• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ka jedzie w dal

ms
11 lutego 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Prawie całą Polskę przewiozła w zeszłym roku trójmiejska SKM-ka. Na biletach zarobiła niemal 65 mln zł i nie planuje podwyżek biletów na ten rok.

37 milionów, 714 tysięcy i jeszcze pięciuset pasażerów przewiozła w zeszłym roku Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. To wynik sporo lepszy niż rok wcześniej, gdy kolejka miała o 2 mln 290 tys. pasażerów mniej.

Ilość pasażerów wzrosła więc o 6,5 proc., ale wpływy z biletów wzrosły jeszcze bardziej - o ponad 15 procent. SKM zebrała za bilety 64,4 mln zł - rok wcześniej o 9,5 mln zł mniej, czyli niecałe 56 mln zł.

- Uzyskaliśmy takie wyniki przede wszystkim dzięki większej pracy przewozowej - mówi Paweł Wróblewski, rzecznik i audytor SKM-ki. Co to znaczy? - To znaczy, że więcej naszych pociągów pokonało więcej kilometrów. Pociągokilometry zwiększyły nam się o jedną czwartą - tłumaczy Paweł Wróblewski.

Dzieje się tak m.in. ze względu na rozwój połączeń regionalnych.

- Nie bez znaczenia są nasze akcje marketingowe, m.in. kolejne rodzaje biletów okresowych, programy lojalnościowe oraz fakt, że nasza taryfa pozostaje niezmienna od 7 lat. - dodaje Paweł Wróblewski.

Szefostwo SKM-ki przyznaje jednak, że dobre wyniki są też konsekwencją sytuacji na drogach Trójmiasta (liczne ograniczenia infrastruktury i długotrwałe remonty powodujące korki) oraz rosnących w ubiegłym roku ceny paliw.
ms

Opinie (105) 5 zablokowanych

  • prezes

    rogaliki z konfiturą to są takie rogaliki z konfiturą, rozumiesz bałwanie?

    • 0 0

  • co to takiego jest:" rogaliki z konfiturą brzoskwiniową"?

    • 0 0

  • WIECEJ KLEJEK NOCNYCH JEST ICH ZA MAŁO

    • 0 0

  • Nie doceniamy SKM

    Nie doceniamy SKM , mimo tego, że Trójmiasto ma naziemne metro.
    Co jest przyczyną, że jesteśmy krytyczni.
    1.) Estetyka -czyli brud , porysowane okna ściany i drzwi.
    2.) Bezpieczeństwo -zwłaszcza na niektórych odcinkach.
    3.) Regulacja temperatury i wentylacja, ktorej tak na prawdę brak.
    4.) Przystanki ,gdzie powinna być serwowana kawa i rogaliki z konfiturą brzoskwiniową za grosze, straszą nas brudem.

    W kraju ,gdzie jest tyle do zrobienia ( i zarobienia) . Amen

    • 0 0

  • tak mi sie wydaje

    ze gdyby wrocily sie czasy komuny lat 60-70tych gdy kolejki jezdzily co 5-7 minut w godzinach szczytu w zestawach przynajmniej 6 wagonowych a bilet kosztowal grosze
    to obywatele dzisiejsi mysleliby ze to AMERYKA
    czy sie myle??????????

    • 0 0

  • znow kolejka powraca,

    poki co to zastepczy temat dyzurny tego portalu . drazliwych moze juz sie unika..

    tak sobie mysle czy niektore z tych artykulow nie powinny sie pojawiac jako reklama na portalu skm

    http://www.skm.pkp.pl/

    Odsylam upartych redaktorow by wysylali swe reklamowe teksty . moze je kolejka odkupi :) hi hi hi

    • 0 0

  • co z planami rozwoju SKM ?

    ...jesienia czytalem, ze SKM planuje zakupic w Niemczech uzywane szynobusy i reaktywowac polaczenie Gdynia-Kartuzy... zakup ten mial dofinansowac Urzad Marszalkowski.. jakis urzedas z tego Urzedu wypowiadal sie rowniez, ze planowane jest pozyskanie funduszy EU na odbudowe kaszubskiej linii Wrzeszcz-Kartuzy.. w ten sposob mozliwa bylaby kolejowa komunikacja z Gdanska i z Gdyni do Kartuz i Koscierzyny , ograniczenie niefunkcjonalnej komunikacji autobusowej na tych trasach i rozladowanie przeciazonych tras drogowych z tych kierunkow... czy wypowiedzi SKM i Urzedu Marszalkowskiego to byla znowu tylko 'propaganda sukcesu', czy realne pozytywne plany rozwoju komunikacji szynowej w rejonie Naszej Aglomeracji ? ...

    • 0 0

  • Mieszkam w Wejherowie i tutaj troszke strasznie, bo dworce sa do bani, a pozatym to kolejki jezdza co 30min. a Ja pracuje i czasem gdy kolejka sie pospieszy to nie zdarze, a na kolejke mam czekac tak dlugo? to wole jechac juz autobusem.... jezdza co 15min...

    • 0 0

  • Z dotacją z Urzędu Marszałkowskiego, czy bez dotacji.

    Propaganda sukcesu trwa a paseżerowie jeżdżą w tłoku w wagonach niedogrzanych z brudnymi szybami w oknach. Kiedyś SKM kursowała co 6 minut - a teraz. Panie Prezes SKM - jaki to jest "sukces" przewiezienie prawie 38 milionów pasażerów w roku ubiegłym, skoro Pana Firma zapewniała w reklamowaniu swoich usług, że przewozicie 130 tysiecy pasażerów dziennie ("dojeżdżajacych do pracy, szkoły, na zakupy")czyli prawie 47 milionów rocznie. Przecież podwyższenie cen biletów - a to jest nieuniknione - spowoduje odejście nastepnej grupy klientów w obrębie miejskich linii komunikacyjnych w Gdańsk czy Gdyni.

    • 0 0

  • moim zdaniem skm to syf i nad tym ubolewam.

    niektórzy piszą, że jest tak wspaniale, bo w ogole jeździ. Z takim poejściem najlepiej nic nie zmieniac. Co do składów, to nie chodzi o ich wygląd itd, ale o szybkośc. trasę z gdynii go gdańska można skrócić z 36 do około 25 minut, głównie dzięki większej liczbie wejść no i przyspieszeniu. Piszecie, że to polska a nie zachów i sie nie da. To dlaczego w takim razie mamy w Gdynii autobusy jak na zachodzie, albo i lepsze? Dalej częstotliwość. & minut jest ok, ale już co 15 przez większą część dnia to nie jest częstotliwość kolei miejskiej tylko regi=onalnej, i to nawet w polsce (mazowieckie). O 30 minutach w weakendy i wieczorami szkoda gadać, podoobnie jak o braku kolejki między 2.40 a 4.45 z sopotu. Myślę, że ty sopot powinien sie dołożyć, bo to z tamtąd ludzie zwykle wracają, a miasto żyje z imprez. Jeśli składy mają być pojedyncze, i nie ma w nich tłoku, ok, ale powinni wprowadzić dodstkową sygnalicację, jaki skład przyjedzie, żeby ludzie nie musieli biegać po peronach. Zastanawiam się też zawsze, dlaczego kolejki w gdynii zatrzymują się na końcu peronu i zawsze trzeba za nimi gonić wchodząc od strony dworca.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane