• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozstrzygnięto konkurs na nowy przystanek SKM Żabianka AWFiS

Michał Sielski
16 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Zwycięski projekt przystanku na Żabiance autorstwa warszawskiego Biura Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB. Zwycięski projekt przystanku na Żabiance autorstwa warszawskiego Biura Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB.

Klinkier, stal i przeszklone powierzchnie - tak ma wyglądać przystanek SKM Żabianka AWFiS po modernizacji. Władze SKM po raz pierwszy zorganizowały konkurs architektoniczny, ale zapowiadają już kolejne.



Zwycięski projekt wykonało Biuro Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB z Warszawy, które pokonało Biuro Projektów Kolejowych w Gdańsku.

Według jury warszawska firma wygrała głównie dzięki walorom architektonicznym.

- To pierwszy, ale na pewno nie ostatni taki konkurs architektoniczny. Żeby projekt spełniał oczekiwania jak największej grupy pasażerów, wolimy posłuchać głosu profesjonalistów - stąd idea tego współzawodnictwa. Wiekowe budynki kolejowe to często przepiękne obiekty. Poprzez ideę konkursu mamy nadzieję, że historia zatoczy koło i kolej - jak dawniej - nie będzie się musiała wstydzić swojej infrastruktury - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Zwycięska firma nie projektowała jeszcze przystanków w Trójmieście, ale ma za sobą tworzenie infrastruktury w Warszawie: niektórych stacji metra czy węzła Młociny. Na Żabiance zaproponowała tunel obłożony klinkierem oraz przeszkloną wiatę.

BPK, które projektowało przystanki w Gdańsku Oliwie i Sopocie Wyścigach, proponowało podobną do nich koncepcję, wzbogaconą m.in. o sylwetki sportowców.

Teraz zwycięzca konkursu zostanie zaproszony do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na sporządzenie dokumentacji projektowej.

Remont przystanku ma się rozpocząć w połowie 2011 roku, potrwać pół roku i kosztować 6 mln zł.

Opinie (209) ponad 10 zablokowanych

  • fajny pomysł

    z tym powtarzaniem nazwy stacji przez cała długość peronu
    nie trzeba wypatrywać tablicy z nazwą "przemykającej" przed oknami wagonu

    • 3 0

  • Fatalnie to wygląda, kto to w ogóle zatwierdził ?!

    • 1 0

  • Akurat na miare budyniowa

    • 0 0

  • Wyglada jak barak dla bezdomnych

    • 2 0

  • Łojejku

    Cóż to za ohyda?

    • 2 0

  • Ta, już wybudowali... (1)

    Pewnie staruszkowie znowu oprotestują bo co nowe to zło, budujmy kościoły, Jezusów, a nie idźmy do przodu!

    • 1 0

    • czasami człowiek musi - inaczej się udusi

      • 0 0

  • gdańszczanie pokochajmy wizualizacje, to jest XXI wiek... prognozy, projekty, które można zobrazować, a jak będzie? (...)

    • 0 0

  • Gdańszczanie pokochajmy wizualizacje, toż mamy XXI wiek... prognozy, projekty można zobrazować, a jak będzie?? (...)

    • 0 0

  • WOW!!!!!

    Powialo Europa! Hahaha Pieknie to wyglada, pewnie dlatego ze nia ma na tych projektach drechow co mieszkaja na zabiance ;)

    • 0 0

  • Szkoda że szanowni projektanci poruszają się autami (1)

    bo gdyby postali na peronie 20 min na spóźnioną kolejkę wiedzieliby jak niemiłosiernie wieje i uwzględnili by taki wynalazek jak "wiata" czy jakiekolwiek osłonięcie od wiatru

    • 2 0

    • pewnie ze tak, ale takie coś na świecie robi się z elementów przezroczystych, głównie ze szkła. Ze względów bezpieczeństwa nie powinno się przesłaniać powierzchni peronu. A tu jak widzę miłośników szkła niezbyt wielu - "bo myć trzeba, bo stłuką, bo brudne, bo...)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane