• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa podziemnego parkingu przy SKM Chylonia

rb
4 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Na pl. Dworcowym ruszyła budowa podziemnego parkingu.
  • Na pl. Dworcowym ruszyła budowa podziemnego parkingu.
  • Na pl. Dworcowym ruszyła budowa podziemnego parkingu.
  • Na pl. Dworcowym ruszyła budowa podziemnego parkingu.
  • Na pl. Dworcowym ruszyła budowa podziemnego parkingu.
  • Na pl. Dworcowym ruszyła budowa podziemnego parkingu.
  • Na pl. Dworcowym ruszyła budowa podziemnego parkingu.

W ramach tworzonego na pl. Dworcowym w Chyloni węzła integracyjnego ruszyły prace związane z realizacją fundamentów parkingu podziemnego. Powstają ściany szczelinowe wraz z rozparciem. Ten etap prac prowadzi firma Soletanche Polska, która wykonała tzw. suchy wykop dla Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.



Przypomnijmy:

  1. 23 września 2019 roku Gdynia podpisała umowę z konsorcjum Roverpol - Rover Infraestructuras na budowę węzła Chylonia
  2. Prace pochłoną 45,8 mln zł i mają potrwać niecałe dwa lata
  3. W ostatnich tygodniach plac został zamknięty dla ruchu kołowego
  • Pod koniec marca rozpoczęły się prace związane z realizacją fundamentów parkingu podziemnego
  • Prowadzi je firma Soletanche Polska, która w ramach kontraktu wykona ściany szczelinowe wraz z rozparciem. Będą pełnić w tym projekcie podwójną rolę: obudowy wykopu oraz docelowych ścian parkingu podziemnego. Ściany zostaną zrealizowane po obwodzie działki o długości 256 metrów.

    Prace podobne do tych w Muzeum II Wojny Światowej



    - Jako polski oddział światowego lidera w zakresie budownictwa podziemnego, grupy Soletanche Bachy, staramy się brać udział w projektach, które w sposób znaczący przyczyniają się do zmniejszenia emisji CO2. Inwestycje wspierające publiczny transport zbiorowy oraz kolej są jednym z priorytetów w naszej ekologicznej strategii - mówi Piotr Szturmowski, dyrektor Oddziału Północ, Soletanche Polska.
    Podobne prace były wykonywane przy okazji budowy Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Zrealizowano tu największe w Europie oraz jedno z największych na świecie podwodnych betonowań przesłony poziomej, co w efekcie pozwoliło na zrealizowanie suchego wykopu w niezwykle niesprzyjających warunkach hydro-geologicznych.

    Głębienie pierwszej sekcji ścian szczelinowych odbyło się kilka dni temu. Wkrótce planowane są kolejne. Zakończenie prac zakontraktowanych przez Soletanche nastąpi na początku jesieni.

    Dzięki podziemnemu łącznikowi będzie można przejść bezpośrednio z parkingu na perony.
    Co zaplanowano w ramach całej inwestycji?

    • budowa parkingu podziemnego,
    • przebudowa placu Dworcowego,
    • stworzenie nowej trakcji trolejbusowej,
    • budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej,
    • budowa jednokondygnacyjnego obiektu z przejściem podziemnym,
    • powstanie zespołu toalet publicznych,
    • stworzenie nowego oświetlenia,
    • ustawienie monitoringu.

    Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia-Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł.
    rb

    Opinie (141) 5 zablokowanych

    • po koroniawirus już będzie niepotrzebny

      • 4 8

    • Gdynia, tu się żyje. Jak dla mnie Szczurek jest najlepszym Prezydentem. (1)

      Jurek z Redy

      • 6 27

      • ale z ciebie smiec !!

        • 3 1

    • Po co

      Platny parking

      • 9 6

    • i bardzo dobrze (1)

      robić, budować. ten obszar już dawno prosił sie o modernizację.

      • 11 6

      • może...

        ale na pewno nie taką.

        • 3 1

    • Zeby jeszcze tak Gdańsk poszedł w tym kierunku iwybudował takie parkingi we Wrzeszczu i Gdańsku głównym (1)

      • 12 6

      • przeciez są. puste stoją

        • 4 2

    • Parking za 66mln? no no no. (2)

      Czy to ma się kiedykolwiek szanse zwrócić?

      • 17 10

      • (1)

        nie. ale na koperty jest miejsce

        • 7 1

        • Dokładnie tak.

          • 2 0

    • Super (4)

      Tak trzymać, dzielnica tylko na tym skorzysta. Dziwię się ludziom, którzy dają negatywne komentarze. Jak nic się nie robi to zaniedbana dzielnica, a jak już coś rusza, to źle wydane piniądze. Ile ludzi tyle pomysłów, ech...

      • 16 10

      • parking jest potrzebny po drugiej stronie torów (1)

        parking podziemny jest drogi, można było lepiej wydać te pieniądze

        • 7 2

        • Nie można było

          Takie były warunki dofinansowania z UE.

          • 3 1

      • A co się ludziom dziwić (1)

        Cokolwiek się robi - jest robione bez sensu w Gdyni. Przykład? Z SKM na wzgórzu nie dostaniesz się do autobusów bez wchodzenia po stromych schodach. Totalna porażka. Zabójcze schody na dzień dobry, dalej niby zejście bez schodów, ale idziesz tym tunelem a na końcu znowu schody! Jak w XX w. Nawet głupiej windy nie dali przy wyjściu na władka.

        Byłem w kamiennym potoku na dworcu to są chyba z 2 albo 3 windy. A wielka Gdynia nie może. Bo się nie opłaca? Bo więcej zostanie na premie? Bo po co ma być fajnie i wygodnie ludziom?

        • 1 1

        • Na Władysława jest tyle miejsca przy tym wyjściu po schodach, że zamiast nich możnaby spokojnie bezstopniowe podejście zrobić. Kojarzę te schody i są faktycznie okropne. Wszystko po taniości i bezmyślnie.

          • 0 2

    • (1)

      Janusze i tak zaparkuja na trawniku obok

      • 9 7

      • to wiecej niz pewne

        • 3 0

    • Gdynia tu się nic nie opłaci tu się gasi światło i stąd się ucieka

      • 9 10

    • wojtek (1)

      ja ty mnie zesz zaimponowal w tym momencie

      • 3 7

      • zaszalal. unia dala a ten bedzie swiecil krzywym szczerbatym ryjem w gazetach

        • 4 1

    alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

    Najczęściej czytane