• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Młode Miasto: wspólna wizja właścicieli

Ewa Budnik
7 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Fragment masterplanu, czyli całościowej  koncepcji  urbanistycznej dla terenów Młodego Miasta, która na zlecenie inwestorów powstała w pracowni JEMS Architekci. Na wizualizacji widok na tereny Shipyard City Gdańsk w kierunku śródmieścia Gdańska. Budynek Zieleniak zasłonięty jest wysokościowcem.  Fragment masterplanu, czyli całościowej  koncepcji  urbanistycznej dla terenów Młodego Miasta, która na zlecenie inwestorów powstała w pracowni JEMS Architekci. Na wizualizacji widok na tereny Shipyard City Gdańsk w kierunku śródmieścia Gdańska. Budynek Zieleniak zasłonięty jest wysokościowcem.

Znamy coraz więcej szczegółów na temat planów zabudowy Młodego Miasta. Wiele wskazuje, że w najbliższych miesiącach inwestorzy odkrywać będą kolejne karty ze swoimi planami. Sprawdziliśmy, do kogo należą tereny w obrębie przyszłej nowej dzielnicy Gdańska.



Kilka dni temu informowaliśmy o planach budowy wysokościowca przy ul. Jana z Kolna. Plany ogłoszone przez dewelopera Cavatina to kolejna cegiełka w wielkiej układance, jaką jest od wielu lat oczekiwana przez mieszkańców Gdańska zabudowa Młodego Miasta.

Wierzysz w powstanie Młodego Miasta?

Właściciele terenów podjęli współpracę: zamiast konkurować ze sobą zjednoczyli siły, aby na terenie Młodego Miasta powstała nowoczesna dzielnica, w której będzie można mieszkać, pracować i wypoczywać. Spotykają się (do spotkania takiego doszło w tym tygodniu), by dyskutować o swoich planach i wymieniać się informacjami.

- Właściciele łącznie 50 hektarów gruntów na tym terenie, między innymi firmy Atrium, Cavatina, Echo Investment, Edonia, Shipyard City Gdańsk mówią zgodnym głosem: wspólnie chcemy zbudować tu dzielnicę przyszłości - mówi Sebastian Drausal, rzecznik prasowy reprezentujący wymienione firmy.
Fragment masterplanu, czyli całościowej koncepcji urbanistycznej dla terenów Młodego Miasta, która na zlecenie inwestorów powstała w pracowni JEMS Architekci. Widok na budynek, w którym mieści się klub B90 i ul. Elektryków z końca ulicy. Fragment masterplanu, czyli całościowej koncepcji urbanistycznej dla terenów Młodego Miasta, która na zlecenie inwestorów powstała w pracowni JEMS Architekci. Widok na budynek, w którym mieści się klub B90 i ul. Elektryków z końca ulicy.
Według zapowiedzi rewitalizacja poprzemysłowych budynków to tylko jeden z elementów przemian. Na terenach nowej dzielnicy pojawić ma się odważna, światowa architektura.

- Świadczyć może o tym choćby fakt, że od samego początku do prac koncepcyjnych i projektowych nowo powstającej dzielnicy zapraszano renomowane pracownie, takie jak Sasaki Associates, DunnettCraven, Grupa 5 czy Atelier Loegler. Dzięki takiemu podejściu Młode Miasto ma stać się nowoczesną, wielofunkcyjną dzielnicą z wyjątkową w skali Europy przestrzenią publiczną - informuje Sebastian Drausal.
Fragment masterplanu, czyli całościowej koncepcji urbanistycznej dla terenów Młodego Miasta, która na zlecenie inwestorów powstała w pracowni JEMS Architekci. Widok od strony Węzła Kliniczna, po prawej stronie ulica Jana z Kolna. Fragment masterplanu, czyli całościowej koncepcji urbanistycznej dla terenów Młodego Miasta, która na zlecenie inwestorów powstała w pracowni JEMS Architekci. Widok od strony Węzła Kliniczna, po prawej stronie ulica Jana z Kolna.
Inwestorzy odwołują się to takich głośnych w Europie rewitalizacji, jak powstała na terenach dawnego portu hamburska dzielnica HafenCity, Aker Brygge (zrewitalizowane tereny byłej stoczni w centrum Oslo), londyńskich Docklands i Canary Wharf czy nowojorskiego South Street Seaport.

- Moment, w którym znajduje się obecnie dzielnica, jest przełomowy. Po okresie dyskusji nad rozwojem Młodego Miasta, analizach prawno-własnościowych i urbanistycznych, przystępujemy do działania - zapowiada, w imieniu większości inwestorów posiadających grunty na terenie Młodego Miasta, Sebastian Drausal.
  • 97-metrowy biurowiec, jaki spółka Cavatina zamierza wybudować przy ul. Jana z Kolna. Widok od strony ul. Narzędziowców.
  • Budowa biurowca przy Jana z Kolna ma się zacząć wiosną przyszłego roku.
Właściciele terenów na Młodym Mieście
Atrium
Deweloper, właściciel i zarządca centrów handlowych w Europie Centralnej i Wschodniej. W sześciu krajach posiada łącznie 59 obiektów. Deweloper specjalizuje się w budowie dużych obiektów handlowych, ale ma świadomość, że realizacja dużego obiektu handlowego w obrębie Śródmieścia nie ma racji bytu.

Cavatina
Inwestor kilka dni temu przedstawił plan budowy prawie stumetrowego budynku biurowego przy ul. Jana z Kolna. Jego realizacja ma się rozpocząć wiosną 2018 roku. Grupa Cavatina to nie tylko deweloper, ale także generalne wykonawstwo w zakresie budownictwa oraz wykończenia wnętrz pod potrzeby najemców. Grupa posiada własną pracownię architektoniczną.

Echo Investment
To polski deweloper, który siedzibę swojej firmy ma w Kielcach. W Trójmieście Echo Investment zrealizował budynek Tryton Business House przy ul. Jana z Kolna. Na swoim terenie pomiędzy budynkiem Europejskiego Centrum Solidarności a ulicą Popiełuszki zobacz na mapie Gdańska Echo Investment planuje budowę biurowców. Wkrótce znany ma być ich wygląd.

Edonia
To dwóch belgijskich deweloperów: Re-Vive i Alides. Tereny na Młodym Mieście nabyli oni w tym roku. Jeden z nich specjalizuje się w budownictwie mieszkaniowym, drugi realizuje głównie obiekty użyteczności publicznej. Zapowiadają budowę ponad 2 tys. mieszkań. Edonia ogłosiła międzynarodowy konkurs urbanistyczny na koncepcję zabudowy swoich terenów. Jeszcze w tym roku zostaną ogłoszone jego wyniki.

Inopa
To nazwa spółki, która powstała po zakupie firmy Euro Styl przez Dom Development. Spółka ta powstała w celu realizacji i komercjalizacji projektów biurowych. Inopa, jeszcze jako Euro Styl, zrealizowała rozbudowę i remont biurowca C 200 Office przy ul. Jana z Kolna. Deweloper ma dalsze plany dotyczące sąsiedniej działki, ma tu powstać budynek biurowy C-300.

RKD Development
Spółka, która została przekształcona z firmy Navimor Development. Spółka ma w planach budowę kompleksu biurowo-mieszkaniowego. Na działce należącej do inwestora powstaną również obiekty usługowe i budynek hotelowy.

RWS Investment Group
To trójmiejski deweloper, który zajmuje się głównie realizacją obiektów komercyjnych, w szczególności parków handlowych. W sąsiedztwie ECS deweloper posiada dwie działki, na których planuje realizację obiektów biurowych.

Shipyard City Gdańsk
To spółka przekształcona ze spółki Drewnica Development, spółki wydzielonej z Synergii 99, czyli firmy, która niegdyś posiadała wszystkie niewykorzystywane do produkcji statków tereny dawnej Stoczni Gdańskiej. Shipyard City Gdańsk zlecił warszawskiej pracowni JEMS Architekci opracowanie koncepcji urbanistycznej dla posiadanych przez siebie terenów. Shipyard City Gdańsk w najbliższym czasie ujawni kolejne plany dotyczące zabudowy swoich planów.

Opinie (176) 4 zablokowane

  • Widać przewagę w rozwoju Gdańska na tle innych miast w Polsce

    • 1 0

  • Jak za coś biorą się deweloperzy (1)

    to wiadomo że chodzi im o to żeby wycisnąć jak najwięcej metrów, a nie o przestrzeń publiczną, miejsce wypoczynku itd. Nowoczesna architektura? Szklana elewacja nie czyni jeszcze budynku nowoczesnym. Pachnie tu kolejnym po Olivii Star i Forum Radunia badziewiem. Takie biurowe molochy wymagają odpowiedniej infrastruktury: parkingi, drogi, itd., a to się jednak trochę kłóci z ideą przestrzeni wypoczynku. Najpierw mamy wspaniałe wizki, budynki zatopione w zieleni, a potem kończy się jak zwykle: beton, szkło i milion samochodów. Już nie wspomnę o tym, że wypadałoby jednak uwzględnić poprzemysłowy charakter miejsca. Szklane biurowce mogą być wszędzie, a my mamy tu jednak coś wyjątkowego, klimatycznego i to powinno dominować

    • 6 4

    • Olivia Star

      Jest piękna

      • 0 0

  • Ta zabudowa raz na zawsze pozbawia nas możliwości odbudowy przemysłu stoczniowego. (18)

    I chyba o to głównie chodzi w tej zabudowie.

    • 89 89

    • I bardzo dobrze..Stocznie tylko komunisci mogli wymyslic tak blisko wielkich skupisk ludzkich. (6)

      Powinno to byc daleko min 30 km of Gdanska ale za to z dobra szybka komunikacja kolejowa.Moze jak Morawiecki zostanie premierem powstanie taki pomysl?Stocznie,spalarnie,wysypiska powinny byc daleko of miasta..Energie mozna przetwarzac wszedzie I ja dosc dowolnie zamieniac I przetwarzac..chodzi o straty ale I to mozna usprawnic .lBrakuje tu wizji I wielkich pieniedzy ,ktore mozna by pozyskac na wielkie projekty jeszcze badz co badz ale z UE.

      • 6 11

      • (1)

        Przecież stocznia była z dala od Gdańska tylko developerzy weszli na jej teren... już widzę te artykuły że mieszkańcy nie mogą spać bo stoczniowcy napierdzielają młotami i szlifierami od 5 rano

        • 9 4

        • Z dala od miasta to ty chyba do szkoly chodziles?Otworz sobie okno w nocy na Zaspie,Wrzeszczu Morenie nawet Chelmie.

          To uslyszysz napieprzanie mlotem kowalskim o blache.Wiedzieli ze miasto sie bedzize sie rozbudowywac...No I co? no I jajco 45 lat po komunie a ci caly syf chca na nowo przygarniac do dzielnic mieszkaniowych.

          • 2 0

      • Synku , te stocznie powstały na długo przed ,,komunistami" , historii w gimnazjum nie macie? (2)

        • 9 1

        • leming nie ma mózgu (1)

          Przeczytał art w GW, myśli że jest tak jak w gazetce napisano. Leming to stan umysłu, jest niereformowalny

          • 5 3

          • No i co ze powstaly za dziada pradziada byla stocznia Cesarska ale dla Polski jako tako Stocznia powstala po 45 roku...

            Wiec mi tu od synkow krasnalu nie uzywaj.Jak powiedzialem to durny pomysl stawiac produkcje szkodliwa I uciazliwa..syf po piaskowaniu (chociaz niby oslony-a drobiny pylu I tak leca przy dobrym wietrze na miasto),syf po pylach,farbach spawaniu elektrycznym...I to ze miasto mialo mniej rozbudowane dzielnice I tak pokazuje ,ze slabo bylo a raczej teraz jest slabo z mysleniem u co niektorych.Po jakiego grzyba sie truc tym wszystkim...Dzisiaj sa mozliwosci aby zbudowac np superszybka kolej..Jest to mozliwe...wiec dojazd do takiego miejsca nie trwal by jak sredniowieczna wycieczka do Rzymu.Sa kurna mozliwosci,srodki a glupcy nadal mowia ..budujmy stocznie w centrum,spalarnie najlepiej na StARYM Miescie...Durnie kiedy do was dotrze ,ze trzeba dbac o swoje srodowisko o powietrze,o drzewa aby cos zostalo dla nastepnych pokolen,aby dzieci nie chorowaly na alergie,i nowotwory.Mowia ,ze Polak przed szkoda I po szkodzie glupi.No cos w tym jest

            • 1 1

      • jprd.....

        Znasz choć trochę historię tego miejsca ? Wątpię w to szczerze - poczytaj. Po za tym poczytaj kiedy i w jakich okolicznościach te tereny zostały opędzlowane i za jakie grosze.....

        • 6 1

    • Ale pitolenie (2)

      litości człowieku, wyłącz TVP i wyjdź z piwnicy. Stocznie mają się lepiej niż kiedykolwiek.

      • 12 4

      • Lepiej niż kiedykolwiek? Ile masz lat? 20?

        • 2 3

      • Przecież zamknięto duże stocznie a zostawiono małe...

        PiS próbuje uruchomic stocznię w Szczecinie, ale likwidacja stoczni w Gda to zbrodnia na naszym mieście. A do tego właśnie służy to "Młode Miasto"

        • 7 5

    • Jeszce się odbuduje.Pieniądze odda Rydzyk - te co zbierał na stocznie.Jaworski na managera - w kocu wie jak sie zarabia 90 tys miesięcznie.Na spawacza pójdzie Gozdzikiewicz.Ten co zawsze w walce.O ile nie zapomniał jak się robi.Bo już ponad 20 lat na etacie związkowym.

      • 4 0

    • przemysł stoczniowy powinien się zainteresować planami budowy portu zewnętrznego (1)

      to nie XVIII wiek, żeby produkcja stoczniowa i przeładunki portowe odbywały się w środku miasta

      • 26 3

      • W Azji to nic nadzwyczajnego.

        Starają się korzystać ze statków, wszędzie gdzie jest taka możliwość.

        • 2 5

    • odkup te tereny i odbudowywuj przemysł stoczniowy (3)

      • 34 22

      • Synek a lekcje już odrobiłeś? To jeszcze zrób sobie kanapki do szkoły.. :) (2)

        • 22 17

        • Od robienia kanapek jest matka. No chyba że to wyrodna matka. (1)

          • 9 15

          • A od pasem po tyłku też mogę być?

            • 9 2

    • Lipa

      Masz rację,ale nikt nie chce tego widzieć.Następna wyspa Ostrów.

      • 16 8

  • Zaaaaaaaaaaa niska ! -wyzsza powinna byc ! Nowe miasto musi byc jak nazwa !

    Wysokie nowoczesne baseny ! Korty tenisowe itd ! To standart !

    • 1 3

  • dobrze ze w tym projekcie znalazl sie BASEN !- to madre posuniecie !

    • 1 1

  • wysokościowiec;P

    szafa 12-piętrowa znaczy;P nie dajcie się zamykać w takich szafach, niczym bydlęta na rzeź! w razie zagrożenia!!!

    • 2 0

  • Ja uwazam, ze ta zabudowa zmieni oblicze Gdanska. Bedzie gdzie mieszkac, gdzie pojsc zjesc.

    Moze tez ceny beda wystarczajaco niskie tych mieszkan. Bedzie mozna kupic je za gotowke i bez brania kredytu na 30 lat.

    • 2 4

  • stare kamienice

    Szkoda, że pan Adamowicz nie chce rewitalizować starych kamienic przy ul. Jana z Kolna.
    Wkoło piękne nowoczesne budynki a kamienice z 1900 roku straszą, a wspólnoty nie stać na wyremontowanie elewacji.

    • 5 0

  • To pan Sobolewski, właściciel Drerwnicy już nie widzi wszędzie wyłącznie funkcji wyburzeniowej? (2)

    czy ten spekulant postanowił w końcu wybudować coś na swoich działkach, czy to tylko pic na wodę i zaraz koparki rozjadą kolejny zabytkowy budynek ?

    • 14 4

    • nic nie zbuduje (1)

      ani Sobolewski ani Kwiatkowski. To nie są właściciele, to reprezentanci

      • 2 0

      • obecnie wlasciciele shipyard city. pan kwiatkowski od 91 wyburza stocznie.

        • 0 0

  • Pomnik

    Będzie pomnik dla potomnych , jak zrobić przekręt na terenach po stoczniowych . Pytanie , kto zarobił na terenach po stoczniowych?

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane