• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa biurowca przy Urzędzie Miasta w Gdyni

Patryk Szczerba
27 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wznowiono budowę biurowca przy UM w Gdyni

Zobacz miejsce budowy nowego biurowca.

Na działce leżącej u zbiegu ulic Świętojańskiej, Piłsudskiego i al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni w Gdyni ruszyła budowa nowego biurowca. Na parterze budynku pojawią się lokale gastronomiczne, a  przed obiektem powstanie ogólnodostępny parking na 22 auta. Po sąsiedzku - na skwerze Plymouth - rośnie inny biurowiec.



Cieszysz się z nowych biurowców przy Węźle Wzgórze?

Przypomnijmy:

  1. Działkę na Wzgórzu św. Maksymiliana we wrześniu 2014 roku od Gdyni kupiła firma Panorama Development.
  2. Za grunt o powierzchni 1079 m kw. firma zapłaciła 3 mln 550 tys. zł.
  3. Rok później zorganizowano konkurs na koncepcję urbanistyczno-architektoniczną biurowca. Zwyciężyło Studio Kwadrat.
  4. Po konkursie projekt przeszedł metamorfozę - od nowoczesnej bryły ze szklaną fasadą ewoluował do propozycji bliższej tradycyjnej zabudowie śródmieścia Gdyni, zgodnie z wymogami obowiązującego w tej części miasta planu miejscowego.
  5. Biurowiec zyskał oficjalną nazwę Officer.
  6. 7 miesięcy trwały prace ziemne polegające m.in. na przebudowie kanalizacji deszczowej, gazociągów i wodociągów
  7. Pozwolenie na budowę było wydane, ale czekało na uprawomocnienie.
  • Prace budowlane ruszyły w połowie lutego.
  • Powierzchnie biurowe i gastronomiczne



    Na sześciu kondygnacjach nadziemnych znajdzie się 3,2 tys. m kw. powierzchni biurowej i usługowej. Obiekt będzie miał dwupoziomowy parking dla najemców i pracowników obiektu. Bedą tam 43 miejsca postojowe.

    • Wizualizacje nowego biurowca Officer.
    • Wizualizacje nowego biurowca Officer.
    • Wizualizacje nowego biurowca Officer.
    • Wizualizacje nowego biurowca Officer.
    Według planów na parterze powstanie reprezentacyjny hol wejściowy z recepcją. Powierzchnia przyziemia zostanie przeznaczona na lokale usługowe, głównie gastronomiczne.

    Strefa ogólnodostępna znajdzie się przed biurowcem. Ma powstać po zakończeniu budowy. Tam też pojawią się miejsca parkingowe, które zostaną włączone do gdyńskiej strefy płatnego parkowania. Początkowo planowano, że do dyspozycji kierowców będzie tam 40 miejsc.

    Dodatkowy parking przed biurowcem



    Ostatecznie ma być ich 22. Sygnalizacja dostępności ma być włączona do systemu Tristar. Dwa zostaną przeznaczone dla osób niepełnosprawnych, cztery dodatkowe zajmą taksówkarze, którzy przed laty mieli w tym miejscu swój postój. Płyta parkingu zajmie 30 proc. powierzchni.

    - Generalnym wykonawcą jest firma Allcon Budownictwo. Liczba pracowników na budowie zależeć będzie od specyfiki prac w danym momencie - opowiada Marek Karczewski, prezes firmy Panorama Development.
    Budowa powinna zakończyć się w maju 2020 roku.

    Zdaniem społeczników z Miasta Wspólnego, miejsca postojowe obok planowanego w ramach Parku Centralnego podziemnego parkingu miejskiego są niepotrzebne.

    Próbowali wyjaśniać tę kwestię i przekonywać do zmian urzędników. Ci odpowiadali, że budowa parkingu ogólnodostępnego wpisuje się w ustalenia planu jak i sposób zagospodarowania pasa drogowego, zwłaszcza, że jest coraz mniej miejsc postojowych w śródmieściu. Umowa drogowa w tej sprawie została zawarta z deweloperem w 2016 roku.

    - Urząd Miasta zezwalając na budowę parkingu, nie brał pod uwagę budowy w jego bezpośredniej bliskości podziemnego parkingu, ponieważ nie było jeszcze projektu Parku Centralnego - wyjaśniał na początku stycznia Roman Witowski, dyrektor ZDiZ w Gdyni.
    Argumenty przedstawicieli magistratu nie przekonały społeczników.

    - Parking buduje deweloper na gruncie miejskim w ramach umowy drogowej z Gdynią. Niestety mimo wymiany korespondencji z Urzędem Miasta i wykazania, że parking ten - w kontekście zaplanowanego obok Parku Centralnego nie ma racji bytu i jest sprzeczny z dokumentami strategicznymi miasta parking i tak powstanie - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
    Pozostałe części terenu przeznaczono na dojazd i wyjazd z parkingu, chodnik oraz ścieżkę rowerową. Pojawi się też szeroki na 5 metrów pasaż łączący przejście dla pieszych przy ul. Świętojańskiej z ul. Władysława IV.

    Oprócz tego na skwerze po zakończeniu budowy mają powstać:

    • 3 miejsca postojowe typu kiss&go
    • zatoka dla pojazdów służb komunalnych
    • 8 stojaków na rowery ze stacją mininaprawy
    • 10 siedzisk dla ok. 20-30 osób
    • szpalery drzew i trawniki wzdłuż Władysława IV i Piłsudskiego
    • system nawadniania zieleni i nowe oświetlenie


    Biurowiec na skwerze Plymouth



    Tak będzie wyglądał biurowiec powstający na skwerze Plymouth. Tak będzie wyglądał biurowiec powstający na skwerze Plymouth.
    Przypomnijmy, że po drugiej stronie ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni trwa budowa biurowca Sqaure na działce należącej do firmy AB Inwestor. Liczący siedem kondygnacji od strony ul. Świętojańskiej i sześć od ul. Partyzantów biurowiec będzie posiadał niespełna 5 tys. m kw. powierzchni.

    Wysoki na 24,5 metra budynek, wedle projektu pracowni Arch Deco, będzie posiadał szklaną elewację oraz wykusze z kremowo-białego kamienia.

    Na placu przed biurowcem powstanie ogólnodostępny skwer z fontanną, ścieżkami i gastronomią w części parterowej, który ma płynnie łączyć się z terenem miejskiego parku. Z kolei pod budynkiem znajdzie się jednopoziomowy parking na ok. 70 aut.

    Miejsca

    Opinie (177) 5 zablokowanych

    • Koleczkowo Bojano Dobrzewino i Karczemki przyłącza się do pięknej Gdyni (4)

      I będzie jeszcze więcej zieleni w granicach miasta :)

      • 14 8

      • Chawszczno aż się prosi o przyłaczenie do Gdyni

        śmieszne jest to że niektórzy piszą o przyłączeniu Chwaszczyna do Gdańską , a wspólna granica między Gdynią a Chwaszczynem to około 5 km a z Gdańskiem 200 m . źródło google maps . Czas przyjazdu do centrum Gdyni komunikacją miejską to 20-40 minut a do Gdańska około godziny , Gdynia ma wszystkie sprawy urzędowe w jednym miejscu , więcej ludzi jedzie do Gdyni lub Sopotu przez Gdynię niż do Gdańska

        • 1 1

      • wytłumacz mi PO CO? (2)

        • 5 4

        • Po to aby mieć komunikację autobusową w weekendy i swieta (1)

          Po to aby ulice były oświetlone i miały chodniki.
          I po to aby budżet obywatelski realizował to co ludzie chcą a nie np. miliony na rondo w Kielnie. O odśnieżaniu i traktowaniu ludzi jak i**otów oraz nie liczeniu się z głosem mieszkańców nie wspomnę.

          • 3 2

          • ty chyba nigdy w Gdyni nie byłaś

            jeżeli chodzi o rondo to jedz zobaczyć to coś u zbiegu ulic Puckiej i Unruga. Miliony na lotnisko (nieczynne), o chodnikach i stanie dróg nie wspomnę. Więc proponuję się uspokoić.

            • 2 0

    • Po jaki grzyb tyle tych biurowców? Co tam za biura będą? Jakieś same lipne firmy i firemki, albo kolejne call Center..

      • 2 0

    • Ładny (14)

      • 85 34

      • O tak,

        szka–ładny

        • 1 0

      • wizualizacje (1)

        wie ktoś w jakim programie robi się takie wizualizacje tych budynków ?

        • 0 0

        • W programie "kasa dla swoich"

          • 0 0

      • Tragedia

        Słaby projekt. Nie pasuje do tego miejsca. Ale to "szczyty" możliwości Studia Kwadrat. Gdyńska Sycylia.

        • 3 1

      • Na pewno lepszy niż Kozikowski (1)

        • 1 1

        • Farsa albo szaleństwo

          Co ma z tym wspólnego Kozikowski. Nie znam ani jednego jego projektu w Gdyni, więc co tu porównywać? W Gdyni można mówić o projektach Archdeco, Kwadratu i Hossy ale Kozikowskiego? chyba nie. Ktoś tu zwariował i ma obsesje na punkcie tego gdańskiego architekta.

          • 1 0

      • w końcu!

        • 1 0

      • projekt zbyt krzykliwy nachalny i wulgarny! (1)

        a i pasuje tam do otoczenia jak wół do karety ...... no nie wiem co Architekt miał na myśli? ... ale nawet z jednym okiem ... nie widzę nawiązania do gdyńskiego modernizmu ... wyszło mu cuś a'la Lego-kubizm? :)))

        • 7 5

        • Edek dlaczego ty jesteś takim malkontentem i na wszystko narzekasz. A na dodatek prowadzisz konwersację sam ze sobą

          • 4 4

      • (1)

        Najważniejsze, że będzie tam stacja do mini naprawy roweru.

        • 6 3

        • obiecanki cacanki

          a głupiemu radość

          • 2 1

      • co w nim ladnego? nazwalbym go zwykly, normalny

        • 10 3

      • Przeciwnie

        Słaby projekt jak na to miejsce. Może jest jeszcze szansa zmienić te sztampowe elewacje. Chyba, że w Gdyni lubimy cieniznę i nie mamy odwagi na naprawdę dobrą architekturę. Prowincja !!

        • 11 11

      • Odwrotnie

        Szkoda tego miejsca na taki sztampowy projekt. Projektanci się nie postarali.

        • 12 11

    • Petycja o kontrolę

      Do NIK o dogłębne zbadanie działalności UM Gdynia.

      • 2 0

    • ja rozumiem rozwój miast

      ale nie tylko budowa nowych biurowców i apartamentowców, a dla ludzi co. A potem jak organizują jakąkolwiek impreze to nie ma gdzie, zamykają drogi i utrudniają życie.

      • 4 0

    • Coz za oryginalny projekt.... copy/paste.... blizszy tradycyjnej zabudowie...

      QPaza to jeszcze nie jest tradycyjna zabudowa.

      • 1 0

    • beznadziejne proporcje, podwórkowa architektura (1)

      kolejna zmarnowany potencjał tego miasta.

      • 10 2

      • Zgoda

        Gdynia to prowincja. Dlatego ten tandetny, mierny projekt architektów ze studia Kwadrat do tej wiochy pasuje. Dno. Proponuję tytuł : Gdyńska makabryła.

        • 1 0

    • Wspanialy kloc

      Jestem dumny z Gdyni

      • 2 5

    • Zagracaja ten teren zamiast pozostawić tam tereny zielone. Wszędzie biurowce. drugi Nowy Jork

      • 11 1

    • Betonowa Gdynia

      Prezydent nie ma kasy na inwestycje miejskie a więc sprzedaje co się da developerom kasę przeznacza na miejskie długi, najgorsze jest to że "sprzedał już Polankę Redłowską", Szkoda mi Gdyni

      • 12 2

    alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

    Najczęściej czytane