- 1 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (145 opinii)
- 2 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (333 opinie)
- 3 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (113 opinii)
- 4 Jak zaprojektować centrum Południa? (205 opinii)
- 5 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (90 opinii)
- 6 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (467 opinii)
37 milionów, 714 tysięcy i jeszcze pięciuset pasażerów przewiozła w zeszłym roku Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. To wynik sporo lepszy niż rok wcześniej, gdy kolejka miała o 2 mln 290 tys. pasażerów mniej.
Ilość pasażerów wzrosła więc o 6,5 proc., ale wpływy z biletów wzrosły jeszcze bardziej - o ponad 15 procent. SKM zebrała za bilety 64,4 mln zł - rok wcześniej o 9,5 mln zł mniej, czyli niecałe 56 mln zł.
- Uzyskaliśmy takie wyniki przede wszystkim dzięki większej pracy przewozowej - mówi Paweł Wróblewski, rzecznik i audytor SKM-ki. Co to znaczy? - To znaczy, że więcej naszych pociągów pokonało więcej kilometrów. Pociągokilometry zwiększyły nam się o jedną czwartą - tłumaczy Paweł Wróblewski.
Dzieje się tak m.in. ze względu na rozwój połączeń regionalnych.
- Nie bez znaczenia są nasze akcje marketingowe, m.in. kolejne rodzaje biletów okresowych, programy lojalnościowe oraz fakt, że nasza taryfa pozostaje niezmienna od 7 lat. - dodaje Paweł Wróblewski.
Szefostwo SKM-ki przyznaje jednak, że dobre wyniki są też konsekwencją sytuacji na drogach Trójmiasta (liczne ograniczenia infrastruktury i długotrwałe remonty powodujące korki) oraz rosnących w ubiegłym roku ceny paliw.
Opinie (105) 5 zablokowanych
-
2006-02-21 18:25
a co z Rumią i Wejherowem
A co z licznymi mieszkańcami Rumi. Skm ograniczyła poranne kursy, na nic się zdały moje prośby mailowe i info o tym, w jakich warunkach odbywa się poranna podróż do pracy (ścisk) i na dodatek 5-min. opóźnienia (regularnie). Nie rozumiem co dla mnie ma mieć za znaczenie jakie zyski osiągnęła skm, mnie interesuje bardziej komfort jazdy. Po godz. 17-tej z Gdyni do Rumi skm kursuje co pół godziny, a to stosunkowo za rzadko, a jak już jedzie to oczywiście napchana, że ledwo można się wcisnąć.
- 0 0
-
2006-02-19 16:35
Kolejek mało!
Stanowczo za mało kolejek jeździ miedzy godziną 9:00 a 13:00 i późnym popudniem. Sa co 15 minut i mają bardzo krótkie składy.
Przepełnienie ogromne, nie można prawie wsiąść.
W tym czasie jeździ sporo osób: studenci, matki z dziećmi w wózkach oraz osoby starsze i wiele innych.
Zróbcie coś!- 0 0
-
2006-02-19 16:22
Skm do Pruszcza i Tczewa
Czemu nie chcie przedłużyć trasy skmki do Pruszcza i Tczewa?
Warto było by pociągnąć linię na południe, tak jak jest po drugiej stronie gdzie miasta takie jak Wejherowo, Reda i Rumia mają ułatwioną komunikację z Trójmiastem.
Skorzystało by na tym wiele osób.
Trzeba sie rozwijać. Takie rozwiązanie to konieczność.- 0 0
-
2006-02-19 11:04
tłok
w godzinach szczytu i w kolejkach nocnych tłok jak nie wiem co! może by tak częsciej jeździły!!!
- 0 0
-
2006-02-17 15:12
Zysk
Przychód ze sprzedanych biletów - 65 milionów zł
Koszty - 65 milionów zł (opłata za udostępnienie torów, energia elektryczna, naprawy zdewastowancyh pociagów)
Zysk = 0
i nie ma za co kupic nowego taboru, życie jest drogie.- 0 0
-
2006-02-15 21:42
65 MLN PLN
Za 65 mln można kupić 7 zmodernizowanych składów 14WE takie jakie ma skm.warszawa.pl
- 0 0
-
2006-02-14 14:02
zyski? SKM
no to jezeli SKM rzeczywiscie ma taki suksces finansowy -to dlaczego tylko sie tym chwali? w cywilizowanych miastach Europy posiadajacych rozwinieta komunikacje szynowa jezeli jedne linie przynosza zyski -to te zyski przerzuca sie na inne linie, ktore nie moga generaowac zyskow.. i NIE zamyka sie tam linii tak jak u Nas.. zmienia sie rozklady, dostosowuje do potzreb mieszkancow, turystow, probuje skomunikowac z innymi przewoznikami , dofinansowuje... wiec SKM rowniez moglaby przestac sie chwalic, tylko reaktywowac linie do: Nowy-Port i do Gdynia-Oksywie, a takze pomyslec o liniach do Pruszcza, Hel, Kartuz i Koscierzyny...
- 0 0
-
2006-02-14 02:26
ZA NIC BOLI CYC
a teraz jest demokracja . i dolar ma inna wartosc to znaczy ze ma mala. ceny uslug skm sa atrakcyjne. typowo polskie dla polskiego obywatela.za nic boli cyc to sobie wybijcie zglowy marzenia o super taborze swietniej usludze za ta cennne jaka teraz placimy.poczekajciie jak zabojadzi by kupili skm to by jezdzily puste bo ceny by byly europejskie, jeszcze troche a wszystko sie zrowna do cen europejskich . AMEN
- 0 0
-
2006-02-13 23:16
co oni chcą osiągnąć tym chwaleniem? Pamiętam jak jezdziłam kolejką do szkoły.Kolejki jezdziły o wiele częściej i były dłuższe i tanie!!! i bezpieczne A teraz.
- 0 0
-
2006-02-13 20:13
Gratuluję sukcesu! Dyrekcja powinna zainteresować się rozbudową sieci SKM. Wydaje mi się że trafem w dziesiątkę byłoby odbudowanie lini kolejowej Wrzeszcz - Kokoszki - Kartuzy chociażby dlatego że biegnie wzdłuż ulic Słowackiego i Karuskiej. Ludzie nie staliby w korkach tylko szybko przemieszczaliby się z miejsca na miejsce oraz co ważne, w pobliżu lini rozbudowują się nowe osiedla oraz centra handlowe ot choćby Auchan i Liroy Merlin. Napewno SKM zyskałaby na tym biorąc owe argumenty pod uwagę.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.