest u mnie na rekach , nie drze japy jak małe dzieciaki, nie zrzuca towarów na podłogę i jest zdrowszy i czystszy niż niejeden człowiek!
- 0 1
-
2024-01-22 14:17
Przeczysz sam sobie w jednym wpisie. Brak konsekwencji i logiki.
- 0 0
-
2023-01-23 14:23
Ja- nie pozwalam podchodzić nachalnym dzieciakom, bo pies gryzie
a, że jest piękny i puszysty dzieci podchodzą bez pytania, pies nosi żółtą wstążkę ale nikt tego symbolu nie rozumie, a mama dziecka ostatnio taki tekst: ,,on gryzie ? Niemożliwe...."
- 10 0
-
2023-01-23 11:09
możesz wziąć na wynos i jechać do ciapkowa zjeść z kumplami , nie wciskaj swoich upodobań innym
- 24 11
-
2023-01-23 10:17
(1)
Nie wiem co gorsze- rozszczekane yorki czy rozwydrzone dzieci.
- 29 2
-
2023-01-24 08:01
dzieci wyrosną na dorosłych ludzi pies nie , jest różnica , no ale ...
- 0 4
-
2023-01-22 21:29
u ciebie w glowie jest nawet 4.
- 72 7
-
2023-01-22 18:17
(6)
A co na to pozostali klienci?
- 42 14
-
2023-01-23 12:35
Regulamin ustala właściciel, mogli wyjść razem z psem.
- 9 1
-
2023-01-23 09:56
Nam psy nie przeszkadzają w restauracji (1)
- 9 29
-
2023-01-23 11:08
a ja wole jeść z ludźmi niż ze zwierzętami, widać kto i gdzie był wychowywany
- 27 10
-
2023-01-22 20:28
Wciagali sushi
- 24 1
-
2023-01-22 19:44
(1)
jak to co? Orda w kubeł.
- 41 12
-
2023-01-22 20:41
Jak to tchórze Polacy tylko po alkoholu mocni
- 49 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.