• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ka - najlepsza firma na Pomorzu

(boj)
2 grudnia 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Popularna trómiejska SKM-ka zajęła 35. miejsce wśród stu najlepszych przedsiębiorstw w kraju - tak wynika z rankingu przeprowadzonego przez dziennik Rzeczpospolita. Dla tych, którzy mogliby mieć wątpliwości czy to duży sukces informacja: SKM to jedyna pomorska firma w pierwszej pięćdziesiątce tego rankingu.

Nasza kolejka uplasowała się jako druga firma z branży kolejowej i pierwsza spośród spółek Grupy PKP.

- Jestem zdumiony, ale jesteśmy pierwsi z Pomorza! - cieszy się Paweł Wróblewski, rzecznik prasowy SKM. - Chociaż patrząc na kryteria przyjęte przez "Rzeczpospolitą", to... wszystko się zgadza. Zyskaliśmy punkty za drobiazgi niezauważalne dla pasażerów.

Te "drobiazgi" to np. nowatorskie wkładki hamulcowe - bardzo twarde i wytrzymałe, dzięki którym łatwiej wyhamować, niż przy użyciu wkładek tradycyjnych. Podróżny nawet nie wie, że jedzie bezpieczniejszym pociągiem. Inny drobiazg to nakładki na pantografy (to łączniki między pociągiem, a trakcją elektryczną) - wszystkie wymieniono na takie, które nie zużywają sieci, a wręcz ją konserwują.

Dotychczas wdrożone nowości skupiały się na obniżeniu kosztów eksploatacji i wydłużeniu żywotności używanego taboru i infrastruktury. To wynik współpracy tutejszej spółki w dziedzinie innowacyjności z krajowymi uczelniami i ośrodkami badawczymi (m.in. uczelniami trójmiejskimi, Uniwersytetem Szczecińskim, Politechniką Warszawską). W SKM działa 5-osobowa grupa badawczo - rozwojowa.

- Jest mi przykro, że te wszystkie innowacje w małym stopniu dotyczą wprost pasażerów, ale mamy dalsze, śmiałe plany - mówi Paweł Wróblewski. - Niestety nie mogę zdradzić jakie, ponieważ najpierw kilka niezależnych czynników musi podjąć decyzje. Wtedy będzie można mówić głośno. Poza tym niestety na wszystko potrzebne są pieniądze. Jeśli uda się zdobyć finansowanie, to przełoży się to na wdrożenie projektów, które poprawią zauważalnie jakość naszych usług.

Plany to m.in. projekt kompleksowego monitoringu elektronicznego i zdalne sterowanie stacjami od Gdańska do Rumi. Wtedy zapewne jeszcze zwiększy się liczba pasażerów, która póki co wzrasta, i to systematycznie. Przez 10 miesięcy tego roku SKM w Trójmieście przewiozła 31 mln 333 tys. osób. W analogicznym okresie roku 2004 - 29 mln 431 tys. To oznacza wzrost przewozów o 6,46 proc. Przychody ze sprzedaży biletów wzrosły w tym czasie o 5 proc. mimo, że bilety nie zdrożały. Nasza SKM-ka to prawdopodobnie jedyny przewoźnik publiczny w kraju, który nie zmieniał cen biletów od roku 1999.

- Wzrost przychodów osiągnięty został głównie dzięki większej pracy przewozowej - wprowadzaniu nowych połączeń, także nowych rodzajów biletów okresowych i lepszemu wykorzystaniu posiadanego taboru - dodaje rzecznik. - W ostatnich 2 miesiącach obserwujemy dodatkowy przyrost liczby podróżnych związany prawdopodobnie ze wzrostem cen paliw.
(boj)

Opinie (127) 3 zablokowane

  • "dwója" z geografii

    Panowie: zarówno autor ( ale może z Warszawy to nie wie ) jak i rzecznik SKM nie wiedzą że, Straszyn znajduje się koło Pruszcza Gdańskiego i jest to województwo pomorskie.
    Zobaczcie na liście zapis na pozycji 5.
    Trzeba się więc cieszyć, że są w pierwszej pięćdziesiątce dwie firmy z Pomorza.
    Dla SKM-ki wywodzącej się z PKP jest to duzy sukces - gratulacje !

    • 0 0

  • nie rzecz w tym by popierac analfabeto geograficzny

    miej wlasne zdanie i podziel nim sie tu

    • 0 0

  • Nie ma się czym pasjonować

    Dla mnie w SKM od lat było dziadostwem i z tego co obserwuję to naprawdę niewiele się zmienia. Więc niech na pierwszy ogień polecą te Shreki z RENOMY. Masa skarg jest na nich, ale co tam – SKM to nie obchodzi i łażą takie chamy przedstawiając się jako kontrolerzy biletów. Dziękuję, wole umundurowanego starszego pana w Przewozach Regionalnych mówiącego „Dzień dobry, proszę przygotować bilety do kontroli” od Shreka wrzeszczącego na mnie „Bileeeeet!!!!!”. Poza tym to przez SKM nie można już jeździć na tym samym bilecie każdym pociągiem, obojętnie czy to PR czy SKM. Kolejny idiotyzm. No i w końcu nasz ukochany tabor: brudny, zimny, niebezpieczny. Co prawda i pociągi PR nie są idealne pod tym względem, ale jednak tam nieco lepiej to wygląda. Tak więc jadąc do Wejherowa, wolę dopłacić już złotówkę więcej i jechać wygodniej PR niż SKM.

    • 0 0

  • Zarząd SKM myśli tylko o zzyskach dla siebie, a o pracownikach, którzy często wykonują najcięższą robotę po to by było czym

    jeździć, nikt z nich nie myśli!!!

    • 0 0

  • Ceny biletów

    Z tego co pamiętam to ceny biletów wzrosły między 1999r a 2005, no ale pewnie nie dla tych którzy siedzą w zarządzie..

    • 0 0

  • Ale jassssda!!!!!! SKMka w pierwszej pięćdziesiątce!!!!!!!!!! Nieźle! Gratuluję. Cieszę się, bo sam zaczynam widzieć efekty pracy specjalistów. Jeszcze gdyby jeździła częsciej w godzinach wieczornych i nocnych byłby wypas...

    • 0 0

  • bardzo dobrze ze sa

    i wcale sie nie dziwie ze zajely 35 miejsce. mnostwo ludzi jezdzi skm-kami bo napewno jest wygodniej niz przesiadac sie co chwila z tramwaju do autobusu, z autobusu do tramwaju itd. no i w takich wypadkach napewno taniej. poza tym jesli ktos mieszka w tczewie a uczy sie badz pracuje w gdansku to z pewnoscia latwiej mu jechac kolejka w 30 min niz gniezdzic sie w smierdzacych autobusach 50 min

    • 0 0

  • SKM - Nasz sympatyczny przewoznik.

    Serdeczne gratulacje dla firmy, która jest ''kręgosłupem '' Trójmiasta - oby w przyszłości też regionu - oraz dla moich przyjaciół w SKM ! Grzegorz Grzelak.

    • 0 0

  • A JA LUBIE....

    A JA LUBIE SKM-ki. SZCZEGÓLNIE TE NOWIUTKIE- SA BARDZO ŁADNE I WYGODNE. MOGLIBYSMY WRESZCIE PRZESTAĆ W KÓŁKO NA WSZYSTKO NARZEKAĆ...=)

    • 0 0

  • Trzeba wymienić ten półwiekowy tabor !!!

    Wstyd ,że takie kible jeźdzą po naszym kraju. Wymienić tabor na nowoczesny ! Chociaż ten zmodernizowany EN-57 bo przynajmniej jakoś wygląda na poziomie

    http://www.rynek-kolejowy.pl/foto/051014/3/011.jpg

    Szkoda tylko ,że to nadal gówno w kolorowym papierku ,ale lepsze to niż gówno bez papierka.

    Nie powiem ,że bardzo ładnie wygląda nowy EN-57 ,ale słyszałem ,że miał już sporo awari ,niestety. Liczę na szybką wymiane taboru SKM ,tak jak to robią w Wa-Wie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane