• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM nie zajmie lokali PKP na dworcu w Gdyni

Patryk Szczerba
1 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Pasażerowie podczas remontu dworca podmiejskiego w Gdyni będą korzystać z kontenerowego tymczasowego budynku. Pasażerowie podczas remontu dworca podmiejskiego w Gdyni będą korzystać z kontenerowego tymczasowego budynku.

W trakcie remontu dworca podmiejskiego SKM w Gdyni pasażerowie będą musieli korzystać z tymczasowego obiektu. Pojawił się pomysł, by wykorzystać do tego celu stojące od ponad dwóch lat puste lokale na dworcu głównym należące do PKP. - Są one za małe, a rozwiązanie byłoby niewygodne dla pasażerów - przekonuje SKM.



Dworzec to dobre miejsce na prowadzenie lokalu usługowego?

W lutym podpisana została umowa na wykonanie prac w ramach przetargu pod nazwą "Budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z remontem dworca podmiejskiego i peronów na stacji Gdynia Główna".

Wartą 62,3 mln zł inwestycję zrealizuje konsorcjum T4B i MAXTO Technology.

Przez pierwszych 14 miesięcy trwać będzie opracowywanie projektu. Potem rozpoczną się prace budowlane, które muszą się zakończyć do 31 marca 2023 roku. Zabytkowemu budynkowi zostanie przywrócony wygląd z czasów jego powstania, czyli z 1959 roku.

Dworzec tymczasowy przez rok



W trakcie robót pasażerowie będą musieli korzystać z tymczasowego dworca. Potrwa to około roku.

Część z nich zaczęła pytać, czemu nie wykorzystać lokali w pasażu dworca głównego należącego do Polskich Kolei Państwowych, które od dawna stoją puste.

Rozkład SKM Trójmiasto


Zwrócili na to także uwagę czytelnicy w naszym Raporcie.

10:26 17 LUTEGO 21

Tymczasowy dworzec SKM w kontenerze zamiast w lokalach dworca PKP (8 opinii)

Po latach zmagań SKM Trójmiasto wybrało projektanta remontu i wykonawcę samego remontu Dworca Podmiejskiego.  I tu ciekawostka - pod dworcem powstanie kontenerowy dworzec na czas prac, choć obok są puste od 3-4 lat lokale pod arkadami.

Jak się okazuje, jedna spółka PKP zarządzająca dworcem dalekobieżnym, nie dogadała się z inną spółką PKP - SKM Trójmiasto, by ta druga na czas remontu swojego dworca, mogła korzystać z jej nieużytkowanej infrastruktury, zapewne płacąc za to.  Jak informuje sama SKM "Był rozważany taki pomysł (skorzystania z lokali pod arkadami). Nie wiemy, dlaczego nie został zrealizowany."
Zobacz więcej
Po latach zmagań SKM Trójmiasto wybrało projektanta remontu i wykonawcę samego remontu Dworca Podmiejskiego.  I tu ciekawostka - pod dworcem powstanie kontenerowy dworzec na czas prac, choć obok są puste od 3-4 lat lokale pod arkadami.

Jak się okazuje, jedna spółka PKP zarządzająca dworcem dalekobieżnym, nie dogadała się z inną spółką PKP - SKM Trójmiasto, by ta druga na czas remontu swojego dworca, mogła korzystać z jej nieużytkowanej infrastruktury, zapewne płacąc za to.  Jak informuje sama SKM "Był rozważany taki pomysł (skorzystania z lokali pod arkadami). Nie wiemy, dlaczego nie został zrealizowany."
Zobacz więcej


Przedstawiciele PKP tłumaczyli nam kilka miesięcy temu, że nie ma chętnych na wynajem powierzchni. Zdradzili przy okazji, że czynsz podstawowy za wynajem lokalu wynosi 50 zł za m kw. miesięcznie. Dodatkowo konieczne jest uiszczenie opłaty marketingowej, która wynosi 4 zł / m kw. za miesiąc.

Lokale w pasażu dworca na razie pozostają niewynajęte. Lokale w pasażu dworca na razie pozostają niewynajęte.

Powierzchnia i wygoda pasażerów decydujące



Pandemia trwa i nie zanosi się na to, żeby lokale mogły zostać wynajęte w najbliższym czasie. Porozumienie między SKM i PKP mogłoby ożywić przestrzeń, ale taka opcja nie wchodzi w grę.

- W obiekcie kontenerowym ujętym w koszcie inwestycji będą co najmniej trzy stanowiska kasowe, okienko gdzie m.in przyjmowane są reklamacje oraz pomieszczenie dla Straży Ochrony Kolei. Pomieszczenia w łączniku pomiędzy budynkami Dworca Podmiejskiego i Dworca Głównego nie spełniają naszych oczekiwań. Dyskwalifikuje je chociażby to, że są zbyt małe, trzeba by też ponieść niemałe koszty ich adaptacji - tłumaczy Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
Zdaniem SKM byłoby to także niewygodne dla pasażerów.

- Tymczasowy dworzec stanie tuż przy wejściu głównym do budynku Dworca Podmiejskiego, przy głównym ciągu, którym podróżni idą na peron. Z łącznika niewielu z nich by korzystało, gdyż ci, którzy idą na peron SKM przez budynek dworca głównego, mogą kupić bilety w kasach, które się w nim znajdują. Poczekalnia także będzie dostępna w tym budynku - wyjaśnia Złotoś.

Przenosiny kasy na stacji SKM Wzgórze



Przy okazji SKM informuje o przenosinach kasy na stacji SKM Wzgórze. W weekend podróżni wsiadający na Wzgórzu św. Maksymiliana bilety będą mogli kupić u kierownika pociągu, a od poniedziałku w kasie kontenerowej ustawionej przy wejściu do tunelu od al. Zwycięstwa.

Kasa zacznie funkcjonować od poniedziałku. Kasa zacznie funkcjonować od poniedziałku.
Przenosiny przedstawiciele SKM tłumacza zawiłą sytuacją własnościową, związaną z budynkiem, gdzie sprzedawali do tej pory bilety. Przypomnijmy, że ponad dwa lata temu informowaliśmy, że PKP S.A. planowało rozebrać należący do firmy budynek kas biletowych. Kłopot w tym, że przez obiekt przebiega granica działki. Wydający w tym wypadku zezwolenie urząd wojewódzki nie pozwolił na rozbiórkę, bo PKP SA nie dostarczyła zgody pozostałych właścicieli terenu.

Docelowo kasy SKM na Wzgórzu mają się znaleźć w tunelu.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (77)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane