- 1 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (314 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (418 opinii)
- 3 Auto wjechało w pieszych i w budynek (276 opinii)
- 4 Upiorne syreny i największe pożary (6 opinii)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (67 opinii)
- 6 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (113 opinii)
Ruszyła przebudowa torów dalekobieżych w Trójmieście za miliard złotych
Ruszyły pierwsze prace torowe na linii dalekobieżnej w Trójmieście.
We wtorek ruszyła przebudowa torów dalekobieżnych w Trójmieście, za którą zapłaci miliard złotych spółka PKP PLK. Pierwsze utrudnienia w ruchu pociągów nastąpią już 1 czerwca.
Na bocznicy przy stacji kolejowej Sopot ruszyła największa inwestycja torowa na Pomorzu, obejmująca gruntowny remont linii dla pociągów dalekobieżnych. Przedsięwzięcie będzie prowadzone na odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Gdyni Chyloni, który został podzielony dodatkowo z uwagi na organizację ruchu na Lokalne Centra Sterowania, tzw. LCS-y.
Modernizację torów od Pruszcza Gdańskiego do wysokości stacji SKM Gdańska-Żabianki (LCS Gdańsk) przeprowadzi konsorcjum firm Torpol (lider) i Feroco z Poznania. Ten kontrakt wart jest ok. 584 mln zł.
Modernizację linii z Sopotu do Gdyni Chyloni (LCS Gdynia) - wykonają te same firmy, tyle że w tym przypadku liderem jest Feroco, a pomaga mu Torpol. Spółki za realizację inwestycji zażądały ok. 453 mln zł.
Pierwsze utrudnienia pasażerowie napotkają już 1 czerwca tego roku. Zostanie wtedy na potrzeby przebudowy torowiska wprowadzony nowy rozkład jazdy pociągów (odbędzie się to w ramach ogólnopolskiej zmiany planu jazdy). Podróż na szczęście wtedy do stolicy z Trójmiasta nie powinna trwać dłużej niż siedem godzin. Kolejna zmiany w organizacji ruchu pociągów nastąpi 1 września.
Aktualnie, pomijając Trójmiasto, zaawansowane prace torowe trwają na LCS-ach: Tczew, Działdowo, Nasielsk i Ciechanów. Aby do Warszawy pojechać w 2 godziny i 43 minuty muszą być jeszcze zmodernizowane m.in. torowiska w ramach LCS Iława i LCS Malbork. Kiedy tam zobaczymy torowców? - Na tych odcinkach kolejowych trwa procedura przetargowa. Prawdopodobnie wykonawca zostanie wyłoniony w kwietniu tego roku - mówi Alina Giedryś.
Zdziwią się ci, którzy liczą, że zobaczą wagony na wzór woza Drzymały, zamieszkiwanych przez torowców. - Ze względu na długi okres prac wykonawcy będą wynajmować pokoje w hostelach i dawnych hotelach pracowniczych [m.in. w Gdyni Orłowie przyp. red.]. Tzw. betlejemki - wagony mieszkalne - pojawiają się w miejscach, gdzie prace torowe trwają nie dłużej niż miesiąc - opowiada Leszek Lewiński - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni.
Gdyby zestawić kolejowe przedsięwzięcie realizowane w Trójmieście do inwestycji drogowej, za 1 mld zł można by zlecić budowę kolejnej Południowej Obwodnicy Gdańska. W tej cenie można też wybudować trzy Ergo Areny lub prawie dwa stadiony w Letnicy.
- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.
Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwa i Gdynia Chylonia, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:
- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
Opinie (120) 4 zablokowane
-
2011-03-22 23:14
remonty OK jestem za. Nie mniej drażni mnie, że przy wzroście czasu trwania podróży ceny idą do góry... W ramach rekompensaty choćby w IC powinni zmontować internet za darmo dla pasażerów lub jakiś płatny barek zrobić (o ile prawo tego nie zabrania)...
Znając życie po remoncie ceny biletów IC i tak pójdą w górę, bo przecież wcześniej jechało się 7h, a teraz 2h - więc jakość usługi wzrosła...- 4 1
-
2011-03-22 22:10
i miejmy nadzieję, że z tej bocznicy wyjedzie :))) (1)
"Na bocznicy przy stacji kolejowej Sopot ruszyła największa inwestycja..."
- 5 1
-
2011-03-22 22:54
Impreza na bocznicy
pewnie były przemówienia, pierwqsza łopata, oklaski, uściski dłoni... polska rzeczywistość :-)))
- 1 0
-
2011-03-22 22:13
a co z zapowiadaną równoległą modernizacją trakcji SKM
czy SKM dogadało się z PLK
SKM udostępnia tory
czy PLK w zamian zmodernizuje trakcje elektryczną SKM- 5 0
-
2011-03-22 22:08
A ja się pytam PO co? Przez ostatnie 20 lat nie zbudowano nic KOMPLETNEGO z infrastruktury. 25 km autostrady? Remont 50 km torów? Jakiś mościk do nikąd?
- 3 1
-
2011-03-22 21:51
"Podróż na szczęście wtedy do stolicy z Trójmiasta nie powinna trwać dłużej niż siedem godzin." śmiech na sali, a nie 'na szczęście'.
- 7 0
-
2011-03-22 21:30
a kiedy obiecana "prywatyzacja" i sprzedaż PO remoncie dla Deutsche Bahn? (3)
Miliard złotych to kupa polskiej kasy. Mam nadzieję, że niemieccy właściciele (lub francuscy) dobrze wykorzystają wyremontowana przez Polskę infrastrukturę kolejową.
- 4 5
-
2011-03-22 21:36
DB akurat wejdą do nas - zeby im polska patologia rozkładła co się da i zniszczyła (1)
polska nein !!!!!
- 1 1
-
2011-03-22 21:42
za zniszczenia zapłacą podróżujący. POdwyżki wszak do czegoś służą...
POpsułeś, zapłacisz...
- 1 1
-
2011-03-22 21:42
wolę Deutsche Bahn, Trenitalię czy RENFE
nie ważne kto - ważne by w końcu ktoś zrobił porządek z PKP, bo to się dzieje to absolutny dramat.
- 1 1
-
2011-03-22 21:14
SPOKO 200km/h JAK STAJA CO CHWILE!!!!! BRAWO!!! co za bzdura.... (1)
pomysł godny podziwu...
- 5 3
-
2011-03-22 21:27
w ogóle to te 200 km/h to taka propaganda każdy kto sobie zobaczy kolejowe mapy po tym remoncie to te 200 będzie tylko na paru odcinkach najbliżej nas będzie to odcinek na Oruni natomiast od Gdańska Głównego podniosą ze 100 do 120 poza tym tabor jak nie będzie wychylnych pudeł i sygnalizacji kabinowej to nie będzie żadnego 200 km/h większość lokomotyw na PKP buja się do 125 km/h i koniec,w Trójmieście odległości między stacjami są tak krótkie że nie będzie znacząco szybciej się jechało bo to się po prostu nie kalkuluje
- 0 0
-
2011-03-22 21:10
Związki Zawodowe i tak rządzą na PKP
Niech żyje podział na spółki spółeczki
PKP PLK
PKP SKM
PKP Energetyka
PKP Nieruchomości
PKP Dworce
Telekomunikacja Kolejowa
PKP WC ;)- 15 0
-
2011-03-22 21:07
dobra wiadomość
cieszą mnie te informacje. mam nadzieję, że wszystko pójdzie sprawnie i w końcu będzie można pokonać trasę Gdańsk-Warszawa w sensownym czasie.
- 46 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.