• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

S7 dopiero w 2013 roku, OPAT-u (na razie) nie będzie

Maciej Naskręt
9 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe
Przebudowa drogi krajowej nr 7 w Cedrach Małych - 2004 r. Na razie nie ma mowy na powtórzenie tego zadania w szerszym zakresie. Trzeba poczekać do 2013 r. Przebudowa drogi krajowej nr 7 w Cedrach Małych - 2004 r. Na razie nie ma mowy na powtórzenie tego zadania w szerszym zakresie. Trzeba poczekać do 2013 r.

Ministerstwo Infrastruktury odłożyło budowę drogi S7 przynajmniej do 2013 r. Samorządowcy wywalczyli jednak przygotowanie projektu tej drogi. Całkowicie przepadł OPAT.



Czy Ministerstwo Infrastruktury powinno ciąć wydatki na budowę dróg?

Ministerstwo Infrastruktury, po tym jak ogłosiło projekt "Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015", ściągnęło na siebie gromy samorządowców z całej Polski, w tym także z Pomorza i Trójmiasta. Wszystko przez to, że rząd o 16 mld złotych zmniejszył wydatki na inwestycje drogowe. Nie będzie realizowanych kilkanaście kluczowych odcinków dróg w całej Polsce.

W województwie pomorskim najbardziej zagrożona jest budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku od Koszwał do Kazimierzowa pod Elblągiem. Koszt 40-kilometrowej drogi to niemal 3,6 mld zł. Trafiła ona na listę rezerwową, która zakłada budowę dróg w chwili, gdy pojawią się w budżecie dodatkowe środki. Czyli na pewno nie prędzej niż w 2013 r.

W związku z falą krytyki MI zorganizowało konsultacje z samorządowcami z całej Polski. Wzięli w nich udział także radni z Pomorza.

- Trudno było nam cokolwiek wskórać. Zresztą nie było tam w ogóle na to miejsca - mówi Włodzimierz Kubiak, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich, który reprezentował podczas konsultacji w Warszawie stanowisko marszałka Mieczysława Struka.

Przetarg na budowę drogi S-7 był zaplanowany według zasady "projektuj i buduj" - jeden wykonawca wykonuje projekt i buduję drogę - co daje możliwość włączenia kosztów projektowania do puli środków kwalifikowanych. Rozwiązanie gwarantuje dofinansowanie do przygotowania dokumentacji przez Unię Europejską.

Przedstawiciele Pomorza postulowali, by gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad ogłosił przetarg już teraz, ale wyłącznie na projekt drogi S7.

- W sytuacji, gdy znajdą się pieniądze na realizację trasy w budżecie państwa, zyskamy po prostu czas. Po za tym projekt nie jest kosztowny, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by zlecić jego wykonanie już teraz - wyjaśnia Kubiak.

Na liście inwestycji rezerwowych znalazła się też Trasa Kaszubska. - Całe szczęście, bo mogło być gorzej. Inwestycja miała duże szanse trafić na niższą listę [do realizacji po 2013 r.] z uwagi aktualny etap przygotowania i duży koszt - komentuje Kubiak.

Przed tym losem nie uchroniła się Obwodnica Metropolitalna. To jednak pomorskich samorządowców nie zdziwiło, bowiem trasa jest na etapie przygotowywanie studium korytarzowego, a jej realizację zaplanowano na lata 2014-2016.

Na listach "Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015" nie ma natomiast Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta. Nie rozmawiano też o tej drodze podczas konsultacji w MI. Nieszybko zatem dojazd samochodem na Półwysep Helski będzie wolny od wielokilometrowych korków.

Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 - realizacja dróg na Pomorzu.

Lista 1 - zadania inwestycyjne, których realizacja rozpocznie się do 2013 r.
- Gdańsk (S6, w. Południowy) - Koszwały (DK nr 7, Koszwały) Obwodnica Południowa Gdańska
- Rozbudowa wezła Obwodnicy Trójmiasta (DK S6) z ul. Kartuską (DK 7) w
Gdańsku - wezęł Karczemki.
- Budowa mostu przez rzekę Wisłę koło Kwidzyna wraz z dojazdami w ciągu DK nr 90

Lista 2, tzw. rezerwowa - zadania priorytetowe, których realizacja może zostać rozpoczęta do 2013 r.
- Budowa drogi S6 - Obwodnica Słupska - Obwodnica Trójmiasta (Trasa Kaszubska)
- Budowa drogi S7 - Koszwały - Kazimierzowo

Lista 3 - zadania, których realizacja przewidywana jest po roku 2013.
- Budowa Obwodnicy Metropolitalnej

Opinie (250) ponad 10 zablokowanych

  • OPAT jest bez sensu.

    • 4 2

  • No i co teraz z tymi pięknymi wizualizacjami?

    Mam sobie zwizualizować samochód ,żeby normalnie jeździć?

    • 4 0

  • Jak długo będzie przy rządach PO tak długo nie będzie miejsca w wydatkach na OPAT

    • 3 3

  • PO potrafi rządzić jak ktos inny placi np Unia-ale to takie proste

    PO potrafi rządzić jak ktos inny placi np Unia-ale to takie proste.
    Każdy by tak potrafił.

    • 4 1

  • (3)

    bo mój premier piłke kopie
    wczoraj bramki strzelił dwie
    od niedzieli do soboty
    ciągle tylko mecz, mecz, mecz!!!

    ach, kiedyż to ach kiedyż bede mógł zaśpiewać:
    a mój premier rowy kopie??

    • 13 4

    • przestań palić to świństwo (1)

      • 4 2

      • wmówili ci, że to świństwo synku:-) leczy gardło, działa dobroczynnie na nerki, wątrobę, układ nerwowy...

        gorszego świństwa od tefałenu jak dotąd nie wymyślono:-)

        • 2 2

    • Czy piesek Putina będzie miał imię Donald?

      Petycję do Władimira Putina, by swojemu nowemu pieskowi nadał imię Donald, przynieśli do poznańskiego konsulatu uczestnicy happeningu Akcji Alternatywnej Naszość. Wraz z nią dostarczyli budę, worki na psie kupy, gumową kość, obrożę przeciwpchelną oraz miskę z karmą.

      „Nie róbmy polityki! Budujmy Sowietom pomniki”, „Grzegorz Schetyna to urodziwa jest psina”, „Deszcze niespokojne poszarpały psa, a my w tym burdelu 70 lat” – z takimi transparentami przyszli do konsulatu członkowie Naszości.
      Powodem happeningu był fakt, że Putin dostał niedawno w prezencie uroczego szczeniaczka, z którym pokazywany był w największych telewizjach. Potem na oficjalnej stronie rosyjskiego rządu zapytał obywateli, jakie dać mu imię. Na apel ten odpowiedzieli członkowie Naszości. „Nadanie pieskowi Pana Pułkownika imienia Donald przyczyni się do ocieplenia w stosunkach między naszymi narodami. Ten doniosły akt pokaże jasno, jakiego modelu współpracy pragną obie strony. Będzie też dowodem uznania dla zasług polskiego premiera we wprowadzaniu owego modelu w życie” – napisali w petycji.

      O modelu tym napisali następująco: „Donald aportujący, liżący buty, merdający ogonkiem i drapany za uszkiem w nagrodę za posłuszeństwo – ten widok ucieszy wszystkich polskich przyjaciół Rosji. Imię to będzie gwarancją, że każda ręka podniesiona na premiera Rosji zostanie odgryziona i obgryziona do szpiku kości. Będzie też nawiązaniem do drogich Polakom czasów Łajki i Szarika, a także odrzuceniem obcej naszej wspólnej słowiańskiej kulturze tradycji amerykańskiego imperialisty psa Pluto”.

      • 4 1

  • Najpierw A 1, potem Obwodnica Kaszubska, a na koniec OPAT

    • 1 1

  • A ja poproszę o kosmodrom w Gdyni

    • 4 0

  • dziady (1)

    dziadostwo do kwadratu.przed wojna w 10 lat zbudowano Gdynie i COP. teraz przez 20 lat zdazyli tylko rozkrasc i sprzedac co sie dalo. Gierek wiecej zrobil dla tego kraju.

    • 11 2

    • odezwał się miłośnik peerelu

      • 2 3

  • Reda dalej zakorkowana

    Ciekawe co będzie jak w Redzie ludzie zaczną chodzić po przejściach dla pieszych aby uzmysłowić mądralom konieczność budowy OPAT'u? Największe natężenie ruchu w województwie, jednak dużo mniejsze natężenie posłów i innych takich.

    • 4 2

  • obwodnica Helu

    Pytam się, kiedy będzie obwodnica Helu!? Dopiero ona rozładuje korki na Hel.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane