• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa dróg przy SKM Kamienny Potok

Krzysztof Koprowski
19 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Tak będzie wyglądał rejon skrzyżowania Wejherowskiej-Małopolskiej. Projekt nie obejmuje rozbudowy przystanku SKM o nowy gmach.
  • Wizualizacja parkingu, który powstanie przy wykonanym już rondzie Wejherowska-Obodrzyców (zamiast pawilonów handlowych).
  • Tymczasowa organizacja ruchu od poniedziałku 20 maja.

Od poniedziałku w Kamiennym Potoku rozpocznie się nowy etap przebudowy układu drogowego w obrębie przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej zobacz na mapie Sopotu. Pasażerowie komunikacji miejskiej i kierowcy aut muszą przygotować się na utrudnienia w ruchu. To już kolejna inwestycja drogowa w tej części Sopotu.



Czy nowy parking skłoni kierowców do przesiadki na SKM i autobusy?

Od poniedziałku 20 maja przez około miesiąc zamknięta dla ruchu zostanie ul. Wejherowska od skrzyżowania z ul. Obodrzyców do ul. Małopolskiej.

Na ul. Małopolskiej, która w dolnym odcinku stanie się ulicą dwukierunkową, będzie obowiązywał zakaz parkowania. Dojazd do ul. Obodrzyców będzie odbywał się ul. Łużycką.

Zmiany na liniach autobusowych



W przypadku komunikacji miejskiej, zmiany obejmą wszystkie linie autobusowe kursujące do/z pętli Kamienny Potok SKM. Zmiany dla kursów wykonywanych w kierunku Kamiennego Potoku wejdą w życie w poniedziałek od godz. 8, zaś dla kursów z pętli już od samego rana.

  • Autobusy linii 177 i 187 w obu kierunkach od/do pętli przy SKM będą kursowały ul. Małopolską - Łużycką. Na trasie objazdu przewidziano zatrzymania na żądanie na przystankach na ul. Łużyckiej 03 i tymczasowym 90. Przystanek Łużycka 01 na ul. Obodrzyców nie będzie obsługiwany przez linie 177 i 187.
  • Autobusy linii 185 w obu kierunkach pojadą ul. Kujawską - Łowicką - Małopolską - Łużycką - Obodrzyców - Wejherowską. Na trasie objazdu w kierunku Rynku Non-Stop będą obowiązywały przystanki: tymczasowy Kamienny Potok SKM 90 na ul. Małopolskiej (za skrzyżowaniem z ul. Kaszubską) oraz Łużycka 01 n/ż (na ul. Obodrzyców za skrzyżowaniem z ul. Łużycką). Przystanek Kamienny Potok 03 na ul. Wejherowskiej nie będzie obsługiwany. Na trasie w kierunku Kamienny Potok autobusy zatrzymają się na tymczasowym przystanku Łużycka 90 n/ż na ul. Łużyckiej. Drobnej korekcie (1-2 min) ulegną czasy przejazdu.
  • Autobusy linii 287 w kierunku Kamiennego Potoku będą kursowały ul. Obodrzyców - Łużycką - Małopolską. Na trasie objazdu przewidziano tymczasowy przystanek Łużycka 90 n/ż na ul. Łużyckiej. Przystanek Łużycka 01 nie będzie obsługiwany przez tę linię. Trasa w kierunku Osiedla Mickiewicza nie ulega zmianie.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


  • Fragment ul. Wejherowskiej, który od poniedziałku będzie wyłączony z ruchu autobusów i samochodów.
  • Parking na 75 samochodów w miejscu dawnych pawilonów handlowych.
  • Przy przystanku SKM powstaną: postój dla taksówek, dwa miejsca typu kiss and ride oraz siedem stanowisk parkingowych.

Prace potrwają do 11 września



Zmiana w organizacji ruchu wymuszona jest kolejnym etapem prac w ramach realizacji nowego układu komunikacyjnego w obrębie przystanku SKM, na który składają się:
  • przebudowana ul. Wejherowska od Obodrzyców do Łowickiej, wzdłuż której powstanie wydzielona droga rowerowa o szerokości 2 m i nawierzchni asfaltowej,
  • przebudowana pętla autobusowa przy przystanku SKM wraz z postojem taxi, dwoma stanowiskami typu Kiss & Ride oraz siedmioma miejscami parkingowymi (w tym dwa dla osób niepełnosprawnych),
  • budowa parkingu dla 75 samochodów (w tym trzech dla osób niepełnosprawnych) - w miejscu zajmowanym dotychczas przez pawilony handlowe,
  • montaż nowego oświetlenia w technologii LED,
  • przebudowa kanalizacji deszczowej wraz z budową trzech podziemnych zbiorników retencyjnych,
  • budowa rurociągu teletechnicznego dla monitoringu miejskiego,
  • nowe nasadzenia drzew i wykonanie trawników.

Wykonawcą robót jest Firma Budowlano - Drogowa MTM z Gdyni, która w przetargu zaoferowała kwotę prawie 4 mln zł. Zakończenie wszystkich prac planowane jest do 11 września.

  • Nowe rondo u zbiegu ul. Wejherowska-Obodrzyców
  • Nowe rondo u zbiegu ul. Wejherowska-Kraszewskiego
  • Przebudowany fragment ul. Wejherowskiej pomiędzy rondami

Wcześniej dwa ronda, wkrótce kolejny etap remontu wiaduktu



Przypomnijmy, że to już kolejna zmiana w układzie drogowym w tym rejonie Sopotu. Wcześniej zbudowano dwa ronda u zbiegu ulic Obodrzyców - Wejherowska i Wejherowska - Kraszewskiego, a także wykonany został I etap remontu pobliskiego wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu al. Niepodległości. Latem tego roku planowany jest kolejny etap prac przy tym wiadukcie.

Materiał z marca br.


Opinie (80) 5 zablokowanych

  • Cena czyni cuda (1)

    Ta sama firma co Haffnera remontowala... poslizg prawie roczny i co tydzien cos rozkopuja, chyba kanaliza skopana, no i te sciezki po kawalku do nikad...w strefie 30.

    • 5 2

    • nie znikąd donikąd tylko z sopotu do sopotu (w sumie na jedno wychodzi)

      w sopocie rowerzyści mają:
      najdłuższe schody w Polsce w przebiegu drogi rowerowej
      ulicę Armii Krajowej (szkoda słów)
      oraz Rzemieślniczą (ditto)

      architekt miejski do psychuszki subitissime

      • 1 2

  • d**ilizm ścieżkowy (1)

    Jadę od Niepodległości. Najpierw użeram się z pasażerami na przystanku, potem z kierofczykami na Kraszewskiego, następnie przeplot dwukrotny z pieszymi i jeszcze dodatkowy przed przejazdem z Obodrzyców. Potem dwukrotna zmiana strony jezdni wg projektu i jesteśmy przy SKM. Tu ponownie zmiana strony i jeszcze przejazd przez pętlę.

    • 18 4

    • bo to sopot jest

      "jedną kulkę zgubił, a drugą zepsuł"

      • 1 1

  • Wszystko pięknie ale AŻ do 11 września???

    no a ten odcinek ma raptem z 50 metrów

    • 9 2

  • (3)

    Więcej ścieżek rowerowych. Nie dało się wepchnąć więcej

    • 6 4

    • (2)

      W normalnym mieście w strefie tempo 30 rowerzyści jeżdżą po jezdni, ale w Sopocie sołtys musi nawalić serpentyny dla rowerzystów z setkami miejsc kolizyjnych z pieszymi i autami.

      • 8 4

      • a co ty tam wiesz

        tempo 30 a d**ile trąbią na rowerzystów

        • 3 0

      • no i jeszcze w Pruszczu.

        • 1 0

  • Infrastruktury rowerowej gorzej się nie dało zaprojektować?

    Kolizyjne to jak cholera. Masakra jakaś.

    • 18 3

  • (1)

    11 września jest akurat 18 rocznica ataków na World Trade Center w Nowym Jorku i Pentagon w Waszyngtonie więc remont zakończy się w rocznicę ataków.

    • 2 6

    • Wez zajmij sie czyms pozytecznym.

      • 0 0

  • zamieniać tradycyjne skrzyżowania na ronda (2)

    Ronda są dużo bardziej efektywne od świateł: 1) na światłach często samochody stoją a z poprzecznego kierunku nikt nie jedzie. Na rondzie nie ma takich sytuacji. 2) rondo z natury rzeczy wymusza zmneijszenie prędkości. Na światłach natomiast dochodzi nawet do śmiertelnych wypadków. 3) rondo jest niezależne od techniki, prądu itp. Światła nie, 4) rondo obsadzone roślinnością jest ozdobą skrzyżowania. Skrzyżowanie ze światłami raczej nie. 5) światła są podatne na polityczne ingerencje inżynierów ruchu np. czerwona fala na wielu odcinakach dróg w Gdańsku i Gdyni a ronda na takie patologie są odporne. Zatem namawiam na zamianę zdecydowanie dużej liczby skrzyżowań na ronda.

    • 9 1

    • Racja racja

      • 1 2

    • byle nie ronda typu "kapsel" czy "pinezka" bo te generują tylko większe korki i pełno stłuczek i niczym się nie różnią od skrzyżowań dróg równorzednych.

      • 0 0

  • Ta przebudowa jest nieprzemyślana, bo promuje samochód przed pieszym i rowerem (2)

    Jest to utrudnienie dla pieszych, bo będą musieli uważać na rowery i również na samochody. Jest to utrudnienie dla rowerów, bo od ronda do SKMki będą musiały przekraczać jezdnię, w zależności od kierunku. Jest to utrudnienie dla samochodów, bo rowery będą przejeżdżać w poprzek jezdni.
    Pomysł z pasami w jezdniach (tak często jest w Skandynawii) jest dużo bardziej rozsądnym rozwiązaniem, bo zapewni większe bezpieczeństwo dla wszystkich. Zmniejszy frustrację. Dodatkowo jest to dużo tańsze rozwiązanie. Jedynie szersza droga, a nie kosztowne ścieżki.
    W Sopocie buduje się ciągi komunikacyjne na których piesi idą między samochodami i rowerami (nowa 23 Marca, nowa Haffnera). Koszmarne rozwiązanie. Ja w takich miejscach, jako pieszy, nie czuję się bezpiecznie.
    Ta modernizacja jest pomyślana tak, aby zniechęcić rowerzystów do korzystania z rowerów jako środka komunikacji. Prawdopodobnie włodarze miasta uważają, że rowerzyści głównie jeżdżą dla przyjemności. A przecież nie o to chodzi. Rowery mają zastępować ruch samochodowy.
    To rozwiązanie, i inne ostatnio wykonane preferuje samochody w mieście. Zauważcie, że samochody jadą prosto, a piesi i rowery kluczą, zmieniają stronę jezdni. A miasto powinno być przede wszystkim dla pieszych, a nie dla samochodów.
    Miasto promuje się jako ekologiczne, a jednocześnie buduje parkingi dla samochodów. Tutaj też będą nowe parkingi. Przez budowę parkingów zachęca się do większego korzystania z samochodów. Gdzie tu ekologia? Gdzie sens i logika? Chyba, że chodzi tylko o mówienie, że jesteśmy ekologiczni. A tak naprawdę robi się coś zupełnie przeciwnego.
    Apeluję do decydentów. Zrewidujcie ten plan, jeżeli nie jest za późno. Idziemy w ślepą uliczkę. Miasto dla ludzi, a nie dla samochodów. Po prostu szkoda na to kasy. W końcu to nasze, wszystkich sopocian pieniądze.
    Na koniec, aby nie było, że ktoś mi zarzuci, iż jestem stronniczy. Informuję, że mam samochód (używam kiedy muszę), często jeżdżę rowerem i często chodzę pieszo po Sopocie.

    • 7 5

    • Podbijam.

      Jasno to opisałeś.

      • 2 1

    • rowery do kanałów ;)

      • 0 0

  • Termin prac do księgi Ginesa

    Prace drogowe od 20 czerwca do 11 września 2019 roku w najgorętrzym okresie sezonu letniego w Sopocie na głownym ciągu ulic trójmiasta to bezmózgowie godne uczenia w księdze Ginesa.

    • 7 3

  • Poziom

    Potok kamienny rusza skm przy drog przebudowa

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane