• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM Redłowo może zyskać kładkę dla pieszych

Patryk Szczerba
9 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Podczas modernizacji SKM Redłowo i montażu windy konieczna będzie budowa kładki dla pasażerów Podczas modernizacji SKM Redłowo i montażu windy konieczna będzie budowa kładki dla pasażerów

Prace przy dostosowaniu stacji SKM Redłowo w Gdyni zobacz na mapie Gdyni do potrzeb osób o ograniczonej mobilności rozpoczną się najszybciej za rok. Już teraz wiadomo, że nie wystarczy montaż samej windy. Do tego, by stacja mogła funkcjonować po modernizacji, konieczna będzie budowa kładki dla pieszych.



Czy stacja w Redłowie spełnia twoje oczekiwania?

Peron pod wiaduktem w ciągu ul. Stryjskiej to jedna ze stacji, które w najbliższym czasie na pewno przejdą modernizację. Mimo przeprowadzonego kilka lat temu odświeżenia, nadal pozostaje obiektem niedostępnym dla osób niepełnosprawnych i mających trudności w poruszaniu. Strome schody nie ułatwiają wejścia także pozostałym. Spore problemy mają choćby ci podróżujący, którzy niosą ze sobą ciężki bagaż.

Sporo do zrobienia

Szybka Kolej Miejska, do której należy infrastruktura, zapewnia, że robi wszystko, by zyskująca na popularności stacja (zwłaszcza po rozbudowie Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego zobacz na mapie Gdyni i  biurowców przy ul. Łużyckiej zobacz na mapie Gdyni) była w pełni nowoczesna. Konkretnych inwestycji w infrastrukturę wciąż brak, ale według zapewnień SKM najbliższe dwa lata powinny przynieść widoczne efekty. Wtedy pojawi się wyczekiwane - nie tyko przez spółkę - dofinansowanie unijne.

Przypomnijmy, ze w skład pakietu przygotowanego przez SKM, który trafi na biurka urzędników w Urzędzie Marszałkowskim, wchodzi przede wszystkim modernizacja dworca podmiejskiego Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, o czym informowaliśmy kilka miesięcy temu. We wnioskach widnieje też budowa centrum monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej, które znajdą się w zaaranżowanej na ten cel sali pod kopułą.

Planowane jest także wyposażenie wszystkich peronów na trasie SKM w urządzenia informacji pasażerskiej oraz w systemy kamer i remont tych, które wymagają modernizacji. Wybrane do remontu to Gdańsk Stocznia, a poza Trójmiastem - Rumia Janowo.

W Gdyni pracy będzie najwięcej. Trzeba zmodernizować przystanki: Leszczynki, Grabówek, Stocznię, Chylonię, Redłowo i Orłowo. Na potrzeby remontu tego ostatniego powinna powstać w najbliższym czasie dokumentacja projektowa, ale niewykluczone, że to Redłowo zyska priorytet, jako najczęściej wykorzystywany przystanek.

- W najbliższych tygodniach chcemy złożyć wniosek o dofinansowanie, a później rozpoczną się prace koncepcyjne. Na pewno w przypadku Redłowa nie obędzie się bez współpracy z miastem, bowiem już teraz wiadomo, że przebudowa będzie kolidowała z infrastrukturą miejską - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Stacja kilkukrotnie przechodziła lifting, ale problemu dostępu dla osób mających trudności z poruszaniem się nie rozwiązano do dziś. Stacja kilkukrotnie przechodziła lifting, ale problemu dostępu dla osób mających trudności z poruszaniem się nie rozwiązano do dziś.
To właśnie jej obecny kształt jest powodem zaangażowania miasta. Przemieszczanie się wiaduktem już teraz powoduje spore trudności kierowców i pieszych. Pierwszym od niedawna mogą towarzyszyć na pasach ruchu stworzonych w ulicy rowerzyści, natomiast drudzy tłoczą się na wąskim chodniku. Nie ma większych szans na jego poszerzenie, ale koniecznością podczas modernizacji stacji i montażu windy może okazać się budowa nowej kładki.

Miasto pomoże

- Rzeczywiście, jesteśmy po wstępnych rozmowach z przewoźnikiem, bo inwestycja wymusi zmiany także na naszym terenie. Na razie nie ma żadnego oficjalnego dokumentu. Czekamy na zakończenie prac koncepcyjnych, które dadzą wstępny zarys, co można będzie zrealizować. Prawdopodobnie nie obędzie się bez dodatkowej kładki, bowiem na wiadukcie już teraz jest za ciasno - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Na razie to wstępna propozycja, choć realizacja dodatkowego przejścia z peronu na wiadukt wydaje się przesądzona. Kluczowa może się okazać lokalizacja. Niewykluczone bowiem, że kładka pojawi się po przeciwnej stronie wiaduktu niż schody prowadzące obecnie na peron. Miasto zapewnia, że w wypracowane rozwiązanie będzie chciało zainwestować.

- Wszystko, co wydarzy się na terenie gminnym, będziemy chcieli sfinansować z naszego budżetu, podpierając się wsparciem finansowym z innych źródeł. Bierzemy udział w pracach koncepcyjnych, będziemy chcieli także brać udział w projektowych i budowlanych - podkreśla wiceprezydent Gdyni.
Koszt całości inwestycji związanej z remontem dworca w Gdyni, modernizacją peronów i zmianami w monitoringu jest szacowany na 98 mln zł.

W przypadku Redłowa prace projektowe mają zakończyć się najpóźniej wiosną przyszłego roku, by przebudowa mogła ruszyć jeszcze w 2017 roku.

Opinie (118)

  • Odległość między krawędzią peronu a wejściem do pociągu! (1)

    Ważnym krokiem w kierunku dostosowania infrastruktury SKM dla osób o ograniczonej mobilności byłoby zlikwidowanie tej przepaści pomiędzy krawędzią peronu a wejście do pociągu. Obecna dziura jest gigantyczna i zagraża życiu i zdrowiu szczególnie dzieci i osób starszych o osobach z niepełnosprawnościami nie wspominając.

    • 7 2

    • Podnieś girę jak wsiadasz.

      Wsiadasz do autobusu masz pewnie jak z podłogi na dywan?

      • 0 3

  • czy ktoś może rozliczyć tu koszty 100 mln zł na Redłowo?

    czy ktoś wyjdzie na ulice z protestem przeciwko niegospodarności?!

    • 5 0

  • ile za 100 mln zł można zbudować mieszkań dla młodych? (1)

    Można także umorzyć spłacającym kredyty za mieszkania po 20000 zł, czyli 5000 rodzinom

    • 1 2

    • jeśli remont to 100 bani

      to ile sama winda? kto jest producentem?

      • 1 0

  • z tymi 100 mln zł to Redakcja coś pojechała...

    za takie pieniądze, to stocznie statki budują i to całkiem niemałe...

    • 4 0

  • firma zgłasza się i proponuje, że zamiast kosztownej windy

    (eksploatacja i remonty) proponuje, że będzie w lektykach nosić niepełnosprawnych za połowę wydatków. Do tego latem daje szklankę wody lub napoju, zaś zimą ciepłą herbatę. Ekipa ok. 5 osób, w eleganckich firmowych ubrankach. Przy okazji rozdawaliby gazetki bezpłatne i ulotki. Byłby to najlepszy interes dla takiej firmy.Czy UM poparłby taki pomysł?
    Pracownicy byliby przeszkoleni w ratowaniu życia i nie tylko przenosiliby chorych, czy niepełnosprawnych, ale w razie czego - pomoc i telefon po pogotowie.
    Oczywiście - można by ogłosić przetarg na taką firmę. Ale Unia to Unia, więc nie damy zarobić 5 osobom, natomiast wyrzucimy kasę na windę, która pojedzie kilkanaście razy dziennie, jednak staniemy się eleganckim i nowoczesnym miastem, bo za noszenie w lektykach by nas Unia pewnie obśmiała. Nasi włodarze taż wolą wydać nasze i unijne pieniądze na windę, niż na lektyki, bo to doda im splendoru za cudze pieniądze...

    • 2 1

  • skoro remont stacji Redłowo ma kosztować 100 mln zł,

    to może Gdynia zbuduje w polskiej stoczni statek wycieczkowy typu Costa Concordia, którego budowa kosztowała 450 mln E, czyli niecałe 2 mld zł, zatem niemal 20 takich redłowskich remontów. Mielibyśmy piękny statek z portem macierzystym Gdynia, pierwszy od dziesiątków lat.

    • 1 0

  • Gdynia nigdy nie będzie w moich oczach nowoczesnym miastem, dopóki komunikacja publiczna i generalnie cała strefa publiczna będą wykluczały osoby mające trudności z poruszaniem się.

    • 1 0

  • Winda....

    ....jak będzie tak sprawna jak te w Orlowie to szczerze współczuję....

    • 1 0

  • Wkurzony

    Mamy rok 2018 i dalej wszyscy wierzą w bajki. Redłowo nadal wygląda jak zaścianek SKM.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane