• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SIM ci powie, dokąd dojechałeś

mr
7 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
Tabliczka z nazwą przystanku jest widoczna i czytelna, jednak sposób jej zamontowania pozostawia wiele do życzenia. Tabliczka z nazwą przystanku jest widoczna i czytelna, jednak sposób jej zamontowania pozostawia wiele do życzenia.

Turyści od lat skarżą się na dwie cechy gdańskiej komunikacji miejskiej: niezrozumiałą taryfę biletową i fatalnie oznakowane przystanki. O ile tej pierwszej władze Gdańska bronią z uporem godnym lepszej sprawy, o tyle przystanki wreszcie postawiono czytelnie oznakować.



Na nowopostawionych słupkach znalazły się rozkład jazdy, schemat linii tramwajowych oraz znak zakazu palenia. Na nowopostawionych słupkach znalazły się rozkład jazdy, schemat linii tramwajowych oraz znak zakazu palenia.
Zaczęto od przystanków na Hucisku oraz przy Dworcu Głównym PKP. Na nowopostawionych słupkach znalazły się rozkład jazdy, schemat oraz spis linii tramwajowych, a także znak zakazu palenia. Symbole są dość czytelne, natomiast same słupki są toporne i mało estetyczne.

Podobnie zresztą jest z oznakowaniem wiat na przystankach. Tabliczka z nazwą jest widoczna i czytelna, jednak sposób jej zamontowania pozostawia wiele do życzenia. Najwyraźniej projektanci uznali, że przede wszystkim powinna oprzeć się wandalom, a dopiero potem cieszyć oczy swoją estetyką.

Na razie tylko te dwa przystanki zyskają nowy wizerunek: Zarząd Dróg i Zieleni tłumaczy, że nie chce inwestować w oznakowanie innych, zanim nie pozna opinii pasażerów o nowym oznakowaniu.

Wszystkie te zmiany odbywają się w ramach kolejnego etapu wdrażania Systemu Informacji Miejskiej, czyli SIM-u.

Pierwsze tablice SIM-u pojawiły się na Starym i Głównym Mieście oraz w rejonie Starej Oliwy w 2006 r. Przy Dworcu Głównym PKP postawiono "wrota", czyli plan miasta z zaznaczonymi instytucjami, a w Śródmieściu osiem szczegółowych planów dzielnic.

Co sądzisz o nowym oznakowaniu przystanków?

- W 2006 roku, na zabytkowych budynkach pojawiły się nowe tablice informacyjne. W sumie zainstalowaliśmy 500 tablic z numerami budynków, 390 z nazwami ulic oraz 56 słupków kierunkowych z tablicami kierującymi do zabytków i instytucji - mówi Anna Lejmel z Zarządu Dróg i Zieleni.

Drugi etap SIM objął obszar wzdłuż głównego ciągu komunikacyjnego Gdańska oraz Pas Nadmorski. Postawiono tam 47 słupków wskazujących drogę do instytucji oraz zabytkowych obiektów, 116 tablic z nazwami ulic, 440 z numerami budynków, 6 planów dzielnic oraz 70 tablic na zabytkach.

Przez dwa lata (2006-2007) na instalację SIM-u wydano łącznie 2 mln zł.

Dzięki SIM-owi Gdańsk zyskuje jednolite i estetyczne oznaczenia ulic, budynków i atrakcji turystycznych. Utrzymane w podobnej stylistyce drogowskazy mają pomóc turystom odnaleźć się w mieście i dotrzeć do ważnych obiektów. W tym i wprzyszłym roku wydamy na SIM 2-2,5 mln zł.

Gdański SIM doczekał się uznania w kraju. W maju ub.r. w drugiej edycji konkursu pt. "Bramy Kraju", organizowanym przez firmę AMS, w kategorii "Najlepsza Realizacja SIM" przyznano dodatkową nagrodę dla Gdańska. Jurorzy docenili gdański projekt za spójność, wkomponowanie w obraz miasta oraz trójjęzyczność uwzględniającą wielokulturowość Gdańska. W nagrodę projekt dostał kampanię reklamową wartą 120 tys. zł.
mr

Opinie (82) 5 zablokowanych

  • W Gdyni tez wymieniaja tabliczki i jakos nie chwala sie tym....

    //www.zkmgdynia.pl/index1.php?action=0302&idn=367

    • 0 0

  • (2)

    Mam nadzieje, że tablice będą również na przystankach mniej uczęszczanych. Ja przeprowadziłam się z Warszawy do Pruszcza Gdańskiego nie wiedziałam kiedy mam wysiąść z autobusu, bo przystanki nie są oznakowane nazwami. No i te bilety czasowe...koszmar!!!
    A jak jest korek, to co??? Nie sądze, że Pana kontrolera będzie to interesowało.
    W Warszawie miesieczny bilet kosztuje 66zł. jade czym chce ile chce, o której chce. Metrem, tramwajem, autobusem, rano, w nocy, 5min.-20godzin. Nie ma znaczenia.

    • 0 0

    • (1)

      "W Warszawie miesieczny bilet kosztuje 66zł. jade czym chce ile chce, o której chce. Metrem, tramwajem, autobusem, rano, w nocy, 5min.-20godzin. Nie ma znaczenia."

      Pewnym wytłumaczeniem tej dysproporcji cenowej jest fakt, że o ile się nie mylę, cały naród sponsoruje swoją Stolycę.

      • 0 0

      • dofinansowywanie inwestycji miejskich

        równie dobrze mozna powiedzieć, ze Stolica utrzymuje Naród

        • 0 0

  • OZNAKOWANIE

    ja przepraszam, ale na to Tu narzekać,
    info jest czytelne, zarówno, jeśli chodzi
    o ramkę z nazwą konkretnego przystanku
    (na zdj.Dworzec PKP), jak również info dotyczące rozkałdu na ponoć topornych słupkach.
    Najlpiej zrobić słupki ze złota lub platyny
    o już 'widzę' ich bytność na przystanku.
    To estetyki słupków z info. nie mam zastrzeżeń!
    Zastrzeżenia mama, ale stricte komunikacyjne,
    Kto zadecydował, że linia nr.1
    Chełm - Śródmieście, będzie kursowała
    tylko z góry na dół, i 'dookoła' Gildii
    nie wiedzę w tym żadnego ekonomicznego
    uzasadnienia.
    Linia nr.1 powinna kursować w podobnie jak
    linią nr.11 Siedlce - Zajezdnia Tramwajowa
    przy Abrahama, czyli Chełm - Zjezdnia.

    • 0 0

  • @@@

    A czy ja tu wspomniałem COKOLWIEK o Gdyni? Czytaj ze zrozumieniem (...)

    Nie mieszkam w Gdyni tylko w Gdańsku. Jak uważasz, że te tablice są czytelne, to idź pogratulować PAWiowi jego koncepcji. Ode mnie możesz mu dać kopa w dupę.

    • 0 0

  • podoba mi się, zawsze to krok do przodu

    • 0 0

  • BEŻOWE NA BRĄZOWYM... bardzo czytelne

    nie mam sokolego wzroku i czasami nawet ten duży brązowy napis na beżowym tle jest dla mnie mało czytelny. Kto to zatwierdził?

    • 0 0

  • zauważcie takie cÓsik
    złotówy mają mieć cennik w dwóch językach
    kij, że zamiast ten drugi powinien wg mnie być niemiecki, niech im bedzie angielski, ale niech kuźwa bedzie!
    ale przecież turyści czyli stonka, to nie są wyłącznie klienci hallo-taxi
    czasem tramwajem czy autobusem podjadą
    SKM też
    i co?
    są dla nich jakieś "ułatwienia"?
    dobrze jak okno jest w miare brudne lub zaklejone półprzezroczystą reklamą
    ale jak gówno widzisz, to dziekóweczka
    tu stadiony lotniska autostrady obiecuja, a tu nie potrafią wykonać tablic dwujęzycznych
    podaje przykład do fotografi
    gdańsk-dworzec główny >> hauptanhoff danzig, alles raus:-)
    prawda, że cudownie proste?

    • 0 0

  • Moja opinia

    Po pierwsze: w końcu ;)
    Po drugie: co tu testować? Informacja jest potrzebna i jeśli ktoś ma co do tego wątpliwości, to... (przez grzeczność nie dokończę). Do końca roku powinno się zrobić wszystkie przystanki w mieście i basta. Oczywiście uwzględniając uwagę trzecią ;)
    Po trzecie: czy to ma być informacja dla pasażerów tramwaju/autobusu, czy dla tych, co stoją na przystanku? Bo w tej formie tabliczka nie jest nazbyt czytelna z wnętrza pojazdu. Tabliczka powinna być umieszczona równolegle do ulicy bądź torowiska.
    Po czwarte: Dramatycznie brakuje informacji wewnątrz pojazdu. Swego czasu jechałem w okolicę, której zupełnie nie znam. Zapytałem kierowcy ile jeszcze do przystanku "xxx" (wiedziałem z internetu na jakim mam wysiąść) - odparł, że nie wie, bo on tą trasą rzadko jeździ. Dramat ;)

    • 0 0

  • Idiotyczne tablice!

    Co za młot wymyślił wieszanie tablicy na bocznej ściance wiaty przystankowej! Nie ma szans tego przeczytać z tramwaju!
    Brązowo-brązowe tabliczki też, jak ktoś słusznie zauważył, do najczytelniejszych nie należą.
    Brak dwujęzycznych oznakowań jakoś przeboleję. Kiedy wejdziesz między wrony, kracz jak i ony ;) Uczta się, drodzy obcokrajowcy ;P

    • 0 0

  • (1)

    "Zapytałem kierowcy ile jeszcze do przystanku "xxx" (wiedziałem z internetu na jakim mam wysiąść) - odparł, że nie wie, bo on tą trasą rzadko jeździ. Dramat ;)"

    pasażer zadający podchwytliwe pytania, to inaczej?
    upierdliwiec
    kierowca kieruje, informacja informuje

    • 0 0

    • @g:-)

      Jest ciemno, nie znam okolicy zupełnie, nie wiem nawet, na jakiej właśnie jestem ulicy. Jak mam się skontaktować z informacją?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane