• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozkład SKM stanie na głowie

Michał Jamroż
26 lutego 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 23:00 (26 lutego 2008)
Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem. Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem.

Od poniedziałku z Gdańska do Gdyni Głównej, zamiast sześciu pociągów na godzinę, będą jeździć tylko dwa. Niestety, jest to konieczne, jeżeli chcemy już w wakacje korzystać z nowoczesnego peronu na stacji w Gdyni.



Co sądzisz o organizacji ruchu związanej z remontem?

W ostatnich miesiącach na trójmiejskich torach remont goni remont. Od ponad trzech miesięcy SKM kursuje według tymczasowych rozkładów jazdy, w których częstotliwość kursowania pociągów jest ograniczona. Zamiast co 7,5 min, w godzinach szczytu kolejki jeżdżą co 10 min. Jednak utrudnienia, z jakimi zmagali się dotychczas pasażerowie, to tylko wstęp do tego, co ich czeka.

3 marca rozpocznie się drugi etap remontu przystanku Gdynia Główna, który potrwa do 31 maja.

- Wymieniona zostanie cała nawierzchnia, na całej długości peronu stanie nowoczesna wiata, zamontujemy też windę dla niepełnosprawnych - tłumaczy Andrzej Osipów, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście.

Prace z tym związane wymuszają na wykonawcach robót zamknięcie na półtora miesiąca każdego toru. W tym czasie pociągi będą jeździć jednym torem. Z tego powodu w relacji Gdańsk - Wejherowo - Gdańsk będą one kursować co 30 min.

Wąskim gardłem będzie odcinek od Orłowa do Gdyni, gdyż ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem. I to właśnie na tym odcinku odstępy między kolejkami będą musiały wynosić aż 30 min.

Wszystkie pociągi do i z Wejherowa będą kursować po jednym torze, tym, który będzie akurat czynny na stacji w Gdyni. Drugi tor byłby nieużywany. Ale aby utrudnienia były jak najmniejsze, SKM postanowiło puszczać po nim pociągi do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana. Tu będą kończyć bieg, aby po chwili udać się w podróż powrotną do Gdańska. Dzięki temu, aż do stacji Wzgórze Św. Maksymiliana będzie zachowana częstotliwość 15 min. Z tą różnicą, że po jednym torze będą jeździły pociągi z i do Wejherowa, a po drugim z i do Wzgórza Św. Maksymiliana, a od Orłowa powrócą na właściwe tory. Dodatkowo w godzinach szczytu na trasę Gdańsk - Sopot wyjadą kolejne składy, które zwiększą częstotliwość na tym fragmencie trasy SKM do 7,5 min.

Mniej skomplikowane zmiany czekają osoby podróżujące na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. Tu pociągi w godzinach porannego szczytu będą jeździły co 15 min, a nie jak dotychczas co 10, a w pozostałym okresie co 30 min, zamiast co 15. Co ciekawe, w okresie popołudniowego natężenia ruchu co 15 min jeździć będą tylko pociągi w kierunku Chyloni.

SKM uruchomi też dodatkowe pociągi kursujące po torach dalekobieżnych na trasach Gdańsk - Wejherowo oraz Sopot - Wejherowo, z których część od stacji Gdynia Główna przejdzie na tory SKM.

- Wiemy, że utrudnienia będą duże, ale staraliśmy się tak ułożyć rozkład, aby zminimalizować je w jak największym stopniu. Z góry przepraszamy naszych pasażerów za wszelkie niedogodności - mówi Andrzej Osipów.

Dla większości osób podróżujących SKM zmieniony rozkład to same problemy i duży dyskomfort podczas podróży w zatłoczonych składach. Jednak osoby korzystające z SKM tylko na trasie Gdańsk - Sopot będą miały do dyspozycji więcej pociągów niż wcześniej. Muszą jednak uważać, aby nie trafić na skład jadący z lub do Wejherowa, bo ten na pewno będzie zatłoczony. Zmianie nie ulega rozkład pociągów do Tczewa i Słupska.

Szczegółowe rozkłady jazdy dostępne będą na przystankach, w serwisie Komunikacja oraz na stronie www.skm.pkp.pl

Częstotliwość kursowania SKM od 3 marca:

Gdańsk - Gdynia 30 min
Gdańsk - Wejherowo 30 min
Gdańsk - Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana 15 min
Gdańsk - Sopot 15 min (7,5 min w szczycie)
Gazeta WyborczaMichał Jamroż

Opinie (191) 4 zablokowane

  • LOL (6)

    inaczej nie można tego skomentować

    • 0 0

    • hahahaha!

      chyba jaja se robicie? i moze jeszcze Renome walnijcie w te kolejki dla umilenia podrozy?
      juz teraz jakis patafian wypuszcza jednowagonowe sklady w godzinach szczytu, gdy jezdza co 10 minut. zreszta co tam krotkie! nawet jak jada 3 wagony to czasami ledwie sie mozna zmiescic, a wy tu chcecie co 30 minut? hahahaha! chyba kogos ostro pop**** w czerep! to sie skonczy tragicznie ktoregos dnia i dzis wam to mowie.
      puszczajcie po dalekobieznym z Orlowa do Glownej, madrale! taki wielki problem? naprawde ktos musi stracic zycie w 10x przetloczonej kolejce albo spadajac z peronu jak dziki tlum w Orlowie zacznie sie ustawiac do nadjezdzajacego pociagu? co to kur** jest? Unia Europejska czy Azja?
      ruszyc mozgownicami, lachmyty! na co wam bylo te 8-10 lat studiow na zarzadzaniu UG? troche wyobrazni!

      • 0 0

    • Można inaczej - LOL2

      hahaha

      • 0 0

    • może ktoś mnie oświeci bo niedouczony jestem: (3)

      1) Stacja Gdynia Główna posiada 5 peronów. Peron SKMi jest tylko jeden. Skoro jest zamknięty z powodu remontu to czy wymaga to takiego GENIUSZU by zorganizować odjazdy pociągów SKM na innym peronie?

      2) Jeżeli pkt1 jest zbyt genialny, to: skoro możemy przepuszczać pociągi raz na trzydzieści minut, to może podstawić na peron TRZY pociągi zamiast JEDNEGO?

      • 0 0

      • NIe wydaje mi się, żeby gości z skm było stać na jakieś sensowne pomysły

        a pro po, skąd jest kasa na remont?

        • 0 0

      • ja też nie rozumiem

        >1) Stacja Gdynia Główna posiada 5 peronów. Peron SKMi jest tylko jeden. Skoro jest zamknięty z powodu remontu to czy wymaga to takiego GENIUSZU by zorganizować odjazdy pociągów SKM na innym peronie?

        doprawdy, tego nikt mi nie wmówi, że się NIE DA.
        jak by ścisnąć za jaja odpowiedzialnych za ten stan, to by szybko coś wymyślili POLSKA, MIESZKAM W POLSCE MIESZKAM TUTUTUTU
        Widziałem ryj gościa z zarządu w tvp gdańsk. Taki muł na pewno nic nie wymyśli. powiedział tylko, żeby słuchać megafonów (sic!)

        • 0 0

      • Nie da się

        pkt 1 Nie da się, bo pociąg to nie autobus, że jedzie jak kierowca pokręci kółkiem. Napisane przecież "ostatni rozjazd pozwalający pociągom zmienić tor znajduje się tuż za Orłowem." Więc nie ma możliwości zmiany toru i co za tym idzie peronu.
        Inna kwestia jest taka, że może w takim wypadku dorobić kilka zwrotnic w Gdyni, lecz to znów wiąże się z kolejnymi utrudnieniami również w ruchu dalekobieżnym. I nie wiem czy parametry techniczne torów pozwalają na wprowadzenie dodatkowych zwrotnic w tamtym miejscu.
        pkt 2. Również mam nadzieję, że będą jeździły wydłużone (potrójne) składy.

        • 0 0

  • ... (1)

    Ich to chyba pomerdało - to nie zda rezultatu!!!

    • 0 0

    • rezultat sie osiaga tak samo jak wynik, zdaje sie egzamin. Czy wy juz naprawde zatraciliscie umiejetnosc komunikowania sie po polsku z chwila zamieszkania w sieci?

      • 0 0

  • ;o (2)

    Z jednej strony remonty są jak najbardziej potrzebne, ale chyba w cywilizowanym świecie takie remonty robione są na trzy zmiany, trwają dużo krócej i nie są tak uciążliwe, niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.

    • 0 0

    • racja

      Paweł , masz racje (cywilizowanym ) Polska jeszcze nie należy do cywilizowanych krajów.
      We Włoszech takie roboty przeprowadzają w nocy , tak samo robią na drogach , i w takiej sytuacji nie ma problemów z przeciążeniami kolejek i z korkami na drogach

      • 0 0

    • londyn 8:15

      to chyba w londynie nie byles:):):):)

      • 0 0

  • (...) (2)

    JA SKM NIE JEŻDŻĘ BO ŚMIERDZI SIKAMI !

    Tyle Wam powiem.

    • 0 0

    • zgadzam sie

      • 0 0

    • to chyba ty śmierdzisz, bo ja jeżdżę i nic nie śmierdzi, a zgodnie z tym co piszesz śmierdzi kiedy ty jeździsz...

      • 0 0

  • trzeba rower z piwnicy wyciągnąć :) (2)

    • 0 0

    • i tu się z tobą zgodzę bo rowerem to bedzie najszybciej , mimo braku ścieżek rowerowych w Gdyni

      • 0 0

    • Lepiej sprawdź czy on tam jeszcze jest?

      • 0 0

  • zart

    heh... a ja myslalam ze se ktos jaja robi;d

    a zkmem bedzie mozna jezdzic chociaz?:)

    • 0 0

  • Od 1 kwietnia już rower (8)

    Od 1 kwietnia już rower. Miesiąc trzeba będzie przeboleć w tłoku

    • 0 0

    • rowerem w Gdyni? masakra. ja dymam caly czas:) z pogórza do centrum (7)

      i za każdym razem jak jadę wiśniewskiego przeklinam urzędników z Gdyni, że nie zrobili ścieżki rowerowej;) nigdy więcej szczura i jego ekipy.

      • 0 0

      • (6)

        Z Sopotu do Gdyni. Też przeklinam planistów gdyńskich, bo choć ścieżkę zrobili to poprowadzili ją tak, że jest gorzej niż było bez ścieżki. To dlatego, że planują i projektują je ci, którzy rower to mieli w ręku jak kupowali dziecku na komunię. Ba, robią to niezgodnie z obowiązującymi przepisami.

        • 0 0

        • JAk skończą most na wiśniewskiego to zrobią na 90% zakaz poruszania się rowerem. (5)

          wtedy będę musiał chyba latać. normalnie pojadę pod urząd i będę głodował. Po cholerę mam jeździć autobusem, kiedy rowerem jestem 2 razy szybciej i za darmo? może o tę kasę, której nie wydaję na bilety chodzi?

          • 0 0

          • yossarian (4)

            Nie, raczej nie. Akurat transport publiczny jest sprzymierzeńcem rowerzystów. Wg mnie chodzi o głupotę urzedniczą oraz o powszechną arogancję w stosunku do rowerzystów. O samochodziarzach nie wspomnę, bo to temat rzeka. Rowerem o ile mi wiadomo można oficjalnie dojechać z Obłuża/Pogórza do Gdyni, tyle tylko że ruch jest ogromny, co odstrasza wielu potencjalnych rowerzystów, ale nie takich jak ja.

            • 0 0

            • mnie też nie odstrasza, i tak jestem szybciej niż autobusem (3)

              ale naprawdę bardzo rzadko spotykam tam rowerzystów. Bo nie ma ścieżki.
              W gdyni już sporo ulic jest zamkniętych dla rowerzystów, obawiam się, że będzie jeszcze gorzej.
              A co do głupoty i ignorancji gdyńskich urzędników to masz całkowitą rację.
              W Gdańsku pod względem podejścia do rowerów to mają fajnie....

              • 0 0

              • yossarian (2)

                No cóż. Nie poddawać się. Coś tam mają robić i w Gdyni, chociaż robią to na razie beznadziejnie. Cała nadzieja w tym, że coraz więcej ludzi wykorzystuje rower jako użytkowo, a nie tylko jako prezent na komunię do powieszenia w piwnicy.
                Co do jazdy Wiśniewskiego rozumiem ten ból bo ruch samochodowy teraz jest przeogromny i podobnie jest na Al. Zwycięstwa. Ale co tam. Jeżdżę i nie obchodzą mnie zdziwione i zatroskane miny ludzi dziwiących się, że jeżdże główną ulicą wśród spalin i samochodów. I to prawda: jestem szybciej często niż SAMOCHODEM!!!

                • 0 0

              • specjalnie tutaj i w innych miejscach o tym piszę, chcę, (1)

                żeby jak najwięcej ludzi zrozumiało potrzebę myślenia o ścieżkach rowerowych, bo z nieświadomości ogólnej wynika też nieświadomość urzędasów.

                Moje wyliczenia jazdy wyglądają tak - moja trasa 9 km autobusem jadę rozkładowe 20 minut. Samochodem jadę, kiedy nie ma korków 14 minut. Rowerem jadę 18 minut.
                Bez ścieżki rowerowej, po wertepach, krawężnikach.

                • 0 0

              • Święta racja!
                Mimo tego, że uwielbiam moje miasto, to muszę się zgodzić, że tak beznadziejnych ścieżek rowerowych jak w Gdyni, to ze świeczką szukać.. Jedną z nilicznych dobrych tras jest odcinek Obłuże-Babie Doły.
                Jak zrobi się cieplej to chyba też przesiądę się na rower, jakoś się doczłapię z Pogórza do Oliwy, hehe.

                • 0 0

  • CO ZA DEBIL TO WYNYSLIŁ !!!!!

    SORY... może mi to ktoś przetłumaczyć jak oni chcą to zrobić ? przecież już teraz pociągi jeżdżą jak ....(!) np Kurs Gda - Sopot a co dalej:> przejście na peron SKM z daleko bieżnego i tak będzie trzeba czekać by podjechać ten 1 przystanek chociażby ???

    • 0 0

  • (3)

    ja sie ciesze ze nareszcie jest remontowane to co powstalo wiele lat temu.co do kursowania pociagow to nie jest zle.jakby tylko puscili np 3 sklady en 57 w szczycie rannym i popoludniowym to naprawde nie odczuje sie az tak bardzo tych remontow.jestem za tym zeby nasze perony wygladaly na 21 wiek a nie na wczesne lata 70...

    • 0 0

    • (1)

      FAJNIE MASZ NA BANI.... POMYSL O LUDZIACH DLA KTORYCH SKM TO JEDYNE ZRODLO KOMUNIKACJI!!!!!!!!!!!

      • 0 0

      • no ja tez jestem za tym zeby jezdzily 3 skladowe en57;)

        • 0 0

    • 3 składy

      Z trójmiasta do Wejherowa zawsze 3 składy a do Lęborka czy Słupska-4 składy (perony są dosyć długie) i jakoś to przeżyjemy.

      • 0 0

  • będzie ciepło to na rowery

    gorzej w deszcz :(

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane