• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa dróg przy SKM Kamienny Potok

Krzysztof Koprowski
19 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Tak będzie wyglądał rejon skrzyżowania Wejherowskiej-Małopolskiej. Projekt nie obejmuje rozbudowy przystanku SKM o nowy gmach.
  • Wizualizacja parkingu, który powstanie przy wykonanym już rondzie Wejherowska-Obodrzyców (zamiast pawilonów handlowych).
  • Tymczasowa organizacja ruchu od poniedziałku 20 maja.

Od poniedziałku w Kamiennym Potoku rozpocznie się nowy etap przebudowy układu drogowego w obrębie przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej zobacz na mapie Sopotu. Pasażerowie komunikacji miejskiej i kierowcy aut muszą przygotować się na utrudnienia w ruchu. To już kolejna inwestycja drogowa w tej części Sopotu.



Czy nowy parking skłoni kierowców do przesiadki na SKM i autobusy?

Od poniedziałku 20 maja przez około miesiąc zamknięta dla ruchu zostanie ul. Wejherowska od skrzyżowania z ul. Obodrzyców do ul. Małopolskiej.

Na ul. Małopolskiej, która w dolnym odcinku stanie się ulicą dwukierunkową, będzie obowiązywał zakaz parkowania. Dojazd do ul. Obodrzyców będzie odbywał się ul. Łużycką.

Zmiany na liniach autobusowych



W przypadku komunikacji miejskiej, zmiany obejmą wszystkie linie autobusowe kursujące do/z pętli Kamienny Potok SKM. Zmiany dla kursów wykonywanych w kierunku Kamiennego Potoku wejdą w życie w poniedziałek od godz. 8, zaś dla kursów z pętli już od samego rana.

  • Autobusy linii 177 i 187 w obu kierunkach od/do pętli przy SKM będą kursowały ul. Małopolską - Łużycką. Na trasie objazdu przewidziano zatrzymania na żądanie na przystankach na ul. Łużyckiej 03 i tymczasowym 90. Przystanek Łużycka 01 na ul. Obodrzyców nie będzie obsługiwany przez linie 177 i 187.
  • Autobusy linii 185 w obu kierunkach pojadą ul. Kujawską - Łowicką - Małopolską - Łużycką - Obodrzyców - Wejherowską. Na trasie objazdu w kierunku Rynku Non-Stop będą obowiązywały przystanki: tymczasowy Kamienny Potok SKM 90 na ul. Małopolskiej (za skrzyżowaniem z ul. Kaszubską) oraz Łużycka 01 n/ż (na ul. Obodrzyców za skrzyżowaniem z ul. Łużycką). Przystanek Kamienny Potok 03 na ul. Wejherowskiej nie będzie obsługiwany. Na trasie w kierunku Kamienny Potok autobusy zatrzymają się na tymczasowym przystanku Łużycka 90 n/ż na ul. Łużyckiej. Drobnej korekcie (1-2 min) ulegną czasy przejazdu.
  • Autobusy linii 287 w kierunku Kamiennego Potoku będą kursowały ul. Obodrzyców - Łużycką - Małopolską. Na trasie objazdu przewidziano tymczasowy przystanek Łużycka 90 n/ż na ul. Łużyckiej. Przystanek Łużycka 01 nie będzie obsługiwany przez tę linię. Trasa w kierunku Osiedla Mickiewicza nie ulega zmianie.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


  • Fragment ul. Wejherowskiej, który od poniedziałku będzie wyłączony z ruchu autobusów i samochodów.
  • Parking na 75 samochodów w miejscu dawnych pawilonów handlowych.
  • Przy przystanku SKM powstaną: postój dla taksówek, dwa miejsca typu kiss and ride oraz siedem stanowisk parkingowych.

Prace potrwają do 11 września



Zmiana w organizacji ruchu wymuszona jest kolejnym etapem prac w ramach realizacji nowego układu komunikacyjnego w obrębie przystanku SKM, na który składają się:
  • przebudowana ul. Wejherowska od Obodrzyców do Łowickiej, wzdłuż której powstanie wydzielona droga rowerowa o szerokości 2 m i nawierzchni asfaltowej,
  • przebudowana pętla autobusowa przy przystanku SKM wraz z postojem taxi, dwoma stanowiskami typu Kiss & Ride oraz siedmioma miejscami parkingowymi (w tym dwa dla osób niepełnosprawnych),
  • budowa parkingu dla 75 samochodów (w tym trzech dla osób niepełnosprawnych) - w miejscu zajmowanym dotychczas przez pawilony handlowe,
  • montaż nowego oświetlenia w technologii LED,
  • przebudowa kanalizacji deszczowej wraz z budową trzech podziemnych zbiorników retencyjnych,
  • budowa rurociągu teletechnicznego dla monitoringu miejskiego,
  • nowe nasadzenia drzew i wykonanie trawników.

Wykonawcą robót jest Firma Budowlano - Drogowa MTM z Gdyni, która w przetargu zaoferowała kwotę prawie 4 mln zł. Zakończenie wszystkich prac planowane jest do 11 września.

  • Nowe rondo u zbiegu ul. Wejherowska-Obodrzyców
  • Nowe rondo u zbiegu ul. Wejherowska-Kraszewskiego
  • Przebudowany fragment ul. Wejherowskiej pomiędzy rondami

Wcześniej dwa ronda, wkrótce kolejny etap remontu wiaduktu



Przypomnijmy, że to już kolejna zmiana w układzie drogowym w tym rejonie Sopotu. Wcześniej zbudowano dwa ronda u zbiegu ulic Obodrzyców - Wejherowska i Wejherowska - Kraszewskiego, a także wykonany został I etap remontu pobliskiego wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu al. Niepodległości. Latem tego roku planowany jest kolejny etap prac przy tym wiadukcie.

Materiał z marca br.


Opinie (80) 5 zablokowanych

  • Ważne pytanie

    Dlaczego nie montuje się ekranów dźwiękowych od strony skm przy wejherowskim obok bloków??? To wyciszyloby bardzo hałas dla mieszkańców.

    • 0 1

  • (11)

    Jak zwykle w Sopocie dziwaczne drogi rowerowe i to w strefie tempo 30. A można było taniej i prościej zrobić już pasy rowerowe w jezdni.

    • 60 32

    • pasy rowerowe w jezdni ul. Jana Pawła II na osiedlu Zaspa w Gdańsku

      są postrzegane przez wielu malkontentów uważających siebie za rowerzystów za niebezpieczne. Wiele osób nie mających doświadczenia szosowego boi się korzystać z pasów rowerowych wygospodarowanych z jezdni - nie oddzielonych krawężnikiem od pozostałej części jezdni. W strefie Tempo 30 warto niekiedy tworzyć wydzielone drogi dla rowerów, gdy natężenie ruchu samochodów jest duże i tworzą się korki. Obecnie realizowane rozwiązanie sprawia niezłe wrażenie.

      • 1 0

    • to jest po to, żeby wprowadzić chaos i paranoję. (1)

      rowerzysta musi wiedzieć, że jest słabszym uczestnikiem ruchu i ma tam się ciskać i kombinować zamiast pojechać normalnie po jezdni.

      • 4 3

      • I dlatego zwiększa się ilość miejsc kolizyjnych?

        • 1 2

    • Zacznijmy od tego że znaczna część tych sopockich "dróg rowerowych" nie istnieje bo nie ma oznakowania

      • 0 3

    • (6)

      Jak by zrobili pasy w jezdni to zaraz by było hurr durr rowerzyści denerwują kierowców.

      • 12 10

      • (3)

        Kierofczyki nie mają bladego pojęcia o ruchu i nie kumają, że właśnie pasy są bezpiecznejsze, bo "nagle" nie wyjedzie im z boku rowerzysta.

        • 20 6

        • (1)

          Hurr durr? Po jakiemu to?

          • 0 3

          • Pewnie ten sam dialekt co "aqurat"

            • 1 2

        • polscy kierowcy są tak żałośnie beznadziejni, że żal o tym gadać, tylko się wszyscy zdenerwujemy

          ale mowa jest nie o durniach za kierownicą, ani o durniach na rowerach, tylko o durniach projektujących i robiących drogi takie jak sopocka Armii Krajowej, niepobity wzorzec d**ilizmu drogowego. dlaczego Sopot w tym aqurat aspekcie musi być naj?

          • 14 3

      • (1)

        czemu denerwują? każdy jedzie swoim pasem wszyscy są szczęśliwi.
        ogólnie to w strefie 30 nie tworzy się pasów, ani tym bardziej oddzielonej od jezdni "ścieżki" bo po co? żeby zachęcić do szybkiej jazdy kierowców? Sopot to jakiś stan umysłu z tymi "ścieżkami". Komu to ma służyć? dla rowerzystów, pieszych i kierowców to katastrofa jedna wielka.

        • 10 5

        • Sopot ze sciezek slynie..szczegolnie w okolicch Monciaka..

          • 3 3

  • Nawet Sopot ma dwa razy większe inwestycje niż Gdynia... (8)

    Szczurek, mówi Ci to coś?

    • 51 14

    • Ale Sopot nie organizuje lotów na byle czym i nie stawia nowych pomników (1)

      • 3 1

      • za to samoloty na molo laduja

        • 2 0

    • (5)

      do budy horala i tam szczekaj

      • 5 14

      • (4)

        Najlepiej brak inwestycji zrzucić na pisiora zamiast się zabrać za robotę

        • 12 2

        • (3)

          Brak inwestycji to masz w swojej głowie, a szczurowi to Ty możesz buty lizać.

          • 3 10

          • Nie jestem urzędnikiem, więc nie muszę.

            • 1 2

          • Ggff (1)

            To może podzielisz się jakie drogi są remontowane w Gdyni ?

            • 6 2

            • pasy startowe portu kosmicznego QYD

              • 3 1

  • Brawo... (1)

    Ciekawe kto to wymyślił, że zanim powstał zaplanowany parking, pozakazywał parkowania na praktycznie każdej ulicy w okolicy. Ludzie zawożą dzieci do przedszkoli i na prawdę nie ma gdzie zaparkować.. Dziś już tylko straż miejska chodziła i czyhała na parkujących...

    • 4 2

    • Trudno.

      • 1 0

  • Gdzie to jest (2)

    Ten potok kamienny?

    • 0 6

    • I tak Ciebie nie stac.

      • 0 0

    • Nieważne. Nie interesuj się. Za wysokie progi !

      • 1 1

  • A przepraszam, gdzie mieszkańcy Małopolskiej i Łużyckiej mają niby parkować i to do września? (3)

    Wszędzie postawili zakazy parkowania "obowiązuje od 20 maja" i na dodatek otaśmowali parking na Łużyckiej. Gdzie mamy parkować? Gdzie ma zaparkować rodzina jak przyjedzie z małym dzieckiem??? Co to za pomysł aby dyskryminować część użytkowników dróg. Prace mają tyrwać 4 miesiące????!

    • 5 5

    • Rodzina z malym dzieckiem nóg nie ma ????
      Ruch a nie hodowanie tluszczu.
      Dzissssasss.

      • 0 2

    • ola boga ola boga

      gdzie parkować mego smroda?

      • 1 2

    • Na Małopolskiej na swojej posesji

      • 2 2

  • Ta przebudowa jest nieprzemyślana, bo promuje samochód przed pieszym i rowerem (2)

    Jest to utrudnienie dla pieszych, bo będą musieli uważać na rowery i również na samochody. Jest to utrudnienie dla rowerów, bo od ronda do SKMki będą musiały przekraczać jezdnię, w zależności od kierunku. Jest to utrudnienie dla samochodów, bo rowery będą przejeżdżać w poprzek jezdni.
    Pomysł z pasami w jezdniach (tak często jest w Skandynawii) jest dużo bardziej rozsądnym rozwiązaniem, bo zapewni większe bezpieczeństwo dla wszystkich. Zmniejszy frustrację. Dodatkowo jest to dużo tańsze rozwiązanie. Jedynie szersza droga, a nie kosztowne ścieżki.
    W Sopocie buduje się ciągi komunikacyjne na których piesi idą między samochodami i rowerami (nowa 23 Marca, nowa Haffnera). Koszmarne rozwiązanie. Ja w takich miejscach, jako pieszy, nie czuję się bezpiecznie.
    Ta modernizacja jest pomyślana tak, aby zniechęcić rowerzystów do korzystania z rowerów jako środka komunikacji. Prawdopodobnie włodarze miasta uważają, że rowerzyści głównie jeżdżą dla przyjemności. A przecież nie o to chodzi. Rowery mają zastępować ruch samochodowy.
    To rozwiązanie, i inne ostatnio wykonane preferuje samochody w mieście. Zauważcie, że samochody jadą prosto, a piesi i rowery kluczą, zmieniają stronę jezdni. A miasto powinno być przede wszystkim dla pieszych, a nie dla samochodów.
    Miasto promuje się jako ekologiczne, a jednocześnie buduje parkingi dla samochodów. Tutaj też będą nowe parkingi. Przez budowę parkingów zachęca się do większego korzystania z samochodów. Gdzie tu ekologia? Gdzie sens i logika? Chyba, że chodzi tylko o mówienie, że jesteśmy ekologiczni. A tak naprawdę robi się coś zupełnie przeciwnego.
    Apeluję do decydentów. Zrewidujcie ten plan, jeżeli nie jest za późno. Idziemy w ślepą uliczkę. Miasto dla ludzi, a nie dla samochodów. Po prostu szkoda na to kasy. W końcu to nasze, wszystkich sopocian pieniądze.
    Na koniec, aby nie było, że ktoś mi zarzuci, iż jestem stronniczy. Informuję, że mam samochód (używam kiedy muszę), często jeżdżę rowerem i często chodzę pieszo po Sopocie.

    • 7 5

    • rowery do kanałów ;)

      • 0 0

    • Podbijam.

      Jasno to opisałeś.

      • 2 1

  • (1)

    11 września jest akurat 18 rocznica ataków na World Trade Center w Nowym Jorku i Pentagon w Waszyngtonie więc remont zakończy się w rocznicę ataków.

    • 2 6

    • Wez zajmij sie czyms pozytecznym.

      • 0 0

  • o matko

    strach jeżdzić po mieście, drogi rowerowe jak labirynt...albo jakas narysowana linia zabierająca i tak wąziutki pas. I patrzę jak jadę, albo rozglądam się we wszystkie strony , a nadjężdża nagle rower od strony pupy, Jakieś to wszystko nienormalne. Wymyślcie plecak odrzutowy, polatam wolna jak ptak. Albo nie plecak, tylko latające JAJO.Takie jedno-dwu-trzy lub czteroosobowe i z szyberdachem.

    • 3 1

  • ...turystom w wakacje będzie służył :(

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane