• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozstrzygnięcia przetargów na budowę Trasy Kaszubskiej przesunięte

Maciej Naskręt
7 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wydłuża się procedura przetargowa dla Trasy Kaszubskiej. Wydłuża się procedura przetargowa dla Trasy Kaszubskiej.

Nie udało się rozstrzygnąć przetargów na budowę 42-kilometrowej Trasy Kaszubskiej. Znowu wydłużono terminy składania ofert - do drugiej połowy września tego roku. Jeśli nie będzie opóźnień, droga zostanie otwarta w 2021 r.



Czy uda się w tym roku rozstrzygnąć przetargi dla Trasy Kaszubskiej?

Przypomnijmy, że inwestorem budowy Trasy Kaszubskiej jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dla planowanej inwestycji dokumentację techniczną przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Wstępne wyliczenia mówią, że droga ekspresowa z Gdyni do Bożegopola może kosztować nawet grubo ponad 2 mld zł. Ok. 70 proc. to koszty samej budowy, a 30 proc. to koszty odszkodowania wypłacone za tereny zajęte pod drogę.

Obecnie gdański oddział GDDKiA czeka na oferty cenowe firm zainteresowanych przetargiem na budowę dwóch odcinków z Gdynia do Luzina. To drugi etap przetargu. Na trzeci odcinek (Luzino - Bożepole), który został okrojony, trwa przetarg nieograniczony. Otwarcie ofert miało nastąpić jeszcze w sierpniu, ale niestety, nie udało się.

- Przełożenia terminów wynikały z ilości pytań od potencjalnych oferentów, konieczności ich przeanalizowania, udzielania odpowiedzi oraz ewentualnego zmieniania zapisów specyfikacji przetargowej - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Ostatnie przełożenie terminów związane jest z koniecznością dokonania uzgodnień przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad z Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie wzorcowych warunków kontraktu.

Obowiązujące terminy otwarcia ofert to:
  • dla odcinka Szemud - Gdynia Wielki Kack - 19 września 2017 r.;
  • dla odcinka Bożepole Wielkie - Luzino - 20 września 2017 r.;
  • dla odcinka Luzino - Szemud - 21 września 2017 r.


Przebieg Trasy Kaszubskiej na Pomorzu. Przebieg Trasy Kaszubskiej na Pomorzu.
Wyjątkowo długie prace przy biurkach

Pierwotne plany zakładały rozpoczęcie budowy Trasy Kaszubskiej w 2010 r. i jej zakończenie w roku 2013. Jednak rekordowo wolne tempo wydawania decyzji środowiskowej na tę drogę pogrzebało harmonogram - na 150-stronicowy dokument drogowcy czekali 2 lata i 4 miesiące.

Trzeba zaznaczyć, że niemogący się ze sobą porozumieć urzędnicy z GDDKiA i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska podlegają bezpośrednio tej samej administracji rządowej.

Inwestorem budowy drogi ekspresowej S6 jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Urząd podlega bezpośrednio ministrowi infrastruktury i budownictwa. To ministerstwo decyduje o uruchomieniu środków na każdą inwestycję. GDDKiA odpowiada natomiast za przygotowanie formalne, organizację przetargu, nadzór nad wykonawcą oraz odbiór inwestycji.

Jeszcze kilka miesięcy temu wydawało się, że Trasa Kaszubska może być gotowa w 2020 r. Tymczasem ostatnie plany rządu zakładają, że droga zostanie udostępniona kierowcom najwcześniej w 2021 r.

Okrojona Trasa Kaszubska

Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 22 kilometry (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także - od podstaw - Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.


Odcinek Szemud - Luzino

Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.


Odcinek Luzino - Bożepole

Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców.

Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową.

Miejsca

Opinie (174) 4 zablokowane

  • PIS i wszytko jasne

    Nie ma kasy bo rozdali więc przedłużają procedury i palą głupa.

    • 3 7

  • Dziękuje PiS za niszczenie regionu.

    tak jak i za niszczenie naszego kraju jako całości.
    Bosze zapłać im bo nie wiedzą co czynią.

    • 5 12

  • Wynik przetargu

    Wykonawcy Leborskiej zostanie wykonawca jednego z odcinka S7 do Elblaga, którego zaawansowanie robot jest nie zagrożone poślizgiem

    • 1 4

  • Fascynują mnie opinie (2)

    95 % osób tu wypowiadających swoje złote myśli nie doświadczyłoby edukacji na poziomie wyższym niż podstawowa, gdyby nie konieczność, że musi funkcjonować szkolnictwo średnie i wyższe.

    • 6 4

    • ty sie nie podniecaj z tym dyplomem :P (1)

      bo tez wyjatkowy nie jestes

      • 1 0

      • Hmmm

        Dżentelmen nie okazuje oznak emocji. Dyplom o niczym nie świadczy. Oryginalność moją mógłbyś doświadczyć w San Escobar. Poza tym zdania nie zmieniam i daleki jestem od nadpobudliwości. Języka nie wystawiam, więc tylko ;-)

        • 1 2

  • (4)

    Możemy się spodziewać, że po ukończeniu tej inwestycji ruch na obwodnicy wzrośnie jeszcze bardziej. Im więcej ludzi wyprowadzi się za Koleczkowo, Szemud i inne wioski, tym więcej będzie aut w mieście. Z punktu widzenia mieszkańca Gdańska ta inwestycja jest szkodliwa.

    • 43 51

    • (1)

      po wybudowaniu kilkunastu osiedli w Gdańsku, ruch samochodowy wzrośnie w Gdańsku. Z punktu widzenia mieszkańca Gdańska ta inwestycja nie jest szkodliwa, a wręcz niezbędna!!!

      • 12 6

      • "po wybudowaniu kilkunastu osiedli w Gdańsku (...) ta inwestycja jest niezbędna"

        Serio? Droga na kaszubach jest niezbędna po wybudowaniu osiedli w Gdańsku :D ?

        • 4 1

    • akurat S6 jest bardzo potrzebna

      Jeżeli S6 nie ma sensu, to równie dobrze można powiedzieć że A1 czy S7 też ;) Trójmiasto potrzebuje lepszego połączenia drogowego z Pomorzem Środkowym. Ponadto jej budowa odciąży Male Trójmiasto Kaszubskie od części ruchu. No i budowa Trasy Kaszubskiej zablokuje jeden z najgłupszych i najbardziej szkodliwych projektów jakim jest tzw. Obwodnica Metropolitarna. Same plusy, budować budować!

      • 11 5

    • Już dawno mówiłem, że TK to nikomu niepotrzebna droga do lasu, wyrzucone pieniądze i niepotrzebna ingerencja w środowisko.

      • 4 13

  • i po co komu ta trasa?

    żeby jeszcze więcej egzotycznych rejestracji korkowało Trójmiasto?
    Przecież przyjadą na lody w niedzielę po kościele.
    I będzie rzeźnia, HATAKOMBA !!!

    • 4 10

  • OPAT dla kogo? (3)

    OPAT moze i jest potrzebny, jednakze w obecnym jego przebiegu tylko dla mieszkańców Rumi i części Gdyni. Część Redy i tak bedzie zakorkowana, podobnie jak trasa na półwysep. nie mówiąc juz o samym półwyspie czy drodze z Władysławowa na zachód.
    Sensownymj wydaje sie byc rozwiazanie całkowicie omijajace Redę, no ale w Pucku czy przed Puckiem lub za Puckiem znów powstanie korek. Chyba nie tedy droga

    • 7 6

    • (2)

      Dla portu I dla Gdyni.
      Ta inwestycja rozwiaze tragiczne kolizje drog z liniami kolejowymi.

      • 5 2

      • (1)

        A gdzie (poza Gdynia) sa "tragiczne kolizje dróg z liniami kolejowymi" ? No może jeden przejazd kolejowy w Redzie. Czy on jest tragiczny?
        Jesli mówisz o Gdyni, to nie jest OPAT, to jego fragmencik. Aglomeracja Trójmiejska to nie Gdynia, lecz Wejherowo, Reda, Rumia, Trójmiasto do Pruszcza wraz z okolicami

        • 3 3

        • Koszty I pracochlonnosc sa skoncentrowane wlasnie w tych problemach. Bez ich rozwiazania reszta nie ma sensu. A tranzyt czy transport rowniez sa bez sensu bez usprawnienia.
          Masz racje, to fragmencik - poludniowa czesc - ale najwazniejsza, najtrudniejsza I najdrozsza... Reszta jest pochodna.

          • 0 0

  • A co Adamowicz ma do atego? (1)

    Ty głąbie!

    • 5 3

    • jak to co? Adamowicz idzie na zniszczenie

      • 0 4

  • (3)

    Decyzja środowiskowa. Ekoterror jest hamulcem rozwoju.

    • 103 16

    • gdyby nie to, to Szyszko by już wszystkie drzewa w Polsce powycinał (1)

      • 9 7

      • nudne juz z tym szyszko

        ze scieli trawnik pod twoim blokiem to tez wina szyszko. jaki ty prosty krzykaczu

        • 1 3

    • co za gamoń...

      • 8 7

  • Gdzie jest Horała z Pisem ? gdzie jest Platforma i obiecana trasa na 2012 ? (3)

    Czy to tez wina Szczurka

    • 6 6

    • (2)

      PO przygotowało wszystko. Wystarczyło ogłosić przetarg. Piskorski znowu odkłada. Brakuje kasy?

      • 2 2

      • Przestań ćpać.

        • 1 1

      • sr* ty taty, a ty dmuchaj w trąbke i ruszaj rytmincznie glową

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane